Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

IZ 27151 '91 Click
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=47&t=88361
8. leht 10-st

Autor:  photograph [ 09.03.2013 14:34 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

Mis te ikka praegult sellise pisi asjaga pead vaevate. See mida te vähe sitema voolikuga kaotate on nii väike. Pange asi ennem käima normaalselt ja siis hakake lõppviimistlust tegema rahulikult. Nii kaua on aega otsida ja teha küll neid õigeid voolikuid.

Autor:  canyondrift [ 09.03.2013 19:57 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

photograph kirjutas:
Mis te ikka praegult sellise pisi asjaga pead vaevate. See mida te vähe sitema voolikuga kaotate on nii väike. Pange asi ennem käima normaalselt ja siis hakake lõppviimistlust tegema rahulikult. Nii kaua on aega otsida ja teha küll neid õigeid voolikuid.

Voolikuid ongi käima ajamiseks vaja, muudmoodi ei saa kütust transportida. Oleks niisama proovinud, oleks ka hakkama saanud, aga praegu on uus kollektor ehituses ja plaanis on kahe nädala pärast auto üürgama saada. Seniks tuleb aga valvas olla ja juppe otsida. Pisiasjadega tegelemiseks nimetame ikka mingite kraamide puhastamist ja poleerimist. Seda hetkel veel ei tee, kõigepealt on vaja keevitustööd lõpuni viia ja masin käima saada, siis eks näis mis edasi saab.

Autor:  photograph [ 07.04.2013 11:35 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

Kaugel asi on?

Autor:  Click [ 07.04.2013 21:49 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

Ta elab! :twisted:

Turboclubist hents99 käest kolle kätte saadud hakkasime asja kokku panema. Pritsepea sai endale koha, et saaks pilli vabalthingavana tööle. Pihustid ühendatud pritsepeale, Kütusesurve üles ja voila - pihustid pihustavad ilusti. Peale seda pihustid kollele külge, ja käiama. Aga mida pole on mootori töötav hääl.
Hakkasime viga otsima. Lõpuks tuli välja et süütepool ei anna sädet sest üks juhe oli kondeka küljest lahkunud. Säde olemas, natuke käiamist ja mosse tegi esimesed hääled, seda küll ainult mõneks hetkeks. Selle heaoluga, et korrakski käib läksime ära koju magama. Järgmisel päeval küsisime infot, miks mootoril tühikäik puudub. Kuna 1.3 mootor ei suuda tekitada sama vaakumit mis 2.3 Mersu mootor, keerasime KE klapivedru tugevamaks ja masin jäi käima.
Pilt
Pilt
Pilt


Järgmiseks mõtlesime, et kui käib siis käib ja edasi tegeleme vaheduseks velgede laiendamisega.
Kolm tükki sai laiendatud ja neljas velg lendas vanarauda, sest oli kitsam ja igate pidi lopergune.
Veljed said tihedaks aetud ja siis rehvi proovitud. Peale saime ta lõpuks Brake cleaneri ja Leegiga. Täpsematest asjadest rääkima ei hakka, terve youtube õpetusi täis.

See mis sealt tuli, nägi ülbe välja. 175/55 R15
Pilt

Korralik stretch.

Sama velge sai proovitud ette nii tava tiivaga, kui ka wide body-kitiga.
Pilt
Pilt

Täna sai ka oma koha lamda, aga mõõtmise ja seadistamisega kaugele ei jõudnud.

Autor:  HeavyCuda [ 07.04.2013 22:21 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

Endiselt väga äge ettevõtmine :rokib Jõudu jaksu teile :hail

Autor:  saarlane [ 08.04.2013 21:58 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

Teil olid ju miskised teised veljed olemas?

Autor:  Click [ 08.04.2013 22:07 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

saarlane kirjutas:
Teil olid ju miskised teised veljed olemas?

Nurgas seisavad ka krundi all olevad mangelsid. Velg on pigem katse sellest, et kas ise hakkama saab. eks tasakaalustuses näha ole.

Autor:  saarlane [ 09.04.2013 00:20 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

Velje siseküljest pole pilti?

Autor:  canyondrift [ 09.04.2013 07:21 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

saarlane kirjutas:
Velje siseküljest pole pilti?

Täiesti tavaline laiendatud velg, kuhu on küllaltki halb rehvi peale panna. Meiegi saime rehvi vaevaliselt peale, kuna rehv on nii strech, et ei jõua teise tihenduspinnani ilma suurt jõudu rakendamata. Oleks pidanud Võibolla muutma hoopis välimist ranti, oleks asi valutum jäänud rehvipanija suhtes, aga no eks paneme siis need ise peale enne kui kellegi juurde viib, lootuses et nad ikkagi ei viska meeletult ja et rehvid ka õhku peavad. Tuleb veel aretada ventiili korralik kinnitus, kuna õhukummiga velje puhul paistab ventiiliava õrnalt suurem olema.

Autor:  akoff [ 13.04.2013 22:02 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

Hi. I found a pic with your car.
Which car are you used for widebody?
Thank you. Greatings from Russia.

Autor:  canyondrift [ 22.05.2013 22:38 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

Greetings...

Vahepeal tegevus seisis pikalt koolis käimise taga, nüüd eelmine nädalavahetus sain mõned tunnid tegutseda.
Muretsetud sai vahepeal üks uus 407 velg, kuna vana oli kas 403 vms oma, ei sobinud. Sisselaske/väljalaske torustik sai ka sebitud, 2,5" tsingitud terastoru ning mõned põlved, roostevaba otisin ka, aga see oli jõledalt kallis ja santehnika ei sobinud kuna sein on lihtsalt liiga paks. Torustiku ühendamiseks oli ka voolikuid vaja. Esialgu sai otsitud Ebayst, no, pole probleemi 30€ terve posu voolikuid, hakkame aga tellima... Aga tutkit, hiinast Eestisse ei saadeta, ometi et on märgitud et saadame ka Euroopasse. Võibolla oleme siiamaani Nõukogude Liidu all, ei tea... Esialgu teada saanud Eesti hinnad, db-hpst ka nagu kätt taskusse rahakoti järgi ei ajanud, siis tuli õrn mõte kui nägin ühel mikrobussil täpselt sellist voolikut nagu meil vaja oleks... Egas midagi, otsisin siis pakiautolammutused välja, käisin Muugal ja tulin tagasi mõned eurod vaesemana ja täpsete voolikute võrra rikkamana. Nüüd on põhimõtteliselt kõik olemas et auto saaks ka läbi turbo käima.
Nüüd oleks vaja üles ehitada kütusetrass. Selle tarbeks tülitasin täna jälle DunlopHiflexi ja lahked onud otsisid mulle oma riiulitest igasugu ühendusotsi ning klambreid. Tallinnas on igatahes vägagi mõistliku onud, soovitan sinna minna igasuguse hüdro või pneumoseadme voolikuga, otsitakse asjad välja ja tehakse ära, pole probleemi, valik on ka suur.
Eelmisel nädalavahetusel sai ära veetud ja paika pandud kollektori poolne rõhutoru, mõeldud natuke ka teise poole paigutust, valmis keevitatud viimane velg ja oligi päev õhtus.

Pilt

Pilt

Pilt

Autor:  HendrikR [ 24.05.2013 16:43 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

Paistab,et siit tuleb midagi kiiret ja ülbet :hail Mis muidu tippkiiruseks võib tulla?

Autor:  noottaur [ 24.05.2013 17:58 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

Velje punane vahetükk on vana gaasiballooni küljest? :D

Autor:  canyondrift [ 25.05.2013 13:05 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

noottaur kirjutas:
Velje punane vahetükk on vana gaasiballooni küljest? :D

Nii on, gaasiballoon on täpselt õige paksusega, juba eos keeratud rõngas. Lahti lõikamisel tuleb ainult jälgida seda et balloon on reaalselt tühi. Mina tühjendasin seda viisil, kus keerasin kraani otast ära torutangidega ja valasin ballooni pilgeni vett täis, siis lasin seista natukene aega, raputasin ja viskasin külili ning vee alla lõikasin otsad maha. Propaanibalooni on küllalt ohtlik lõigata, aga midagi pole võimatut. 14" veljele peaks see ballooni jupp olema 100% fit, meil jäi ~10cm vahe puudu. (youtubest nägin mingit videot jaapanist kus tehti 14" velg 11" laiaks)
Ventiili kraed tuleb ümber teha veel.. Tubeless ei hoia end kinni, keevitan sinna kas natukene peale ja puurin ava üle või siis keevitan seibi sissepoole velge kuhu see ilusti ära mahuks ja tööle jääks. Mõnes mõttes oleks pidanud võtma polditavad ventiilid, oleks väheke lihtsam olnud..
Velgedega on veel kõvasti tööd, mõned tahavad sirutamist ikka saada nagu pink näitas, aga ei midagi võimatut, küll saab sirgeks ka. Pean rakise tegema selle jaoks et rehvi kandvad randid jääks üksteisega sirgelt, muu on savi. ja tasakaalud panevad selle paika. Üks velg sai päris sirge, 10g ja 20g tasakaalusid...

Autor:  canyondrift [ 31.05.2013 09:35 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 27151 '91 Click

Sain hetkel hommikukohvi kõrvale väheke aega ja saan kirjutada mis vahepeal juhtunud on..

Mosse seisab hetkel vasak külg üleval garaažis ja anub kruntvärvi järele, see aga selleks...

Alustades esmaspäevast sai mootor viimaks tööle ühendatud läbi turbo. Torupõlved Fennost olid perfect fitment, kere sisse augud ja voolikud klambritega kinni. Tuli paras uss küll, aga kõik on arvestatud ja selle setinguga ka esimene käivitus tehtud, käivitus tavapäraselt, isegi hästi, aga gaasi andmisele ei tahtnud reageerida eriti hästi. Parasjagu hiline õhtutund ka ja aku oli nagunii otsas peaaegu siis jätsin esialgu asja sinnakanti, rahuldus käes et mootor töötab tühikäigul. Viga on ilmselt selles et mootor ei saa piisavas koguses kütust peale samal ajal kui gaasi vajutada. Üks hetk sõitis see kaalikas ka iseseisvalt õue, niiet küünalde ja süüte poolest peaks kõik õige olema. Küünalt ma pole maha proovinud võtta ja vaadata mis värvi on, aga segu on räigelt rikas, vingu haisu kõik kohad täis ja mõni õrn probleem veel. Eks kui jahutava vedeliku uuesti sisse saame, siis saab tegeleda häälestamise perioodiga õrnalt.
Võtsin ette vasaku poole koopa ja külje tegemise, mis ka eilse seisuga valmis sai. Nüüd saab hakata vaikselt asjadega ettepoole liikuma või siis nö allapoole, ehk siis tagasild on vaja siiski korralikult kinni panna, pikivarras ühendada ja pakud keevitada. Selle varda teen ka reguleeritava vanast mercedese roolivardast kuna neid on parasjagu miskipärast paar tükki üle. Selle rally lingi peale siiski ei lähe kuna teostus on piisavalt keeruline ja meil on koopas sitaks ruumi et midagi ei tohiks end vastu käima hakata kui isegi 8" velg all istub.
Viimaks hakkasin ka kütusetrassi sisse vedama. Selleks sai ostetud 7m vasktoru, lõikurrõngaga ühendusotsad on ka juba olemas ja nüüd on järele jäänud vaid trassi vedamise vaev ja elektrisüsteem paika panna kütusepumbale. Pump, filter ja kütuse aku said ka paika pandud paremale poole koopakaare taha. Tehtud ka korralikud kinnitused. Nüüd vaja paagist korraldada kütuse võtmine mis käib läbi ~14mm vooliku ja tagasivool. Mõlemad saab originaal kütusevõtu avasse surada, keevitan sellele külge parajad toruotsad ja võib asja süsteemi ühendada liikumatult.
Ehitasin ka velgede ja muu kraami tarbeks liivapritsi vanast propaaniballoonist. Kraanid ja ühendused sebisin kohalikust hüdro/pneumo/auovaruosade-poest, juhtdüüsiks saab hetkel 10A sulavkaitsme portselanümbris kuna sellel on 4mm ava. Liivaga täitmise süsteemi oli minu jaoks kõige raskem teha, kuna polnud sobivat anumat millel see juba eos olemas oleks. Võtsin siis nii suure korgi kui leidsin garaažist, lõikasin ja mässasin ja nüüd saab liiva ülevalt peale valada läbi ~60mm ava. Hetkel pole pritsi proovida saanud, kuna kõik müüvad siin aiavoolikut mitte õhuvoolikut ja lasin endale Tartust mõnest firmast seda tuua. Eks nädalavahetusel teeb esimesed katsetused kuidas asi ka reaalselt töötab ja milline osa tahab täiendust. Paak sai ka survestatud, 8Bari rõhku pidas ilusti vastu ilma leketeta niiet võib lugeda töö edukaks senimaani. Muidugi hoiatan igatühte kes peaks kunagi propaaniballooniga mässama. See võib ka vett täis kallates piisav rakett olla. Ise nägin ohtu ette väheviisi ja lasin päevakese seista aianurgas täidetult veega, järgmine päev keerasin kummuli ja andsin kaugelt tule torust sisse... Tegi küll raketti, aga mitte midagi trastilist, puurisin vajalikud augud sisse ja lasin veel päevakese taheneda...

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

8. leht 10-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/