martinpoldoja kirjutas:
Tervist!
Kuna ise alles hiljuti puutusin esimest korda autoaudioga kokku ja sellest veel suurt ei jaga, siis sooviks saada mõned vastused küsimustele, mis võivad olla elementaarsed, niiet ärge pahandage
Esiteks, kui mul on makk, millel on sisse ehitatud 4x45w võimendi, siis kas need vatid on rms v max?
Milliseid kõlareid makk võimendab, kui mul on autos kokku kuus kõlarit(igas ukses üks ja armatuuril kaks kõrgsagedust)?
Kui mul on uste sees kõlarid, mille rms on umbes 50-100w ja makk võimendab ainult 45w, kas ma pean siis ostma eraldi 4-kanalise võimendi v ei tee see kõllidele kahju, kui nad madalamatel vattidel mängivad, kui peaks?
Kas makk võimendab ainult läbi RCA v ka läbi tavalise(ISO vist) ühenduse?
Mis vahet on 2-ribalisel ja 3-ribalisel kõlaril?
Mis vahe on koaksiaalil, komponendil ja midbassil?
Kui mul on kuus kõlarikohta autos ja ideaalis tahaks autosse paigutada kuus kõlarit+supakas, siis millised kõllid peaks uste sisse panema(armatuuril juba pioneeri twiitrid olemas)?
Suured tänud juba ette!
* Automakkidele märgitakse vist alati maksimumvõimsus peale, müügiargumendiks. Reaalselt on jah tegemist 10-15 (heal juhul) võimusega kanali kohta.
* Kõlarite võimenduse kohta saad vastuse kui edasise jutu läbi loed.
* Iso ühendusest tuleb juba maki poolt võimendatud heli, vajadusel on ka seda võimalik edasi võimendisse juhtida kas ühe spetsiaalse konverteri abil või siis juhul kui võimendi HI-inputi toetab.
* Kõlarid ei ole 2-3 vms ribalised. Iga kõlar on ikka üheribaline, ehk siis edastab mingit sagedusvahemikku. Bassikõlarid edastavad siis paremini madalaid sagedusi, "tweetrid" ehk kõrgsageduskõlarid (vist on õige vaste) kõrgemaid sagedusi jne. Midbass, ehk keskbass on tavaliselt "supakast" suuruselt järgmine kõlar süsteemis ja edastab suppari sagedustest kõrgemale jäävaid keskbassisagedusi olenevalt süsteemist. Küll on olemas kõlarite komplektid, neid nimetataksegi siin komponentkõlariteks, kus siis kaheribaliselt komplektil on midbass ja tweeter ja kolmeribalisel midbass+midrange+tweeter ja sageli ka neid kõlareid eraldavad sagedusfiltrid. Kõlar ise nimelt ei tea mis sagedust ta edastada "tohib" ja üritab tublisti kõike edasi anda mis juhtmest sisse söödetakse, tulemuseks on see, et tweetreid saab niimoodi kergesti läbi kärsatada. Sinu autos ongi esiustes kaheribalised komponentkõlarid mis koosnevad ukses paiknevast midbassist ja siis sellest tweetrist. Filtri ülesannet täidab originaalsüsteemides tavaliselt üks pisike kondensaator mis on tweetri klemmide külge tinutatud, see siis välistab madalamate sageduste jõudmise tweetrisse.
* Koaksiaaliks nimetatakse sellist kõlarit, kus 2- või 3-ribaline komplekt on ühes tükis, ehk siis tavaliselt ovaalse kujuga midabassi peale on kinnitatud 1-2 kõrgsageduskõlarit. eesmärk on võimalikult lihtsa paigaldusega võimalikult head heli edasi anda, aga reeglina on korralikult paigaldatud 2-3 ribaline komonentkõlarite süsteem palju parema heliga.
* Kui sul juba kõlarid autos olemas on siis miks sa neid vahetada tahad? Suvalised odavad kõlarid ei tarvitse vahetusega sulle midagi juurde anda, aga korralikud kõlarid koos võimendi ja korraliku paigaldusega pole enam odavate killast lõbu.