Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 29.04.2024 14:39

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: K:paar küsimust
PostitusPostitatud: 18.12.2012 13:05 
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.11.2012 19:19
Postitusi: 24
Asukoht: Tartu
Tervist!

Kuna ise alles hiljuti puutusin esimest korda autoaudioga kokku ja sellest veel suurt ei jaga, siis sooviks saada mõned vastused küsimustele, mis võivad olla elementaarsed, niiet ärge pahandage :)

Esiteks, kui mul on makk, millel on sisse ehitatud 4x45w võimendi, siis kas need vatid on rms v max?
Milliseid kõlareid makk võimendab, kui mul on autos kokku kuus kõlarit(igas ukses üks ja armatuuril kaks kõrgsagedust)?
Kui mul on uste sees kõlarid, mille rms on umbes 50-100w ja makk võimendab ainult 45w, kas ma pean siis ostma eraldi 4-kanalise võimendi v ei tee see kõllidele kahju, kui nad madalamatel vattidel mängivad, kui peaks?
Kas makk võimendab ainult läbi RCA v ka läbi tavalise(ISO vist) ühenduse?
Mis vahet on 2-ribalisel ja 3-ribalisel kõlaril?
Mis vahe on koaksiaalil, komponendil ja midbassil?
Kui mul on kuus kõlarikohta autos ja ideaalis tahaks autosse paigutada kuus kõlarit+supakas, siis millised kõllid peaks uste sisse panema(armatuuril juba pioneeri twiitrid olemas)?

Suured tänud juba ette!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:paar küsimust
PostitusPostitatud: 18.12.2012 15:17 

Liitunud: 24.11.2012 17:03
Postitusi: 99
Makk on umbes 10+ w rms.
Kõlarid v6id otse taha panna.

Läbi rca tuleb väljundi signaal vaikselt ja vajab v6imendit , läbi iso tuleb juba maki enda võimendatud heli.

Ribad tähendavad , mitu eraldi valjuhäädajat mingit sagedust mängib. Kaheribalisel mängib suur bassi ja väike kõrget, kolmeribalisel on see kolme valjuhääldi peale jaotatud.

Kui on koaksiaal , siis on k6ik need valjuhääldid ühes kohas ühe kõlari külles , komponentide puhul siis arusaadavalt eraldi.

Aga kõige kavalam oleks kasutada google otsingut ja sind huvitav sõna sinna kirjutada ja siis vastavad teemad läbi lugeda. Neidsamu teemasid on siin ka tegelikult miljon korda lahatud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:paar küsimust
PostitusPostitatud: 18.12.2012 17:16 

Liitunud: 11.04.2003 12:31
Postitusi: 178
martinpoldoja kirjutas:
Tervist!

Kuna ise alles hiljuti puutusin esimest korda autoaudioga kokku ja sellest veel suurt ei jaga, siis sooviks saada mõned vastused küsimustele, mis võivad olla elementaarsed, niiet ärge pahandage :)

Esiteks, kui mul on makk, millel on sisse ehitatud 4x45w võimendi, siis kas need vatid on rms v max?
Milliseid kõlareid makk võimendab, kui mul on autos kokku kuus kõlarit(igas ukses üks ja armatuuril kaks kõrgsagedust)?
Kui mul on uste sees kõlarid, mille rms on umbes 50-100w ja makk võimendab ainult 45w, kas ma pean siis ostma eraldi 4-kanalise võimendi v ei tee see kõllidele kahju, kui nad madalamatel vattidel mängivad, kui peaks?
Kas makk võimendab ainult läbi RCA v ka läbi tavalise(ISO vist) ühenduse?
Mis vahet on 2-ribalisel ja 3-ribalisel kõlaril?
Mis vahe on koaksiaalil, komponendil ja midbassil?
Kui mul on kuus kõlarikohta autos ja ideaalis tahaks autosse paigutada kuus kõlarit+supakas, siis millised kõllid peaks uste sisse panema(armatuuril juba pioneeri twiitrid olemas)?

Suured tänud juba ette!


