Mõned nädalad tagasi sai 911-ga ettevõetud trip Inglismaale, et leida üles ilusad ja kurvilised teed.
Kuna sõit läks läbi Saksamaa, sai seal täiesti legaalselt 300-ga kihutatud.

Olgugi, et Juulis on puhkuste aeg ja autosi teedel palju liiklemas suutsime keskmist kiirust üle 200km/h hoida, siin näiteks 123 kilomeetri jooksul -

300-ga sõites muutus küttekulu aga jaburalt suureks, tühja paaki oleks pidanud tanklas täitma umbes iga 40 minuti tagant


Inglismaale põrutasime LaManche väina alt rongiga, peale minek oli väga sujuv ning kiire, kuna jõudsime varem kohale, lasti meid ka varasema rongi peale. Sõit kestis 25 minutit, millele lisandus veel 10-20 minutit autode rongi paigutamiseks kulunud aega. Rongis sees sai auto kõrval seista või autos istuda, oli konditsioneer ja ei puudunud mobiilne internetgi. 120€ ühe otsa eest täitsa õiglane tasu.

Siia mäe otsa viis selline kurviline ja kitsas tee, kus ei pidanud kiirust ületamagi, et lõbus oleks


Video sõidust siin -
https://www.youtube.com/watch?v=3hkEQwBeSOAKui esimestel päevadel oli tavapärane Inglise-suvi pideva tiheda uduvihma näol, siis järgnevatel päevadel läks ilm päikesepaistelisemaks ning ilusaid kohti jäid mitmeid teele.

Ühel hommikul, enne 6-te istusime autosse ning võtsime suuna Walesis asuva EVO kolmnurga poole, see on nime saanud autoajakirja EVO järgi, kes käib erinevaid kiireid autosi umbes 27km kolmnurkselt asetsevatel teedelõigul katsetams. Iga kolmnurga külg on erinev ja nii tulevad autode omadused seal hästi esile. Mõned on kutsunud seda kohta ka Inglismaa Nürburgringiks.

Tee oli tõesti hea, aga kiire autoga natuke ohtlik, sest kiirused kasvasid sirgematel lõikudel liiga suurteks, samas 250-300hj kulguriga on neid kindlasti lust võtta.
Video kõige põnevamast kolmnurga küljest siin -
https://www.youtube.com/watch?v=7yB53igLMIQÜks päev peale eriti nõmeda kohapeale parkimist avastasin, et vedas korralikult. Vähe sellest, et ma ei näinud tagumisest tillukesest aknast madalat posti, oli keegi selle enne mind täpselt õige nurga all kõveraks sõitnud. Ning alles hiljem auto taga seistes nägin, et tagatipuks olin vaeva näinud invaliidi kohale parkimisega, invaliididest tuleb lõpu poole veel juttu -

Otsustasime käia ka ära Inglismaa kõrgemate tippude läheduses, algus oli paljutõotav ja ilus -

Mingil hetkel tulid aga sellised märgid -

Aga kuna pikk tee oli seljataga oleks olnud narr ots ringi keerata ja tagasi sõita(egas keeramiseks väga ruumi poleks olnud ka)
Seega ületasime mäekuru spoilerite, ABS-i ja stabiilsuskontrolli kriginal(3 ratast maas kurvis, ajas ajud autodel lolliks)

Video üles -
https://www.youtube.com/watch?v=kNWmiRWjefw ja alla
https://www.youtube.com/watch?v=jX_Mw7P3ox4Eeldavasti pole vist palju sportautosid, mis sama teed sõitnud oleks

Ilusaid vaateid jagus küllaga, nii looduse, kui autode osas -



Põikasime läbi ka Inglismaal korraldatud Porschede kokkutulekult -




Sellised metsa sisse lõigatud tunnelid olid meie reisi pidev osa -

Kõik oleks kena olnud, aga eeldavasti olid eelnevad kurviliste teede otsijad kohalikud välja vihastanud ning nii me nägime igal sammul silte "Speedwatchers club", eks põhjus peitus natuke ka selles, et vanemates külades elasidki vanad inimesed, kes väga kiirusest lugu ei pidanud. Igatahes peale Inglismaal käiku tundub Eesti väiksemates kohtades 5km/h lubatust vähem sõitmine igati normaalse asjana, sest Inglismaal sõideti tihtilugu 10 miili aeglasemalt ning ei huvitanud kedagi, et selja taga lookles kilomeetrite pikkune saba. Kui mõnest sellisest mööda julgesid sõita said parimal juhul signaali ning sõimu osaliseks, halvimal keerati ette või lisati gaasi, et möödasõitu takistada. Kuna kiiresti sõitmise isu täis ei saanud, seadsime koduteel rattad Nürburgringi poole

