Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=47&t=156751
1. leht 7-st

Autor:  Salupa [ 16.01.2016 01:17 ]
Teema pealkiri:  Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

Tere.

Kõik sai alguse sellest, kui tööjuures jäi ripakile üks muidu täiesti töökorras turbo (IHI RHF4H), ainult labad käisid veidi korpusesse. Samas oli olemas üks romulast päästetud Opel Frontera, mis muidu sobis talveks nagu rusikas silmaauku, kuid omas ühte viga - 2.4 mootor oma 92kW-ga ei jõudnud lumel nelja ratast teise käiguga ringi vedada. Esimese käiguga oli väikese kiiruse tõttu liiga igav külksi lasta.

Seepärast otsustasin ühendada kasuliku meeldivaga ning teha üks säästu turbo projekt. Eesmärgiks sai seatud omandada kogemusi turbode ja nendega seonduvate vallas ning saada ka teise käiguga rattad lumel ringi. Seda kõike aga võimalikult väikese eelarve juures ja käepäraste vahenditega. Seega hoiatan kohe ette, et paljud lahendused tulevad mitte võibolla kõige õigemad ega korrektsemad aga odavad.


Kõige esimese asjana alustasin väljalaske flantside tegemisega. Toorikuks vana kärukonksuraam, tööriistadeks relakas, saross, puur:

Pilt

Järgmisena tuli leida turbole sobiv koht. Põhja all, käigukasti kõrval, kohas kus summuti teeb 90* kurvi tundus olevat kõige lihtsam koht. Kuna sel mootoril on sisse- ja väljalaskekollektor samal pool ning kollektorist eemaldub kaks toru, siis "tavalise" koha peale oleks olnud turbot keerulisem mahutada.

Pilt

Peale turbot jääma pidanud katalüsaatori asendasin sirge toruga, sest testfaasis sinna sattuv õli, põlemata kütus jms oleks ta nagunii rikkunud. Wastegatest tuleva õhu suunasin ilma summutita otse põhja alla. Seda nimetatakse screamer pipeks, sest ajal, kui wastegate avatud on, kostub sealt vali hääl. Rahulikult sõites on wastegate kinni ning hääl on vaikne nagu muiste.

Pilt

Nüüd on turbo ühendatud väljalaskega. Jäänud veel sisselasketorud ning õlitus.

Autor:  tilkur [ 16.01.2016 01:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

Muidu igati huumor teema aga pildid tahavad bsm-i sisselogimist

Autor:  Salupa [ 16.01.2016 01:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

Tsiteeri:
Muidu igati huumor teema aga pildid tahavad bsm-i sisselogimist
Tänud tähelepanu juhtimast. Nüüd peaksid nähtavad olema.

Turbo õlituse võtsin õlirõhuanduri vahelt

Pilt

Pilt

Autor:  Salupa [ 16.01.2016 02:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

Järgmine samm on vahejahuti. Õnneks leidsin vanametallihunnikust ühe vahejahuti, mis oli küll kõver (eks ta seepärast vahetusse läks), kuid muidu tundus täiesti terve. Kahe jalaga peale astudes õnnestus see sirgeks väänata ning tulemus oli mulle ideaalne. Paigaldamiseks tuli natuke plekki lõigata. Lõigatud servade mastiksiga katmine võib sellisel autol küll mõttetu tunduda, kuid ma lihtsalt ei saanud ilma.

Pilt

Pilt

Üks pilt veel screamer pipest:

Pilt

Autor:  Kombimiis [ 16.01.2016 02:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

Oo, aga leivanumber, helitehnika?

Autor:  WhoIsTheMaster [ 16.01.2016 14:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

Palju plaanis rõhku tootma saada on ja kas mootorit ennast ka selle jaoks kuidagi kavatsed ette valmistada?

Autor:  Salupa [ 16.01.2016 17:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

Kombimiis kirjutas:
Oo, aga leivanumber, helitehnika?

Hetkel on eriti juustud papist originaalkõlarid, mis isegi töötavad ning kassettmakk. Kuigi tahtmist oleks, ei hakka nende peale veel aega kulutama. Pealegi peab alguses kuulmise pühendama detonatsioonile jms helidele.

WhoIsTheMaster kirjutas:
Palju plaanis rõhku tootma saada on ja kas mootorit ennast ka selle jaoks kuidagi kavatsed ette valmistada?
Wastegate on originaalis ca 1.4bar peal. See jääb nii. Mootoris esialgu ei vaheta midagi. Kui miskit läheb, siis vahetan. Nii saabki kogemusi.

Järgmine etapp on turbo-vahejahuti-sisselaske vahelised torud. Odavam ja kiirem on need teha käepärastest vahenditest:

Pilt

Aliexpressist tellisin ka 25€ eest replica blow-off klapi. Kui juba turbotada, siis häält olgu ka screamer pipe ja BOV näol täie eest:

Pilt

Palju on räägitud, et odavad blow-off klapid ei toimi. Antud auto ongi ideaalne võimalus see omal nahal järgi proovida.

Ahjaa, enne turbotamist mõõtsin ka G-techiga kiirenduse 0-100ni. Sain parimaks 16.8sek.

