Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 28.03.2024 22:36

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
PostitusPostitatud: 16.03.2015 17:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.07.2006 20:53
Postitusi: 136
Asukoht: Tallinn
Pilt

Mannergute Mõõduvõtu ametlik Facebook leht

Mannergute Mõõduvõtt on meeskondlik kahetunnine kestvussõit, mille põhiliseks eesmärgiks on anda vanadele, aeglastele ja muul põhjusel ühiskonna poolt ära põlatud autodele veel viimane võimalus end tõestada ning tuua MM-ilt karikas. Selleks, et rispekt ja street-cred saavutada, on mitmeid võimalusi:

Rispekt: Masina operaatorid suhtuvad austusega kaassõitjatesse ja suudavad vältida kontakti nii teiste mannergute kui ka rajaäärese haljastusega.
Street-cred: Kuna disainerid ei oska tegelikult üldse autosid teha, saab meeskond ulatada oma abistava käe ning tuunida pilli nii, nagu seda kunagi varem tehtud ei ole.
Meeskonna vaim: Käsi kasvab puusast? Pole häda! Ka lihtsalt kõige muhedama olemisega meeskond saab oma mannergu au päästa, tõmmates tähelepanu masinalt enda peale stiilse ja pilkupüüdva läbiva temaatikaga.
Kestvustest: Mannerg peab vastu pidama kaks tundi ja läbima tubli arvu ringe. Selle saavutamiseks peab masin minimaalselt olema tehniliselt heas korras ja hooldatud.

Mannerguks võib pidada oma ekspluatatsioonitee lõpule lähenevat masinat, mille eest ei taha enam keegi üle 700€ maksta.
Paras kandidaat peab olema alla 1500kg ja maksimaalse potentsiaaliga 75kw ühe tonni kohta. Kainele mõistusele (kohtunik) arusaamatul põhjusel märkimisväärselt kiiremini edenevad masinad ja juhid saavad oma tegevust aeg-ajalt seletamas ning kaine mõistusega arutamas käia.
Kuna tuuning on hinnas, siis ei pea suured veljed, kahurid või näiteks vilkurid mahtuma mannergu hinna sisse. Samuti on ka vabatahtliku turvapuuri või ohutuskaarega mille võib lisada mannergusse ilma, et see tõstaks tema hinnatavat väärtust.
Levinud mannerguks sobivate mudelid on näha siin lingil ning põnevate haruldaste mudelite või muidu kahtluse korral on mõistlik korraldajalt üle küsida.

Ürituse täpne ajakava ja registreerimine avaldatakse hiljemalt 01.aprillil.

Olulised reeglid lühidalt

Tegemist ei ole võidusõiduga, vaid masinate kestvustestiga.
Testi pikkus 2 tundi;
Testide arv hooajal 3 kaasa arvatud 1 üks talvine etapp;
Auto väärtuse €700 hulka kuhu ei kuulu, veljed, kaunistav tilu-lilu, sentimentaalne või ajalooline uunikumi väärtus.
Turvapuur on vabatahtlik/soovituslik kusjuures korviste ja traksid lubatud ainult koos ohutuskaare või turvapuuriga mis on kõik paigaldatud FIA reeglite kohaselt;
Auto ei pea omama kehtivat ülevaatust, ega omama registreeringut Eestis kuid peab olema tehniliselt heas korras ja laias laastus originaalne.
Turvapadjad ja roolilukk tuleb eemaldada ning on soovitav eemaldada ka tuleohtlikud salongipolstrid mis ei ümbritse juhti.
Autos peab olema toimiv raadio või juhil kõrvaklapid, millest edastatakse jooksvalt informatsiooni ja võimalikke lisaülesandeid ning karistusi.
Lubatud ainult tänavarehvid, välja arvatud "tänavalegaalsed rajarehvid";
75kw 1000kg tühimassi kohta tehnilise passi järgi ja turbo on out;
Meeskonnas võib olla 1-6 juhti + vabalt kaasaelajaid. Soovitav vähemalt 2-3 inimest meeskonnas, et edukalt lisaülesandeid sooritada;
Kombe on kohustuslik, kuid võib olla ka suvaline ehituspoe töökombe, mis on mittesulavast materjalist (puuvill vms).
Lisaülesanded saab agressiivse sõidu, puute ja korduva haljastuse rikkumise eest. Seletamatult kiiresti edeneva masina juht saab samuti sõidu käigus selgitada oma kiirust ja vajadusel ka teisi õpetada.
Rajal liigeldes ei tohi takistada tagant läheneva masina möödasõitu. Olukordi jälgivad lipukohtunikud terve raja ulatuses ning vajadusel kutsutakse mõlemad osapooled boksi kohtunike juurde vestlusele.

