Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Opel Corsa B 2.0 16V ||| 1996 ||| M-Tech
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=47&t=78045
5. leht 17-st

Autor:  photograph [ 16.12.2011 15:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Paprika kirjutas:
See mis mingi ulme hinnaga müügis oli?

Nüüdseks läks ära juba. :)

Autor:  kruss [ 16.12.2011 16:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

corsa B 1,2 ja ÖKO :? :bs

Samas hinnaklassis näiteks astra 1,6 monopritsega võtab keskmiselt umbes 6,5 sajale

Autor:  Vanaisavecu [ 16.12.2011 17:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

kruss kirjutas:
corsa B 1,2 ja ÖKO :? :bs

Samas hinnaklassis näiteks astra 1,6 monopritsega võtab keskmiselt umbes 6,5 sajale

Pluss 1 -Vaatasin ka ise corsat vahepeal ja kindlasti oleks ligi võtnud 1,4 60 kw motoga isendi ,praegu oman 1,8 66 kw vectrat ja selle kütusekuluks olen saanud maksimaalselt 8 ,see oli ka siis kui sai proovitud palju auto välja võtab ja niisama lollusi tehtud !

Autor:  M-Tech [ 17.12.2011 12:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Rahu riik, ilmselt tuleb
Antud hetkel olen ma rahul ka praeguse kuluga, kuna lihtsalt järgmine variant on JALA käia.
Mul ei ole lihtsalt aega olnud uurida, mis seda suurt kütusekulu põhjustab.

Tehaseandmed Opel-i kasutusjuhendist on järgmised:
Linnas : 7.2-7.6L/100km
Maanteel 90km/h : 4.4-4.8L/100km
Maanteel 120km/h : 6.2-6.7L/100km

Raamatu järgi on see kõige ökoma bensiinimootoriga selle kerega Corsa.
Ehk jõuan mingi ime väel täna leakdown testi ära teha, siis näeks mis seisukorras mootor on.
Hetkel panustan siiski mootorijuhtimise kalale.

Autor:  M-Tech [ 18.12.2011 23:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Laupäeval sai tehtud leakdown test, mis oli kõigi 4-ja silindri puhul 100% ning huvi pärast ka kompressioone mõõdetud,
mis esimese 3-me pöördega lõi kõigil neljal silindril 13.5bar ja lõpuni kedrates 15.5bar.
Seega mootor on nagu tutikal autol ja sealt viga ei ole mõtet otsida.
Sain vähemalt kinnitust, et tasub õlid, rihmakomplekt ning simmerid ära osta.

Täna mõõtsin summuti vastusurve ka ära, vahetult enne piirajat teise käiguga ~0.15-0.2bar.
Ehk siis paras vastusurveta sportsummuti ning ka sealt ei ole mõtet viga otsida.
TPS sensor tundus ka korras olevat ning EGR solenoid ise vastas mõõtes autodata andmetele.
EGR-il on veel ka mingi võimendi vahel, ehk on hoopis selles viga.
Klapp maas ja mootor käima pannes ning gaasi andes see klapp küll ennast kuhugi suunda ei liigutanud.

Kui muud moodi ei saa neid tehase andmeid kätte, siis tuleb asjale jõuga läheneda ja MS peale visata.

Autor:  Reimers [ 19.12.2011 00:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

ärge pange mehele rumalaid mõtteid pähe pärast on mingi turbotatud boxer vahel :D

Autor:  M-Tech [ 19.12.2011 00:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Ei hakka hetkel mingit mootorit vahetama, see kõik võtab aega, mida mul üle ei ole.
Hea kui enda auto elementaarse hoolduse jaoks teiste autode kõrvalt aega leiab.

Isegi kui hetkel see pill kütusekulult öko pole, siis varuosa hindade poolest õigustab teema oma pealkirja siiski. :D

Autor:  siimk [ 19.12.2011 12:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Miks Sa kuskile Opeli diagnostikasse ei lähe?

Autor:  M-Tech [ 20.12.2011 08:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

:D @ Bomsch

Ma olen ise selle tavapärase diagnostika juba andureid mõõtes teinud, kuna mul spetsiaalne seade Opel-i vanakooli autode jaoks puudub.
Seal ei toimi tava OBD2 seade, mida mul on lausa mitu tükki vaid on vaja spetsiaalset protokolli ajuga ühenduse saamiseks.
Tuttaval on 4k eur maksev Boschi diagnostikaseade, mis sai isegi Cabrio ühe juhtmega MagnetiMarelli ajuga ühendust ja näitas laivis andurite parameetreid.
Ehk jõuan lähipäevil tema juurest läbi käia ja veelkord veenduda, et aju sisendväärtused on õiged.
Suvaliste diagnostikute pädevuses olen ma suht kahtleval seisukohal, kuna üldjuhul müüakse kliendile uusi kalleid andureid ja otsitakse vigu sealt, kus neid tegelikult väga imelike vigadega autodel pole.
Ma üldse ei imestaks, kui kogu selle 2-3L suurema kulu põhjustajaks oleks vigane termostaat, mis mootorit liiga pikalt külmana hoiab,
sest soojana töötades oli segu kõik ilusti ideaalne, lihtsalt töötavast peast süütenurka ma sõidu ajal kapotialt kontrollida ei saa.
Võimalik, et aju keerab süüte kuhugi puutaha, kui ta EGR viga näeb või seda üldse endale ette kujutab ja tuksis on.