Autor:  MantaOwner [ 17.01.2016 18:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

Väga huvitav nokitsemine, kui valmis saad, siis tuleks teeks ka ühe ringi kõrvalistmel. Üritad nt jäärajale ka jõuda see talv?

Tõnu

Autor:  Salupa [ 18.01.2016 02:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

MantaOwner kirjutas:
Väga huvitav nokitsemine, kui valmis saad, siis tuleks teeks ka ühe ringi kõrvalistmel. Üritad nt jäärajale ka jõuda see talv?

Tõnu

Ega temast nüüd nii kiiret pilli ei tule, et kõrvalistujale erilist elamust tekitaks. Näiteks tänapäevasest Escalade'st või X5'st, milledel kilovatte 300, ei saa ta iial kiirem olema. Kuigi ega ma kade pole - kui huvi on, võta ühendust ja tule sõitma.

Jäärajale plaan minna küll. Eriti ideaalne oleks olnud ca nädal tagasi kuskile veekogu peale süütu lume sisse hullama minna, sest mina seda kohmakat masinat eriti täpselt suunata ei oska. Nüüd on lahtilükatud kohad vallide tõttu ohtlikud ning lahtilükkamata kohtades lumi vist juba liiga paks? Kui sula peaks ka vahele tulema, siis läheb asi veel halvemaks.


Blow-off klapi kinnitamiseks sobivas mõõdus toru ei leidnud, seega tuli pemmist ülejäänud toru veits lõigata ja keevitada:

Pilt

Pilt

Pilt

Autor:  MantaOwner [ 18.01.2016 11:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

Salupa kirjutas:
..
Jäärajale plaan minna küll. Eriti ideaalne oleks olnud ca nädal tagasi kuskile veekogu peale süütu lume sisse hullama minna, sest mina seda kohmakat masinat eriti täpselt suunata ei oska. Nüüd on lahtilükatud kohad vallide tõttu ohtlikud ning lahtilükkamata kohtades lumi vist juba liiga paks? Kui sula peaks ka vahele tulema, siis läheb asi veel halvemaks.
..

Jääradade viimast seisu tasub jääraja teemast vaadata, 9-10. jaanuaril olid tõesti parimad tingimused ehk pehme lumi igal pool ja seda ei olnud väga palju, eile olid lumevallid juba parasjagu kõrgemad ning kergelt jäätumas. Maasturiga oleksid eile nt Kaismal saanud vallidest veel läbi, sõiduautoga istusin seal korduvalt põhja peal kinni. Eks see seis halveneb iga nädalaga, kui just keegi sahaga lund raja äärest ei korista.

Tõnu

Autor:  Tõnis_S [ 18.01.2016 16:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

Kuidas õhu ja kütuse vahekord paika pannakse? Nii palju kui ise peas sellist projekti kujundanud, siis alati on see juhtimise pool just küsitav - eriti kui nö odav käeharjutus.

Autor:  tarvi [ 18.01.2016 17:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

:rokib

Autor:  olx1985 [ 18.01.2016 18:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

Parema jalaga tõenäoliselt, eks mootoriaju aitab ka kaasa natuke.

Minuarust ka pull ettevõtmine 8)

Autor:  Salupa [ 19.01.2016 01:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

Tõnis_S kirjutas:
Kuidas õhu ja kütuse vahekord paika pannakse? Nii palju kui ise peas sellist projekti kujundanud, siis alati on see juhtimise pool just küsitav - eriti kui nö odav käeharjutus.


Pemmil muutsin originaalaju tarkvara. Paras nuss. Opelile proovin programmeeritavat aju. Kõige soodsamaks lahenduseks leidsin MegaSquirt MS1 prose 3.0 trükkplaadil, mis tuleb ise kokku panna. Natuke üle 200€ eest saab sellise hunniku:

Pilt

Mõned tunnid kulub kokku jootmiseks pluss natuke tuleb juurde nuputada näiteks tühikäigumootori juhtimiseks, sidurilüliti sisendiks jms.

Pilt

Esmapilgul tundub MS seadistamine sada korda lihtsam kui originaalaju seadistamine. Originaal õhukulumõõtja viskan minema, selle asemel paigaldan MAP anduri. Lambda asendan lairibaga ning muud andurid jäävad originaaliks (ega neid palju rohkem polegi: vändaandur, segusiibriandur ja jahutustemp andur (MAP anduri sees on ka IAT, aga see ei ole hädavajalik)). MegaSquirdil on endal ka sees MAP andur, kuid vooliku ajuni vedamine tundub veits imelik. Seepärast panen ikka kollektorisse eraldi anduri:

Pilt

Kurat, ehitades on õhin nii suur, et lõpptulemusest läheb alati meelest pilt teha. Õnneks saab neid hiljem juurde teha.

Autor:  kooma [ 19.01.2016 09:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Frontera TURBO! 1993 Salupa.

c24ne kolvid pidid paras plastiliin olema, mis väga suuremat koormust, kui originaalis kannatada ei taha. Vähemalt Opel GT foorumis kurdetakse selle üle.

http://www.opelgt.com/forums/opel-engine-performance-modifications/7142-original-2-4-pistons-prone-crack.html

1. leht 7-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/