Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 20.08.2018 15:36

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 10.02.2009 23:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 21:27
Postitusi: 1208
Asukoht: Värvikambris
Tervist!
Teen siis samuti teema oma kullakeset siia.

Auto on valminud Mai (lõpp?) , 1988 aastal, läbisõit üle 67 tuhande kilomeetri, värvus on pärnaleheroheline
Aastal 88 sai vanaisa oma töökoha kaudu autoostu loa. Enne teda järjekorras oli mees, kes kangesti soovis Žigulit, kuna aga neid tol momendil polnud, kõndis too minema. Igatahes vanaisa sai Kombi endale, ning nagu pärast välja tuli, jäi mehel Žiguli saamata. Soetatud kaplusest Volga, hind ei meenu.
Auto kätte saadud, pidi ostma ohukolmnurga ja nippet-näppet veel teisest poest. Teekond Kohtla-Järve poole võis alata!Tehasest tulles oli pagasilukk praak ja tee peal pidi mitu korda luuki kinni siduma. Suhteliselt kohe aeti masin Kohtla-Nõmmel estakaadile ja tavotitati pehmelt öeldes ohtralt.
Masin on käinud Valgevenes ja edukalt tagasi tulnud. Auto on kasutuses olnud meie peres kogu oma elu, sõitnud ka talvel ning osalenud avariides - talvel tõmmati Kamazi poolt tööle tagurpidi künkast alla, ei saanud pidama ja taguosa mõlkis. Kõige vägevam fakt on see et vanaisa pole (selle) auto roolis meetritki sõitnud, kuna puuduvad load! Ta investeeris oma üleliigse raha autosse, mis tagantjärgi tundub õige teona.
Auto sõitis nii 12 aastat kuni viidi maale. Seal seisis ta (vahelduva eduga) 8 või 7 aastat, kuni jäi lõplikult seisma survelaagri (oldschool grafiit) purunemise tõttu. Selle autoga sai teenitud esimene AS Eesti Politsei aktsia - ilma tehnilise ülevaatluse, kindlustuseta ning juhtimisõiguseta roolis. Trahv tuli 3113.- mis aastal 2002/2003 oli ikka raha.

Ühel märtsikuisel päeval, aastal 2007 tärkas sõpradel ootamatu huvi auto vastu. Nad hakkasid seda sõidukorda sättima.
Lükkasime garaaži, eelnevalt "eemaldasime" sealt sugulase 01he. Käima ketrasime pool tundi stardiabi ja topkaga (karburaatorist tõusis mõnikümnesendimeetrine tulelont :devil ).
Auto sai ikka päris jõhkrat offroadi nii mõned kuud. Tehniline taip arenes aja jooksul, ning nippet-näppet on tehtud :D
Kusjuures nagu selgus, peale 7/8t aastat väljas seismist oli autol ainult 3 nööpnõelapea suurust roosteauku. Masin oli kaetud vetikatega ning tagumiste logarite nurkadel ilutses sammal. :D

Pilti kohe päris algusest pole, aga suht selline oli ta mais 2007. ~ 3 kuud peale elustamist. Sorry, VGA mobiiliga tehtud.
Pilt

Suvel sai alustatud "keretöödega" mis seisnes värvi ja rooste maha lihvimist kerelt, ning pahtli peale kandmist otse metallile. No ei teadnud kuidas asjad käivad noh. :uhoh
(Nagu pärast selgus, oleks jäänud paar kohta tegemata.) :lol

Pilt
Pilt

Pilt
Pilt
Pahtlit tuli välja ikka omajagu, juhiuksel oli pakseim koht ~7 mm. Terve juhiuks lendas n*hhui, kuna oli ikka kõver mis kõver - aitäh issile kes jogases pea välja hakkas tagurdama garaažist, võibolla ehk isegi mäletan hetke. Suht lingi keskelt hakkab koht kus rant on pahtlist. Uuem pahtel on minu geniaalne looming :D
Uue ukse sain täitsa lähedalt ja uue, ainult vanema 408/412 tüüpi, millel oli kroomlingi auk + natukene teistsugune seestpoolt.

