Turbotamise nimel võin vist iga inimese nimel rääkida, kel käed taguotsast välja ei kasva. Milleks lasta energiat mida saab ära kasutada vabasse loodusesse? Väga lihtne on ära kasutada väljalaske gaaside poolt tekitatud energiat ja muuta see õhukoguseks ning suunata seda õigesse kohta. Insenerid tol ajal lihtsalt ei pidanud seda vajalikuks ja kütet oli ämbriteviisi. Vanakooli auto on see tõesti, ei vaidle vastu, aga tegutsemishimu hoiab käed siiamaani masina küljes. Tal on vigu, ma tean, aga katseeksemplar ei saagi esialgu parem tulla. Võin vabanduseks tuua, et kuskilt peab ju alustama...
Nii rikas ma ka ei ole, et oleks kohe suutnud osta endale W210 mercedes ja siis saanud juba nautida inseneride leidlikust kus on turbo juba eos auto küljes ja küttekulu on 20% väiksem kui mul praegu.
Kui saan mõningati vanemaks ja finantsi tuleb sisse rohkem, suudan muretseda omad vahendid ja tegutsemiskoha, siis projekte tuleb veelgi, selles ma ei kahtle, praegu ma lihtsalt muutsin ühe auto sõidukõlbulikuks ja kulgen sellega igapäevaliselt. Neid lisandeid mis siia kõik külge keerata, neid on mul peast päris mitmeid läbi käinud, aga see on kõik selle nimel et sõidumugavust ja kvaliteeti parandada, ükski mõte ei ole tulnud niisama lambist võetuna, et näe, teised panevad, mina kah. Originaali hoidmise jaoks on juba omad eksemplarid ja W123 pole teps mitte vähe toodetud, miljonites lausa ja viisakaid - palju paremaid eksemplare kui mul liigub teedel-tänavatel siiamaani, ainuke vahe on see, et nad ei kirjuta sellest foorumisse. Kui vaadata aga Norra või Rootsi foorumeid, eriti superturbodiesel foorumit siis W123-W126 on väga populaarne nn rüvetamiseks ja kaalikaid on neil aiste vahel rohkem kui rubla eest.
Originaaliks muutmine on tõesti nagu Click mainis, kollektor maha, õlitustoru minema, karterisse punn ette ja originaalkolle tagasi. Seepärast ma jätsingi alles originaal õhufiltri kopsiku ja kõik muu mudru mis siia originaalis külge kuulub, ehk siis kui ei meeldi, keeran külge tagasi. Siiamaani veel meeldib ja jääb ka nii edasi.
E:
h20m kirjutas:
Ei tea. Kui minul selline pill oleks, siis ma ei mõtleks selle peale, et mida teha, et saaks kummi kõrbema.
Ei ole asi üldse kummi kõrvetamises, ega kiirendusvõistlemises. Kummi põletamine lihtsalt on üks näitaja mida mul auto hetkel teha ei suuda, ehk siis ette kujutada kui vähe jõudu tal praegu üldse on. Ma pigem panin turbo selle pärast peale, et saada maanteel hoida 90km/h stabiilsemalt, mitte et enne igat tõusu pean pedaali põrandasse suruma, et 80 haripunktis hoida. Käru kakkumine on ka parajalt parem, enam ei veni asi nii koledalt nagu ta seda varem tegi.