Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Nõuandeid tarvis (auto) tagumise otsa komplekteerimiseks
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=32&t=76592
2. leht 2-st

Autor:  MK [ 26.10.2011 19:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Nõuandeid tarvis (auto) tagumise otsa komplekteerimiseks

charly kirjutas:
Mulle tunduvad need kõlarid väga sümpaatsed.

Pilt

Morel tempo 6
Suurus: 6,5"
Tweeter 0,8"
Sisendvõimsus(RMS/MAX): 120W/280W
Takistus: 4 Oom
Sagedusala: 40Hz-20kHZ
Filter: 3800Hz 6dB
Tundlikus: 90dB

Hind on sellises klassis, mida soovin kulutada (mul on korraliku alenusega kaart Noores tehnikus sammuti olemas)

Mul need kunagi olnud. Käivad kah soundiga eriti arvestades et selles hinnas on nagunii raske midagi leida.
Pigem on seis sellie et arvestades hinda mida sa investeerida tahad, mingi mega edasiminekut ära oota. Pigem saad uued valjukad ustesse.
Et üldse mingit edasiminekt tunda peab päris palju vaeva nägema. Ja raha ja väga palju kulutama.
Hetkel jääb arusaamatuks miks sa seda üldse teha tahad, pigem lisa suppar kui bassi väheks jääb ja kuula muusikat.

Autor:  charly [ 21.11.2011 12:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Nõuandeid tarvis (auto) tagumise otsa komplekteerimiseks

Nüüd siis on asjad sedasi mängima pandud, et suusaluugist mängib salongi 10 tolline kinnises kastis GAS Alpha bassikõlar, esimesed komponendid on stock (17w rms vist).
Häda selles, et võimendi täiesti seadistamata. Bassikõlar mängib low-kicki aga alla selle ei tule miskit (mulle tundub, samas pole mingit lugu plaadil kah, millega korralikult testida).
Üldiselt oleks vaja mõne pädeva tegelase abi, kes kõlarid, võimendi ja maki omavahel toimima paneks.
Sammuti on kõva valjususe peal kuulda "plaadi" sirinat-vilinat. Ground sai omast arust hästi pandud. Käiasin kinnituskoha haljaks ja kõik jutud. Genekas seda vilinat ei tee, sest see on sama nii töötava kui seisva mootoriga.

Autor:  tsimpa [ 24.11.2011 16:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Nõuandeid tarvis (auto) tagumise otsa komplekteerimiseks

see võib olla ka plaadi viga. proovi teisi plaate kuulata.

Autor:  charly [ 08.04.2012 20:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Nõuandeid tarvis (auto) tagumise otsa komplekteerimiseks

Tänaseks on audio peaaegu valmis. Hooaja lõpus lasen valmistada endale custom bassikasti koos shallow mount elemendiga ja siis on helisüsteem lõplikult valmis.

HU:Nakamichi cd500
Ees DLS R6A, Taga 12 tolline SW ning rear filliks panin taga mängima otse maki tagant stock tweetrid.
Pilt
Selle 2in1 kõlaril lõikasin noaga nn subwoofri välja ja nüüd tuleb pagasiruumist bassi läbi selle vahe, mis sinna tekkis. Seadistasin tagumised mängima nii, et neid otseselt ei kuule, kuid heli ruumilisusega tajub.

Olen mõelnud ka võimendi vahetamise peale kuid kas ma reaalselt saan aru muutusest, kui vahetan 4x65 võimendi välja näiteks 4x100 vastu?

Autor:  rustang [ 09.04.2012 20:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Nõuandeid tarvis (auto) tagumise otsa komplekteerimiseks

charly kirjutas:
kas ma reaalselt saan aru muutusest, kui vahetan 4x65 võimendi välja näiteks 4x100 vastu?


Ma arvan, et see sõltub rohkem reaalsetest võimenditest kui sinna peale kirjutatud numbritest. Teoreetiliselt, kui need mõlemad omaks samadel tingimustel mõõdetud võimsust, siis helirõhu kasv on suurusjärgus 2dB ehk vaevu tajutav.

