Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Opel Corsa B 2.0 16V ||| 1996 ||| M-Tech
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=47&t=78045
1. leht 17-st

Autor:  M-Tech [ 13.11.2011 13:04 ]
Teema pealkiri:  Opel Corsa B 2.0 16V ||| 1996 ||| M-Tech

Vastupidiselt teistele inimestele, kes talveks endale mingit tagaveolist rallikat ostavad ostsin mina endale talveks/tagavara autoks ökopilli.
Idee oli omandada võimalikult soodsalt väga heas korras ja väga ökonoomne sõiduk.
Ideed ellu viima sundis fakt, et Cabrio tuleb talvek seisma panna ning Audi ei saa ajapuudusel õigeks ajaks kokku.
Loomulikult tahab sellise hinnaskaala auto reaalselt korrastamist, et olla heas korras, seega peab toorik olema väga soodsate varuosadega sõiduk.
Peale väikest netikuulutuste sirvimist langes valik mul Opel Corsa peale, kuna üks pisirikkega sõiduk oli soodsalt kodu lähedal ka müügis.
Ostes oli autol defektne generaator, mis oli kinni roostetanud/jooksnud. Väidetavalt oli tuksis ka kütusepump ning esines elektrikalasid.
Auto oli väidetavalt alates selle aasta märtsist juba kortermaja ees seisnud.
Peale auto garaaži vedamist ning defektse/lühises generaatori eemaldamist käivitus pill poolest pöördest ning ime väel olid ka elektrikalad kadunud. :D
Toreda üllatusena selgus, et mootor käib imevaikselt ning ka summuti on tihe ja vaikne.
Eelmine omanik oli 1945 a. sündinud papi ning hiljuti oli vahetatud lambda andur, katalüsaator ning aku.
Ainuke miinus asja juures on see, et autol on olnud millalgi esiotsa avarii ning see on taastatud üüberpornolt.
Õnneks on kõks olnud väike ja lansekad tudnuvad sirged. Tundub, et airbag-id on ka veel ilusti sees.
Sõitmist see kõks ei sega ning väliselt on ka peaaegu märkamatu.
Podarokina sain kaasa ka talverehvid koos eraldi plekkvelgedega. Üks talvekas oli küljelt defektne aga siselohv lahendas probleemi.
Eilse õhtu seisuga on pill väga heas sõidukorras ning peaks teenima pikka aega suht muretult.

Auto on siis Opel Corsa B 1.2 11/1995 (96a mudel). Mootorikood X12SZ ehk monopritsega 4 sil. mootor mis arendab 33kw.
Netiavaruste ja tuttavate juttude järgi peaks antud mootor võtma linnas ~5L/100km, maanteel isegi vähem.
See oli ka üks suurimaid valiku põhjuseid, et saaks võimalikult soodsalt mööda linna ringi liigelda ja
muudele projektidele varuosi ning materjali hankida, ilma, et peaks igale detailile 50% peale maksma.

Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt

Varustus:
* 2x AirBag
* Pioneeri kasettmakk
* 145/80/13 suverehvid originaal plekkvelgedel
* 155/80/13 talverehvid plekkvelgedel

