Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

BMW E30 324td 89a - grimes - 3.0d biturbo
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=47&t=130286
8. leht 10-st

Autor:  c0balt0 [ 19.04.2016 16:16 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

_Harri kirjutas:
Me ei suutnud välja mõelda kus teil see raha tuleb, et sellist projekti teha?


Ma ei suuda välja mõelda, kuidas see sinu kotte sügab kuidas teisel inimesel raha tuleb, et sellist projekti teha ?



Autost ja projektist endast, mulle isiklikult meeldib e30 Touring oluliselt rohkem kui sedaan või kupee. Ei tea, maitse asi vist.

Analoogse seadistusega masinat vist väga ei leia kah. Väga kõva ettevõtmine ning loodan ka seda masinat avalaksul lähemalt uudistama tulla. Keep up the good work :rokib

Autor:  -Eero- [ 28.04.2016 10:25 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

Sai eile oma silmaga auto ära nähtud.
Näeb tõesti hea välja. Minu silmis võiksid tagumised veljed veidi laiemad olla. Jätsid kuidagi kipaka mulje.
Kas nägin viirastusi või viskabki käiguvahetusel veidi sinist tagant?

Autor:  h4rz [ 28.04.2016 11:26 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

Mis materjal istmete keskel on? Alcantara kohta kuidagi kahtlane või pilt petab?

Autor:  EnricoN [ 19.05.2016 09:29 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

Samet?

Autor:  grimes [ 25.05.2016 23:05 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

Nii.. On siin mõndaaega vaikus olnud.. Seda põhjusega :D
Alustame siis sellest, et sai võetud eesmärk jõuda avalaksule osalema (30.04.16)
Tolle eelne nädal sai töölt vabaks võetud ,et tegeleda viimaste asjadega.. Väljalase valmis ehitatua, uued rehvid, flantsidega tegeletud, mõndagi kohandatud, mootori vahetus passi kajastatud, üv ja kindlustus jne
Jõudsin teda ka testida umbes 1500km jagu..
Pilt
Summuti otsad hetkel ajutiselt 2.5" kuid jäid kõõrakad ja lahku ning tulevad mõlemad 3"
Pilt
Uued rehvid 6tk.. 2 tagavaraks (mõõdus 215/35/18)
Pilt

Neljapäeval suundusin siis soome auto aju seadistama.. et avalaksule natuke jõulisa saada.
Sai siis kohale jõudes sisselaske kolle jms maha võetud ning vahetatud Railirõhu andur ning map andur,et saaks nii latirõhku kui turborõhku tõsta. Sai siis uus soft peale ning proovima.
Jõudsime tänaval 3 tõmmet testida ning lõi ootamatult mootori lõhkuma (usun et käis oma 9000rpm).
Jõudsin reageerida suhteliselt kiiresti ning sai käigu/piduriga välja suretatud (lõhkus vast umbes 5sec)
Sai siis auto paelaotsa ja garaasi tõstukipeale.. Eeldasime ,et lendas turbo laiali (kasutatud turbo siiski et ehk ei jopanud). Cooleri torustik õli täis ja kapotialune ka naljakal kombel (klapikambrikaanevahelt jne välja pressinud)
Võtsime turbo maha ning visuaalselt ei tundunud sellel midagi juhtunud (lõtkud normipiires, korpusesse ei ole käinud, võll terve)
Pilt
Mis seal ikka.. järgmine päev uus turbo ostetud ning see ümber moditud ja peale pandud..
Kokku pannes sai ära pestud kogu cooleri torustik ja cooler jms... Olid eeldused et silindris ka veel miskit õli, sai korra starteriga proovitud mootorit ringi ajada kuid silindrid moosi täis.
Sai siis pihustid maha võetud ning silindrid tühjaks käiatud (lendas sealt nii õli kui kütust)
Sai siis silindris surved ära mõõdetud, ning tulemuseks 3-mes silindris surve pmst puudu.
Oli selge, et mootor oli haiget saanud selle vähese ajaga.. Hakkasime siis põhjust otsima ning avastasime et 3 pihusti otsa olid ära lennanud.. :O
Pilt
Täpselt nüüd ei teagi mis siis juhtus, kuid üks varjantidest on see.. et liigne kütuserõhk sai pihustitele saatuslikuks ning jäi 1600Bar juures sellistest otstest survepesuriefektina kütust peale kusema ning lõi mootori lõhkuma.. Kuna auto käis üle piiraja siis arvatavasti õlisurve tõusis ka niivõrd et lõi turbost ka õli takka..
Järgmine päev sai kaan maha võetud ja tulemuseks 2 kolbi sulanud servast.. Ja kolmandal arvatavasti rõngad (ei süvenenudki enam)

Ühesõnaga vana mootor peetis.. Tegelt oleks olnud lihtne, uus mootori plokk ja kokku tagasi kuid läksime teist teed..
Tuttav pakkus välja varjandi, et paneme siis juba selle nn 3.5d mootori peale ära..
Sai korra mõeldud ja asi käsile võetud.

