Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=30&t=37730
3. leht 7-st

Autor:  MK [ 13.12.2010 11:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

rustang kirjutas:
rock kirjutas:
pildimaterjal on ka olemas, võin homme sheerida kui huvi on ah?


Pildimaterjal huvitab muidugi.

Sinu lahendustest ka muidugi :)
rock'il on kõrge otsa toetus ka või ajad ilma läbi ? Ja kui kõrgelt/madalalt lõigatud.

Autor:  rustang [ 13.12.2010 11:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

MK kirjutas:
Sinu lahendustest ka muidugi :)

Panen pilte hea meelega aga hetkel pole midagi näidata (kõik elemendid OEM asukohtades v.a. bassikas millest pilt olemas), kui 2-tollised armatuurile saan siis klõpsan pilti ka.

Aga põgusa testi põhjal sain (subjektiivse) veendumuse, et tweetrit lisaks panema ei pea.

Autor:  rock [ 13.12.2010 17:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Autor:  AndreasA [ 13.12.2010 17:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

rispekt

Autor:  MK [ 14.12.2010 09:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Tubli poiss ! Well done.

Autor:  rustang [ 14.12.2010 13:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Rockil tõesti asjalik töö. Kustmaalt need Peerlesid (sageduskarakteristiku mõttes) selles autos lõigati?

Mul on vahe teistmoodi kasti-ideed, kui midagi valmis annan teada.

Autor:  rock [ 14.12.2010 14:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

rustang kirjutas:
Rockil tõesti asjalik töö. Kustmaalt need Peerlesid (sageduskarakteristiku mõttes) selles autos lõigati?



kuna projekt juba pea aasta poolik, aga mängib siis pole viitsind krossidega vaeva näha , aga kusagile 200ni mängivad ja kuni üles välja, sest tweetrit mul pole, plaan ikka 3 riba kui peaks tweetrid leidma

Autor:  rustang [ 02.01.2011 20:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Võtsin ennast kokku ja paigaldasin olemasoleva kola aastavahetuse nädalavahetusega autosse ära, nüüd on terviklik süstem valmis ja vaja hakata kuulama, harjuma, häälestama...

Clarioni head mingile x-autole mõeldud sobitusplaadi abil Subaru "peaagu 2-din" pesas:

Pilt

See head oli juba varemgi katseks autos olnud kuid siiani oli korrektselt vormistamata.

Peerleessi elemendid armatuuril, pilt natuke valetab suunamise kohta, tegelikult on kõrvalistujapoolne kõlar suunatud üsna otse juhikoha suunas (ja vastupidi).

Pilt

Kestade jaoks on kasutatud tuuningumeeste poest ostetud lisanäidikute korpust.

Subwoofri pilt on kuskil ülevalpool juba olemas - pakiruumi küljel suletud kastis. Võimud, kilakolariiulilt leitud "vanakooli" 4-kan Autostudio ja bassikale väike sillatav 2-kan Osio, on paigutatud istmete alla. Tegu on ju mu igapäevaautoga ning pakiruumi kasutatavuse koha pealt ei tahtnud midagi loovutada, ka praegune bassikõlar on välja tõstetav ning audiokaabel pistikuga kõlari tagaküljel.

Aktiivkross on makis sees ja sellega (ning viidete, parametrilise eku jms-ga) saab veel kõvasti mängida, et leida sobivad seaded. Võibolla on lõplikuks häälestuseks vaja üldse ära oodata soojemad ilmad, ega see külm kõlaritele ja üldse kõlale head ei tee. Mõned postitused eespool kirjeldatud midbasside probleemi lahendamine jääb kindlasti kevadesse, miinuskraadidega polstreid lammutada ja pigimatiga möllata ei ole erilist mõtet. Võibolla tuleb proovida mahutada ukse sisse suletud kast. Mõtleme veel.

Autor:  rustang [ 04.01.2011 13:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Tegelikult olles nüüd 2 päeva kuulanud on hasart sees - kas võlub soundstage kapotile või ei. Leidsin DIYMA-st miskise häälestusjuhendi, vaatame seda asja. Igatahes on asi parem kui varem - kas just SQ aga peaasi, et endale meeldib eksole.

