Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=47&t=3764
31. leht 33-st

Autor:  wtf_ [ 21.07.2014 10:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Eelmine nädal käis vahekast jälle maas ja sai kokku laotud. Ei jätnud oma jonni ja läks ikka enda pressure plate vahele ja toimib hästi :) Neliveo värk nüüd korras.

Pilt


Nüüd aga muid probleeme. Tegelt oli juba sügisel kiirendamisel probleeme. Mäletamist mööda nii, et kui boost üles tuli siis tõmbas kiirendades kinni ära. Arvasin bensupumba viga, mis sai sügisel vahetatud, kuid peale seda läks vahekast ja ei saanudki uut pumpa proovida.
Nüüd aga probleem alles või isegi suurem. Mootoril pole jõudu üldse. Kohapeal nagu läheb küll pöördesse, kuid sõites poob kiirendades kinni. Kui hakkab boosti tulema (kella järgi hakkab üle 0 minema), siis kohe tõmbab täitsa kinni ära laksust. Samuti kui proovida pöörded põhjas startida, siis mootor pmst sureks nagu välja. Veakoode lugesin, ei näidanud midagi.
Mis te soovitaksite kontrollida?

Autor:  cb4_335 [ 21.07.2014 13:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Õhulugeja pane teine! Õhu kulu on vale, siis teeb täpselt nii ja turbo alas ei saa enam üldse hakkama. Selest ka see, et kohapeal suudab pöörded ülesse ajada. Kohapeal naljalt boosti ei saavuta.



Kui ei aita, siis keera võimalusel boosti maha. Või on originaal boost?

Autor:  ats16v [ 21.07.2014 14:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Orig baypass ei leki?

Autor:  wtf_ [ 21.07.2014 23:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Õhulugeja idee on hea. Juhtmed ja pistiku vaatasin üle, need oli korras. Peaks nüüd teist õhulugejat proovima.
Boosti regullimine originaal, seega vähemaks ei saa keerata.

Ta nagu teeks süütekatkestuse, laksust lööb nagu kinni ära. Ehk ikkagi aju nagu katkestaks ära. Mis juhtudel seda veel tehakse (tean, et ülerõhu korral, siis veel see õhulugeja õhukulu värk, kas midagi veel?)?


Kuidas saaksin originaal bypassi testida muidu?

Autor:  ats16v [ 21.07.2014 23:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Olen näinud ühte millel oli memraan katki ja tegi ka nagu fuekcati nii kui boost tuli.
Keere kaan kolme poldiga lahti siis näha kas terve.
On olnud ka kehvadest küünaldest sellist viga.

Autor:  cb4_335 [ 22.07.2014 00:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Paha küünlaga kipub paukuma hakkama. Aga mine sa tea.

Ma panustaks endiselt õhulugejale. :)

Autor:  varesepoeg [ 22.07.2014 17:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Tule võta proovi minu jubinaid vahetuseks,olen puhkusel ja garaaziall :)

Autor:  kristo25 [ 30.07.2014 16:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

On endal tööalaselt kokkupuude olnud calibra turbokaga ja sama viga.
põhjuseks oli jagaja.

Autor:  wtf_ [ 24.05.2015 22:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Panen vahepeal uuendusi ka kirja. Siis hea järge pidada (nii harva tegutsedes mäletasingi valesti ja hakkasin nv mõnda tööd juba topelt tegema :D )

==== aasta alguses: ====

Mineku probleem: sai proovitud teist õhulugejat, kütusepumpa ja bypassi, kuid probleem jäi ikka alles.

Lisaks tehtud:
* Kütusetorude vahetus (pumba juures, vanad olid täitsa läbi roostetanud)

ja siis hakkas pihta mingi elektrikala (tuled ei põlenud, pinge kõikus ja mootor paukus :D ) ja käiguhoovastik läks puru...


==== mai: ====

Tehtud:
* Käiguhoovastik korda tehtud (parandatud + pukside remondikomplekt)
* Esimeste pooltelgede kummid (mõlemad välimised ja juhipoolne sisemine ka)

Järgnevad tellitud jupid külgepanemisel:
* esimesed õõtshoovad, Lemforder
* stabikas, Lemforder
* mootoripadi, Lemforder
* kütusefilter, Hengst
* jagaja kaas + rootor, Facet
* termostaat, Wahler
(u 200€)

Pilt
Pilt

Lisaks avastasin rattakoopa/tuleseina juures kahtlaselt läbiussitanud juhtmeid - see ka in progress - äkki seal peitubki kala.

Autor:  wtf_ [ 29.06.2015 22:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Soovitage, mis võiks viga olla, kui enam üldse käima ei lähe ja käiates summist paugub?

Nimelt viimane kord masin käis, aga see vana probleem (boosti tulekul tõmbas kinni, nagu süütekatkestuse) oli sõites alles. Siis lampi suri välja ja enam käima ei läinud - ainult paukus käivitades. Mingi poole tunni pärast läks masin lampi käima ja käis tühikäigul kenasti.
Nüüd aga ei lähe enam üldse käima. Käiab tühja ja paugub - nagu oleks süüde vale ja kütus põleb summis.
Ise kahtlustan vända andurit... seda aga jube sitt vahetada, et kuulaks vb veel mõtteid, mida enne proovida. Rihma üleviskamist ei tahaks uskuda, kuna vahepeal läks käima ja töötas (tunduks ju nagu rohkem elektriline kala?).

Vahetanud/proovinud olen muidu juba: õhulugeja, jagajat, küünlaid, bypassi ja kütusepumpa+(kütusetorustik korda).

Autor:  dellu [ 29.06.2015 22:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Diagnostikat ka oled proovinud? Mõistlik äkki oleks esmalt ikka veakoodid üle vaadata.

Autor:  wtf_ [ 29.06.2015 22:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Opeli kirjaklambri-diagnostika ei näita sittagi, mootori tuli ka põlema ei jää.
See kirjaklambri-diagnost näitab kogu aeg viga 31 (mis tähendab mootori pöördeid ehk vända andur.. see aga seetõttu, et süüde ainult sees ja mootor ei käi. Ühesõnaga vända anduri viga tuvastada raske. Vana masin ka, et ega kaabel vast ka midagi paremat ei näita.

Aga sõber soovitas käivitades tahhokat vaadata - käisin nüüd ja see oli täitsa nullis käivitamise ajal (nüüd meenub samuti, et muidu tühja käivitades seier tõuseb ikka).. seega vast ikka vända andur vigane :wink:

Autor:  karlpoiss [ 29.06.2015 23:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Kui pistikule ligi saad, siis mõõda esialgu takistus ära.
Kui takistust üldse pole, siis andur kottis.
Kas bensupump ka vait käivitamisel? Kui jh, siis suht kindlalt vända andur...

Autor:  wtf_ [ 29.06.2015 23:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Autodata järgi mõõtsin anduri takistuse ära - see jäi lubatud piiridesse.
Bensiinipumpa pole special kuulanud, aga latis igatahes surve sees ja kütus peab jõudma ka, sest summutis plahvatab küll :D

Autor:  Birdshit [ 06.07.2015 17:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Calibra, 2.0 Turbo 150kW 4x4, 1993a, wtf_

Kontrolli siis temp. andur ka ära, mis ajusse infi annab. Mul jäi kunagi pistik lahti ja täpselt nii käitus ja hiljem juhtmed katki nagu ikka :)

31. leht 33-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/