Autor:  charly [ 09.04.2012 21:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Nõuandeid tarvis (auto) tagumise otsa komplekteerimiseks

Aga võtaks aluseks, et see 4x100 on d-klassi võimendi.
Ma ei ole aru saanud, mille võrra ta parem on, kuid ilmselt on. Vahest keegi oskab seletada?

Autor:  rustang [ 11.04.2012 11:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Nõuandeid tarvis (auto) tagumise otsa komplekteerimiseks

charly kirjutas:
Aga võtaks aluseks, et see 4x100 on d-klassi võimendi.
Ma ei ole aru saanud, mille võrra ta parem on, kuid ilmselt on. Vahest keegi oskab seletada?


Kui lugeda D-klassi võimendite kohta, siis eelkõige tuuakse eelisteks väiksemad mõõtmed ja parem kasutegur (sama väljundvõimsuse juures väiksem voolutarve). SQ-poole püüdlevatele inimestele ei ole nimetatud omadused eriti olulised - võinoh, miksmitte kui vaid heli hea on eksole? Võimendi enda tööpõhimõte on ju päris kreisi, kuni lõpuastmeni välja on audiosignaal PWM-moduleeritud s.t. transid on kas täiesti kinni või täiesti lahti, vahepealseid reziime ei ole mis annab ka nimetatud parema kasuteguri. Kõrgsageduslik komponent filtreeritakse välja vahetult enne kõlareid.

Aga ma ei ole ise kunagi võrrelda saanud, kas üldse või missugune on erinevus reaalselt kuuldavas helis. Foorumites on palju lahmimist poolt ja vastu mis viitaks nagu sellele, et eriti olulist kõlalist vahet ei ole korraliku vanakooli ja korraliku D-klassi võimendi vahel.

Autor:  charly [ 11.04.2012 15:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Nõuandeid tarvis (auto) tagumise otsa komplekteerimiseks

mhhmh, tänud.
Kompaktsus on minu jaoks väga tugev argument, kuna olen teadlikult audiole proovinud võimalikult vähe kasutatavat ruumi ohverdada (pagasiruum). Mingi hetk on tarvis SW-le eraldi võimendit ja selle tarbeks soetan pisikeste mõõtmetega võimendi ja panen kindalaeka taha armatuuri sisse (seal on koht väikesele originaalvõimendile, mille ma olen välja juba visanud).
SW vahetan sügisel välja shallow mount elemendi vastu ja lasen teha pagasiruumi tagaseina custom kasti. Kast tuleb umbes säärane aga veel õhem ja suurema kaldega elemendi poolses küljes. Hakkab tuppa mängima läbi suusaluugi (nagu ka praegune GAS tehasekastis SW)
Pilt

Autor:  KristoM [ 11.04.2012 15:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Nõuandeid tarvis (auto) tagumise otsa komplekteerimiseks

charly kirjutas:
mhhmh, tänud.
Kompaktsus on minu jaoks väga tugev argument, kuna olen teadlikult audiole proovinud võimalikult vähe kasutatavat ruumi ohverdada (pagasiruum). Mingi hetk on tarvis SW-le eraldi võimendit ja selle tarbeks soetan pisikeste mõõtmetega võimendi ja panen kindalaeka taha armatuuri sisse (seal on koht väikesele originaalvõimendile, mille ma olen välja juba visanud).
SW vahetan sügisel välja shallow mount elemendi vastu ja lasen teha pagasiruumi tagaseina custom kasti. Kast tuleb umbes säärane aga veel õhem ja suurema kaldega elemendi poolses küljes. Hakkab tuppa mängima läbi suusaluugi (nagu ka praegune GAS tehasekastis SW)
Pilt

Tegemist on minu silmis ühe parima kasti/elemendi kooslusega :) Väga kompaktne, aga heli on super. Julgen soovitada.
Miks antud kasti koos elemendiga ei soovi osta? Letihind on tal umbes 200€

Autor:  charly [ 11.04.2012 17:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Nõuandeid tarvis (auto) tagumise otsa komplekteerimiseks

Kaldenurk liiga väike , sügavus liiga suur ja pole piisavalt lai. Eks custom kastiga läheb u 100 eur kallimaks komplekt aga tulemus täpsem...

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/