Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 17.04.2024 00:53

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 612 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 14.02.2010 23:14 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Kuna siin on vist liiklust rohkem, siis teeb siia ka teema, ehk saab kellegi käest head nõu ja toetust.
Oman vaikselt ühte helesinist mersedessi, mis ei sõida ja ühte rohelist mersedess Deee'd mis ka ei sõida, aga küll ma ta ka sõitma panen lähiajaloos.

Kopeerin siia osa teksti, mis sai MB klubi foorumisse kirjutet.. Segane küll saab, aga parem kui mitte midagi.

Autoks W123, foorumikaaslase "suusabaas" kere.
Natuke täpsemalt:
Registreerimismärk: 199AIB
Registreerimine Eestis: 13.07.1995
VIN: 12302010040992
Helesinine Sedaan, mis läbis 2008'dal aastal Korduvülevaatuse

Kere seisis pikka aega silmapiiril, kirjavahetus suusabaasiga venis ~2 kuud. Küll ei leidnud mina raha ja kui raha koos oli, siis ei saanud me kumbki leida vastavat kuupäeva kuna järele sõita. Nokk kinni, saba lahti efekt.
Sai räägitud asjad paika, et 01.04.10 on see kuupäev kuna järele saab sõita.

Neljanda hommikul panime asjad kokku, käru taha ja kütsime siis Tallinna poole lendu. Poole tee peal viskas küll bussil külje ette ja Aegviidus nägime poolt palgikoormat maas olevat. Kohale jõudes ei olnudki midagi muud, panime käed masinale külge ja lükkasime ta kõik viis meest kes seal olid selle kere treilerile lähemale ja siis kakkusime asja üles. Asi paigal, ajasin paberid paika ja koduteele. Järgmine päev seisis masin juba Lõuna-Eestis.

Mis mul plaanis on?
Ega ise ka hetkel ei tea veel niiväga, aga üks igapäevaliikur temast ka saab. Koht, kus teha on olemas, vajalikud tööriistad, vajalik nõunik ja kohtunik samamoodi, kes vahepeal ilmselt ka käe külge lööb.
Üks plaan on peaaegu et kindel, nimelt tuleb siia kurbade silmade taha üks traktori mootor, pole veel kindel, kas 2,4 või 3,0 aga 2.0 jääb vist väga jõuetuks.

Kere, olukord on enamvähem, mõnes kohas leidub roostet, näiteks kõige hullemini on seda paremal küljel. Ukse aluääred, koopaääred ja tüüpilised kohad on õnneks puutumata. Kunagi on masin saanud ülevärvitud alumist ringi. Kuna eeltööga oli vist natuke koonerdatud, siis pahtli kohad just kooruvad üles ja värv kõrvalistuja poole tagumiselt ukselt tuleb juba niisama maha. Kunagi on vist vahetatud esikoopaid. Parem karp tahab vahetamist ja kuskil pidi ka auk olema (põhja alla pole jõudnud veel piiluda)
Kere alumine pool tahab liivapaberit, roostesurma, pahtlit ja uut värvivärskendust. Pagasiluuk on ka ilmutanud end seestpoolt, aga õnneks veel läbiv pole ja saab jaole.
Kuna kapoti all valitseb veel tühjus, siis tuleb nüüd hakata mootorit otsima või veel parem doonorautot, millelt saab võtta kõik vajaliku ja õppida konstruktsiooni.

Sisu poolest on auto korralik, uksed käivad veel väga hästi, aga suurest seismisest pole ta õli saanud ja enamus asju käib väga kangelt. Näiteks ei taha ukselingid korralikult vahepeal tagasi minna ja esitulede lüliti oli esimest korda keerates nii kange, et mõtlesin juba et keeran puruks.
Sisu tõesti ei nagise, on puhas ja hoitud, parajalt mugav on sees ka istuda, iseasi see, et juhiistme seljatoe reguleerimiskruvi on ära murdunud.
Uste sees on suurematsorti kõlariaugud, nendega esialgu midagi peale ei hakka, kuigi tunduvad nad suhteliselt vales kohas.

Mis siin ikka, hetkel jätan masina seisma, enne kui mootorit kätte ei saa. Siis on hea sõita garaaži ja vajadulel välja, et oma ilmselt kauaks veniva projektiga midagi kinni ei hoiaks.

