Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

SPL VW Passat B3 / Golf 2 lk 12
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=30&t=97454
4. leht 23-st

Autor:  jarxz [ 24.05.2013 09:17 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

Kas bassika kõige kõrgema punkti ja lae vahel on vähemalt 33cm? Kui ei ole siis sa lähed reeglite järgi EXTREME klassi. Street klassides peab olema kasti kõige kõrgema punkti ja lae vahel vähemalt 33cm ruumi, kui on vähem siis klassifitseerub see Wall-iks.

Autor:  Aular [ 24.05.2013 09:49 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

Ma täitsa võhik sellel alal , aga huvitab et miks kõlar tagurpidi kasti küljes on ?

Autor:  MantaOwner [ 24.05.2013 10:05 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

jarxz kirjutas:
Kas bassika kõige kõrgema punkti ja lae vahel on vähemalt 33cm? Kui ei ole siis sa lähed reeglite järgi EXTREME klassi. Street klassides peab olema kasti kõige kõrgema punkti ja lae vahel vähemalt 33cm ruumi, kui on vähem siis klassifitseerub see Wall-iks.

Huvi pärast - kas elementi loetakse siin kasti osaks või arvestatakse seda kaugust puidust osa kõrgeimast punktist?
Aular kirjutas:
Ma täitsa võhik sellel alal , aga huvitab et miks kõlar tagurpidi kasti küljes on ?

Nii saab elemendi enda suuruse võrra kasti mahtu suurendada ning bling-bling näeb välja ka. Heli mõistes vahet pole, võib-olla SPL mõõtjaga saad ~0,1dB erineva tulemuse, eks mõni helirõhumees kommenteerib täpsemalt.

Tõnu

Autor:  jarxz [ 24.05.2013 10:10 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

MantaOwner kirjutas:
jarxz kirjutas:
Kas bassika kõige kõrgema punkti ja lae vahel on vähemalt 33cm? Kui ei ole siis sa lähed reeglite järgi EXTREME klassi. Street klassides peab olema kasti kõige kõrgema punkti ja lae vahel vähemalt 33cm ruumi, kui on vähem siis klassifitseerub see Wall-iks.

Huvi pärast - kas element on ka kasti osa või arvestatakse seda kaugust puidust osa kõrgeimast punktist?
Aular kirjutas:
Ma täitsa võhik sellel alal , aga huvitab et miks kõlar tagurpidi kasti küljes on ?

Nii saab elemendi enda suuruse võrra kasti mahtu suurendada ning bling-bling näeb välja ka.

Tõnu

Element arvestatakse samuti kasti osaks, vähemalt mina olen asjast nii aru saanud. Samuti ka näiteks võimendi kui see on kasti peale monteeritud.

Autor:  anryo [ 24.05.2013 13:28 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

Aular kirjutas:
Ma täitsa võhik sellel alal , aga huvitab et miks kõlar tagurpidi kasti küljes on ?

Mind huvutaks, ka - et mis vahe on reaalselt mõõdetuna ja helis. Visuaalne pool ja kasti ruumala võimalik suurenemine on üks asi. Aga just reaalses elus?
MIna olen alati arvanud, et kõlar on mõeldud ikka ühte pidi mängima ja koonus ja dustcap on ka vastavalt disainitud ju. Veelgi enam, kui on "phase plug'iga" kõlar, siis on ju vahe meeletu?

Autor:  GroundPounder [ 24.05.2013 16:57 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

jarxz kirjutas:
Kas bassika kõige kõrgema punkti ja lae vahel on vähemalt 33cm? Kui ei ole siis sa lähed reeglite järgi EXTREME klassi. Street klassides peab olema kasti kõige kõrgema punkti ja lae vahel vähemalt 33cm ruumi, kui on vähem siis klassifitseerub see Wall-iks.


Loomulikult mitte, küll aga on kasti ja lae vahel üle 33 sendi. Minu teada woofer ei ole kast või selle osa? Tõnis võiks oma arvamust avaldada, siis tean kuidas edasi käituda.

Autor:  GroundPounder [ 24.05.2013 16:58 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

Aular kirjutas:
Ma täitsa võhik sellel alal , aga huvitab et miks kõlar tagurpidi kasti küljes on ?

Esiteks ma võidan vajalike liitreid kasti sees, teiseks õhuliikumine kastis on dünaamilisem, mis on db'de jahtimisel oluline ja kolmandaks ma ei pea muretsema selle eest, kuidas ma kõlarijutmed kasti vean :wink:

Autor:  GroundPounder [ 24.05.2013 17:04 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

anryo kirjutas:
MIna olen alati arvanud, et kõlar on mõeldud ikka ühte pidi mängima ja koonus ja dustcap on ka vastavalt disainitud ju. Veelgi enam, kui on "phase plug'iga" kõlar, siis on ju vahe meeletu?

