Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 04.05.2024 13:33

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 612 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 41  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 30.12.2011 23:50 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Turboteema on paar päeva aktuaalne olnud, muretsetud on kõik torupõlved, flantsid, turbo, torud ja muu säärane, siia juurde kuuluv kraam. Üleeile alustasin kollektori keevitamisega, mis esialgu nägi välja et on päris kerge kuniks juppe hakkasin välja lõikama. Et saada asjad max serv-servaga kokku ilma et suurt vahet kuskile ei jääks, siis käia ääres passimist tuli isegi rohkem kui kapoti all mõõtmist. Tänasega lõpetasin kollektori ühteviiva osa ära, nüüd on vaja flantsi pool ja üleminek neljalt torult üheks teha. Mõtlesin küll, et mul on seal maru palju ruumi mässamiseks, et keera turbot ringi kuidas tahad, aga tegelikult on asi hoopis kitsam, aga sain siiski välja mõeldud kuhu turbo asetada.
Õhuvõtu tahaks teha nii, et leida mingisuguse auto originaal õhuvõtu karp ja see parema esitule taha keerata nii, et õhku saaks võtta parema tiiva seest, õhk rändaks läbi turbo ja jõuaks võibolla vahejahutini, võibolla otse kollektorisse. Õlitus tuleb veel teha ja turbost endast summuti kokku keevitada Audi B4 torust, ja mõningatest põlvedest.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 31.12.2011 00:02 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.09.2006 23:40
Postitusi: 692
Asukoht: Märjamaa
Huvitav ettevõtmine. Veits läbustan, aga kust selliseid põlvi ja asju leiab? Tavalisest ehituspoest?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 31.12.2011 01:58 

Liitunud: 31.10.2003 21:30
Postitusi: 163
Asukoht: TARTU
onninen , need tunduvadolevat tavalised keevis põlved , mingi dn 32 või dn 25 kanti

aga tahtmist ja indu sul on,

kas need ikka kolle kuumusele vastu peavad, sńeed põlved

edu

_________________
OPEL MONZA 1980 , AUDI A4 2.8 QUATTRO 1995A, CITROEN BERLINGO 1,6 D 2014.
KÜLMUTUSSEADMED JA SOOJUSPUMBAD 53306496


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 31.12.2011 12:29 

Liitunud: 17.11.2009 00:18
Postitusi: 263
Asukoht: Tartu
Peavad ikka vastu mul endal on tehtud samadest põlvedest 1,8 T mootorile.
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=4460&start=15
Kas sellist mõtet pole tulnud, et sisselaske kolle präeguse ava keevitad kinni ja teed uue ava ette poole, see oleks hea minusilmis sest siis ei pea nii palju põlvedega jebima, et coolerist sisselaskesse jõuda. Aga selliseljuhul peaksid vist uue cooleri otsima kus oleks sisselase ja väljalase ühel pool. Jagan vaid oma mõtteid :)
Edu ehitamisel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 31.12.2011 21:44 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
madis1080 kirjutas:
Huvitav ettevõtmine. Veits läbustan, aga kust selliseid põlvi ja asju leiab? Tavalisest ehituspoest?

Ma ei oska öelda, kust neid saab, mina ostsin neid kohalikust autovaruosadega tegelevast poest, riiulilt millel on veeüsteemi toruliited. Niiet äkki veetorustikuga tegelevatest poodidest?

Sisselaset ei tahaks eriti muuta, parem on kui asi originaaliks jääb, siis saab hiljem selle malmist vabalthingava kolle külge visata ja nii edasi paugutada. Cooler tuleb nagunii panna selline mille väljavõtted on ühel pool, poest osta on maru kallis, seega üritan hakkama saada äkki nii, et Astra 1,7TD cooler rändab parema esitiiva alla. Eks näis kuidas see sinna ära mahub.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 01.01.2012 13:53 

Liitunud: 17.11.2009 00:18
Postitusi: 263
Asukoht: Tartu
Selliseid torusid ja põlvi saab osta FEBist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 02.01.2012 23:32 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Täna keerasin vähe kütet peale ja reguleerisin klapid ära. Tegin ka vahetüki turbo õlituse jaoks. Kui joppab ja homme on hea päev, siis saan turbo peale. Peale kütte keeramist läks küll tühikäik kõrgeks, aga selle reguleerisin ka enamvähem uuesti paika, eks näis mis hommikul külmast peast teeb, kas jääb iseseisvalt käima. Jõudu tuli juurde küll, teisega sain praeguse libedaga ratta ilusti ringi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 02.01.2012 23:53 