Autor:  MantaOwner [ 04.01.2011 13:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Kas neid kopsikuid annab suunata ka, kuidas need armatuurile kinnitatud on?

Tõnu

Autor:  rustang [ 04.01.2011 14:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

MantaOwner kirjutas:
Kas neid kopsikuid annab suunata ka, kuidas need armatuurile kinnitatud on?
Tõnu


Kopsikud on kahepoolse teibiga loomulikult :)

Autor:  rustang [ 07.01.2011 12:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Häälestamine tundub olema paras PITA kui kogemust ei ole... kindlasti on kõrvad ka valetpidi lopergused jms.

Püüdsin alustuseks kuidagi nii, et tegin midbassid vait, reguleerisin keskkõrgete nivoo roosa müraga võrdseks nii, et balanss jäi kuskile armatuuri keskele (sisuliselt parem kõlar mängib 2 db/pügalat vasakust kõvemini). Edasi panin mängima plaadi, kus Marillioni solist räägib mingit juttu ja püüdsin aegviidetega saavutada, et silmi kinni pannes oleks selle hääle asukoht ruumis selgesti ja konkretselt tuvastatav. Proovisin nii ja naa, kipub ikka laiali valguma. OK vahetasin paremal kõlaril faasi ja kordasin sama protseduuri, umbes sama mittemidagiütlev tulemus.

Äkki peab mängima keskkõrgete elementide suunamisega? On kellelgi pakuda linki mõnele häälestusjuhendile - nt. tean, et olen lugenud kuskil veebis suht põhjalikku soomekeelset juttu häälestamisest aga enam ei leia üles.

Vähemalt niipalju sain selgeks, et headil (Clarion DXZ788RUSB) on päris edevalt võimalik seada parameetrilist ekvalaiserit vasakule ja paremale kanalile eraldi, kolm riba kummalgi. Ja kõikide ribade nivoosid eraldi. Samas aegviidete "resolutsioon" tundub olema päris "jäme", ca 15-cm jõnksude kaupa aga no mul puudub igasugune kogemus kas see on halb või piisav või...

EDIT: Ok vigade parandus, ajakorrektsioni jõnksu suurus on ikka 1,5 cm mis on kõvasti loogilisem. Aga päris heaks ikka ei saanud kuigi mingi aimdus hakkab tekkima kuidas see asi võiks töötada.

Autor:  rustang [ 10.01.2011 00:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Ega vist shortcuti õnneni ei eksisteeri, vaja ise kõik sünnitusvalud läbi valutada. DIYMA pealt leidsin paar-kolm häälestusprotseduuri kirjeldust ja soome emmanetist ka midagi.

Hetkel on ribad ja lõikefiltrid "by the book": laiaribakad alt 630 Hz/6dB/Oct, midbassid ülevalt samuti 630/Hz/6dB/Oct ja alt 125 Hz/6dB/Oct, subwoofer omakorda ülevalt 125Hz/6dB/Oct. 630Hz piir antakse headist ette, altpoolt lõigata ei anna.

Tundub, et aegviited tuleks mõõdulindi järgi enamvähem paika saada ja seejärel kogu sagedusriba oktaavaaval läbi käia ja EQ-ga iga oktaav armatuuri keskele kõlama timmida. Ja siis jäävad veel üleüldised muhud-lohud. Võibolla kuulan mõne aja niisama ja lasen olukorral settida, paar tundi intensiivselt jutti nuppe kruttides on kohati tunne, et aina hullemaks läheb.

Autor:  rustang [ 10.01.2011 13:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Woodoo värk, hommikul puhanud kõrvadega autose istudes oli solist ilusti tahavaatepeegli külge "naelutatud". Vaatame mis saab.

Autor:  MantaOwner [ 10.01.2011 15:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Huvitav lugeda igatahes, niimoodi samm-sammult asi arenebki. Mis stiilis muusikat kuulad, mis lugusid kasutad häälestamisel?
Kas plaanid ka võistelda sel hooajal?

Tõnu

3. leht 7-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/