Bassikõlar võib ükskõik mispidi mängida, ta lükkab ju nii ja naa õhku, kuidas siis sinuarust bandpassid töötavad ja mängivad? Koonuse ja dustcap disain ei mängi olulist rolli kui ülesanne on võimalikult rohkem õhku liigutada. Seda viimast ei oska kommenteerida :)

Autor:  jarxz [ 24.05.2013 19:08 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

Reegel on selline:
In our quest to eliminate subjective or problematic rules, the dBDRA Officiating Committee has made the following change regarding the definition of a "Wall".

Wall - The dBDRA defines a speaker wall as any subwoofer enclosure and / or baffle board that meets one or more of the following conditions...

Enclosures that are greater than 30 inches (76.2 cm) in height.
Any installation which results in a vertical clearance between the top of the enclosure and the headliner of 13 inches (33 cm) or less. (This clearance requirment also applies to any equipment which may be mounted to the enclosure.)
Wall Test - The judge shall use a mic jig (or other appropriate measuring device) to verfiy a vertical clearance of 13 inches (33 cm) exists everywhere between the top of the enclosure (and any equipment attached to the enclosure) and the headliner. The judge will then verify (if necessary) the height of the enclosure to insure that it is less than 30 inches (76.2 cm) in height.


Mina loen siit välja, et ei tohi olla bassikad tagurpidi. Bassikad peaks kah käima "any equipment" alla. Samuti ei tohi sa panna ka näiteks võimu kasti peale kui sellega kaasneb see, et laepolstri ja võimu vahele jääb vähem ruumi kui 33cm.

Tõnis või Ats võiks muidugi kindla vastuse anda.

Autor:  GroundPounder [ 24.05.2013 21:31 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

See "any equipment" on minu jaoks mitmeti mõistetav, kui palju seda varustust siis ühes lihtsas street a klassi masinas on? Mina näiteks leian, et reeglite tegijad oleksid pidanud konkreetsemad olema, et just supakas voi võim voi toitedetailid loetakse selleks nii öelda varustuseks. Kuid antud kontekstis on see varustuse olemus vaidlustatav, aga see on ainult minu arvamus.

Autor:  kaltsyum [ 24.05.2013 23:56 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

jarxz kirjutas:
Any installation which results in a vertical clearance between the top of the enclosure and the headliner of 13 inches (33 cm) or less. (This clearance requirment also applies to any equipment which may be mounted to the enclosure.)




Kõik selgelt kirjas ju. Su kompott loetakse wall'iks

Autor:  GroundPounder [ 25.05.2013 14:22 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

Ma ei ole veel lõplikult midagi paika pannud, nii et ära hõiska enne õhtut. Ma ei ole sinu kompotti veel näinud.

Autor:  kaltsyum [ 25.05.2013 15:02 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

GroundPounder kirjutas:
Ma ei ole veel lõplikult midagi paika pannud, nii et ära hõiska enne õhtut. Ma ei ole sinu kompotti veel näinud.

Ei hõiska midagi, lihtsalt aitan sul aru saada asjast. Ja sa ei näegi mu kompotti.

Autor:  GroundPounder [ 25.05.2013 20:20 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

kaltsyum kirjutas:
Ja sa ei näegi mu kompotti.
Tore.

Eile sai siis kast seest vaiguga üle käidud, kolm külge on praeguseks tehtud, jääb teha veel 2 väiksemat küljepinda ja proovin ka paigaldusavaga külge teha niipalju kui see võimalik on. Ühte nurka tuli kiht natuke paksem kui muidu, aga see peaks kasti jäikusele ainult kasuks tulema. Eks siis pärast, kui kast on rohkem mängimist saanud, on näha kui tugev ta tuli, sest kui vaik mõraneb või laguneb ära, siis vineer annab natuke järgi ja kast tuleb tugevam ehitada. Aga see on vähetõenäoline minu arust. Eks see näha ole, mis sellest välja tuleb, sest sellist asja pole veel varem teinud.
Vaigu segasin poole liitri kaupa, ja ühe 88cmx38cm pinna katmiseks oli sellest enam kui piisav, alati võib ka paksemalt teha, aga see on jällegi kasti mahu vähendamine ja lisakulu vaigu ja kõvendi näol.
Pilt
Kasti sain küll loodi, aga olulist rolli see lõppkokkuvõttes ei mänginud, kuna kiht oli liiga õhuke selleks, et vaik jõuaks ilusti sirgelt laiali valguda enne kui ta süldiks muutub, niisiis pidin teda aitama kasti kallutades.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Autor:  Salupa [ 26.05.2013 00:02 ]
Teema pealkiri:  Re: SPL VW Passat Variant B3

Loomulikult on element osa kastist. Nii loogiliselt mõeldes kui ka meie reeglite järgi. Antud juhul tuleb element panna "õigetpidi" kasti või on Extreme klassi minek.


Bassikõlari puhul ei ole tõesti suurt vahet, mispidi element kastis on, sest bassisageduste lainepikkus on elemendi mõõtmetest oluliselt suurem ning helilaine peegeldumised ja murdumised elemendi erinevate osade pealt ei mängi rolli. Kesk- ja eriti kõrgsagedustega on asi vastupidi ning seepärast on nende koonuste kuju olulisem.

4. leht 23-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/