Korduma kippuvad küsimused

Mu autol on mitteoriginaalseid juppe küljes. :(
Pole hullu niikaua, kuni need ei kujuta sõidu vältel ohtu juhile, teistele osalejatele ega rajale. Kui ei ole lahenduses päris kindel, siis on mõistlik enne üritust üle küsida ja leiame mõistliku lahenduse juhtimipõhiselt.

Aga kui mul ei ole kogemust?
Kogemuse alla kuulub igasugune ringraja, võistlus või harrastuskogemus. Kirjuta vabas vormis, milline on sinu suhe autospordi või muidu (jää)rajal kihutamisega. Kui kogemus puudub täielikult saab registreerida end ürituse-eelsele OpenTrackile, mis kvalifitseerub piisava kogemusena. Eesmärk ei ole kedagi eemale hoida, küll aga säästa kõigi terviseid hoides tõrvatilgad meepotist eemale.

Mis tähendab 700€ ?
700€ on indikatiivne hinnalagi, et hoida sisenemise kulud madalad. Kui sulgeda silmad ja kujutleda, kui palju maksaks kindlustus selle auto eest vabatahtlikult ja jõuad summani alla 700€ siis ilmselt oled õigel teel. Toodud nimekiri on näited levinud autodest ja ei ole lõplik vaid pigem vastupidi- on hea näha, kui stardirivis on palju erinevaid mannerguid. Kui ei ole ikka päris kindel masina väärtuses, siis läheneme asjale juhtumipõhiselt ja oleme huvitava masina puhul ka paindlikud.

Soovitused Mannergu ettevalmistamisel

Vahetada piduriklotsid ja kettad.
Vahetada kõik lõtkuga või vanadusest mõranenud detailid.
Vahetada vähemalt mootori ja piduriõlid.
Kontrolli kõikide vedelike taset jooskvalt.
Kriitilise pilguiga kontrollida piduri, kütuse, roolivõimendi ja jahutussüsteemi voolikuid ja torusid.
Asenda jahutusvedelik veega, et vältida õnnetuse korral raja libedaks muutmist.
Kohustusliku rehvivahetuse käigus kontrolli ka piduriklotside jääki ja seisukorda.
Lisa mootorile põhjakate, mis suudab koguda rikke korral suurema osa vedelikest.

Julgelt võib esitada küsimusi koos võimalike lahenduste ettepanekuga: henrik.eeltee@gmail.com

Täpsemad reeglid lisatud eraldi dokumendina järgmisetel linkidel:
Üldjuhend ja Tehnilised tingimused
Näitena toodud sobivate masinate nimekiri
Näited keelatud rajapäeva rehvidest
Osalejate kinnituskiri


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
PostitusPostitatud: 31.03.2015 14:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.07.2006 20:53
Postitusi: 136
Asukoht: Tallinn
Eelregistreerimine avatakse homme, 1.aprilli hommikul kell 09.00 (EET)
NB!Kiiremad registreerijad saavad alustada mannergu testimist mõni meeter stardijoonele lähemalt, kui aeglasemad registreerijad.
Aga see pole veel kõik! Lisaks saavad kiiremad registreerijad valida omale ilusama unikaalse kolmekohalise numbri.

Lisan veel noppeid populaarsematest korduma kippuvad küsimustest:

Auto dokumendid on .....(pikk arusaamatu igav jutt nende puudumisest).
Küsime vastu: kuidas autot utiliseerida plaanitakse? Kui sul on piisavalt dokumente, et vanarauaks viia, on sul ka piisavalt dokumente, et tõestada auto omandisuhet.

Ma ei tea mis on mu auto tühimas. :(
Kui auto on eesti registris, siis on see kirjutatud tehnilisse passi või saab toksida auto numbrimärgi maanteeameti kodulehele, kust vastav informatsioon välja tuleb. Kui auto ei ole eesti registris, peaks see olema kirjas ka masina välismaises tehnilises passis. Eksootiliste tehniliste passide puhul, kus seda märgitud ei ole, tegeleme juhtumipõhiselt.

Mis saab, kui mu auto katki läheb ja ma seda koju ei taha/saa viia?
Kui on vajadus taagast vabaneda, on võimalik jätta auto auto24ringile, kus see tasuta utiliseeritakse. Selleks tuleb ürituse lõppedes sellest korraldajale märku anda ning vormistatakse utiliseerimiseks vajalikud paberid.

Kas ma coiloverit, polüuretaanpukse jms juhitavuse parandamise tuuningut tohin teha?
Ei. Mannerg peabki kurvis korralikult kalduma. Igasugune kiiruse (ka kurvikiiruse) tuuning, mis erineb originaallahendustest ei tule kõne alla. Kui see ei ole mingil põhjusel võimalik või mõistlik läheneme asjale juhtumipõhiselt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
PostitusPostitatud: 01.04.2015 09:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.07.2006 20:53
Postitusi: 136
Asukoht: Tallinn
Tähelepanu, valmis olllaaa ............. LÄKS!!
- Registreerimisvorm -


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7