Kulud (koos käibemaksuga):
* Auto 300.-
* Regamine 58.-
* Ülevaatus 35.-
* Kindlustus 35.- (6 kuud)
* Generaator 70A 25.- (kasutatud (seest nagu uus), Bosch, Vääna autolammutus)
* Õhufilter 3,28.- (uus, Tecneco, Forss)
* Küünlajuhtmete komplekt 10,50.- (uus, AutoMega, Forss)
* Klapikambrikaane tihend 0,96.- (uus, AutoMega, Forss)
* Karteripõhja tihend 3,58.- (uus, AutoMega, Forss)
* Õlifilter 2tk 5,20.- (uus, GM, Forss)
* Kütusefilter 3,12.- (uus, Alco, HL-Autoosad)
* Klaasipesupaagi pump 3,45.- (uus, AutoMega, Forss)
* Kojamehed 2tk 5,22.- (uus, Alca, Forss)
* Sisekumm 13" 4,53.- (uus, noname, Automaailm)
* Mootori temperatuuriandur 4,20.- (uus, Topran, Forss)
* Kellade temperatuuriandur 2,63.- (uus, Topran, Forss)
* Mootoripadi tagumine 5,26.- (uus, AutoMega, Forss)
* Sigaretisüütaja pesa 2,34.- (uus, Lampa, Automaailm)
* Jahutusvedelik 5L 8,50.- (uus, Polar, LukOil)
* Aknapesudüüsid 2tk 6,24.- (uus, GM, Forss)
* Termostaat 92c 2,59.- (uus, AutoMega, Forss)
* Välimine rooliots 2tk 6,48.- (uus, AutoMega/Topran, Forss)
* Hammasrihm 7,1.- (uus, Dayco, Forss)
* Pingutusrullik 12.- (uus, AutoMega, Forss)
* Veepump 20,44.- (uus, Geba, Forss)
* Nuka ja vända simmerid 7,38.- (uus, Elring, AutoEkspert)
* Naastrehvid 145/80/13 Continental Winter Viking 1 4tk 159,2.- (uus, Continental, RehvidPluss)
* Diagnostika Bosch testriga 10.- (Valori Teenused)
* Sillastend 16.- (Mart Pere)
* Käigukasti õli 1L 9,8.- (uus, GM, Forss)
* Käigukasti tihend 1,72.- (uus, AutoMega, Forss)
* Mootoriõli Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5w-40 5L 25.- (uus, Liqui Moly, HL-Autoosad)
* Summutipolt 2tk 1,3.- (uus, noname, Forss)
* Summuti kinnitusvedru 2tk 0,91.- (uus, noname, Forss)
* Summuti tihend 1.- (uus, noname, Forss)
* Jahutusvedelik 5L 6,63.- (uus, Polar, Forss)
* Mootori triggeri ratas 40.- (uus, GM, Forss)
* Mootori rihmakäbi 4,55.- (uus, AutoMega, Forss)
* Mootori rihmakäbi polt 2,64.- (uus, GM, Forss)
* Generaatori rihm 2,3.- (uus, Dayco, Forss)
* Summuti remont 20.- (Sumpsimees)
* Käiguhoovastiku puksid 5,98.- (uus, AutoMega, Forss)
* Salongifilter 3,25.- (uus, AutoMega, Forss)
* Mootori läbipesuõli 7,33.- (uus, Erimell, Erimell)
* H4 pirni pisitkud 2tk 2,5.- (uus, BDS, Atoy)
* Päevasõidutulede automaatika 25.- (uus, VihterPal, M-Tuning)
* Alarm 38,4.- (uus, Secure, M-Tuning)
* Kesklukk 12,66.- (uus, Secure, M-Tuning)
* Plokikaane otsakaane ja õlikorgi tihend 0,44.- (uus, AutoMega, Forss)
* Käsipiduri trossid 9,16.- (uus, Gemo, Forss)
* Süüteluku kontaktplaat 2,99.- (uus, AutoMega, Forss)
* KOKKU: 898,11.- EUR

Teema tegin siia selleks, et pidada ise kuskil väikest arvestust kulutuste üle ning anda inimestele ehk ka häid ideid,
kuidas saab soodsalt omada ja hooldada suhteliselt mugavat igapäevasõidukit.
Antud auto tundub ideaalne sõiduvahend tudengitele ja õpilastele, kelle on vaja liikuda aga samas ei ole rahaga priisata.
Lahendused nii sillaosas, kui mootoris on üli lihtsad, odavad ning väga töökindlad.
Mina ise olen selle ostuga hetkel igatahes sigarahul ning ilmselt on see mu elu kõige arukam autoost. :)

Hetkel on mootori poolelt vigane veel EGR klapp, mis tahab ilmselt välja vahetamist saada, kuna puhastamine ei aidanud.
Panen ta ajutiselt pimedaks aga check engine häirib ning pirni ka välja ei taha keerata.
Sõitmist ta otseselt ei sega ning odav fix on lihtne (pimedaks), kuid tahaks asja ikka tehasekorda teha.

Esimese 90km läbimise kütusekuluks tuli 8.0L/100km aga selle kirjutan veel vigase EGR-i ja uue auto joovastuse kraesse,
kuna EGR-i kalamine on ühtlase sõidu ajal ning kiirendades jõnksutamistena pidevalt tunda.
Võtsin eile EGR-i pistiku tagant ära, siis kadus jõnksutamine ära (klapp suletud).
Auto nüüd väiksel maanteetiirul (EGR lahti), näis palju sealt kütusekulu tuleb.

Kui auto lõpuks puuvaigust ning samblast puhtkas pestud, siis viskan ka mõned pildid juurde.

Autor:  jyrgenpii [ 13.11.2011 13:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

27,5kw liitrivõimsust on tänapäeval harvaesinev näitaja :)

...aga kuna power on kolmandajärguline, siis miks mitte.

Autor:  offline [ 13.11.2011 13:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Krt pealkirjast mõtlesin kohe ,et ai blät mingi turbo-nitro-quattro projekt ja teemas ootab mind 200 kilowatine opel corsa aga tutkit.

Autor:  kiirenissan [ 13.11.2011 14:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

küll tuleb varsti über-super turboprojekt sellest kunagi :D :D :D

Autor:  M-Tech [ 13.11.2011 14:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Eks seda kiusatust ole aga üritan siiski realistiks jääda.
Vaja oli punktist A punkti B liikuv sõiduk soodsalt leida ning selle eesmärgi ta täidab hetkel ära.
Eks näis kui Audi koos, mis mõtted siis pähe tulevad, kuid tahaks asja ikkagi varuautoks jätta,
kui peaks peres mõne teise autoga midagi juhtuma.

