Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 28.04.2024 19:01

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 249 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 25.12.2011 13:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 19:18
Postitusi: 731
Asukoht: Tallinn
Uut ehk teist kasutatud originaalkoodiga aju on 50.- eur eest lammarist pakutud aga sellise raha eest ma ei hakka seda sealt ostma.
Huvitav oleks muidugi vaadata ka stock aju versus progetav võimsuse erinevust.
Erinevus peaks praeguse originaal ajuga olema tuntav, kuna hetkel hoiab asi WOT-is 14.7 segu, mis kärbib võimsust tuntavalt.

_________________
Subaru Impreza GT MY99, VW Passat 6.0 W12 '01, Opel Corsa 2.0 16V Turbo '96
JõuJaam - http://www.joujaam.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee Tavahooldus, Performance & Tuning - Kadaka tee 185, Tallinn


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 25.12.2011 23:15 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 19:18
Postitusi: 731
Asukoht: Tallinn
Hijackisin täna Bomschi MS2-e Corsale sobivaks. Vedeles mul teine ammusest ajast juba lauapeal. :D
Homme pean veel originaal aju süüteväljundid ossiga ära mõõtma, et õige süütepooli juhtimine MS-i ehitada.
Nüüd veel MS-i pistik originaal juhtmestikuga ühendada ja saab võtit keerata tuuning ajuga.
MS-ile integreerisin veel sisse launch control-i ja shift light-i.
Shift light-iks kasutan check engine tulukest ilmselt.

_________________
Subaru Impreza GT MY99, VW Passat 6.0 W12 '01, Opel Corsa 2.0 16V Turbo '96
JõuJaam - http://www.joujaam.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee Tavahooldus, Performance & Tuning - Kadaka tee 185, Tallinn


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 25.12.2011 23:35 

Liitunud: 22.03.2009 17:14
Postitusi: 359
Ja nii see turbotamine alguse saab :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 25.12.2011 23:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 19:18
Postitusi: 731
Asukoht: Tallinn
Esialgu teeb niisama vabalthingavana pulli, oluline on, et auto on 24/7 kasutusvalmis.

_________________
Subaru Impreza GT MY99, VW Passat 6.0 W12 '01, Opel Corsa 2.0 16V Turbo '96
JõuJaam - http://www.joujaam.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee Tavahooldus, Performance & Tuning - Kadaka tee 185, Tallinn


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 27.12.2011 01:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 19:18
Postitusi: 731
Asukoht: Tallinn
Täna sain BomschSquirt-i lõpplikult valmis.
Originaal aju süüteväljundit ossiga mõõtes selgus, et pooli juhitakse "5V pull-up" meetodiga ja dwell on 4.0ms.
MS-i originaal MAP sensori eemaldasin plaadilt ja tõin "MAP signal" otsa aju pistikusse.
Tühikäigu juhtimine toimub 4-ja kanaliga steppermootori juhtimisega, juhtmete polaarsust skeemil peab reaalselt veel testima.
Sisselaske temperatuuri ehk IAT/MAT anduri ühendan EGR pistikusse, et saada aju juurest IAT juhtmed kapotialla,
sest originaal ajul IAT andur puudub ning selle tõttu on ka mootori juhtimine selline, mis ei anna mootorist 100% võimsust põhjagaasiga välja.
Nimelt ilma IAT andurita ei tea "speed density" algoritmil põhinev mootorijuhtimine välisõhu temperatuuri ja hoiab segu lambda anduri järgi
aga seda "narrow band" anduri tõttu mitte maksimum võimsuse segul vaid ideaalse põlemise (14.7:1) segul, mis kaotab päris palju võimsust/pöördemomenti.
Et selline asi ilma mootorit rikkumata toimida saaks on kasutusel knock sensor, mis siis omakorda detonatsiooni korral tõmbab süüdet vähemaks
ehk omakorda vähendab veel võimsust mida mootor teoreetiliselt arendada suudaks.
Launch controli juhtme saab originaal juhtmestikuga organiseerida originaal diagnostika pistikusse,
mis asub siduripedaali juures ja sealt on mugav võtta väljund siduri lülitile, et omakorda ei peaks uusi juhtmeid mööda autot vedama hakkama.
Tänu nendele lahendustele on see aju converison väga kergelt ja kiiresti vaid pistikute ühendamise/lahtiühendamise teel originaaliks tagasi muudetav.