Algselt võtsin kohe turbod käsile, et üle vaadata nende seis..
Pilt
Olid nii ja naa, lõtkud olemas kuid veel sõitvad.. Suurem turbo väiksemate lõtkudega, väiksemal natuke suuremad lõtkud.
Mis seal ikka, kui juba siis läheks kindlapeale välja.. Sai turbod viidud asutusse nimega TurboMotors.ee
Seal said siis turbod uuenduskuuri. Nimelt puuriti külmkoda suuremaks ning läksid sisse hübriid labad.
Pilt
Turbod kätte saades mainiti, et olid kõrbend õli seest täis.. Et kas karteri tuulutus umbes olnud või õlirõngad otsas.
Sellise teadmisega ei saa ju rahu.. et ehk tõesti rõngad hõredad.
Sai siis mootor pulkadeks kakutud
Pilt
Mootorit lahti võttes olid õnneks saaled, vänt jms kõik nagu uued. Mootor seest ise puhas jms
Aga mis seal ikka.. kui juba siis juba. Sai tellitud uued saaled, rõngad, uued poldid, pihustid stenditud, uued filtrid, ketid jne
Kiiresti toimetab mulle juppe - HL Autoosad :) Tänud Tanelile !
Pilt
Plokikaan samuti töösse saadetud
Pilt
Ning kokku hakatud laduma.. Uusi rõngaid külge pannes tundusid vanad ka veel viisakad.. Kuid siiski leidsime ühe vea, nimelt üks õlirõngas oli omadega kinni (otsad koos/kinni). Sealt võis tulla see probleem mida turbod sisaldasid (kõrbend õli)

Otsakaan sai uus pandud.. kuna vana oli kõksu saanud ja mõrad sees (sellest ka see uus määrdunud pildil)
Pilt

Ühesõnaga olime sealmaal et mootor peale tõsta. Algselt oli väike kartus et äkki enam vanad (e46 3.0d) mootorikäpad ei sobi külge sellele plokile.. Kuid õnneks sobisid.
Mootorit peale tõstes aga vaatame et mootori plokk laiem ning käpad rohkem lahus, seega vanad padja asukohad enam ei sobi. Sai seal väheke muudetud ning saime mootori kapotialla.. Hakkame siis kasti külge panema kuid üllatust.. Kast ei sobigi enam otsa :(
Nimelt siis E91 2.0d 6.manu kast enam otsa ei istu (koda väiksem)

Seega vaja nüüd nii uut käigukasti, hooratast kui ka sidurikomplekti.
Käigukasti pole ka kahjuks nädalajooksul kusagilt leidnud :(
Vaja siis 3.0d 170/173+ 6.Manuaal käigukasti (M57N2) mootorilt.. Pärinevad siis üldjuhul E60/61 & E90/91 jms küljest.

Lisaks siis veel suur mureküsimus elektri osa.. Ei leidu juba 535d elektri skeeme kusagil..
Saime küll vist suuremjaolt selle osa lahendatud kuid jääb veel üle katsetamine.. nimelt osasi asju (kütusepumpasi jms) juhivad CAN plokid.. Kas ja mis nendega saab eks paistab.. Kui on kedagi kes sellise asjaga tegelenud võib kirjutada.

Lõpetuseks üks garaasipilt ka.. Leiaks kusagilt kiirelt käigukasti komplekti saaks jälle edasi tegutseda :D
Pilt

Päikest ! :)

Autor:  Mossemeez [ 25.05.2016 23:25 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

Seda juttu lugede meenus internetis nähtud pilt,et õpeta lapsed autodega tegelema ja neil ei jätku raha narko jaoks :D

Autor:  saarlane [ 25.05.2016 23:36 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

Kastikoda ei saa vahetada vöi siis vaheplaadi teed minna ehk?

Autor:  grimes [ 26.05.2016 07:41 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

saarlane kirjutas:
Kastikoda ei saa vahetada vöi siis vaheplaadi teed minna ehk?

Kastikoda otseselt vahetatav ei ole jh..
Vaheplaadijaoks tundub et ei ole ruumi väga. Käigukasti tunneliga läheks jube kitsaks. Mootorit ei kannata ka ettepoole viia ning kastivõll ulatus niigi napilt laagriotsa toetuma (pidi laagrit väljapoole toomagi) peaks kogu hooratta krempli ka siis vast väljapoole tooma.
Üks varjantidest oleks koda ümber keevitada.. kuid see eeldaks seda et vaja leida mõni laiali lennanud kast kust koda saada :D
Ühesõnaga loodan et leiab lätist või mujalt antud kasti mõne nädalajooksul.

