Sain hetkel hommikukohvi kõrvale väheke aega ja saan kirjutada mis vahepeal juhtunud on..
Mosse seisab hetkel vasak külg üleval garaažis ja anub kruntvärvi järele, see aga selleks...
Alustades esmaspäevast sai mootor viimaks tööle ühendatud läbi turbo. Torupõlved Fennost olid perfect fitment, kere sisse augud ja voolikud klambritega kinni. Tuli paras uss küll, aga kõik on arvestatud ja selle setinguga ka esimene käivitus tehtud, käivitus tavapäraselt, isegi hästi, aga gaasi andmisele ei tahtnud reageerida eriti hästi. Parasjagu hiline õhtutund ka ja aku oli nagunii otsas peaaegu siis jätsin esialgu asja sinnakanti, rahuldus käes et mootor töötab tühikäigul. Viga on ilmselt selles et mootor ei saa piisavas koguses kütust peale samal ajal kui gaasi vajutada. Üks hetk sõitis see kaalikas ka iseseisvalt õue, niiet küünalde ja süüte poolest peaks kõik õige olema. Küünalt ma pole maha proovinud võtta ja vaadata mis värvi on, aga segu on räigelt rikas, vingu haisu kõik kohad täis ja mõni õrn probleem veel. Eks kui jahutava vedeliku uuesti sisse saame, siis saab tegeleda häälestamise perioodiga õrnalt.
Võtsin ette vasaku poole koopa ja külje tegemise, mis ka eilse seisuga valmis sai. Nüüd saab hakata vaikselt asjadega ettepoole liikuma või siis nö allapoole, ehk siis tagasild on vaja siiski korralikult kinni panna, pikivarras ühendada ja pakud keevitada. Selle varda teen ka reguleeritava vanast mercedese roolivardast kuna neid on parasjagu miskipärast paar tükki üle. Selle rally lingi peale siiski ei lähe kuna teostus on piisavalt keeruline ja meil on koopas sitaks ruumi et midagi ei tohiks end vastu käima hakata kui isegi 8" velg all istub.
Viimaks hakkasin ka kütusetrassi sisse vedama. Selleks sai ostetud 7m vasktoru, lõikurrõngaga ühendusotsad on ka juba olemas ja nüüd on järele jäänud vaid trassi vedamise vaev ja elektrisüsteem paika panna kütusepumbale. Pump, filter ja kütuse aku said ka paika pandud paremale poole koopakaare taha. Tehtud ka korralikud kinnitused. Nüüd vaja paagist korraldada kütuse võtmine mis käib läbi ~14mm vooliku ja tagasivool. Mõlemad saab originaal kütusevõtu avasse surada, keevitan sellele külge parajad toruotsad ja võib asja süsteemi ühendada liikumatult.
Ehitasin ka velgede ja muu kraami tarbeks liivapritsi vanast propaaniballoonist. Kraanid ja ühendused sebisin kohalikust hüdro/pneumo/auovaruosade-poest, juhtdüüsiks saab hetkel 10A sulavkaitsme portselanümbris kuna sellel on 4mm ava. Liivaga täitmise süsteemi oli minu jaoks kõige raskem teha, kuna polnud sobivat anumat millel see juba eos olemas oleks. Võtsin siis nii suure korgi kui leidsin garaažist, lõikasin ja mässasin ja nüüd saab liiva ülevalt peale valada läbi ~60mm ava. Hetkel pole pritsi proovida saanud, kuna kõik müüvad siin aiavoolikut mitte õhuvoolikut ja lasin endale Tartust mõnest firmast seda tuua. Eks nädalavahetusel teeb esimesed katsetused kuidas asi ka reaalselt töötab ja milline osa tahab täiendust. Paak sai ka survestatud, 8Bari rõhku pidas ilusti vastu ilma leketeta niiet võib lugeda töö edukaks senimaani. Muidugi hoiatan igatühte kes peaks kunagi propaaniballooniga mässama. See võib ka vett täis kallates piisav rakett olla. Ise nägin ohtu ette väheviisi ja lasin päevakese seista aianurgas täidetult veega, järgmine päev keerasin kummuli ja andsin kaugelt tule torust sisse... Tegi küll raketti, aga mitte midagi trastilist, puurisin vajalikud augud sisse ja lasin veel päevakese taheneda...




