Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 29.04.2024 03:11

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 147 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 24.01.2013 00:13 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Teeks asjale õrna update...

Panime pead kokku ja see karpasüsteem mis eelnevalt näha on, see rändab siiski kas kellegile teisele harjutamiseks või siis paneme kõrvale niisama.. Tulemas on sissepritse, aga ei mingeid megasquirte, vemse või muud säärast mis maksaks kaks korda rohkem kui see auto.

Mõte tuli parajast sähvatusest ja uurimisest/lugemisest kuidas ühed parajalt nutikad võrumaa kutid aretasid sigulli 1.3 mootori peale Audi R5 K-Jetronic pritse. Peale mitmekordset teema silmitsemist ja mõtlemist ja BOSCH originaalmanuaali lugemist oli suht otsus tehtud... Läheb ka meile süsteem peale. Ei teki probleemi lahja/rikka seguga kui tegeleda seadistamisega õigesti. K-Jetronic või KE-Jetronic on olemuselt mehaanilised pritsed, millel lastakse igasse pihustisse sisuliselt sama kogus kütet. Mida rohkem kollektori (meie puhul turbo) vaakumit tekitab, seda rohkem kütust, mida rohkem kütust ja õhku, seda rohkem matsu. Küsimus - Miks Jetronic? Odav... Mõnekümne euro eest on võimalik soetada terve K-jet-i pritsesüsteem alates peast, lõpetades pumbaga. Häälestamine pole ka tuumafüüsika kui konsulteerida inimestega kes seda juba aastaid teinud on ja see annab järjest ja järjest rohkem kogemust juurde tegelemaks igasuguste erinevate kütusesüsteemidega.

Karpaga sai veel viimane katse tehtud... Võtsin ühe karpa täiesti lahti, liimisin kinni kõik üleliigsed vaakumotsad, vaakumi pealt töötava teise kambri avamise, vaakumiga õhuklapi tagasi tõmbamise ja mõned reguleerimiseks mõeldud asjad, aga omast arust sai päris tihe. Teise lõõri avamine sai esimesega kokku viidud ja nö mehaaniliseks tehtud. Peale keerates sai vahepeal jamatud nõelklapiga, aga käima ta saime ja nii kui teine lõõr lahti tuli, lõi tulelondi esimesel külmal proovimisel karpast välja ja teisel katsel juba jäi käima. Kuigi aga ikkagi ilma teise lõõrita. Lahendus oleks olnud panna suurem kütusedüüs teise kamrbisse ja väiksem õhudüüs (neid aga DAAZ karpale hästi ei leia) Igatahes peale mõningat käimist sai ikkagi ära otsustatud et rändab asi maha.

Pritse saab hetkel pärit olema Mercedes W201 230E pealt, millel on KE-Jetronic... Tean, et see asi vajab sisuliselt heaks käimiseks elektroonikat. Pole ka see probleem külge aretada (va süüde mis mersu omaga absoluutselt ei klapi), aga peaks asi tööle hakkama ka täiesti suvaliselt ilma elektroonikata. KE-l on lambda anduriga kontroll niiöelda, lambda keerab pritse peas olevate kambrite alumist rõhku, mida pump toodab ja elektroonika teeb ka asja nii palju ökomaks et laskumisel gaas maas tõmbab kütuse eest ära, CO on paigas ja muud head ja paremat... Meile on tähtis mees, säde ja küte... Nüüd käib pritsepea paigaldus, läheb turbo ette paremasse nurka. Mersul on küll loll, et vaakum tuleb pritsepea alla, aga audil jälle teistpidi.. No saab siis alt oma vaakumi, vahet pole.
Tulemas on custom sisselaske kolle, ilmselt mustast metallist jälle, flantsidega on õrn probleem hetkel (pole tegijat ja materjali) ja sisselaske jaoks on veel vaja ilmatuma kogus torupõlvi mis on õhukese seinaga. Põlvi on paljalt seepärast vaja, et tulemas on ka intercooler. Pärit Jumper bussilt, 90cm pikk ja ligi 20cm lai, läheb asi esipõlle alla peitu. Gaasisiiber on samamoodi mersu oma, selle jaoks on vaja trossisüsteem välja aretada. Äkki läheb eelmise projekti gaasipedaal üldse külge, aga eks seda näitab aeg. Originaal hoovastik on nagu lambajalg. Tuleb otsida piisavad pihustitorud/voolikud, ühendada pump, keerata siit ja sealt (võibolla kui reguleerimiseks läheb siis viitsin kirjutada) ja asi peaks hakkama ilmet võtma.
Kere poolest on parem pool nädalake valmis olnud, valmis hakkab saama ka vasak pool. Teha on ainult rattakoopa kaar. Mõõtude poolest on mõlemad pooled samasugused ja esialgne pilt on päris hea. Originaal kaare langemise jätsime alles, kuna see oli lihtsalt nii mosselik. Nagu ka piltidelt näha siis mõlke on sellel autol ikka parasjagu, paljud pole meie tekitatud, aga mõningad siiski on. Üritan selle jaoks rohtu leida ja neid siluda. Kapotialune tuleb ilmselgelt uuesti värvida, KE jaoks sai sisse lõigatud nö tasku, sisselaske torustik tahab nagunii vedamist ja ruumipuuduse tõttu sai minema raiutud akukoht. Leiab see siis koha kas kastis või istme taga kus on ka piisavalt ruumi.