Kui kellegil on veel huvi sama mootorit progeajuga varustada, siis pinout ja conf on alloleval pildil.
Pilt

_________________
Subaru Impreza GT MY99, VW Passat 6.0 W12 '01, Opel Corsa 2.0 16V Turbo '96
JõuJaam - http://www.joujaam.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee Tavahooldus, Performance & Tuning - Kadaka tee 185, Tallinn


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 27.12.2011 10:44 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 19:18
Postitusi: 731
Asukoht: Tallinn
Eesmärgiks ikkagi ökonoomsus aga huvi pärast tahaks ka võimsuse vahet näha/tunda.
Ega ma teda lahjemaks kui maksimaalselt võimalik seadistada ei kavatse, et jõus kaotada, kindlasti mitte põhjagaasil.
Light load alas ehk lihtsalt rahulik ühtlase gaasiga sõit tuleb ilmselt veidi lahjem teha kui tehasest.

Tühikäigu igas olekus ideaalselt toimima saamine on tegelikult kõige suurem seadistamistöö üldse,
kuna seal on suureks mõjutavaks teguriks nii VE tabel, kui süüte tabel ning lisaks mustmiljon tühikäigu settingut.
Eks tehased ka jebivad sellega omajagu.
Mul cabrio tühikäik teeb sama nalja, et kui vaba käigul auto veereb, siis tühikäik tahhomeetri järgi kõigub.
Nii kui spidomeeter enam kiirust ei näita, siis on tühikäik ilusit ühtlane, samas vahepeal ei ole ise mitte midagi puutunud.
Tehase poolset settingut saab vaid esinduses softiuuendusega muuta, kui see üldse olemas on konkreetsele autole.

Ega mul pole veel õrna aimu ka, kuidas mul Corsal see tühikäik tööle hakkab, kuna kasutan steppermootoriga tühikäiguklappi esimest korda.
Lihtsaim viis progeaju korral on segusiiber lahti keerata soovitud pöörde peale ja külmast peast tühikäigumootoriga lihtsalt lisaõhku juurde juhtida.
Mina ei ole isiklikult viitsinud tunde nussida closed loop tühikäigu juhtimisega, et tühikäik heaks saada, nii et see ime trikke ei teeks.
Eks see Corsa aju vahetus on ka selline enda harimine pooleldi, lahja mootoriga on hea proovida, kõik toimub aeglaselt ja süsteem on ka primitiivne.

_________________
Subaru Impreza GT MY99, VW Passat 6.0 W12 '01, Opel Corsa 2.0 16V Turbo '96
JõuJaam - http://www.joujaam.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee Tavahooldus, Performance & Tuning - Kadaka tee 185, Tallinn


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 27.12.2011 11:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.03.2006 11:19
Postitusi: 1292
Asukoht: Harjumaa
Küsiks mis hinnajärgus selline bolt-on aju tuleb kui Sul teha ja seadistada lasta? TÜVist läheb ilusti läbi?

_________________
quote oopc /naljakas ka neid videoid näha kus mingi aeg tuntakse eest sõites end nagu mingis kosmose laevas kuid muis politsei auto kaamerast näeb välja nagu ajast räsitud silo käru kus lugematu hulk hingavaid organisme sees./


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 27.12.2011 13:28 

Liitunud: 22.03.2009 17:14
Postitusi: 359
Corsal asub muidu aju ka kindalaeka taga ?
MS asukoht läheb ka sinna ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 27.12.2011 20:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 19:18
Postitusi: 731
Asukoht: Tallinn
Tegelane5 kirjutas:
Küsiks mis hinnajärgus selline bolt-on aju tuleb kui Sul teha ja seadistada lasta? TÜVist läheb ilusti läbi?

Tava MS2, millele pead ise juhtmestiku tegema tuleb suurusjärk 400.- eur, täpsemalt oleneb confist.
Selline pistikuga juhtmejupp lisaks, mille saad stock juhtmestikuga ühendada on 30.- eur.
Sinu auto mudeli järgi koostatud ühendusskeemi hind sõltub ajakulust, kui kerge on võimalikult originaali lähedast elektriskeemi leida, et tehtud töö ka täpne oleks.
Täiesti lampi pakun, et kui tunnikesega hakkama saab, siis ~20.- eur.
Paigaldus tuleb sinna lisaks kui seda ise ei tee, teha lastes on enamjaolt lihtsam juba uus juhtmestik teha nullist aga see sõltub autost ja juhtmestiku sesiukorrast ning
sellest, mis on asja eesmärk, kas on vaja hiljem müügiks stockiks tagasi teha asi või mitte.