* Automakkidele märgitakse vist alati maksimumvõimsus peale, müügiargumendiks. Reaalselt on jah tegemist 10-15 (heal juhul) võimusega kanali kohta.
* Kõlarite võimenduse kohta saad vastuse kui edasise jutu läbi loed.
* Iso ühendusest tuleb juba maki poolt võimendatud heli, vajadusel on ka seda võimalik edasi võimendisse juhtida kas ühe spetsiaalse konverteri abil või siis juhul kui võimendi HI-inputi toetab.
* Kõlarid ei ole 2-3 vms ribalised. Iga kõlar on ikka üheribaline, ehk siis edastab mingit sagedusvahemikku. Bassikõlarid edastavad siis paremini madalaid sagedusi, "tweetrid" ehk kõrgsageduskõlarid (vist on õige vaste) kõrgemaid sagedusi jne. Midbass, ehk keskbass on tavaliselt "supakast" suuruselt järgmine kõlar süsteemis ja edastab suppari sagedustest kõrgemale jäävaid keskbassisagedusi olenevalt süsteemist. Küll on olemas kõlarite komplektid, neid nimetataksegi siin komponentkõlariteks, kus siis kaheribaliselt komplektil on midbass ja tweeter ja kolmeribalisel midbass+midrange+tweeter ja sageli ka neid kõlareid eraldavad sagedusfiltrid. Kõlar ise nimelt ei tea mis sagedust ta edastada "tohib" ja üritab tublisti kõike edasi anda mis juhtmest sisse söödetakse, tulemuseks on see, et tweetreid saab niimoodi kergesti läbi kärsatada. Sinu autos ongi esiustes kaheribalised komponentkõlarid mis koosnevad ukses paiknevast midbassist ja siis sellest tweetrist. Filtri ülesannet täidab originaalsüsteemides tavaliselt üks pisike kondensaator mis on tweetri klemmide külge tinutatud, see siis välistab madalamate sageduste jõudmise tweetrisse.
* Koaksiaaliks nimetatakse sellist kõlarit, kus 2- või 3-ribaline komplekt on ühes tükis, ehk siis tavaliselt ovaalse kujuga midabassi peale on kinnitatud 1-2 kõrgsageduskõlarit. eesmärk on võimalikult lihtsa paigaldusega võimalikult head heli edasi anda, aga reeglina on korralikult paigaldatud 2-3 ribaline komonentkõlarite süsteem palju parema heliga.
* Kui sul juba kõlarid autos olemas on siis miks sa neid vahetada tahad? Suvalised odavad kõlarid ei tarvitse vahetusega sulle midagi juurde anda, aga korralikud kõlarid koos võimendi ja korraliku paigaldusega pole enam odavate killast lõbu.

_________________
Ess-Kuu ra*sk


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:paar küsimust
PostitusPostitatud: 18.12.2012 17:47 

Liitunud: 24.11.2012 17:03
Postitusi: 99
Kõlar on ikkagi see komplekt kus heli välja tuleb , ehk siis toaomadest koosneb see kastist , valjuhäädajatest ja filtritest ,autos siis ilma kastita.
Ehk siis koaksiaal ongi mitme valjuhääldajga ühes korpuses olev kõlar.

AndreasA kirjutas:

* Kõlarid ei ole 2-3 vms ribalised. Iga kõlar on ikka üheribaline, ehk siis edastab mingit sagedusvahemikku. Bassikõlarid edastavad siis paremini madalaid sagedusi, "tweetrid" ehk kõrgsageduskõlarid (vist on õige vaste) kõrgemaid sagedusi jne. Midbass, ehk keskbass on tavaliselt "supakast" suuruselt järgmine kõlar süsteemis ja edastab suppari sagedustest kõrgemale jäävaid keskbassisagedusi olenevalt süsteemist. Küll on olemas kõlarite komplektid, neid nimetataksegi siin komponentkõlariteks, kus siis kaheribaliselt komplektil on midbass ja tweeter ja kolmeribalisel midbass+midrange+tweeter ja sageli ka neid kõlareid eraldavad sagedusfiltrid. Kõlar ise nimelt ei tea mis sagedust ta edastada "tohib" ja üritab tublisti kõike edasi anda mis juhtmest sisse söödetakse, tulemuseks on see, et tweetreid saab niimoodi kergesti läbi kärsatada. Sinu autos ongi esiustes kaheribalised komponentkõlarid mis koosnevad ukses paiknevast midbassist ja siis sellest tweetrist. Filtri ülesannet täidab originaalsüsteemides tavaliselt üks pisike kondensaator mis on tweetri klemmide külge tinutatud, see siis välistab madalamate sageduste jõudmise tweetrisse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:paar küsimust
PostitusPostitatud: 18.12.2012 18:27 

