Nädal tagasi tekkis mingi suurem kolin esisilda, algul eeldasin, et äkki šarniir või puks kulunud.
Aga läbi logistades selgus, et välimised rooliotsad on täiesti läbi.
Rattad lõtkusid ikka väga räigelt all, kui auto üles tõsta, ei saanud täpselt arugi, mis asjad kõik tuksis on.
Täna sai mõlema poole välimised rooliotsad välja vahetatud, kuna olid teised laiali kukkumise äärel.
Peale vahetust sai uuesti järgnevaid lõtke otsima hakata ning selgus, et puksid pehmed aga läbi mitte, nagu vanal asjal ikka.
Rooliotsad olid ilmselt originaalosad veel, igatahes mõlemad pooled olid identsed ning ~3mm lõtkuga.
Peale rooliotsade vahetust oli lõtk kadunud ning sõites on ka pill nagu tutikas, täiesti vaikne.
Rooliotste tootjaks sai ühele poole AutoMega ja teisele poole Topran.
Näis kaua need kestavad, hea on mõlemat odavat kraami korraga võrrelda.
Kuna juba rooliotste tõttu sai Forssi külastatud, siis võtsin sealt ka rihmavahetuseks vajalikud jupid ning
AutoEksperdist Elringu simmerid, kuna ei usalda hiina asju õli tihendama.
Ma lihtsalt vihkan õlist leemendavaid mootoreid, seega tegin 3x suurema investeeringu ja soetasin kvaliteetsed jupid.
Ahjaa eile käisin ka tuttava juures Boschi diagnostika seadme taga ning selgus, et ka Boschi stend ei näita peale veakoodide muud midagi antud ajuga.
Veakoode oli küll lihtsam lahata, kuna näeb mis on püsiv ja mis mitte.
Peale kustutamist jäi püsivalt sisse vaid kood 93 ehk Quad driver module.
Lahenduseks pakkus, et kontrollida mõned juhtmestiku ühendused ja kui ei aita, siis on aju defektne.
Ilmselt on aju ise omadega vigane, kuna juhtmestik on eeldatavalt korras (klapid ja tuled töötavad nende taga).
Netist on silma jäänud, et see ajude koolemine ei olegi neil nii harv probleem.
Kuna mingi päev otsustas üks igivana proti rehv tühjaks minna ja ma ei viitsinud seda vihmas vahetada ning sõitsin garaaži,
siis tuli soetada ka üks paar uusi talverehve, et auto jälle komplektne oleks.
Valituks osutusid soodsalt kätte sattunud uued Continental Winter Contact 1 naastrehvid mõõdus 145/80/13.
Sõita on tunduvalt vaiksem, enam kõrvad ei kumise nii palju. Tegelikult tahaks ühe paari Continentale veel osta aga hetkel ei raatsi.
Aga üldiselt võib hetkel autoga rahul olla, kui saaks veel selle aju/küttekulu kalast ka lahti oleks super.
Vähemalt ei pea jala käima ja auto teepeale pole veel jätnud. Sõitnud olen juba peaaegu 3000km temaga.
Veel meenus see, et herr Peedu tegi autole jõulukingituse Opel Kadett originaal 13" ilukilpide näol.
