Teisipäeval käisin 911-ga rajal, et F1 sõidu jaoks natuke ringraja sõitu meelde tuletada ning katsetasin ära ka uue
http://www.racechrono.com programmi Android telefoni jaoks, tulemuseks selline video -
https://www.youtube.com/watch?v=Nl9LVe3bae8Selliseid videosid saab Pro versiooniga linnu-lennult teha ning kasvõi raja äärest neti uploadida
http://www.racechrono.com/news/?p=453 Kui oleks OBD lugeja ka külge pannud, siis rpm, tempid jms samut automaatselt näidikutega ekraanile.
Ilm oli teisipäeval 27c ning pidurid said ette uud, küll aga avastasin seekord, et tagumistes ketastes ka 1 läbiv mõra tekkinud(eeldavasti oli see eelneva vaatuse korral suppordi taga peidus) tagumine ots küll nii väga ei pidurda(kuigi kettad on sama suured 350mm) aga egas mingit pidurdamise indu see just tekita. Samuti häiris mingi krõbin, mis tekkis kiirusel üle 180km/h, alles järgmisel päeval sain aru, et krõbina tekitajaks oli auto24ringi pilet-kleeps. Teine asi mis häirima hakkas oli esisillast kostev pukside kägin, mis iga väiksema rooli keeramise peale tekkis, lõpuks selgus ka selle põhjus - 2 osalised pidurikettad mis töötasid end sisse ja eeldavasti tekkis mingi uus pinge nende vahel.
Järgmisel päeval, kolmapäeval toimus kaua oodatud F1-ga sõitmine. Mul õnnestus Racechrono bluetooth GPS sõiduülikonna sisse nii ära paigutada, et levi oli olemas ja tulemuseks selline graafik -

Täissuurus
http://wirx.ee/pildid/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=129380F1 oli 2004a. BAR Honda, mootor- Cosworth V8, võimsus 650 hj, kaal 520kg, 6.-käiku, auto max. kiirus 330 km/h ( sellise autoga sõitsid nt. Jenson Button ja Rubens Barrichello ) ja graafikul tumedam joon.
Porsche oli 911 Turbo ~650hj, 1700kg, tänavarehv supersport ning heledam joon.
Alguses pani mind kukalt kratsima see, et kuidas on võimalik, et üle 3 korra kergem auto sama hj juures nii vähe sirgel kiirem on. Enne vanat S-i 213km/h vs 222km/h, hiljem põhjalikumalt süvenedes tulid meelde instruktori sõnad, et F1-l on stabiilsuskontroll peal, aga stardijärgsele kurvile järgneb kergelt kõver sirge ning ju seal tegi stabiilsuskontroll oma tööd olgugi, et gaas oli koguaeg põhjas ning enne pidurdama hakkamist pidin 6nda sisse panema. Kui nüüd vaadata enne kiiret kurvi olevat sirget siis seal oli F1-l 216km/h ja 911-l 195km/h kuigi egas päris 650hj ning 520kg ikka uskuda tahaks

Ilm oli kahjuks päev läbi vihmane ja sõitma sain mina alles 9 paiku, selleks ajaks oli õhutemp 15c kandis ning rehvid 30-40c vahes, töötemp rehvil aga 70-85c, väga hullu ei plaaninud panna ning kulgesin rahulikult raja läbi, tulemuseks 1:19 aeg. Sellise aja sõitmine F1-ga oli tunduvalt väiksem pingutus, kui 911tt-ga 1:24 sõita, üleüldse oli F1-ga suht lihtne sõita, auto kuulas superhästi sõna ja läks täpselt sinna kuhu soovisid. Hiljem koduteel avastasin enda jaoks kõige suurema erinevuse selles, et kui enda autol keeran järsemalt rooli, siis kõigepealt keerab esiots ja siis tuleb tagumik järgi, aga F1-ks keeras samal hetkel kogu kere ja ratastega soovitud suunda. Aerodünaamika osas väga rääkida ei oska, sest ka graafikult on näha, et F1 kurvi kiirused olid ainult tibakene kõrgemad, kui tava rehviga raskel 911-l, eks seda põhjusel et aju ei lubanud kurve väga palju kiiremini võtta, kui harjunud olen. Ja eks need 5 kiiret ringi(minul finishi lipu varajase näitamise tõttu 4) väga palju just polnud, et F1-ga aega püüdma saaks hakata, oli see ju esmakordne asi minu jaoks. Igatahes F1-ga sõitmine oli kindlasti väärt kogemus ning kellel vähegi võimalik soovitan proovida.
Video F1 sõidust -
https://www.youtube.com/watch?v=4oOw25IDw1M
Ülejäänud pildid -
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 7e34961de2