Summuti vasturõhku mõõdetakse kas siis lambda august või spetsiaalsest mõõtekohast mis võib olla tehase poolt või ise tekitatud.
Minul on selleks ehitatud seade, mis koosneb jahutavast vasktorust, paarist meetrist voolikust, vajalikest üleminekutest ja korralikust kallimast kuni 2.5bar manomeetrist.
Kasutan seda turbo autodel süsteemi effektiivsuse mõõtmiseks, et näha kui hea on summuti ja kui hästi on konkreetne turbo antud mootorile sobilik.

Autor:  M-Tech [ 21.12.2011 22:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Nädal tagasi tekkis mingi suurem kolin esisilda, algul eeldasin, et äkki šarniir või puks kulunud.
Aga läbi logistades selgus, et välimised rooliotsad on täiesti läbi.
Rattad lõtkusid ikka väga räigelt all, kui auto üles tõsta, ei saanud täpselt arugi, mis asjad kõik tuksis on.
Täna sai mõlema poole välimised rooliotsad välja vahetatud, kuna olid teised laiali kukkumise äärel.
Peale vahetust sai uuesti järgnevaid lõtke otsima hakata ning selgus, et puksid pehmed aga läbi mitte, nagu vanal asjal ikka.
Rooliotsad olid ilmselt originaalosad veel, igatahes mõlemad pooled olid identsed ning ~3mm lõtkuga.
Peale rooliotsade vahetust oli lõtk kadunud ning sõites on ka pill nagu tutikas, täiesti vaikne.
Rooliotste tootjaks sai ühele poole AutoMega ja teisele poole Topran.
Näis kaua need kestavad, hea on mõlemat odavat kraami korraga võrrelda. :D

Kuna juba rooliotste tõttu sai Forssi külastatud, siis võtsin sealt ka rihmavahetuseks vajalikud jupid ning
AutoEksperdist Elringu simmerid, kuna ei usalda hiina asju õli tihendama.
Ma lihtsalt vihkan õlist leemendavaid mootoreid, seega tegin 3x suurema investeeringu ja soetasin kvaliteetsed jupid.

Ahjaa eile käisin ka tuttava juures Boschi diagnostika seadme taga ning selgus, et ka Boschi stend ei näita peale veakoodide muud midagi antud ajuga.
Veakoode oli küll lihtsam lahata, kuna näeb mis on püsiv ja mis mitte.
Peale kustutamist jäi püsivalt sisse vaid kood 93 ehk Quad driver module.
Lahenduseks pakkus, et kontrollida mõned juhtmestiku ühendused ja kui ei aita, siis on aju defektne.
Ilmselt on aju ise omadega vigane, kuna juhtmestik on eeldatavalt korras (klapid ja tuled töötavad nende taga).
Netist on silma jäänud, et see ajude koolemine ei olegi neil nii harv probleem.

Kuna mingi päev otsustas üks igivana proti rehv tühjaks minna ja ma ei viitsinud seda vihmas vahetada ning sõitsin garaaži,
siis tuli soetada ka üks paar uusi talverehve, et auto jälle komplektne oleks.
Valituks osutusid soodsalt kätte sattunud uued Continental Winter Contact 1 naastrehvid mõõdus 145/80/13.
Sõita on tunduvalt vaiksem, enam kõrvad ei kumise nii palju. Tegelikult tahaks ühe paari Continentale veel osta aga hetkel ei raatsi.

Aga üldiselt võib hetkel autoga rahul olla, kui saaks veel selle aju/küttekulu kalast ka lahti oleks super.
Vähemalt ei pea jala käima ja auto teepeale pole veel jätnud. Sõitnud olen juba peaaegu 3000km temaga.

Veel meenus see, et herr Peedu tegi autole jõulukingituse Opel Kadett originaal 13" ilukilpide näol. :D

Autor:  M-Tech [ 22.12.2011 15:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Nüüd siis sillastend ka tehtud, pill nagu uus jälle.

Autor:  JAWAmees [ 22.12.2011 16:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Odavate silladetailide kohta: Minu IMO igasugu topranide ja asjade kestvuse koha pealt on see, et viga peitub määrdes. Nimelt, kui enda autol nüüd hiljuti esisilla kõik jupid välja vahetasin avastasin, et igasugu odavate sarniiride ja rooliotste vahele praktiliselt ei ole pandud määrdeainet. Tasuks kaitsekummid maha tõmmata enne installi, läbi pesta ja panna uus hea möks vahele.

Autor:  M-Tech [ 25.12.2011 01:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Kuna täna oli rahulikum päev, siis tegin ajaviiteks MegaSquirt tarbeks väikse breakout juhtmestiku Corsale.
Kui jälle vabam hetk tekib, siis tuleks see originaal juhtmestiku külge ühendada ehk siis originaal mootori juhtmestikule tekib MS-i pistik.
Nüüd tuleks veel Bomschi aju ära hijackida ja see Corsa tarbeks kohandada, siis saaks kenasti launchida ja shift cut-iga põhjagaasiga käike vahetada selle imelise 1.2 relvaga. :D

Pilt

Autor:  Moose [ 25.12.2011 11:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Ja nii see läheb... :D

Autor:  Kert_P [ 25.12.2011 13:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel Corsa 1.2 'ÖKO' ||| 1996 ||| M-Tech

Loodame et kunagi saad praegusest kütusekulust pool alla :)

5. leht 17-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/