Tere,
Edastan teile Tartu Autoklubi ametliku seisukoha 2011 aasta kiirendusvõistluste korraldamise osas.
Tartu Autoklubi ei korralda 2011 aastal kiirendusvõistluseid järgnevatel põhjustel:
1.
Võlgnevus - Seoses Tartu Autoklubi MTÜ võlgnevusega Eesti Autospordi Liidu ees ning EAL Kiirendusvõistluste Alakomitee (
BHRA) ees, on võetud Tartu Autoklubilt ära õigus registreerida üritusi. Samuti on peatatud Tartu Autoklubi kohtunike litsentsid. Võlgnevuse tekkepõhjusteks on peamiselt vähene pealtvaatajate huvi 2010 aasta üritustel. Oma veaks peame liiga optimistlikku lähenemist ürituse korraldamisega seotud kulutuste organiseerimisel ning ürituse äramajandamiseks piisava pealtvaatajate huviga arvestamist.
Antud hetkel oleme võlgnevuse tasumise osas saavutanud kokkuleppe ning seda osade kaupa edukalt tasunud alates novembrikuust. Kokku on meie võlgnevus 1086,50 EUR, millest oleme graafikujärgselt omadest vahenditest ja sponsorite abiga tasunud tänaseks 227,80 EUR.
2.
Alakomitee suhtumine – Tartu Autoklubi on aastatel 2009 – 2010 korraldanud edukalt mitmeid kiirendusvõistluseid. Sealhulgas nii Eesti, kui ka Läti meistrivõistluseid. Iga võistluse korraldamiseks oleme põhjalikult ette valmistunud, sihiga arendada Eesti kiirendussporti. Oleme parandanud Tartu võistlusraja kvaliteeti, koolitanud võimaluste piires enda meeskonda, taganud nii pealtvaatajatele, kui ka võistlejatele võimalikult sujuva ning kvaliteetse ürituse läbiviimise, otsinud sponsorid, kes üritust toetaksid ning ühtlasi ka ala edasi arendada aitaks. Oleme saanud positiivse avaliku tagasiside Tartu Autoklubi korraldatavate ürituste kohta. Meie üritused on olnud hästi organiseeritud.
Sõltumata meie pingutustest on meil mure EAL Kiirendusvõistluste Alakomitee osas!
Meie arvamuse kohaselt peaks EAL Kiirendusvõistluste Alakomitee olema organisatsioon, mis on eeskujuks igas mõttes. Alakomitee eesmärgiks peaks olema ala arendamine ning eeskuju näitamine igas antud spordialaga seotud valdkonnas.
Kahjuks näitavad Tartu Autoklubi MTÜ kogemused midagi muud:
• Üleolev hoiak suhtlemisel nii korraldajate, kui võistlejatega
• Hoolimatus ja tänamatus Tartu autoklubi, kui korraldaja pingutuste suhtes
• Paindlikkuse puudumine, finantstulemustele orienteeritus
• Eeskuju puudumine kiirendusvõistluste läbiviimisel, organiseerimatus
• Ebapiisav panus kiirendusspordi arengusse Eestis
• Negatiivne avalik arvamus
Lähtuvalt ülaltoodud kogemustest, arvame, et kiirendusspordi arenguvõimalused Eestis on piiratud senikaua, kuni EAL Kiirendusvõistluste Alakomitee juhtkonnas eksisteerivad senised liikmed. Tartu Autoklubi MTÜ soovib EAL Kiirendusvõistluste Alakomitee juhtkonnas näha pädevaid ning entusiastlikke inimesi, kes peale arvete väljakirjutamise ka spordiala arendaksid.
Kõikidele meie sponsoritele ja toetajatele - me ei kao kuskile, kogume jõudu ja ootame uusi tuuli, et 2012 aastal jätkata Eesti kiirendusspordi arendamist. Loodetavasti koostöös pädeva Alakomiteega.
Antud arvamus ei ole ainult Tartu Autoklubi juhatuse või üksikisikute arvamus vaid läbi aja kogutud tagasiside nii Tartu Autoklubi meeskonna liikmetelt, võistlejatelt, kui ka pealtvaatajatelt.
Oleme valmis enda arvamusi ja otsuseid avalikult põhjendama.
Tartu Autoklubi MTÜ
juhatus