Liitunud: 15.03.2009 23:21
Postitusi: 981
süüdet ka varajasemaks timminud oled ? aga see on norm ka et kui kütti peale keerad siis tuleb pöördeid maha võtta


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 04.01.2012 01:01 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Otsin silikonist lõdvikuid ja põlvi, millega sisselase valmis teha. Samamoodi ka mingisuguse auto (kasvõi 1.7TD Astra) õhufiltri kopsikut, mis asetseks parema esitule taga, et saaksin õhuvõtu viia parema esitiiva sisse. Koonus ega muud filtrit ei tahaks panna, lihtsam on kasutada poes müüdavaid mingisuguse auto originaalosi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 06.01.2012 01:14 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Käisingi eile päeval lammaris šopingul ja tõin endale terve posu igasugu painde ja põlvedega turbolõdvikuid, torusid ja põlvi ja mis kõige tähtsam VW passati 92' õhufiltri kopsiku, mis sai asetatud sinna samma, kuhu ta passatilgi käib. Panin nii, et saaksin ligipääsu esitulele, kui pirni on vaja vahetada ja et asi jääks kultuurne. Jäi päris sirgelt. Kuigi karpi on vaja natukene ümber teha, alumises (mustas) pooles on kolm (kaks tegelikult) auku, peaaegu ükski neist ei sobi selleks, et viia õhuvõtt radiaatori ette või kuskile sinnakanti, või siis tõesti tiiva sisse. Üks toru peaks olema sooja õhu tõmbamiseks ja teine välis külma õhu saamiseks. Panen need aga kinni klaasriidega ja üritan selle nii ümber teha, et lõdvik ilusti otsa istuks ja kuskilt vahelt välja mahuks. Pealmise osa, (puhas) teen ka ümber. Praegu on ava liiga suur ja sisselaske kollektoril suht kukil, st peab seda ka nihutama, üritan ka selle klaasriide ja vaiguga õigesse kohta nihutada mingisuguse teise toruotsa külge kompunnimisel. Siis saab see osa hea, saab auto ka puhast õhku turbiini vahele.

Peale šopingut alustasin eile õhtul kell 6 uuesti vl kollektori tegemisega. Mõtlesin, et enne ei peatu kui hääled kätte saan. Mõeldud tehtud. Kollektori sain valmis kuni turboflantsini, siis panin turbo ilusti uuesti kokku nii nagu vaja, kollektor valmis keevitatud, rändas turbo ajutiselt kolle külge. Hakkasin tegema downpipet, kokku sai see keevitatud 6'st erinevast osast. Kui see oli valmis, alustasin õlituse tegemist. Karteri põhi alt ära, sinna auk, keere sisse, paras stuts ja mutter alt vastu, vaskseibid ka alla. Sain selle pidama, siis hakkas turbole pealevoolu tegemine, sest muidu ei saa ju käima panna. Alguses oli mõte teha see vasktorust, mille otstes on tavaline kummvoolik. Kui aga sain nõu, et mine vaata kõrvalgaraažis olevat E300't, siis muutsin meelt. Võtsin kaks identset otsa, viilisin parajaks, kruntisin tinaga ning tõukasin vasktorule otsa, pärast jootsin ümbertringi kinni. Praeguses olus survet peab, aga kahtlus langeb sellele, et kas vl kollektori kuumus nii suur ei ole, et tina sulama hakkab? Praegu isegi enamvähem peab, vähekene on märg, võtan toru maha, joodan uuesti, vaatan, kas siis saab pidama. Kui see kõik tehtud sai, siis ladusin kõik asjad kokku, tagasivoolule voolik vahele jne, kuniks jõudis aeg esimese käivituseni. Imestus oli suur kui alguses ilma õhufiltrita lärisema hakkas, ma mõtlesin et nüüd on peetis midagi... Aga ei, kõik töötas ilusti, summuti välja ei ajanud, turbo käis ilusti ringi, õlitustoru läks soojaks, kuskil pöörete juures tuleb ilus vile ka tuppa ja nägu oli päris õnnis ees kui garaažist välja ajades sain aru, et natuke teravama gaasivajutuse peale auto hoopis rohkem liigub. Muidugi ei ole praegu täisvõimsust, sest turbol pole aktuaatorit küljes, rõhu ots on ka mul lahti jäetud veel. Kell oli 6 hommikul kui sõitma sain ja kui garaaž sai laste mängumaast ära koristatud, siis sõitsin koju nähes inimesi, kes juba tööle tõttavad. Tundsin, et on vist hommik.
Igatahes, kütet tuleb vistist veel peale keerata, tahaks armatuuri (juba lõhutud) osale rõhunäidikut ja nibin-nabin asju veel külge pookida. Sisselaske kollektorile tuleb vistist lasta keevitada õrn krae, kui rõhk peaks jõudma 1.0 bari juurde. (äkki keegi oskab öelda, palju VW golf 3 TD turborõhku hoidab?) Aga eks näis praegu, teen natukene Audi vahejahutit ümber, et see sobiks mulle radiaatori ette (on parajalt lahmakas teine) ja tuleb veel torusid vedada, et saada asi lõppkonditsiooni. Pilte eilsest päevast kahjuks ei ole, tööõhin oli nii suur sees, et polnud mahti isegi fotokat välja võtta, aga valmisproduktist kindlasti saab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 06.01.2012 01:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2007 22:39
Postitusi: 190
Asukoht: kohila vald
Pole mersuga kursis, aga üldiselt on ju turbokatel erinev kõrgsurvepump mis rõhu all rohkem masuuti pressib. Kas lihtsalt kütte pealekeeramine aitab?