Autor:  tomcraft [ 26.05.2016 15:11 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

Nii kapitaalne ehitus on, siis miks automaati /smg-d ei tee?

Autor:  grimes [ 26.05.2016 16:56 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

Tegu siiski hobiautoga ning meeldib sellisel juhul manuaalina rohkem :) Sellepoolest veel see, et seda nn 3.5d isendit pole tehasepoolt manuaalina välja lastud, ning oleks jälle kombo vähe teistsugune :)
Ja muidugi kardan ka seda, et see automaat kast oma suuruselt küll sinna alla enam ära ei mahuks.. 6. käiguline manuaal juba suht nipanapa ,et mahub napilt poltidele ligi hunniku pikenduste/gardaanidega.

Muidugi hetkel veel siduri osa ka vähe lahtine.. ei tea mis 1000nm kinni hoiaks.. samas ei tahaks 3-5 labalist ketast ka kasutada.. ei oleks enam eriti mugav sõita.

Autor:  grimes [ 27.05.2016 07:45 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

-Eero- kirjutas:
Sai eile oma silmaga auto ära nähtud.
Näeb tõesti hea välja. Minu silmis võiksid tagumised veljed veidi laiemad olla. Jätsid kuidagi kipaka mulje.
Kas nägin viirastusi või viskabki käiguvahetusel veidi sinist tagant?


Ma nüüd täpselt ei mäleta.. kas olid juba tol hetkel flantsid alla pandud ja uued rehvid all või mitte.. enne seda oli ikka väga imelik jh..
Aga jh, nagu varem maininud siis need veljed alla kindlasti ei jää :)



h4rz kirjutas:
Mis materjal istmete keskel on? Alcantara kohta kuidagi kahtlane või pilt petab?

Alcantare ei ole kuid plaanin kunagi hiljem sellevastu välja vahetada. Kuna tahaks polstrid, konsooli, armatuurid jms ka üle katta kunagi hiljem.
Aga hetkel seal siis jh miski kunstriie mis paistab sametisena..

Autor:  SpikeBMW [ 28.05.2016 14:12 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

Kas ei oleks olnud siiski mõistlikum kindla peale minna ja uus kolmnulline vahele tõsta? Kui selle kolmepoolesega nii palju ehitamist, siis seda oleks lihtsam vb pukis teha. Ja saab samal ajal nullisega paugutada :D

Autor:  grimes [ 28.05.2016 16:36 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

SpikeBMW kirjutas:
Kas ei oleks olnud siiski mõistlikum kindla peale minna ja uus kolmnulline vahele tõsta? Kui selle kolmepoolesega nii palju ehitamist, siis seda oleks lihtsam vb pukis teha. Ja saab samal ajal nullisega paugutada :D

Eks ta oleks olnud jh lihtsam.. oleks juba ammu liikunud.
Ega kohe ei osanud arvata et niipalju üllatusi tekib..

Mootor saigi pukis üles ehitatud ja nüüd küll kapotiall juba.
Kastiosas ikka pead vaevanud kuid ei oska kusagilt enam otsida ka.. lätist tahaks ideaalis leida kuid ei oska kuidagi otsida sealt.

http://m.ebay.com/itm/6-GANG-SCHALTGETR ... nav=SEARCH

Saksast leidus kuid ei pakuta transporti :(
Samuti hooratast vaja..

Autor:  eclipse [ 27.06.2016 12:11 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

Miks eelmisel mootoril lati andur ära vahetati? Süsteem ei kesta suurema rõhuga, kui originaal anduri vahemik.

Viie labaga leevendusega ketas ei ole kuidagi tänavasõidus halb/raske ja ükski orgaaniline täisketas 240mm üle 700nm ei kannata.

Kas uue mootori pihustid ka kontrollis käinud? Kui need max outi lasta, siis võib 5% vahest saada 20%.

Kolmepoolesest saab praeguste modidega niipalju jõudu, et edaspidi ei ole vaja seda osa autost edasi arendada.

Edit: Unustasin lause lõpetada ja võis kaheti mõista.

Autor:  TEH [ 27.06.2016 23:13 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E30 330d 89a - grimes -

eclipse kirjutas:

Viie labaga leevendusega ketas ei ole kuidagi tänavasõidus ja ükski orgaaniline täisketas üle 700nm ei kannata.



BS kuubis.

8. leht 10-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/