Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 01.05.2024 19:44

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 105 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 12.05.2010 10:46 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
Katsetasin ühe vanema Sony headiga, DEH-P9100, millel ekvalaiser sees. Vahe oli päris suur, oligi nii nagu ma arvasin, et OEM peaseadme väljund ei ole päris sirge ka siis kui kõik on nulli keeratud ja igasugu saundiparandajad, laudnessid ja muud OFF pandud.

Ma julgen pakkuda, et mingi osa sagedusgraafiku jõnksudest ei ole tingitud mitte OEM maki "vigadest", vaid kõlaritest tulev heli koostöös salongiga (kuulaja asukoht mängib siin ka suurt rolli) tekitab neid. Tõenäoliselt ei ole ka mitte ühegi maki sagedusgraafik kunagi ideaalselt sirge (mõni targem äkki kommenteerib).

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 12.05.2010 11:23 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
MantaOwner kirjutas:
Ma julgen pakkuda, et mingi osa sagedusgraafiku jõnksudest ei ole tingitud mitte OEM maki "vigadest", vaid kõlaritest tulev heli koostöös salongiga (kuulaja asukoht mängib siin ka suurt rolli) tekitab neid.
Tõnu


Kindlasti - odavad kompod, ebaoptimaalsed asukohad jne jne. Aga katse point oli võrrelda kahte peaseadet.
OEM headiga oli mul probleem, et normaalseks kuulamiseks konkreetses minu autos oli vaja keerata bassid ja kõrged väga maha ja keskriba peale (on seal säärane 3-ribaline tämbrivõimalus), siis oli enamvähem talutav. Samas autos sama koha peal istudes kuulasin Pioneeriga ja kõla oli täiesti teistsugune, normaalseks kõlamiseks EQ settingud nii nagu üle-eelmises postis kirjas. OK vahe veel selles, et OEM peaseadmel ei ole RCA-väljundeid ja Pioneeril on. Igatahes järeldan sellest katsest, et on mõtet headi vahetusega vaeva näha. Ja et sellel Subaru raaadiol on "EQ naeratus" tehasest peale keeratud, et "paremini kõlaks" vms. Seda, et võimendi Hi/Lo sisendid oleks nii erinevad ei taha küll uskuda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 24.05.2010 12:26 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Nüüd on (paljukasutatud aga enamvähem töökorras) DEH-P9100R statsionaarselt autosse kurvitud ja mõned tunnid kuulatud ja tagasiteed ei ole, vahe on väga suur.
Keerasin ekvalaiserist kõrva "kriipivaid" sagedusi maha - ei tea kas tegemist on karakteristiku muhkude või ebasobivate peegeldustega aga omaarust sai parem võinoh - meeldivam. Vähendatud sai kahte piirkonda - 200 kuni 400 Hz kandis ning päris ülemist otsa, 8kHz ülespoole. Subwoofri jaoks kasutan headis olevaid filtreid, lõikesagedus hetkel nii HPF kui LPF 125 Hz. Subwoofer sulab muusikasse paremini kui enne, tagant kostva bassi tunnet ei teki, muusika on kõik kuulaja ees.

Subjektiivselt sain kuulamiselamuse nt. Pink Floydi "The Wall" esimese plaadiga, seal on veidi enne "We dont need no education"- lugu üks koht kus helikopter maandub; kuna enam ükski sagedus kõrva ei kriipinud sai volüümi "põhja" keerata ja heikopterit kõrvulukustava nivooga kuulata ning sellele järgnevat lugu, kus bassimatsu kehaga tunda on. Teisalt jälle on mul üks Marillioni solisti plaat, kus ta oma kuulsamaid lugusi kõneldes tutvustab ja seal on meesvokaali kõne minu kõrva jaoks üsna loomulik. Mõne naisvokaaliga plaadi puhul miski nagu segab veel kohati aga eks annab veel timmida, Carole Kingi üks hea kontsertplaat näiteks on mul kuulata. Norah Jonesi viimane jälle kõlab münusalt. Uuema aja metsiku bassitümakaga lugude kohta ei oska eriti midagi arvata - ei ole nagu muljet kuidas need kõlama peaksid.

Edasi oleks mul vaja areneda helipildiga, mis hetkel on kaootiline nagu kõlarite paigutusest tulenevalt arvata ongi. Kas proovida passivfiltritega mängides lisada eespoolräägitud keskmiste kõlarid kuskile üles või hoopis areneda aktiivsüsteemi suunas - eks aeg näitab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 26.11.2010 14:19 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Vahepeal niipalju uudist, et Peerlessi 2-tollised tulid täna postiga :)

Arvutan siin nendele kesta - huvitav mis Qtc tuleks võtta, kas 0,7 või kannatab ka 0,8 või lausa 0,9 teha?

Huvitav kui suurt rolli "kast" ise mängib, kas tuleb sellega kuidagi eriliselt vaeva näha?