_________________
Ka otsatult lihtne süsteem on oma olemuselt ettearvamatu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 06.01.2012 10:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2007 22:52
Postitusi: 302
Asukoht: Tallinn
canyondrift kirjutas:
(äkki keegi oskab öelda, palju VW golf 3 TD turborõhku hoidab?)

Peaks olema tehase poolt 0,7-0,8 bari :) .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 06.01.2012 10:09 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2007 22:52
Postitusi: 302
Asukoht: Tallinn
siksaator kirjutas:
canyondrift kirjutas:
(äkki keegi oskab öelda, palju VW golf 3 TD turborõhku hoidab?)

Peaks olema tehase poolt 0,7-0,8 bari :) .

tomm49 kirjutas:
Pole mersuga kursis, aga üldiselt on ju turbokatel erinev kõrgsurvepump mis rõhu all rohkem masuuti pressib. Kas lihtsalt kütte pealekeeramine aitab?

Minu teada on ka asi nii- volksudel järeleproovitud, et vabalthingava mootori kõrgesurvepump jääb turbomootori puhul hätta, ei suuda just kõrgetel pööretel korralikult mootorit ära toita :) .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 06.01.2012 10:15 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
tomm49 kirjutas:
Pole mersuga kursis, aga üldiselt on ju turbokatel erinev kõrgsurvepump mis rõhu all rohkem masuuti pressib. Kas lihtsalt kütte pealekeeramine aitab?

Esialgu küll, kui juba tõsisemaks tegemiseks läheb, siis tuleb ilmselt mootor laiali lammutada, ära vahetada palju-palju elutähtsaid osi, ning siis saab juba pumpa tõsisemalt peale keerata. Peaks saama kütust reguleerida plunseritest, kui pump stendi viia, seal keeratakse originaal kogusest rohkem mahla peale ja laksab küll. Praegu, kui lihtsalt väike turbo on ja väike rõhk, siis musta kätte saamiseks sumpast piisab tõesti vaid kütuse peale keeramisest. Nii hulluks ei plaani minna nagu soomlased, kes pumba lahti võtavad, teevad sellega imetrikke ja pärast mootorist 500hj tõmbavad.

siksaator kirjutas:
canyondrift kirjutas:
(äkki keegi oskab öelda, palju VW golf 3 TD turborõhku hoidab?)

Peaks olema tehase poolt 0,7-0,8 bari :) .

See on originaal või max?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 06.01.2012 11:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2007 22:52
Postitusi: 302
Asukoht: Tallinn
Originaalis on 0,7-0,8 bari. Endal mul too 1.9TD 55kw mootor küll Passati kere peal aga hetkel funkab turbo kenasti seal 0,9-1,0 bari kandis :) .


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 612 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 41  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 111 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7