Streetrace.Org http://www.streetrace.org/foorum/ |
|
Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=47&t=120755 |
1. leht 18-st |
Autor: | wirx [ 03.10.2013 21:39 ] |
Teema pealkiri: | Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
Kuna 3 aastat kasutusel olnud Mitsu Evo9 leidis Soomest uue omaniku ning 911 Turbo (996)-st olid ainult head mälestused, siis sai loogilise sammuna võetud vara-kevadel ligi uuem mudel numbritähisega 997.1 Auto on ostetud uuena Eestist, minu kätte jõudes oli odomeetrile laekunud kõigest 28000km. Eelmisele omanikule tähendas auto väga palju ning hoitud on seda liigagi hästi, talviti seisis üldiselt katte all ning isegi suvel ei eksinud ringrajale ära. See viga saab kindlasti nüüd parandatud ja edaspidi saab auto palju rohkem sihipärast kasutamist ![]() Porsche 911 Turbot mudelitähisega 997 hakati tootma 2006 ja see on tootmises siiani. 2009 aastal tehti facelift (997.2), mis sisaldas nt 3.8L mootorit, PDK käigukasti, tibakene uuendatud välimust, paremat vedrustust jpm. Uuem mudel 991 peaks avalikuks saama sellel aastal ning osta saab seda alates 2014-st. See konkreetne auto on aga üks esimesi 997.1 mis liinilt veeres, mille ARK-i paberid vormistati ära napilt peale mudeli ametliku müügi algust Euroopas. Muideks 997.1 on kasutusel GT1 mootoriblokk, mis pärineb GT1 klassis 90ndate keskel sõitnud 911 GT1 http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_911_GT1 pealt ning 997.2-l ning ka uuel 991 carreral otsesissepritsega 3.8L-ne, samas nii 991 GT3, kui ka nt just avalikuks saanud 991 GT3 RSR kasutavad vanakooli GT1 mootoriblokki ja seda väidetavalt just selle vastupidavuse ning lollikindluse tõttu. Tehnilised andmed - Porsche 911 Turbo (997.1) Tagasilla kohal asetsev 6 silindriline bokser(silindrid asetsevad horisontaalis üksteise vastu, et raskuskese oleks võimalikult madalal) VTG (variable turbin geometry) turbod 2tk, mõlemal mootori poolel enda oma 3600cm3 480hj (353kw) @ 6000rpm 620nm @ 1950-5000rpm 680nm (racechrono overboost) 2100-4000rpm Küttekulu 9.5/12,8/18.8 m/k/l CO2 307 g/km (oli omal ajal vististi maailmaparim näitaja sellise võimsuse puhul) 6 käiguline manuaal kast, final ratio 3.44 4 vedu Talverehvid 18" 235/40 ja 295/35 Michelini Pilot Alpin-id Suverehvid 19" 235/35 ja 305/30 Michelin Pilot Sport 2-d Bensupaak ~70L Tühimass 1585kg Max kiirus 310km/ Kiirendus 0-100km/h 3.9s (testide andmetel on saadud ka 3.5s, porsche on ise suht tagasihoidlik nende osas alati olnud) Pikkus/Laius/Kõrgus/Rööbe - 4450/1852/1300/2350 Kõrgus maapinnast 10cm (Techardi spoilaringi tõttu madalam) Pöörderaadius 10.9m Istekohti 2+2 Option list nägi välja selline - 220 Axle-Differential Lock Rear 342 Heated Seats 431 Three-spoke Multi-function Steering Wheel in Leather 454 Cruise control 509 Fire extinguisher 549 Roof transport system Coupe 567 Windscreen with grey top tint 640 Sport Chrono Package Turbo 650 Electric slide/tilt sunroof 666 Telephone module 668 Handset for Telephone Module 692 Six-disc CD autochanger 762 launch car 982 Supple Leather Front and Rear EAA Leather Package Switch Panel XEA PCM handset leather XMA Rooflining leather XMP Sun visors in leather XMZ Rear Center Console in Leather XNG Instrument surround in leather XNS Steering column casing leather XTG Inner sill finishers leather XTV Door finishers in leather XZD Dome Lamp Cover - Leather Nagu näha siis isegi lagi on nahast ja ka ukselävepakud(sisenemine ja väljumine neid hoides on päris korralik pain-in-ass) Samas on olemas elutähtsad lisad nagu manuaal käigukast, sportchrono, mehhaaniline