Tellitud on ka mikimaalt segukell, küll mitte WB, aga ühendame tavalambda taha, küll näitab kas läheb rikkaks või mitte. Saab ka voltmeetriga kui asja häälestada.

Sai mõeldud vahepeal välja ka lahendus süütesüsteemile. Ma ei ole kindel kas asi veel töötab, aga proovimise pärast võib. Võtsin VW golf-i turbo aktuaatori, mis WG-d sulgeb ja avab. Sellel on üks ots vaakumiga, teine rõhuga ja tõmbab samamoodi nagu ka originaal vaakumiga reguleerija. lammutasin ühe klapi laiali, võtsin mõned vajalikud jupid sealt, keevitasin aktuaatorile vaia, hoidiku ja panin originaal vaakumkopsiku asemele. Nüüd on süsteem töötmas umbes nii, et vaakumit hakkab saama see turbo eest, KE juurest ja rõhku ikkagi turbost, kui rõhk üles tuleb siis tõmmatakse ka süüde hilisemaks. Ma küll ei ole kindel kui palju, aga originaali jagu kindlasti, sest sellel on nö piiraja. Teoorias peaks asi töötama, eks näis, kas ka praktikas tööle hakkab.

Otsime seoses roostes esipõllega ka uut põlle, niiet kui on kellegil siis võib häält tõsta.. Võibolla viskame hoopis mingi lahendusega asja külge, aga jah, doonori jupid polnudki nii väärtuslikud kui arvasime.

Koopa ette sai jälle lõigatud tagant kasti otsast nö ilusad lõpetused, et asi näeks originaal välja. Need külge säristatud ja lihvitud, on asi täitsa ilus.
Pilt
Ciroen Jumperi cooler, algselt prügikasti kraam, aga liimisime seda natukene ja ehk sai tihe, kui ei saanud siis keevitame kuidagi selle tühise augu ära.
Pilt
Meh. karpa
Pilt
Pritsepea
Pilt
Sisselase küljest ära (ära võtsmiseks pidi sisuliselt veepumba maha võtma, masendav)
Pilt
Veel kütusesüsteemi osasid
Pilt
Ja üldine paigutus hetkel. Ootame pikisilmi kollektori materjali
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 24.01.2013 01:20 

Liitunud: 05.02.2012 20:44
Postitusi: 444
Pole midagi öelda leiutada viitsite ikka seal. Eks näis kuidas asi tööle hakkab, edu igatahes!
Ps. siit nagu palju rohkem aru saada, et asjaga tegeldakse ja ollakse asjalikud ka mitte jutumehed.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 24.01.2013 01:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.08.2010 20:31
Postitusi: 170
Samaaegselt tiivakaarte ehitusele valmis ka home-made summuti lõpupüti kinnitused. Summuti ise läheb põhja all olevasse süvendisse peitu. Algses staadiumis on ka cooleri knnitused aga need tahavad veel natuke modifitseerimist, Selleks, et coolerit võimalikult kere lähedale viia, sai eemaldatatud originaal stangekinnitused ja radika alune tala pikuti pooleks lõigutud. Pooleks lõigatud tala sai enda sisse tugevduseks 3-4mm nelikant toru, Stangekinnitused tulevad uued.

Aga igatahes jäi cooler põlle tagant paistma väga ülbe.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 24.01.2013 02:11 

Liitunud: 02.12.2008 12:56
Postitusi: 853
.