Liitunud: 11.04.2003 12:31
Postitusi: 178
amordipüstak kirjutas:
Kõlar on ikkagi see komplekt kus heli välja tuleb , ehk siis toaomadest koosneb see kastist , valjuhäädajatest ja filtritest ,autos siis ilma kastita.
Ehk siis koaksiaal ongi mitme valjuhääldajga ühes korpuses olev kõlar.

AndreasA kirjutas:

* Kõlarid ei ole 2-3 vms ribalised. Iga kõlar on ikka üheribaline, ehk siis edastab mingit sagedusvahemikku. Bassikõlarid edastavad siis paremini madalaid sagedusi, "tweetrid" ehk kõrgsageduskõlarid (vist on õige vaste) kõrgemaid sagedusi jne. Midbass, ehk keskbass on tavaliselt "supakast" suuruselt järgmine kõlar süsteemis ja edastab suppari sagedustest kõrgemale jäävaid keskbassisagedusi olenevalt süsteemist. Küll on olemas kõlarite komplektid, neid nimetataksegi siin komponentkõlariteks, kus siis kaheribaliselt komplektil on midbass ja tweeter ja kolmeribalisel midbass+midrange+tweeter ja sageli ka neid kõlareid eraldavad sagedusfiltrid. Kõlar ise nimelt ei tea mis sagedust ta edastada "tohib" ja üritab tublisti kõike edasi anda mis juhtmest sisse söödetakse, tulemuseks on see, et tweetreid saab niimoodi kergesti läbi kärsatada. Sinu autos ongi esiustes kaheribalised komponentkõlarid mis koosnevad ukses paiknevast midbassist ja siis sellest tweetrist. Filtri ülesannet täidab originaalsüsteemides tavaliselt üks pisike kondensaator mis on tweetri klemmide külge tinutatud, see siis välistab madalamate sageduste jõudmise tweetrisse.


Väga vabandan eksliku sõna kasutamise eest, parema arusaadavuse huvides paluks mu eelnevat juttu lugeda siis nii, et sõna "kõlar" asemel kasutate "valjuhääldi" või "kõlarielement" :) :) :)

Muideks autos moodustab kasti näiteks uks ja koaksiaali ei saa küll Sinu loogikat järgides terviklikuks kõlariks pidada.

_________________
Ess-Kuu ra*sk


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:paar küsimust
PostitusPostitatud: 18.12.2012 18:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.11.2012 19:19
Postitusi: 24
Asukoht: Tartu
AndreasA kirjutas:
* Kui sul juba kõlarid autos olemas on siis miks sa neid vahetada tahad? Suvalised odavad kõlarid ei tarvitse vahetusega sulle midagi juurde anda, aga korralikud kõlarid koos võimendi ja korraliku paigaldusega pole enam odavate killast lõbu.

Asi on selles, et ostsin selle auto novembris alles ja sees oli originaalhelisüsteem(aastast 93), mis koosnes kahest kõlarist esiustes, millest ainult üks töötas, ning twiiteritest armatuuril. Ka tagaustes olid kõlarikohad olemas, aga kõlareid ennast polnud(ilmselt oli auto odavama varustustasemega). Ning kuna ma sain tutvuste kaudu tasuta tuttuued pioneeri 4-tollised koaksiaalid, siis panin need armatuuri twiiterite asemele. Kokkuvõttes on mul hetkel armatuuris kaks 4" koaksiaali ja juhiukses 6.5" tavaline kõlar, mis ei kõlba kuhugi.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7