Viimati muutis rustang, 26.11.2010 16:30, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 26.11.2010 14:54 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
julgen veidi kahelda Vas=0,2 l väärtuses. lisaks on mul oma väheste mõõtmiste järgi kahtlus Qts=0,57 väärtuses
tõenäoliselt kui liitri-paarine proovikast teha ja selles Q mõõta, saab parema tulemuse kui paberil olevate numbrite järgi õige Q ennustamine.

mina olen aru saanud nii, et lõpptulemus Q=0.707 on hea kompromiss resonantsi sumbumise ja võimsuse vahel. ehk siis resonantssagedusel käib membraan 1 lisavõnke. juhul kui Q veel madalamaks ajada, siis suure sumbumise tõttu kaob võimsus.

kogu ülallev jutt saab väärtuse alles siis, kui ma oma esimese midrange kasti lõpuks kokku panna suudan :)

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 26.11.2010 16:34 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Ma pigem teen 0,2L proovikasti ja kuulan. Alati saab veidi kõrgemalt ju lõigata, tühja sest resonantsist? Kui resonants on 180 Hz peal siis miksmitte lõigata 300st või 400st?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 27.11.2010 00:43 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
pigem tee siis juba kaks proovikasti 0,5 ja 1l. igaks juhuks veel kolmas ka 2l

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 27.11.2010 20:34 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Mul tekib nende 1L ja 2L kastide armatuurile mahutamisega probleeme... kui just kickidesse ei pane.Aga no ei tahaks nii alla panna. Orkester oleks vaja ikkagi kapotile saada. Peab veidi nuputama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 28.11.2010 14:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.10.2005 09:52
Postitusi: 182
Asukoht: Harjumaa
Tegelikult saab kickidest ka heli üles küll.
Ennast ka üllatast aga Vectra B's sain heli ca nii, et oli peaaegu armatuuri peal.
Väga palju tuleb mängida suunamistega.

_________________
kasutatud äriklassi läpakad - küsi, leiame õige


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 12.12.2010 10:52 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Sai eile veidi nende Peerlessi pisikeste "nukukõlaritega" mässatud ja kesk-kõrged kõlasid paremini kui miski eales varem selles autos. Mis andis kindluse planeerida ja teha see setup lõpuni valmis. Asukoht saab tõenäoliselt olema esiklaasi allnurgas armatuuril, suunaga diagonaalis umbes kõrvalistuja poole, niiet lähemat kõlarit kuuled off-axis ja kaugemat peaaegu on-axis. Kest saab olema imepisike ja seest vatiga summutatud.

Headist ei anna mul keskriba lõigata madalamalt kui 560Hz ja midbassi ülemine piir on veel nõks kõrgemal, eks nende lõikepunktide ja slope'dega saab veidi mängida, et asi normaalselt kokku kõlaks.

Kahjuks on praeguste midbasside kõla ikka täiesti jube. Olgugi, et nad hakkavad mängima vaid väikest sagedusvahemikku 100-600Hz siis on selles vahemikus päris palju muusikalist informatsiooni ja midagi tuleb ette võtta - kas tõesti ehitada suletud kastid ustesse? Kick'idesse nagu siin mõned on soovitanud? Nii või naa, talvel külmas garaazsi saab see olema paras PITA, ehk tuleb kevadeni ära oodata. Tegelikult mul on ühed 5-tollised elemendid olemas mis sobiks väikesesse suletud kasti midbassi mängima....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 12.12.2010 11:24 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
Kahjuks on praeguste midbasside kõla ikka täiesti jube.

Ei lugenud kuskilt välja, mis elemente praegu kasutad? Jõhkralt omakasu peal väljas olles võin sulle pakkuda kuulamiseks tutikaid Hertz Space 6 mide, mis mul müüa ka on, poehind neil 3500 eeku paar, paigaldussügavus ainult 4cm. Ukse sisse pigimatti ja korralik kinnitusrõngas+suuremate avade kinniehitamine siseplekil (kui on siseplekk olemas) peaks päris hea tulemuse tagama. Ausalt öeldes pole isegi saanud neid Hertze kuulata, siiamaani seisavad karbis, seetõttu oleks huvi endalgi neid mõnes korralikumas süsteemis kuulata. PS abiks huvi korral.

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 12.12.2010 16:39 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Hetkel on Magnati mingi odav 16,5-ne kompo sats, uksed pigimatitatatud ja kinnitusel abiks jäme vineerrõngas aga mingid asjad ikkagi ukse sees vibreerivad lisaks sellele koledale (plekisele, kõrva kriipivale) häälele mis sealt midbassi valjukatest kostab. Momendil ei tahaks pappi rohkem autosse matta, mõtleme veidi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 12.12.2010 16:53 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Sa installi autos ikka üsna tõsiselt ette võtnud, kui raha tekib, siis soovitan kindlasti midagi paremat ukse sisse vaadata, tulemus võib sind ennastki üllatada.

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 12.12.2010 21:34 

Liitunud: 01.12.2003 21:00
Postitusi: 153
rustang kirjutas:
Vahepeal niipalju uudist, et Peerlessi 2-tollised tulid täna postiga :)

Arvutan siin nendele kesta - huvitav mis Qtc tuleks võtta, kas 0,7 või kannatab ka 0,8 või lausa 0,9 teha?

Huvitav kui suurt rolli "kast" ise mängib, kas tuleb sellega kuidagi eriliselt vaeva näha?


Mina olen vist siin ainuke mees kes neile elementidele on siibriga proovikasti teinud - oma auto tarbeks, mis ka praeguses setupis mängivad, ja mitte sitasti. Kasti suurus on ikka kuradima oluline. mäletamist mõõda sai see tehtud 0,1-1 liiter,
kuhugi ja kuidagi ma jäädvustasin ka liivaga mahu mille järgi sai hiljem uksepolstrile kast tehtud. minuteada oli see kuhugi 0,2-0,3 liitri kanti, sealt edasi läks ikka väga hulluks asi (heli)teooriaga - Qts, rms, abs, vatt ei ole ikka sittagi teha, kui 0,707 liitrises kastis mängib nagu ämbris siis no alllllooo. pildimaterjal on ka olemas, võin homme sheerida kui huvi on ah?

_________________
Koenigsegg.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 12.12.2010 22:46 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
rock kirjutas:
pildimaterjal on ka olemas, võin homme sheerida kui huvi on ah?


Pildimaterjal huvitab muidugi.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 105 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7