Viimati muutis allan1, 14.05.2013 21:43, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 28.01.2013 01:06 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Otsime pikisilmi Audi meh. pritse pihustivoolikuid. Kui kellegil on üle, siis võib pakkuda. Eriti huvitaks see, et kas vooliku siseläbimõõt on kuskil 4mm kandis või mitte.. Plaanis teha custom pihustitorud/voolikud kuna KE läheb kere külge ja pihustid on mootori küljes, siis tuleb mingi nõrgem lüli sinna vahele tekitada kui vask/raudtoru.. Konsulteeritud ka targematega natukene, et kas vooliku lahendus töötaks kui minna nt hydroscandi ja lasta neil voolik teha otsast lõpuni... Ei pidavat töötama, kuna voolik hakkab seest nö vibreerima ja ei tööta asi nii nagu peaks, st voolik esialgu kaotab rõhku ja siis jälle kasvatab jne... Kõige parem lahendus oleks originaal Audi torudest/voolikutest asi teha. Pea peal on tavaline keere M10X1 ja pihusti keere on M12X1,5. Mõlemat tüüpi on nt hydroscandis sees ja saaks seal midagi kokku lasta panna, aga puudu on hetkel voolik.
Kui kellegil ei ole, siis ehk keegi teab, kus Tartus või Tallinnas saaks sellist voolikut, mis on pärit KE või K pritsesüsteemilt, nt mõni autolammutus vms.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 29.01.2013 10:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.10.2007 11:53
Postitusi: 1318
Asukoht: Roolis
Märgin ka teema ära, tõsine ettevõtmine!
Edu!

_________________
..:: kantpea või selline tugevam kahtlane tüüp kellega tüli norima just ei lähe ::..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 31.01.2013 22:58 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.04.2009 14:59
Postitusi: 297
Asukoht: Rakvere Tel.56259870
väga vinge asi
selliseid igapäev ei näe
jõudu !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 06.02.2013 23:20 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Mikimaalt saabus ka segukell. Meie küll WB (wideband) lambdat osta ei jõua, aga tavalise lambdaga saab ka seda juhtida. Segukell on tegelikult voltmeetri eest, see mõõdab lambda andurist välja tulevat pinget. Lambdas indutseeritakse vastavalt õhu kogusele vool 0-~1V. WB ja SB (tavalambda) vahe on nende töövahemikus. Kui WB suudab voolu anda graafikuliselt tõusvas joones, siis tavalambda näitab ainult kahte olekut, rikas ja lahja. Keskmist kui sellist eksisteerib väga vähe, kuskil 0,6V juures. Igatahes, sellest piisab meile, et segu paika sättida ja et midagi ära ei põleks.
Sisselaske flantsid said ka tegemisse antud, need tulevad tartust, vesilõikusest turboclub kasutaja hents99 käest. Sisselase saab midagi sarnast olema nagu hannes24 masinal, aga keskmine flants on meil täisssuruses, ehk see katab ära ka originaal karburaatori jala soojenduse.
Segukell (välguga tehtud, muidu on täiesti must)
Pilt
Pidin proovima kas ka asi töötab kui ise auto juures ei ole, selleks sai laenatud toiteblokki, katsetasin ka erinevaid pingeid, 12V oli vägagi ergas, isegi liiga, 9V talutav ja 7,5V andis hea punase valguse.
Pilt
Pilt
Pilt

Pihustite torude/voolikute otsimisega nägin samamoodi hullu vaeva, lõpuks leidsin firma nimega Dunlop Hiflex, kes aitab hädast välja. Neil on pakkuda piisavalt väikese siseläbimõõduga teflonvoolikut, mis kannatab üle 300Bari. Kasutatakse muidu pidurisüsteemides. Igatahes on põhialged olemas, kust mida saab. Nüüd tuleb paigaldusele mõelda ja asi lõpuks paika saada.


Viimati muutis canyondrift, 10.02.2013 21:00, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 07.02.2013 18:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.11.2012 21:20
Postitusi: 319
panen ka märgi maha , palju edu ja jaksu.

_________________
Pakun 1998-2015 VAG grupi masinatele (väikeste eranditega) veakoodide lugemist/kustutamist ,service reseti jms
Tööpäevadel:tartus ,Nv-Pärnus


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 09.02.2013 03:53 

Liitunud: 20.06.2006 13:40
Postitusi: 23
Asukoht: Tallinn
Kell on küll palju, kuid voolu peaks endiselt amprites mõõdetama. Väga raske on lugeda neid lauseid, kus vool ja pinge on sassi aetud.

Jaksu!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 09.02.2013 22:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.08.2010 20:31
Postitusi: 170
Teades canyondrifti teadmisi selles vallas, olen täiesti kindel et tegu on näpuvega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 03.03.2013 22:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.08.2010 20:31
Postitusi: 170
Selle nädalavahetue areng pole väga suur olnud, aga ette jõudsime valmistada sisselaskekollektori keevitusse viimiseks. Tehtud mõned lahtiselt olevad keevitustööd ja kinnitatud pritsepea.

Peale selle sai laiendatud 15" plekkveljed nelja tolli jagu. Veljed lõikasime lahti auto all velge keerutades.
Randi osaks sobis gaasiballoon.

Mõned jamad pildid ka.

Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 04.03.2013 15:09 

Liitunud: 15.12.2004 17:12
Postitusi: 348
canyondrift kirjutas:
... Ei pidavat töötama, kuna voolik hakkab seest nö vibreerima ja ei tööta asi nii nagu peaks, st voolik esialgu kaotab rõhku ja siis jälle kasvatab jne...
...


Mis paneb KE-Jeti pihustisurve pulseerima? Pihustid on ju pidevalt avatud? Või tulevad mehh pea otsa siiski elektriliselt avatavad pihustid?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 04.03.2013 19:51 

Liitunud: 27.07.2009 23:48
Postitusi: 423
Kütuse paneb pulseerima lihtne takistus, mis pihustis tekib. Kui võtta pehme kummvoolik ja sealt otsast 7Bari sisse lasta ja ise kinni hoida füüsiliselt või siis takistada millegiga, siis mingisugune hetk jõuab see vooliku pehmus sellisele piirile kus voolik hakkab seestpoolt läbi painduma ja töötab nö rõhusalvestina. Seda teooriat ei ole mina isiklikult välja mõelnud, vaid selle kohta andis infot Speedsteri Hannes, kes teatavasti K-jet idega pidevalt tegelenud on. Teadis rääkida, et keegi oli ka lasknud kummvooliku teha ja see ei lõppenud selliselt nagu esialgu loodeti vaid kumbki ots ei tahtnud olla hea, kas ülemine või alumine pööretepiir, seda ta kahjuks ei mäletanud. Hannes jagas ka veel know howd kuidas karpasüsteemiga oleks midagi tööle saanud. Olla ta isegi karpamootori ära turbotanud ja seda vene ajal käepäraste vahenditega.
Ilmselt seepärast, et kütus voolikut ei painutaks on tehtud Audide K-jeti voolikud PVC plastikust, mersul terasest ja Escortidel samamoodi PVC laadsest materjalist. Otsisin ka mööda netti ringi ja keegi müüb Deloreanile järelturu voolikuid KE-Jetile, aga nood olla samasugused nagu saab Hydroscanis teha, aga terastraadist sisemise kaitsekihiga, mis peavad bensiinile vastu. Vooliku diameeter ~8mm. Voolikuid käisin ka Hydroscandis otsimas, aga nemad ütlesid et ükski muu voolik siin bensiini ei kannata kui ainult see mis on seina peal ja mõeldud bensiinile, nii 10Bari-sele rõhule.
Meil tuleb kasutusele teflonvoolik mis on väljast terastraatkattega ja läbimõõdust 6mm. Õnneks sobivad voolikute otstesse ühele poole M10X1 keere mis on tavaline piduritele ja teise otsa M12X1,5 mis on samuti tavaline vahemuhvide ühenduseks. Hetkel oleme veel lahtiseks jätnud külmkäivituspihustite asukoha, et kas panna need kollektorisse või gaasiklapi ette. Elbe engineeringuga (hentsiga) rääkides soovitas ta külmkäivituse enne siibrit panna, sel juhul pidi kütus külmkäivitusel ja hilisemal võibolla boostimisel ühtalsemalt ära jagunema. Võibolla paneme kaks pihustit üksteise järgi koos rõhutundliku lülitiga, et kui lõpu ots peaks lahjaks minema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: IZ 27151 '91 Click
PostitusPostitatud: 06.03.2013 13:28 

Liitunud: 15.12.2004 17:12
Postitusi: 348
Teoorias võib tekkida mingi resonants. Aga ikkagi ei mõista, miks peaks pidevalt avatud pihusti korral üldse rõhulained tekkima? Pump lööb ju pideva surve üles, jagur liigub üsna aeglaselt vastavalt ÕKM tellitule...

Aga kui Hannes ütles, ju siis on. Tema teab, enamus vaid arvab...

Huvitav, kas te sellega väljaspool liimrada ka sõita saate?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 147 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 106 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7