Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 26.04.2024 11:58

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Damping factor - mis see on?
PostitusPostitatud: 08.06.2011 22:06 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.04.2003 11:01
Postitusi: 592
Asukoht: Tallinn
Tere.
Kas keegi seletaks võhikule (=mulle) mis asi on "damping factor". Ma olen lugenud küll aga ikka aru ei saa. Mu supaka võimendil (Helix HXA-1000QX) on see nimelt regullitav 50...800 mingit ühikut. Kindlasti mõjutavad seda ka woofri parameetrid, kuid ikkagi - mis see eesti keeles täpselt tähendab? :)

_________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Damping factor - mis see on?
PostitusPostitatud: 08.06.2011 23:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Damping factor näitab põhimõtteliselt võimendi sisetakistust. Kui võimendi sisetakistus on suur (Damping Factor madal), siis võivad helis tekkida moonutused, sest võimendi ei suuda kõlari membraani täpselt helisignaali järgi liigutada. Samas mõnedele inimestele need moonutused meeldivad, seda peetakse nö "pehmeks heliks" (teatavasti on lampvõimenditel väga madal Damping Factor).

P.S. Damping Factor on suhtarv ning sellel polegi ühikut.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Damping factor - mis see on?
PostitusPostitatud: 08.06.2011 23:41 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
võiks arvata et madal võimendi sisetakistus,(=suur damping factor) on hea asi. see tähendab, et valjuka membraani vabal võnkumisel poolis tekkiv pinge on sisuliselt lühistatud, ja seetõttu sumbuvad (ingl k. damp) need "isetegevuslikud" ja ebameeldivad võnkumised-kuminad eriti hästi.

proovi näiteks vajutada sõrmega poolile kui valjuka klemmid on lahti ühendatud (analoogiline juhuga kus juhtmete ja võimendi takistus on suur=damping factor väike), ja võrdle seda juhuga kui klemmid on lühistatud. (analoog juhuga kus juhtmete ja takistus väike, seega damping factor suur)

niisiis, kui seda nuppu kruvid, siis kuula kuidas resonantssagedusel tekib või väheneb kumin.
täpselt samal põhjusel tasub ka juhtmete takistust madal hoida (või vajadusel takisti lisada), sest valjuka jaoks ei ole kaabli takistusel ja võimendi sisetakistusel vahet

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7