difrilukustus, istmesoojendused ning mulfifunctional rool, ainsana tunnen puudust adaptiivsetest sportistmest, mis on sigamugavad ning pakuvad väga head külgtuge ka kurvides. Alguses oli suurimaks mureks auto valikul hoopiski värv, nimelt minu silmis on ilusad autod alati olnud mustad, aga hall värv ei pannud ostma, seda aga seni, kuniks oma silmaga autot nägin. Nimelt, kui osta tavaline metallic hall või must ei tule midagi Porschele lisaks maksta, aga selle värvi eest küsiti pea 50000 krooni lisaks ja nimeks on GT Silver. Amortide jäikus on seadistav nupu abil ning nimeks sellel PASM (Porsche Active Suspension Management) valikuid on 2, pehme või jäik. Pehme on üllatavalt mugav meie tänavatel sõitmiseks, otseloomulikult pole see nii pehme, kui mõni pereauto pakub, aga umbes sama pehme, kui BMW M5 V10 ning kindlasti tunduvalt pehmem, kui Nissan GTR. Jäiga kohta saan parema ülevaate alles ringrajal. USA foorumites igatahes kirutakse, et pehme on liiga pehme ning jäik on liiga jäik ![]() Mingil põhjusel lasi esimene omanik ka telefoni toru salongi installeerida, sellest saan lähiajal Carmuse abiga lahti, tavalisest Handsfreest, mida roolilt lülitada saab piisab mulle täiesti. Autot külmalt käivitades toob mootor kuuldavele kena möiratuse ning siis jääb vaikselt podisema. Maanteel sõites on tugevalt sisse kosta 295 laiade M+S rehvide müra ning ka summuti oli minu meelest 996-l standardis vaiksem. Samas on VTG turbod suur samm edasi, nimelt jõud tuleb isegi maanteel vaikselt 90ga 6 käiguga(2000rpm) podistades hetkeliselt taha ning sekundi-kahe pärast on juba numbrid kaugel üle 120km/h. M5 millel on vabalthingav V10 jääb selles osas kaugele maha ning kusagilt on kõrvu jäänud, et omalajal oli tegemist kõige kiirema autoga, mis suutis 80-120ni liikuda. Küttekulu ei ole küll sellistel autodel määrava tähtsusega, aga tuleb siiski tunnistada, et järjekordselt on Porsche tehas tagasihoidlik olnud ning minul on isegi talvel raskusi saada nii suuri numberid kätte nagu Porsche pakub, maanteel on alla 9L ning keskmine jääb pigem alla 11L/100km kohta ![]() Istekohti on 4tk, ees on igati mugav istuda ka 2m meestel ning taga saavad lapsed kenasti hakkama, mulle tundub, et võrreldes 996-ga on tagaistmel rohkem ruumi, samas kuna auto on madalam, on autost väljumine natuke raskem, kui 996-l. Kui vajutada sport nuppu rakendadakse lõdvemate kommetega stabiilsuskontroll, lisatakse 0.2bari boosti 2000-5000rpm vahemikus, muudetakse gaasipedaal tundlikumaks ning aktiveeritakse jäigem vedrustus(viimast saab ka välja lülitada) Kuna tegemist on paljude arvates ühe vähese superautoga, millega saab igapäevaselt sõita panin ühel nädalavahetusel lapsed tahaistmele ning kihutasin otepääle suusatama, suusad aga panin otseloomulikult katuseboksi. http://www.suusad.ee abiga sain väga hea hinnaga renditud nii boxi, 911 jaoks valmistatud katuseraamid ning muidugi ka suusad-lauad ja saapad. Boxirentija kiitis, et väga mugav on katusele boxi paigaldada, kuna katus on nii madalal ![]() Hetkel tehtud "tuuning" Techarti väline tuuningupakett nr1 http://www.techart.de/en/techart-showro ... erior.html See sisaldas endast uut tagatiiba, esispoilerit, tagaspoileri lisa, peegleid ning küljelaiendeid ja velgi, sellele lisandus veel Techarti summuti, mis on kergem ja paremini hingavam, kui originaal - Ilma techart-i tuuninguta näeb välja selline, pildil tavaline hall-hõbe ![]() BMC õhufilter Tugevam sidur Racing piduriklotsid Perfomance Friction LED tagatuled Porsche 911 GT2 RS intercoolerid Chiptuning, mis tehtud ühe maailma parima Porschede