Sai ette võetud ka põrand + pagass. Kõik puhtaks ja... spreikrundi ja spreiga mitu-mitu korda üle + põhjamastiks + veel värvi. Pagasnik sai kivikaitset, mõnusalt krobeline jäi.
Njah, sai ka "tehtud" polstrisse augud kõllide jaoks, mis ei olnud ikka päris tark mõte. Ega mina kehvem mees polnud kui igasugu tuuningossid ja nii saigi endale valmistatud spetsiomm käigukanginupp. Pärit Jawa 50sest mootorist, mutter sisse + vedelat tina, et suts raskem oleks + et hoiaks mutrit kinni.
Tuleb ikka uuesti sisu üle teha, seekord ikka "päris" värvidega. :D

Pilt
Pilt
Pilt

Puhastades alumist pagassi, (2 kordne, nagu tänapäeva modernsematel autodel :D) sai ette võetud ka bensiinipaak. Keset suuremat lihvimist sädemepilve sees märkasin et augud on tekkinud paaki. Oli tore võimalus koos sõbraga lahkuda maisest elust. :beer

Pilt
Pilt
Ka see tuleb kõik normaalselt teha.

Veidikene tavotipilte.
Iga suvi, mis auto väljas seisis, eraldus temast suuremal hulgal tavotti, kõik oli sellega koos, kuid see sama hea aine päästis auto. Tiibadest sain kätte nii 8 kg. Osa sellest läks plekist manna purki - tulevastele põlvedele.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
:D

Novembris 2007 sai soetatud Moskvich 2140 Super Lux'i differ. Vana ei saanud kuidagi eemaldada, üks pooltelg oli ikka tõsiselt kinni, midagi ei aidanud. Sõber mõtles et prooviks leeklambiga, kuid see vedas meid alt - oleks hoovi peal õhku lennanud. Keegi soovitas vardaga välja lüüa - tulemus, varras ümber diffri. Ainus lahendus oli sild pooleks lasta. :rokib
Sõber ametis:
Pilt
Pilt
Pilt

Siin on siis difrikogu: vasakul nn piruka tüüpi (originaal) ja paremal tavaline. SLi oma all. :burnout
Pilt

Eralduda ei soovinud ka mootori karteri kork, mis oli umbes 4 aastat näppimata. Tulemus- kandid maas. Sõber vägistas kuuskandi sisse ja välja ta tuligi. Suvel sain uue.
Pilt



2008 kevadel jõudsin järeldusele et nii ei lähe teps mitte ja lasin relakaga asja puhtamaks. Kuna lamell oli ikka liiga jäme siis tõmbas mõnuga sisse. Loobusin relakast (päris palju oli tehtud) ja hakkasin igivana Black & Decker'i drelliga edasi puhastama. Ütleme nii et aega läks, ja pehmelt öeldes mõnuga. Katusel testisin keemilist värvieemaldajat, aga kuna pinda ei pesnud, siis peale mõnepäevast naasimist garaaži oli katus roostes. Ei soovita.
Lasin katust ikka mitu korda trelliga üle kuni rahule jäin. Kere sai puhtaks sügiseks.

Siin pilt värvieemaldajast (ja jubeda rooste tekitajast - ratstyle'i sõpradele midagi :D)
Pilt
Pilt


Mõned klõpsud telefoniga.
Pilt
Pilt
Pilt
Tiivad läksid tegemisse (kuna pole rahapoiss ja lasen teha jupikaupa ) aprillis ja kätte sain mais.
Pilt



Sügisel, mõned päevad ja hetked enne värvi minekut.
Pilt
Pilt
Pilt

Ja teele!
Pilt
Vanaisa pealt vaatamas, naabrimees sättimas ja mina puldis.
Pilt
Pilt
Pilt
Omanik nõutult oma džiibi kõrval :D Auto on ikka perversselt kõrge.