Välimuse tuuningut ma muidugi hetkel ei välista, kuigi raha on ilmselt piisavalt ka mujale panna.
Vedrustus on hetkel küll toimiv ja ülevaatuse normides, kuid tunda on, et esiosa on väga pehme.
Vedrud ja amordid ilmselt juba piisavalt päevi näinud (amordid tundusid esmapilgul tehaseoriginaalid).
60mm madaldusega tutikas sportvedrustuse komplekt (vedrud + amordid) koos transaga on 90.- eur,
see paneb juba mõtlema mitte originaal lahenduse peale. :D
Läbisõit on autol odomeetri järgi 197000km, kui palju selles tõde on on muidugi iseasi, samas salong on veel väga viisakas seisukorras.
Mootor käib ka väga rahulikult ja vaikselt. Teen vaba aja tekkides kompressiooni ja leak-down testi, siis näeb mootori hingeelu ka veidi.

Autor:  Reimers [ 13.11.2011 14:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Ok aga pane pilte ka ikka

Autor:  sygnus [ 13.11.2011 15:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

jään huviga ootama kommentaari, kuidas on audist corsasse ümber istuda. peaks vist kerge vahe olema. :D

Autor:  Spondzile [ 13.11.2011 17:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

tundub jällegist väga huvitav teema olevat mida jälgida ja hetkel on ka endal peas ,et saaks mingi odava ja öko masina (praegune on küll aint 1.8 ,kuid alati võiks vähem kütet tarbida) kätte millega tööle ja tagasi kulgeda,sest süda tilgub verd kui pean igapäev objektile sõites mööda auke ja poriseid teid nühkima :D

Autor:  M-Tech [ 13.11.2011 22:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Pildid tulevad siis, kui auto esimest korda korralikult puhtaks pestud.

Täna õhtul nokitsesin veidi maki juhtmestikuga. Mingi arengupeetusega elektrik oli sealt üle käinud.
IMO ei ole normaalne, kui on olemas nii isased kui emased ISO pistikud (autol küljes),
et peab ikka ümber ISO pistikute laelambi klemmliistudega makki installima.
Õnneks sai veel auto poolt originaal tehaseolukorra taastada ning maki taha ka korralikult ISO ära joodetud.
Antenni pistik seisis ka ausõna peal küljes ning sai uuega asendatud.
Kadunud olid ka sigareti süütaja ning kindalaeka valgustuse pistikud, mis ma samuti armatuuri alt peale otsimist üles leidsin.
Mõlemad lisad on autost mingil utoopilisel põhjusel jalutama läinud ja tuleb uued otsida, ju siis kellegil läks neid mujal rohkem vaja.
Tehasest paistab olemas olevat ka maki valmidus aga siiski on keegi ise esiustesse mingid imepeened kõlarikaablid vedanud.
Ehk siis esi uksed tahavad ka veel lahti lammutamist saada ja uurimist, et mis sinna üldse kokku installitud on.

Õhtul koju sõites olin taaskord rahul, kuna salong on soe ja jalutama ei pea, mida sa hing veel ihkad. :D
Mootori poolt tuleb ka veidi vaadata, kuna tundub, et hetkel ta veel täis öko režiimil ei toimi.
Võimalik, et mõni andur annab vale infot ajule, kuidagi liiga tuim on külmast peast alumine ots.

Autor:  Kombimiis [ 14.11.2011 00:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Milline Holset siis tuleb? HX60? :D

Autor:  M-Tech [ 14.11.2011 00:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Ei tule siia mingit Holsetit, katsub ühe auto enam-vähem stockina ka hoida. :)

Autor:  EnricoN [ 14.11.2011 02:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

M-Tech kirjutas:
Ei tule siia mingit Holsetit, katsub ühe auto enam-vähem stockina ka hoida. :)

On see kunagi õnnestunud? :D

Autor:  wtf?! [ 14.11.2011 11:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

pilte plz kui saab ja aega on :rokib

Autor:  wax [ 14.11.2011 11:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

M-Tech kirjutas:
* 145/80/13 suverehvid originaal plekkvelgedel
* 155/80/13 talverehvid plekkvelgedel


Eks need seibid ole kah nii nõrga mootoriga auto puhul liiga väikse kütusekulu põhjustajaks :) Kui saaks sinna plekkidest kergemad valud ja veelgi kitsamad rehvid, siis liigub vist taganttuulega üldse 0-kuluga :lol

Autor:  dellu [ 14.11.2011 12:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Minul pilk peale pandud. Ilus südame kleeps ka veel taga ja M-Tech ja Eclipse sees, täitsa armas vaatepilt :).
Tuleb lihtsalt õigel ajal õiges poes olla, siis näeb autot ka. Aga kui juba uusi kõlarikaableid vead, siis äkki uksed ka puldist käima? Kui signa ei viitsi panna, siis vähemalt keskluku juhtimine äkki? Tundus vähemalt, et käis võtmest, seda muidugi tähele ei pannud, kas keskluku osa oli või peab teist ust ka ise kangutama.

1. leht 17-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/