Pilt
Pilt
Pilt

Rohkem pilte: http://fotoalbum.ee/photos/canyondrift/sets/914753

Roheline mersu ka oma algtee juba leidnud lammutamise protsessis ja uurimises.
Põhi on tal 2 korda hullem kui minu omal, auke vist veel ei ole, aga roosteuss närib needki varsti sisse. Enamus plekki on roostes, küll liistudest kuni palja plekini.
Huvitaval kombel on miskit pagasiluugilukuga. Nupp käib väga kergelt ja ei tule nagu lahti, lukus ka pole.
Radiaator, mis on praegu mootori murelaps sai ka küljest ära võetud ja uuritud, et mis viga. Õnneks hullu pole, 8 toru on ülevalt lahti tulnud, ilmselt ventikas tõmbas need ära. Plaan on lihtne, puhastada, torud vanade kohtade peale enamvähem ajada ja kinni joota.. Siis kontrollida, kas kuskilt mujalt ei aja läbi, katkiseid kohti ma igatahes ei tuvastanud.
Sisu on korras, mõned probleemsed kohad on, aga siinseks plussiks on need puuduvad kõlariaugud ja käetugi, kuigi sisu on natuke rääbakam kui sinisel. Jalamattide alt tuli välja miskisugune hallituse taoline ollus ja vaibamaterjalist matid olid suhteliselt ära mädanenud, alla ei jõudnud piiluda, kinni jäätunud.
Üks asi mis häirib on kas roolikarbi lõtk või midagi, igatahes rolli keerates kohapeal rattad liikuda eriti ei taha. Seda tühikäigunurka ei oska öelda, aga nii omajagu, 20kraadi äkki.
Nüüdsest on mul ka kaks täisvarustuses esmaabikarpi ning üks heas korras vasak esimene suunatuli.
Aku on peal, vool ka sees veel omatjagu ja raadio pani veel käima koos salongivurriga. Üllatas vurri töötamise vaikus, kuigi ta võiks natuke kõvemini puhkuda. Ei saanud ka aru süsteemist, miks on see reostaadi lüliti nii suur tehtud, et esimese astmeni nii palju väänama peab. Tulede lüliti on hulka kergemini käiv, annab juba normaalselt majandada.
Eest on väänatud plekki suhteliselt kõvasti, pill peab pinki minema et seda esiosa sirgeks saada, poolraamil on mõlk sees ja mõlemad tiivad on samamoodi üles punninud.
Eriti head asjad mis ma siit saada lootsin on rattakoopa plastlogarid, ilukilbid, mootor, käigukast ja sild. Ülejäänut otseselt vaja ei ole, niiet kui kellegil mingisuguse asja vastu soovi on, siis võib julgelt tülitada, mõtlen järele kas mul teda vaja on ja siis saab ehk kokkuleppelegi.
Aga noh, mis ma ikka jutustan.
Pilt
Pilt

http://fotoalbum.ee/photos/canyondrift/sets/934756/

Kui kellegil ehk on pakkuda W123 240D radikat, mis vedelikku kinni hoiab ja kuskilt katki ei ole, ning selle hea hinnaga nõus loovutama oleks, siis võtke julgelt ühendust. Samas, ehk on keegi nii osavate näppudega, et parandab selle minu oma ära, mingi hinna eest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-]
PostitusPostitatud: 23.02.2010 22:29 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Pühapäeval kui sai tegeletud järjekordse lumekühveldamisega, panime viimaks ka rohelise käima. Algus viskas lume mustaks, aga tavaline värk, seisnud auto kohta. Halli ei tulnud kuskilt ja muidu hea, teine kord kas oli õhk vahel või midagi, aga käimapanemisega oli natuke raskusi. Jõudu on, sidur võttis normaalselt ja erilist kolksu ei kuulnud selle paari meetri jooksul. Ainuke asi, et seisma ei tahtnud jääda, seda puuduva vaakumi tõttu. Sai siis seda manuaalselt ikkagi tehtud ja viga üles otsitud. Esituledel on reguleerimine vaakumiga ja kuna mõlemit ees polnud siis tõmbas lihtsalt õhku.
Täna õhtuks arenenud nii palju, et diislil mootor peaaegu maas. Vaja on liigutada veel käigukastitala ja mootori käpad lahti lasta ja tõstame korjuselt südame maha. Põhja all olles, väga hull pilt polnudki tegelikult, need kohad mis mul mädad olid, seal isegi korras, aga juhi istme alt siiski, mutrivõti oli maru kiire läbi minema. Saab mootori maha, harutab osi asju veel küljest ära. Paras peavalu oli vasaku esitiivaga, no ei tule küljest ära, hermeetikut nii kõvasti vahele pandud, et tõsta või tungrauaga aga tiib seisab ikka küljes. Ära saime ta siis suhteliselt lõigates. Esiots on ka paljaks harutatud, et kõik võimalikult hõlpsalt sujuks ja palju taidlemist ei tekiks. Poolraamid on ikka väga kõverad, plekki on sellega täitsa viisakalt väänatud.
Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-]
PostitusPostitatud: 23.02.2010 23:31 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.10.2009 16:42
Postitusi: 1032
Asukoht: Tartu/Otepää
Hot Chicks with Sweet Car :D

500. lugejate auto teema !

_________________
S4 B5


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-]
PostitusPostitatud: 24.02.2010 09:52 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
suusabaas kirjutas:
Mnjaa, oli hea auto. Edu ehitamises ja väike meeldetuletus, milleks see auto võimeline on

Kilowatti selle jaoks on, jääb ülegi :twisted:

Avastasin ka seda, et sinisel on sisu kordades paremas seisus kui rohelisel(alguses arvasin, et enamvähem samas seisus), kuigi ainukesed asjad mida ma näiteks tahaks oleks katuseluuk ja juhi käetugi. Käetoe saab ehk isegi külge aretada, osavate käte läbi ja üle nahatada, aga katuseluugi jaoks ma auku lõikama ei hakka, kuna need pole kunagi vett pidanud.

Diisli peal on ka üpris võigas crapp, töristab ruutFMi nii mis hirmus, et garaažis igav ei hakkaks. Muidu esisild ja kõik rooliotsad ja puksid on rohelisel kerel suhteliselt otsakorral, mõnedel on lõtk sees ja alumised õõtsapuksid on omadega päris õhtal. Vähemalt sellega olen rahul, et sumpa on all kui uus, üks osa sellest ongi uus, aga ühtegi roosteplekki ma ei näinud, kuniks ma seal all kükitasin.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-]
PostitusPostitatud: 24.02.2010 20:58 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Mootor maas, kere õues, numbrid küljest kakutud ja varsti läheb roolivõimu lahti harutamiseks.
Järgmiseks on vaja natukene raha teha ja kere sisse ajada, saab mootoriruumile natuke värskendust teha ja viimaks ka sinna midagi vahele. Ei tea kas bensaka vedrud peavad sellele raskusele vastu, mootoripadjad tuleb igatahes uued hankida, üks on totaalselt katki, teine minemas, samas on keegi ka käpa poldi keeramisega nii kõvasti vaeva näinud, et kuuskandi ots on sinna sisse ära murtud.. Egas midagi, tuleb padi ümbert ära hakkida ja polt väevõimuga ära võtta.

Nüüd kaalun vaikselt tõsiasja, kas visata terve juhtmesüsteem ümber või teha proovi lihtsalt ise vedades. Viimane tuleks enamvähem porno aretus, diislil on kõik juhtmed terved, lülitid töötavad, tuled põlevad, makk mängib ja küünlad ning relee on ka olemas. Paras aretamine tuleb, aga ma usun et natuke parem variant on juhtmestik ümber visata. Neid nii palju ka ei ole, et midagi meeles ei püsi või ei tea kuhu käib (võib ka aretada sildisüsteemi) + pole üksgi juhe katki ega murenenud ja katted on ka täiesti terved. Pistikud paistavad ka terved. Mersul muidu head pistikud, suure pinnaga, mitte mingid väiksed juuksekarvad, pole muret et ära murduvad või oksüdeeruvad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-]
PostitusPostitatud: 24.02.2010 23:02 
Eliit
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.11.2007 02:34
Postitusi: 1118
Asukoht: Reissides läbi linna
Aga milleks Sa juhtmestikku vahetama pead? Mu sõber pani 280E asemele 300D ja juhtmestikus ei teinud mingeid muudatusi. Neil Mersudel õieti polegi mingit juhtmestikku. :D

_________________
Aerodeck ; Jetta ; Civic ; 318IS


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-]
PostitusPostitatud: 25.02.2010 00:16 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Natukene erinevust ikka on, näiteks süütelukus on juba eelsüüte releega ühendus, mida bensiinimootoril olla ei tohiks ja üldse terve see osa, mis eelsüüte juurde kuulub tuleb ümber visata.
Sama lugu on ilmselt ka vaakumiga. Kuna see pill käib vaakumi pealt seisma ja uksed on samamoodi vaakumiga lukustatavad, siis tuleb ka see süsteem kõik üle vedada. Eks seda näis, kuidas asjad välja kulgevad, ma pole seda sinisel kerel palju uurinud, et palju sealt juhtmeid ja muud kraami välja tuleb. Mõni pistik oli väikesel sirvimisel katki sinisel.

Ja kas E'd mitte sissepritsega pole?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-]
PostitusPostitatud: 25.02.2010 00:17 
Eliit
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.11.2007 02:34
Postitusi: 1118
Asukoht: Reissides läbi linna
Süüteluku pead tõesti ära vahetama ja vaakumsüsteemi ka tegema. E-d on pritsega jah, aga neil aju pole - mehaaniline pritse vms, vähemalt nii sain mina aru.

_________________
Aerodeck ; Jetta ; Civic ; 318IS


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-]
PostitusPostitatud: 25.02.2010 08:20 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Mehhaaniline pritse ta ehk on jah, Suusabaas üritas seda pritsemootorit sinisele peale panna, aga juhtmestikud olid maru erinevad ja ei klappinud seal mõningad juhtmed ja ehk olid ka mõned puudu. (ise juures polnud, ei oska täpselt rääkida)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-]
PostitusPostitatud: 26.02.2010 22:02 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Täna eemaldasin ja uurisin roolivõimu ja roolikarpi mõlemil isenditel. Kinnitused, vähemalt poltide poolest tunduvad samade kohtade peal olevat. Mõõtmiseks aega ei jäänud, kuna päev kiskus hirmsalt ruttu õhtule ja võimu eemaldamine toimus ka pimeduses kandelambi saatel. Teine asi mis jõudsin täna teha oli natuke mootorit puhastada. Alustasin käigukastist, abimeesteks terashari, pintsel ja prits. Nii ma seda naftaga leotasin natuke aega, pärast pühkisin kruvika ja lapiga.
Ilmad lähevad aina sulasemaks, seega töö tegemine on soodsam ja ehk on varsti järg ka mootori peale tõstmise käes.
Diislil oli ka peal nn rooliamort, see samamoodi nagu jalgrattapump, aga natuke tihkem kui see mis sinisel pagasnikus oli.
Pilt
Pilt
Pilt

http://fotoalbum.ee/photos/canyondrift/65646667/ siit alates on jälle uut materjali rohelisest
http://fotoalbum.ee/photos/canyondrift/65647363 siit alates sinisel, kus pole kahjuks midagi siiamaani liikunud


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 07.03.2010 22:01 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Tänase seisuga on kere graažis, ootab oma aega kuna võetakse kätte relakas mõned võtmed ja masteksikogus ning värv. Mootoriruum on suhteliselt puhtaks harutatud, seisab seal hetkel ainult punt juhtmeid veel mis vaja salongi surada. Seest sain jälle maru õnnetu üllatuse omanikuks, terve parempoolne karp on seda makrofleksi täis. Kogus on seal umbes sama suur kui kellegil läheks vaja majale aknaid ette panna. Ühe augu leidsin veel, tagaistujate juurest, põhjast, tuleb ka seda parandama hakata. Eesotsast sain ka maru kõvasti makrot koos jupi plekiga, sinna tuleb ka doonorilt äkki ühte plekijuppi võtta ja asemele keevitada.
Varsti tuleb nädal + nädalavahetused aega kuna saab tegeleda asjaga intensiivsemalt ja iga päev seal aega veeta. Tuleb ainult rahanatukest otsida ja igasugu huvitavaid poode külastada kus midagi saada on. Mootori peab igatahes selle nädalaga peale saama ja röökima panema.
Samas ostsin ka rulli katusematerjali, nimelt Ruberoidi või misiganes kraami. Sain seda 500,- eest 10 ruutu, ühe asja saab nimistust maha tõmmata juba ja see on heliisolatsioon, seda saab nüüd paigaldada ruberoidiga ja jätkub mul teda mitme auto jaoks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 14.03.2010 22:46 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Täna sai lahatud jälle esiotsa ja lammutatud sisemist poolt. Seest sain kätte keskkonsooli, kõik juhtmed va tagatulede omad (mis tulevad ka ilmselt ära vahetada ja kahjuks väga suurtes kogustes makrofleksi. Leidsin ka ühe suuremapoolse augu, juhi istme all on sama hea auk kui kõrvalistuja karbi ääres, jutt heast kerest on ainult müüt. Mõlemad karbid on pilgeni täis makrofleksi.. No kurat, jätke selline asi ikka majade juurde kus on vaja sooja hoida. Seda olid täis ka poolraamid, kokku sain ma sealt ühe 50l ämbritäie makrot või rohkemgi, osa on veel väljagi võtmata.
Tiivad sain eest ära, B tiivad tulevad välja, kohati ebakorrapärased ja ei sobi hästi kokku + fakt et keegi eelmine mehhaanik on suvatsenud tiivad alt kokku keevitada ja vasaku tiiva üldse kere külge lasta. Egas midagi, relakaga kohad katki ja eks pärast paneb ikka poltidega. Imelikke puidukruvisid oli ka tiibade kinnitamiseks kasutatud, võtan rohelise omad kasutusele kui kokku hakkan panema.
Juhtmeid on ikka maru vähe, terve esimene, tähtis punt on suhteliselt ühe korraliku pikendusjuhtme pikkune kuigi hästi haruline. Minu oma on hakitud ka miskipärast kuskilt otast niiet läeb peale diisli oma.
Aga ma tõesti loodan, et mul isu ära ei kao nagu üks foorumikaaslane ka juba soovitas ja vaatamas käis ning tarka juttu on rääkinud.
Pildimaterjali kah:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Rohkem uudistamist ja vaatamist: http://fotoalbum.ee/photos/canyondrift/66268621/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 15.03.2010 00:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.07.2008 23:59
Postitusi: 232
Asukoht: muutuv
Kas härra suusabaas tegeles makroflexi teema ja puidukruvidega tiibade kinnitamisega või sai sellega mõni muu Tore tegelane hakkama ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 15.03.2010 17:15 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
20vT kirjutas:
Kas härra suusabaas tegeles makroflexi teema ja puidukruvidega tiibade kinnitamisega või sai sellega mõni muu Tore tegelane hakkama ?

Ma usun et sellega sai keegi teine hakkama. Masin on olnud kaks korda liiklusõnnetuses, ilmselt on taastamine valedesse kätesse usaldatud.
Nüüd tuleb pikem aeg ja on võimalus mersut rohkem aidata. Järgmine nädal üritame mootorit peale panna ja hakkan ka doonorit pulkadeks ajama seest kuna kakkusin tagaklaasi eest ja kaua ta väljas lume sees ei istu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mercedes Benz W123 200 [77'-] canyondrift
PostitusPostitatud: 21.03.2010 21:43 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Nüüd, kui aega on ja ilmad head püsivad saab iga päev sinist tehtud. Siiamaani olen hakkama saanud terve sisu tühjendamisega, mõned pisiasjad on veel äkki küljest ära võtta, aga kas tasub kakkuma hakata. Mootoriruumiga olen ka natuke tegelenud, mõned roostekohad said traatharja ja pöördeid. Piduritorud tuleb ka eemaldada, muidu ei pääse osadesse kohtadesse väga hästi ligi ja ei taha nii nende läheduses seal mässata ka, äkki murrab ära.
Muretsesin endale külalt suure tahvli plekki, jätkub ka teistele autodele mis sinna tegemisse läheb. Mõõtudelt peaks olema kuskil 1,8m*1,25m*1mm
Lõpetasin ka eelmise töölooma lahtiseid tööotsi ja käiasin enamik keevituskohti üle kuhu ainult relakas juurde pääses.
Eemaldades konksu ja stanget sain miskipärast väikese üllatuse (jälle) Stange oli mingi eriti paljude seibidega eraldatud konksulatist ja konks istus ainult nelja poldiga kinni, need jämedamad mis poolraamide otstest välja vahivad olid kinni keeramata ja paremalt küljelt on see peaaegu et kerest irdunud.
Ühtegi juhet enam sees ei ole, kõik on välja visatud läheb vistist ikkagi terve diisli süsteem kasutusse kuigi alguses plaanisin tagatuleosa alles jätta.
Mis siin ikka, pilte kah:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

http://fotoalbum.ee/photos/canyondrift/66524973/


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 612 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7