tuunija poolt, kellel nimeks Emre. Selle saavutamiseks pidi palju-palju kordi sõitma 100-200km/h ning arvutiga segu, süütenurka, sisselaske tempe jpm logima. Logimise jaoks soetasin sellise kavala kaabli - Durametrcu kaabel ![]() ja koostöös selle progemis tooliga saab nüüd 1 minutiga vahetada ajus oleva softi 480hj pealt 650hj+ peale http://www.performance-specialists.co.u ... l-133.html ![]() Tulemused räägivad enda eest, originaalis on 100-200km/h 911 turbol 8.6 sekundit, minu parim on aga 6.39 sekundit Veelgi põhjalikum 100-200km/h asub siin http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopi ... 9150#29150 Miili peal on parim senini 295km/h http://www.onemile.ee/?lang=et&page=tul ... 2013&acm=1 Video pea 300km/h sõitmisest http://www.youtube.com/watch?v=JWdQjaquVfw Samas selle autoga sõitmise rõõm ei tule mitte otse kulgemisest, vaid hoopis kurvides kihutamisega. Mõningase harjutamisega õnnestus opentrackil saada tavalise tänavarehviga TOP50-s igati kõrge koht http://opentrack.ee/top50.php Siin üks kevadine video ka auto24ringilt, vaatamisel abiks GPS kiirus ja asukoht rajal https://www.youtube.com/watch?v=RC7c-yV6enw Kuna sügis käes, siis plaan kevadeks 911 natuke tõsisemaks autoks teha ja peaks kenasti projektide alla sobima nüüd ![]() Seega järgmiseks aastaks tuleb muretseda - Paremad rehvid - kui praegused Michelin Superspordid. Rehvid ise muidu superhead ja tänava omadest arvatavasti parimad, aga nii kiire ja raske auto all lähevad 1-2 ringiga liiga soojaks ning sealt edasi pole võimalik enam head ringi aega saavutada. Siit on kenasti näha, et parimad ringid olid alati esimesed http://joonas.pri.ee/ringiajad/otsing/search_1.php?dropdown=29|Virgo%20&yritus=51&search=Vali&sortby=by_lapnr loogiline oleks ju, et tuleb parem tunnetus sisse ning ringid lähevad hiljem paremaks. Parem iste - hetkel möödus 1-2 minutit enne igat sõitu rihma pingutamiseks ja ennast istmekülge kinni sidumiseks ja võiks öelda, et tuntav vahe on sees, kas käid istmel lipa-lopa või tunnetad tagumikuga täpselt, mida auto teeb. Mõttes on GT2 RS või GT3 korvid aga eks neid on veel aega mõelda ning valida. ![]() GT3 vedrustus - USA 6speed onlines on päris palju teemasid, kus vahetatakse välja Turbo silladetailid ning saavutatakse pea GT3 juhitavus. Lisaks saab silla kaldeid rohkem keerata, hetkel vist on ainult 1.9 ees. Bilsteini amordid - neid saab PASM nupust seadistada jäigaks-pehmeks ning jäigas astmes olevat tunduvalt täpsemad, kui originaalid ning pehmes seades mugavamad, kui originaalid. Siin on hea näide, et isegi jäigemas seades kaldub auto suht tagasihoidlikus kurvis liialt. ![]() https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1276747_714809671878444_1427993386_o.jpg Turbode upgrade - originaal turbod tuleb saata USA-sse, kus need täiustatakse(uus tiivik ja suurem koda) tänu millele need saavutavad ~130hj lisaks paari kohta, samal ajal langeb turbode ellu ärkamine ainult 100-150rpm-i. ![]() Turbode upgrade veel kindlalt otsustanud pole, kohati nagu piisaks jõust, samas hj on alles siis palju, kui hommikul ei julge autosse sisse istuda ![]() ![]() Pikemalt tehtud ja juhtunud asjadest saab lugeda siit http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopi ... 303&page=1 Ahjaa, sügis on alanud ning kõik rinka huvilised on oodatud sülearvuteid ostma....nüüd oleme leitavad ka pimedas Nagu allkiri lubab ning mitmed siinsed lugejad kinnitada võivad, siis küsimise peale saab http://www.laptopid.ee hindadest korralikult alla |
Autor: | offline [ 03.10.2013 21:39 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