Käkk, millega viidi.
Pilt

Värvitud! Peale läks Lada 325 (:D) Vahetusse läksid karbid ja tagapaneel.
Pilt



Pilt
Pilt
Pilt

Enne:
Pilt

Pärast:
Pilt

Enne:
Pilt

Pärast:
Pilt




Kõige kenamad pildid:
Pilt
Pilt
Pilt
Pure street dragracer. :lol


Kodus:
Pilt


Täitsa hea sai... tundus alguses. Nüüd juba on killud tulnud karbilt, eest ja veel mõnest kohast. Sitt eeltöö :? Tolm/värviklimbid.
Kui raha leiab suvel, siis lasen uuesti üle teha, seekord lakiga.
Kes viitsib, see loeb, kes viitsib, see vaatab pilte :D Loodan et liiga OT ei tulnud. Mõni päev proovin veel enne ja pärast pilte lisada+ hetkeolukord + vahetatud detailid ning veel huvitavat.
PS: Pildid tehtud sõbra poolt. Minu omad on ainult telefonipildid...
Trükkisin ja valisin pilte 2h. Kombimiis over and out :rokib :rokib :rokib

_________________
Powered by IŽ 212501, JAWA 638, Mercedes Benz 230 CED


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 10.02.2009 23:37 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.08.2007 14:40
Postitusi: 413
Asukoht: tallinn/muuga
Väga kena töö ole ära teinud. :rokib
Soovin ainult edu sulle.:auto :beer


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 10.02.2009 23:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 21:27
Postitusi: 1208
Asukoht: Värvikambris
Sorry, aga ausaltöeldes teeks normaalne inimene sellist mosset maksimum aasta ja asi ants, mina jagelen ikka. Uksed värvimata ja mootorini pole eriti jõudnud. Märtsis saab 2 aastat täis :D :burnout
Pole nagu eriti veel kaua tehtud kaunikene...

_________________
Powered by IŽ 212501, JAWA 638, Mercedes Benz 230 CED


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 10.02.2009 23:46 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.10.2008 13:44
Postitusi: 4612
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Väga kõva töö ära tehtud ja jätkuvalt on selliste mossede vastu austus. :D :hail


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 10.02.2009 23:50 
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.02.2009 22:05
Postitusi: 155
Asukoht: Pärnu
Respect sulle mees!
Mõni oleks sellise ümberpuu väänanud ja vanarauda läinud aga sina viitsid autoga vaeva näha...
Vaata et lõpuni ehitad ja teid vallutama jõuad...

_________________
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 11.02.2009 00:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 21:27
Postitusi: 1208
Asukoht: Värvikambris
Kusjuures oli, aga kuna lukk otsustas mitte avaneda, siis saagisin keele rauasaelehega läbi. Sugulane lammutas seda usinalt miski jupi pärast ja peaks olema voodi all siiamaani, ribadeks küll, aga olemas. Kahju, tegelikult. Raadio dokk on olemas (patareid käivad sisse). Stock see auto ei tule. Pigem no show, all go tüüpi.
Autot ei tee üksi, sõber on abis peaaegu alati. Neli pead on ikka neli pead :D

_________________
Powered by IŽ 212501, JAWA 638, Mercedes Benz 230 CED


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 11.02.2009 01:35 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.03.2008 19:23
Postitusi: 3222
Asukoht: Kuressaare
Mul peaks ka se luku ja sisese antenniga makk kuskil vedelema veel - töötas isegi.
Käigukang on stiilne.
Õlikorgi tegin mina omale 10 vöi 12sest poldist, mille relakaga siis nelinurkseks ajasin. See siis mootoril, käimaril ja difril köigil käigus mul olnud juba :)

_________________
Ostan 1. gen Civicu vöi varuosi. BMW E21 varuosi. Vjatka varuosi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 13.02.2009 17:32 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.10.2008 13:44
Postitusi: 4612
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Päris kirve moodi juba. :D

See teema sobiks ka hästi projektide alla. :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 13.02.2009 18:47 