Esimesel päeval õnnestus sõita koosluses F1 rada + Nordschleife 3 ringikest, siis sai aeg otsa ja pandi rada kinni. Kuna mul ei õnnestunud kusagilt Eestist saada tagumisi Supersport 305/30/19 rehve(veebruaris juba tellisin ära), olin olude sunnil reisile läinud küll uute esimeste Supersportidega, aga taha läksid 4-5mm sügavusega Pilotsport 1 rehvid, mis aastast 2011. Maanteel ei andnud need suurt miskit tunda, aga rinkal hakkas tagumik liiga lihtsalt libisema, seega peale väikest googeldamist selgus, et Nürkal on Michelini ametlik esindaja olemas ja selleks vägagi nimekas firma Manthey Racing. Selgus, et neil olid mulle sobilikud rehvid küll olemas, aga hind oli üle 500€ kallim, kui Eestis samade eest küsitakse, seega jätsin diili katki. Küll aga saime pilgu heita ühte vägevamasse garaazhi siin maamunal, sealt garaazhist naljalt GT3 ei leidnud, mille lõpus RS-i, ja RSR poleks olnud -

Teisel päeval sai siiski natuke rohkem gaasi antud ja kohe peale esimest ringi kutsuti maha ning lühikese vestluse tulemusena pandi pilt Wall of Famele

Sedakorda siis helinormide piiril hõljumise eest - 130dB olevat sel aastal veel lubatud, aga järgneval on 125dB max.
Nürburgring ise on igati meeldiv rada, eriti kui autol 550hj(sõitsin reisil vähema jõuga). Rada olen kodus Playstation3 peal Gran Turismos harjutanud ning esimesed 2/3-ku kurvidest suht hästi meeles, viimase kolmandikuga on aga raskem lugu, aga esimese korra kohta suht tiheda liiklusega 8:53 peaks olema täitsa OK tulemus. Minu jaoks olid hüpped uus asi 24:09 peal sain rattad maast lahti nii, et auto maandus tibake risti...kiirusel 213km/h ja seda kohas, kus paljud on samal põhjusel üle katuse käinud. Maalt ja hobusega tulles ning lihtsate radadega harjununa ei oska selliste asjadega arvestada, et auto võib lisaks vasakule-paremale käest ära minna ka üles-alla


Video sõidust siin -
https://www.youtube.com/watch?v=kQpg695suMgNürkal seekord väga erilisi ja eksklusiivseid autosid ei liigelnud, küll aga jäi silma selline invaliidi buss -

Sellga sõitis rajapäeval pea täielikult halvatud invaliid, kes juhtis autot joistiku ning nuppude abil

Lisaks sõideti kahjuks katki ka 2tk GT3-e


Üldse oli Nürka ümbruse tänavatel GT3 ülimalt tavapärane auto, võiks öelda, et iga 5-s auto mis tänaval sõitis oli GT3

Hotell oli meil lihtne ja askeetlik, aga hotelli parkla seda küll polnud -

Järgmisel hommikul täpselt 9:11 istusime autosse ning 20h hiljem veeresime juba koduväravast sisse, ainus mis häiris olid Poola kiirteel pidevalt ette keeravad ja suunatule või tulede vilgutamisele immuunsed olevad....inglased, neid jagus seal ikka kümnete kaupa -

Peale 2100km läbimist vaatas kodus vastu selline verine suu...tõelisele Gran Turismo autole kohaselt läbisime oma reisi viimase osa Nürburgring-Tallinn ühe korraga. Kõige pikemalt sai roolis oldud 6h jutti, peatust tegemata. 10-ndat eluaastat veeretaval autol ei tekkinud 8100km jooksul ühtegi viga, ei kiirteedel, kõrgetes mägedes ronides, ummikutes passides, egas ka rinkal kihutades - Well done Porsche!