Seadistamine on väga sõltuv ajakulust ning sellest, kas tahad seadistada dynos või piisab tänaval seadistamisest, mille puhul ei tea reaalseid jõunumbreid ning
vabalthingava korral ei pruugi päris 100% võimsust kätte saada mootorist, kuna stiilis 5-10kw vahet ligi 100kw mootori juures on tagumikuga väga keeruline tunda.

Kui auto on piisavalt hästi seades ja ise lobisema ei hakka, siis ei paista see kuskilt TÜV ajal välja, et autol aju vahetatud oleks.

_________________
Subaru Impreza GT MY99, VW Passat 6.0 W12 '01, Opel Corsa 2.0 16V Turbo '96
JõuJaam - http://www.joujaam.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee Tavahooldus, Performance & Tuning - Kadaka tee 185, Tallinn


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 27.12.2011 20:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 19:18
Postitusi: 731
Asukoht: Tallinn
Corsal on aju samas kohas, kus Vectra A-l ehk kaasreisija ukseposti küljes põranda lähedal.
MS-i panen sinna samma ilmselt, peaks ära mahtuma küll.

_________________
Subaru Impreza GT MY99, VW Passat 6.0 W12 '01, Opel Corsa 2.0 16V Turbo '96
JõuJaam - http://www.joujaam.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee Tavahooldus, Performance & Tuning - Kadaka tee 185, Tallinn


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 31.12.2011 04:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 19:18
Postitusi: 731
Asukoht: Tallinn
Tundub, et selgus põhjus, miks see auto nii palju kütust võtab.
Nimelt sai ise veidi rapsides väntvõlli rihmakäbile liiga tehtud (kasutades käepäraseid vahendeid, kuna ei ole enda garaažis) ja seda selle tõttu lähemalt vaatama hakatud.
Avastus oli see, et rihmakäbi välimine kiilusoon on 2/3 laiusest ära kulunud ning sinna toetuv trigger wheel ehk see millelt mootori pöördeid ja süütenurka võetakse oli ligi 15 kraadi nihkes ehk hiline.
Pole ime, kust see kütusekulu ja mootori täielik tuimus tulid.
Kurvem osa on muidugi see, et tutikate juppide näol on see ~50.- eur väljaminek, samas on see lihtsam kui trigger wheeli kiilupesa taastama hakata.

Pilt Pilt

_________________
Subaru Impreza GT MY99, VW Passat 6.0 W12 '01, Opel Corsa 2.0 16V Turbo '96
JõuJaam - http://www.joujaam.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee Tavahooldus, Performance & Tuning - Kadaka tee 185, Tallinn


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 31.12.2011 05:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 19:18
Postitusi: 731
Asukoht: Tallinn
Keegi piilub veel ühe ukse tagant :D

Pilt

_________________
Subaru Impreza GT MY99, VW Passat 6.0 W12 '01, Opel Corsa 2.0 16V Turbo '96
JõuJaam - http://www.joujaam.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee Tavahooldus, Performance & Tuning - Kadaka tee 185, Tallinn


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 31.12.2011 12:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.12.2009 14:20
Postitusi: 576
Asukoht: Virus hängimas...
Aga MS läheb peale sellegi poolest?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 31.12.2011 15:35 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 19:18
Postitusi: 731
Asukoht: Tallinn
No kui asi hakkab mõistlikult kütet võtma ja mõistlikult edasi käima peale uute juppide kasutusele võttu, siis ei viitsi ehk seda MS-i sinna pookima hakata aga eks näis.
On see vaid juhtmete ära ühendamise küsimus. Aju iseeneesest on ju juba valmis meisterdatud.

_________________
Subaru Impreza GT MY99, VW Passat 6.0 W12 '01, Opel Corsa 2.0 16V Turbo '96
JõuJaam - http://www.joujaam.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee Tavahooldus, Performance & Tuning - Kadaka tee 185, Tallinn


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech
PostitusPostitatud: 31.12.2011 15:36 

Liitunud: 29.12.2009 14:32
Postitusi: 3515
Mis Subaru'ga plaanis? On see üldse sinu oma veel?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 249 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 101 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7