Liitunud: 31.01.2005 23:43
Postitusi: 355
Asukoht: Tartu
Ehita originaaliks ikka :wink:
Vaeva viitsid näha ja respekti saad ka :D !!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 13.02.2009 18:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 24.12.2008 14:56
Postitusi: 453
Võtab aega, mis ta võtab, peaasi et valmis saab! Jõudu ja kannatust!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 17.02.2009 23:39 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 21:27
Postitusi: 1208
Asukoht: Värvikambris
Tervist! Lugemine ei ole kohustuslik :D
Jätkan siis.
Hetkel käsil esisilla remondi vigade kõrvaldamine. Väike eeljutt.
Suvel, peale palga kätte saamist võtsin nõuks soetada uued šarniirid ja amortisaatorid. Valik ei olnud eriti kiita - 1 firma nimega Master Sport (Saksamaa värk aga Hiinas tehtud vms = ladaklubis vist eriti ei kiideta). Alguses mõtlesin et šarniirid lasen spetsialistil vahetada kuid peale amortisaatorite paigaldamist tundus, et midagi ei ole võimatut.
Mõned päevad hiljem mõtlesin et šarniiride vahetuse ikka teen ise. Hakkasin amordipukki lahti keerama ja *klinks* murdus IŽ 88 kirjadega polt puruks, täpselt nii et sile pind jäi. Alguses arvasin et kõristi või padruni viga, kuid pidin kibestunult nentima fakti. Mõtlesin et kui nii, siis nii. Sai teine polt ette võetud, see läks palju-palju kergemini puruks. Nohjah, egas midagi, proovisin siis kõrvalistuja omi - sama lugu, ainult keegi kurivaim oli originaalpoldid asendanud suts pikematega.
Meel kurb ja tunne paha jätsin vist mitmeks päevaks asja pooleli. Ükskord mõtlesin et prooviks võimatut - läbi amordiaugu võtta poldiots kinni ja keerata nad sissepoole "välja". Mitteoriginaalidega see õnnestus, sest väljaulatuvad (sissepoole loomulikult) otsad olid ~ 1 cm. Originaalidega ei õnnestunud see trikk.
Mõned päevad/nädalad (kes seda mäletab :D) hiljem mõtlesin et puurin välja siis need 2 õnnetut tehasepolti. Tudisevad käed, nagu mul on, ei tule kasuks täpse töö juures ja nii saigi valesti tehtud kõik (õõtshoob loomulikult auto küljes). Niimodi jätsin ikka päris pikaks ajaks.
Selle aasta alguses hakkasin demonteerima, võttis ikka aega kuna kartsin vedru ülehelikiirusel lenduminekut (loe ei usaldanud hädiseid kammitsaid). Julgus sai kokku võetud ja demonteeritud.
Kohe võtsin nõuks tellida uue õõtshoova. Aega läks - sain tutika ja täiskomplektse aga selgus kurb tõsiasi, nimelt oli vale poole oma. Mitu nädalat hiljem tellisin uuesti, sain kätte eelmine kolmapäev ja selgus veel kurvem tõsiasi:
1) Mittekomplektne
2) Puksid läbi
3) Kinnituspoldi auk suht samasuguselt peetis nagu minu oma (fail).
Viisin enda õõtshoova hooldesse, lubati auk kinni keevitada ja uus keere sisse teha.

Reedel saan kätte käänmiku (laagrid vahetatud kuna vanad laulsid), väljalaske kollektori (suht auto tegemise alguses murdus üks polt pükste poolt ära) ja ülalmainitud õnnetu õõtshoova.

Väheke pikk ja dibiilne jutt tuli, pildid ja väikese listi teen järgmisse postitusse.

_________________
Powered by IŽ 212501, JAWA 638, Mercedes Benz 230 CED


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 18.02.2009 00:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 21:27
Postitusi: 1208
Asukoht: Värvikambris
Proovin mingid a la enne-pärast pilte veel kokku kompunnida.