Ülikõva asi! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Harri_K [ 03.10.2013 21:54 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
Üks korralikemaid teema alustusi siin foorumis. Ülikõva masin ikka. Ma jäin seda 3.5 sekundit sajani mõtlema, et see saavutataks 2. käiguga? Siis võib see kiirendus olla seinast seina, sest iga inimene vahetab eri kiirusega käiku. Arvatavasti see 3.5 sekundit on saavutatud inimesega kes oskab käiku vahetada ja see 3.9 keskpärasema inimesega. ![]() |
Autor: | Martpoiss [ 03.10.2013 22:01 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
Tsiteeri: Nagu allkiri lubab ning mitmed siinsed lugejad kinnitada võivad, siis küsimise peale saab http://www.laptopid.ee hindadest korralikult alla Julgen soovitada ![]() Auto on ka väga kena ja Techarti spoilaring annab välimusele kõvasti juurde. Sul peaksid kõik autod olema võimelised sinna top 50-sse sõitma ![]() |
Autor: | Westcoast [ 03.10.2013 22:09 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
Üks igavesti huvitav põllurallikas ![]() |
Autor: | Borat [ 03.10.2013 22:42 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
Ehh, üks ilusamaid keresid ever. Eelmise versiooni esituled ei meeldinud mulle üldse. On õnnestunud 997 Turboga sõita, küll selle automaatversiooniga millel see labadega roolilt käiguvahetus ka lisana on. Ütleme nii et päris hirmus lugu, minul tuli ikka üsna ruttu hirm peale. Aga seda ehk seetõttu et oli sõbra auto ja täpselt 1 päev enne seda esindusest välja sõitnud. Võitlesin iseendaga- mõtlesin et kui ma korra ikka põhjagaasi ära ei proovi siis ei saa öelda et olen Porschega sõitnud. Samas, ilm oli sügisene ja pime ja asfalt märg ja mitte ei tahtnud seda ümber posti keerata. Muide, omanik paigaldas peale antud auto ostu oma firma territooriumile kiirusepiirangumärgi 110. ![]() |
Autor: | nrgchris [ 03.10.2013 22:57 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
Masinast ammu lugenud ja väga kena asi. Plaanid on palju lubavad. |
Autor: | Ragnar74 [ 03.10.2013 22:59 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
Mõni sportauto ka lõpuks ![]() |
Autor: | stento [ 03.10.2013 23:23 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
Tundub, et läpakate müük läheb hästi. ![]() |
Autor: | ksenoon [ 03.10.2013 23:52 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
Ülikõva asi ![]() |
Autor: | talon [ 04.10.2013 08:45 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
Samaga k2isid Miili ka s6itmas, see aasta? |
Autor: | panomees [ 04.10.2013 11:49 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
stento kirjutas: Tundub, et läpakate müük läheb hästi. ![]() Just mõtlesin sama ![]() |
Autor: | woozh [ 04.10.2013 11:58 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
Das naiss! Jõudu! |
Autor: | wirx [ 04.10.2013 12:03 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
10 aastat seda tehtud ka juba, võiks ju nagu juba osata ![]() OMC-l oli ikka jah sama auto. Üle 100hj lahjem, uuem 911 Turbo PDK kastiga sõidab 2.9s, seega võiks loota et lisa 100hj+ ning hea start selle aja alla 3s ka minul kahandavad. Käiguvahetus võtab 0.1-0.2s, hoopis tähtsam on pidamise leidmine, mida homme ka kindlasti SR-i lõpetamisel näha saab, 4 ratast lähevad hetkega all suitsema. |
Autor: | Karel_L [ 05.10.2013 01:27 ] |
Teema pealkiri: | Re: Porsche 911 Turbo (997) Techart, wirx |
AnvarV kirjutas: Ma olen vist ainuke kellele originaal tagatuled jätsid sümpaatsema mulje autost, kui ledid. +1 |
1. leht 18-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |