Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

BMW E34 525i Shadowline - Karmo
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=47&t=704
1. leht 33-st

Autor:  karmo 525i [ 26.12.2008 21:38 ]
Teema pealkiri:  BMW E34 525i Shadowline - Karmo

Miks just antud auto?

Aasta oli 2006, kui sai otsitud pereautot. Noorte värk, et ikka otsisid kas BMW-d või mingit muud tagaveolist autot.

Miks otsustasite autot ehitama hakata?

Ühel hetkel 2009 aastal pakuti heas korras uut kere. Kuna olemasoleva auto põhi oli suht halvas seisus siis pikalt ei mõelnud. Plaan oli kahest autost üks korralik auto ehitada.
Toorik oli tehasest välja veerenud samatüübi mootoriga, kust juppe hakkasime ümber tõstma. M50B20 tuli asendada M50B25-ga. Kui pealtnäha tundus, et tõstame lihtsalt mootori vahele, siis auto tööle saamiseks tuli päris palju erinevaid vidinaid ümber tõsta. Lõppakordiks päädis asi sildade ümbertõstmisega, kuna diffri kinnitused ei sobinud omavahel. Aasta lõpuks oli auto sõiduvalmis, ehituseks kulus pea 3 kuud.

Kronoloogia, mis autoga tehtud?

2007 - Esimese asjana sai autolt eemaldatud Läti spoilerid, mis asendusid orginaaliga. Plaanis oli hoida autot võimalikult orginaalsena.
2008 – Külge läks Z3 shortshifter, Hella Black esituled ja orginaal vedrud asendusid 50mm madaldusega.
2009 – uus kere
2010 - Kevadeks sain autole 18" Rondell 58 veljed. Siit algas ka velje fetish: 5 aasta jooksul omanud juba seitset erinevat velge. Hetkel 18" Rondell 21
Pidurite UPGRADE: Kui orginaalis on ees 302X22 kettad, siis nüüdseteks mõõtmeteks ees 324x30 ehk E31 840 kettad.
Tagumised 300X10 kettad asendusid 300x20 ventileeritavate vastu ehk siis külge läksid E34 540i pidurid. Tagumiste pidurite vahetuse tingisid pidevalt kõveraks minevad pidurikettad, millel puudus tuulutus. Peale igat lombist läbisõitu oli tossupilv järgi.
Riidest sisu asendus elektriliselt juhitava heleda nahaga.

2011- Tava lahtine 3.23 ülekandega differ asendus LSD-ga, kus 3.73 ülekanne. Võit kiirenduses - kaotus lõppkiiruses. Talviti nüüd lausa lust sõita. Enne istusid iga nurgapeal kinni, nüüd pidev kaks vedu, mis veab läbi pea igast hangest.
Hele nahk asendus E31 8 seeria Sport esiistmetega, kus pidime eraldi kinnitused tegema, et need autosse saaks paigaldatud. Orginaal kinnitused jäid alles, et oleks võimalik hiljem orginaaliga asendada.

2012 - Kaheraudne süsteem asendus ühe 3" toruga. Resonaator ja lõpupütt tulid Simonsilt. Vastavalt siis Turbolight reso ja Ellips pütt. Lõpptulemusega igati rahul. Algul oli kartus, et äkki jääb liialt lärmakas aga reaalsuses asi igati OK.
Suured sillatala puksid asendusid polüuretaan puksidega – STRONGFLEX.

2013 – Kevadeks tulid 18" Rondell 21 veljed, 8,5" laiad, ET 13. Lisaks taga 25mm ja ees 15mm flantsid.
Paigaldatud M5 numbripaneel, M-i küljekarbid ja aerodynamic tagumine stange lisa. Esimene stange sai lihtsalt ühe stange lipi lisaks.
E31 esimesed sportismed asendusid E34 sport nahkistmetega. Need 8-se istmed olid liialt kõrgel. Sõitsid pea laes.
2014 – Autosse paigaldatud uued kõlarid, Pioneer makk ja aktiiv suppar.
Kuna peres 2 väikest last ja laste heaolu nimel sai loobutud Clean Lookist, kuna taga istudes paistab päike pidevalt peale. Valituks osutus tagumine ring 13% ja esiots sai omale 70% musta kile.
2015 - Antara Lamellid 225/40 R18

Palju oled auto peale kulutanud?

Nende 9 aasta jooksul on auto saanud loendamatul arvul uusi varuosi. Tean seda autot, kui oma viite sõrme. Esimestel aastatel kirjutasin üles palju olen auto peale kulutanud aga kui teisel aastal ületas auto remondipäeviku summa juba mitmekordselt auto turuhinna siis loobusin üleskirjutamisest.

Millised on tulevikuplaanid?

Ideaalis tahaks kunagi uue värvikihi peale lasta aga seni hoian autot töökorras ja võimalusel täiendan uute lisadega, mis näppu jäävad.

Tehnika poolepealt plaanis asendada kahemassiline hooratas ühemassilisega aga seda alles siis kui olemasolev sidur kotti läheb.

Viskosidur asendada elektrilise ventilaatoriga, et kiirendades kinni ei pooks.



Autoks siis BMW 525i 141Kw manuaal. Lisasi suht vähe: kliimaseade, ABS pidurid,2x elektrilised akende tõstukid, nahkistmed.

Omanud olen seda juba 2 aastat ja suht rahul. Välimust olen nats täiendanud. Eemaldasin läti stanged, paigaldatud sai Black esituled angel eyesitega, toonitud taga tuled ja sai muretsetud taganumbri tagune reflektorplaat (plastikkate). Nüüdsest autoküljes ka shortshifter.

2 aastaga suutnud väljavahetada enamus sillajuppe ja palju muudki. Tegemist veel palju, et saavutada ideaalilähedane kooslus.
Mõned pildid ka:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Autor:  Markus| [ 26.12.2008 21:59 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Kindlasti kohe lemmik viiene !

Väga ilus ! :wink:

Autor:  VW [ 27.12.2008 20:32 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Kena auto, kuid ega nii see vanade autodega on. Parandad parandad, ikka läheb midagi katki. Lõpmatu rahaauk :D

Autor:  karmo 525i [ 28.12.2008 12:13 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Nii see kahjuks on jah. Põhiline, et auto meeldiks endale.
Vähe ka edastistest plaanidest. Kevadeks plaan soetada 17 või 18 tolli valud ja madaldus ootab uusi amorte, siis peaks välimus veelgi paremaks muutuma.

Saaks vaid roostest kuidagi lahti! Hakkama vist raha kõrvale panema, et saaks autole uue värvi selga lasta.

Mootoriruumi pildid

Pilt

Pilt

Autor:  karmo 525i [ 28.12.2008 12:18 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Madaldus olemas, puudu amordid, mis nagunii vajavad vahetust.
Kui uued veljed ostan, siis läheks vanad müüki, nii et raha kadu suht väike.
Küll selle roostega ka midagi välja mõtlen.

Autor:  melco [ 28.12.2008 22:20 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Kena sünge e34 on küll. Kui viitsid, võid mulle PSi saata müükiminevate velgede hinnaga :)

Autor:  karmo 525i [ 19.02.2009 12:08 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Vahepeal toimunust.
Kuna autos oli pidevalt bensiini hais, hakkasin kahtlustama, et lamda jälle läbi.Kanalile ajades aga avanes jube vaatepilt. Kütte torud lasid läbi ja tilkusid sumpsi peale. Ühesõnaga sõitsin liikuva pommiga. Lõikasin katkise koha maha ja asendasin kummivoolikuga.

Sellega aga mured ei lõppenud. Paari päeva möödudes, kadus üks pütt tagant ära. Auto tegi V8-liku müdinat. Diagnostika tuvastas, et mootori juhtploki aju läbi. Lõpuks uus aju käes ja kõik toimib jälle.

Sain omale muretsetud ka must liisturing polstritele ja M-Tech tagatiib.
Pildid siis, kui asjad küljes.

Autor:  karmo 525i [ 05.05.2009 07:29 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Üle pikaaja kirjutaks siis midagi. Uudised ei ole just kõige rõõmustavamad. Algul oli plaan see suvi keretööd ette võtta aga lähemalt uurimisel selgus kurb tõsiasi. Kere ikka kunagi liiga kõva paugu saand vasakule poole, et põhja taastamine tundub suht mõtetu. Vasak karp ja jalgealune pea olematud.
Vaadates, mis hinnaga hetkel autosi müüakse, siis arvatavasti läheb see auto varuosadeks ja kere EMEXISSE.

Autor:  raintuul [ 05.05.2009 12:24 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Jupitades müüa saaksid jah sama raha kätte kui mitte rohkemgi.
Kurb.
Ilus auto oli muidu.

Autor:  kummi [ 05.05.2009 13:04 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Või ostad samasuguse korras kerega ja tõstad vajaliku kraami üle?
Kahju, et kogu töö ja vaev raisku lähevad. :(

Autor:  karmo 525i [ 05.05.2009 16:28 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Mis seal ikka, enamus asjad läheksid uuele autole külge tagasi
Müügiks eriti asju nagu üle ei jääkski, pigem jätaks omale varujuppideks.

Selle kere taastamine läheb maksma umbes samapalju, kui hetkel maksavad kompleksed.
Teiseks hetke autol ka lisavarustus suht kesine ja külge eriti ei anna panna ka neid lisasi, kuna õnnestus osta väikse kaablipuuga. Siis aga ei jaganud nendest midagi, nüüd nende aastatega, mis olen BMW omanud olen vähe targemaks saand, mida nagu vaadata uue auto ostu puhul.

Autor:  Andrus [ 05.05.2009 21:06 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

laia randiga velg annab palju juurde. :) Mis veljega muidu tegu on?

Autor:  karmo 525i [ 06.05.2009 07:37 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Fondmetal 4000, 16x8,5 tolli

Autor:  karmo 525i [ 22.06.2009 16:28 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Pole ammu kirjutanud midagi. Värskendan teemat piltide näol. Muutus toimus nii esi-, kui ka tagatulede näol. Tegu Hella Blackidega nii ees, kui taga.

Pilt

Autor:  karmo 525i [ 07.08.2009 20:37 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 525i 1993a - Karmo

Lõpuks leidsin, mida pikalt otsinud olin.
Õnnelikult tagasi doonoriga teisest Eestimaa otsast. Autolt puudu veljed, mootor, sumps, tuled ja istmed
Auto ise aastast 1992. Paberites 2.0L, 110Kw. Heaks plussiks katuseluuk, miinuseks et puudub konditsioneer.Roostet väga minimaalselt. Pisemad värvitööd tahaks veel selle aasta sees ära teha.

Vahele läheb 2.5L 141Kw, ehk siis enda vana moto koos käigukastiga.

Mõni pilt auto koju toomisest.

Pilt

Pilt



Egas midagi, läheb suuremaks lammutamiseks ja asjade ümber tõstmiseks.

1. leht 33-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/