Enne
Pilt

Pärast (praegu)
Pilt
Kapoti tõstsime niisama peale, sõber soovis pilte teha. Näha on toonierinevust ja värvieemaldaja maagilist mõju (rooste)


Pilt

Pilt
Need on kased tiival, mitte mõlk ega laine :D
Paremal ülemisest nurgas algav rant oli pahtlituuning - seda oli ikka mõnuga :D


Pilt

Pilt


Kui on norimist et pildid on üksluised ja igavad ning sama nurga alt tehtud, siis vabanduseks võin tuua väiksese garaaži - tippaegadel seisisid seal 01 ja Kombi kõrvuti, siis tuli risu täis ning nüüd on risu suts vähem.
Homme teen nimekirja vahetatud detailidest ja hetkeseisust.

_________________
Powered by IŽ 212501, JAWA 638, Mercedes Benz 230 CED


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 18.02.2009 16:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.09.2006 23:40
Postitusi: 696
Asukoht: Märjamaa
Ilus, enda kombi võiks ka nii korras olla.Aga miks sa seda mombi märki tahtsid enndal olemas ju`??


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 19.03.2009 23:46 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 21:27
Postitusi: 1208
Asukoht: Värvikambris
Niiviisi. Täna siis proovin kirjutada siia kõik vahetatud detailid.

Veermik

List alaku:
* tagumised amordid (Master Sport Premium)
* lehtvedrude puksid
* tagasild SLi diffriga (polnud tutikas)
* pooltelje laagrid + laagripuksid
* tagumised piduriklotsid
* tagumised pidurisilindrid
* resonaator (uuem koperatiivituuning)
* püksid (tehase oma)
* alumised šarniirid (Master Sport)
* ülemised šarniirid (Master Sport)
* esimesed amordid (Master Sport Premium)
* roolivarraste sisud
* roolivarda tolmukummid
* suportite töösilindrite kummid + tolmukummid
* esimesed piduriklotsid
* pidurivoolikud
* vasakud esirattalaagrid (parema poole omad olemas, aga pole küljes)


Plekid:
* uus juhiuks (vanema tüübi oma)
* uued karbid
* uus tagapaneel

Välimus (?)
* tagumised suunatule klaasid
* tagumised gabariidtulede klaasid
* tiival asuvad suunatuled
* esimesed suunatule klaasid
* esimesed gabariidtulede klaasid
* + suht kõik pirnid vist

Muu tehniline:
* bensiinipump (millest kasutasin ainult ülemist osa)
* bensiinitaseme andur
* süütepool
* süüteküünlad
* küünlajuhtmed
* lõdvikud + klambrid (pikim lõdvik paigaldamata)
* karburaatori remontkomplekt
* õhufilter (vahetatud mõned aastad tagasi)
* õlifilter
* karteri kork (kasutatud)
* klaasipesupump
* klaasipesudüüsid
* uued väljalaskekolde tihendid
* uus õlikork
* siduri ülemine silinder + selle peetiläinud mansetid
* siduritoru
* siduriketas
* survelaager X 2 ja kinni hoidvad plekid (esimene kiilus kinni)
* esiklaasitihend
* uksetihendid
* pagasiluugitihend
* pagasiluugilukk

Sisu:
* käigukanginupp (meid bai Kolhoosi Kustom Kompanii)


Vaja oleks veel üle käia jagaja ja piduriklotse kinni hoidvad splindid.

Hetkeseis on selline et autol on küljes stanged, tuled ja iluvõre. Esiklaasi paigaldame kah juba ei tea mitmendat kuud, müstika, ei allu mitte mingisugustele loogikareeglitele.
Kui midagi on puudu, siis sõber täiendab.

_________________
Powered by IŽ 212501, JAWA 638, Mercedes Benz 230 CED


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IŽ 21251 "Kombi" 1988, Kombimiis
PostitusPostitatud: 26.03.2009 14:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.10.2004 16:50
Postitusi: 100
Asukoht: Tallinn-Haapsalu-Martna
kui saladus pole mis värvi eemaldajaga tegu oli ml rooste huvi siis nimelt :lol


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7