Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 19.02.2018 01:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 801 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Toyota Supra Turbo. Vol 2. Cb4_335
PostitusPostitatud: 09.06.2012 17:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 652
Sissejuhatus, miks just supra, oleks pikk ja mõttetu.

Oli soov juba ammu sellise supra järgi, kuid samas oli ka teine projektikas, mis sujuvalt muutus juba kaheks. Vanad autod(E30-ed) sai maha müüdud ja asemele sai toodud siis 1989a. Toyota supra. Manuaal kast, Targa katus, ning loomulikult ka LSD ja muu nagu neil ikka.
Sisu on riidest, mõned liistud on katki.
Põhi mureks siis mootor,mis vaja vähemal, või suuremal määral täielikku taastamist. Võimalik, et pole taastatav ja vaja uus osta. Mootoris kolks ja meeletu surve karteris. Ilmselt on kolvis auk, või midagi sellist. Eks lähiajal paistab.

Miskeid ulmeplaane pole, tahan teha auto võimalikult kiiresti tehniliselt korda ja suve lõpuks siis ka tagumised koopaääred lasta ära teha.
Masin saab olema nõ. pühapäeva/suve-auto, millega saaks aeg-ajalt ka hobikorras rajal käis G-jõude nautimas :D

Masinal on manuaalne Boost controller, metallist kaanetihend, ning 2,5" otseläbi summuti. Lisaks pani eelmine omanik sinna: uus õlipump, uued mootoripadjad, uued kepsud, uued sidurikatted, lihvitud plokk.


Paen ka mõne hämaras tehtud pildi:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Tehase specid:
173 KW @ 5600 rpm ja 344Nm @ 3200rpm
0-100km/h 6.3s
0-160km/h 16s
100-0km/h 38m
Tippkiirus 245km/h
Tühimass 1610kg
Keskmine kütusekulu 10.8l/100km

~25.07.12 seisuga seades
Need numberd on kõik umbkaudsed!!!
~240 KW @ 5600 rpm ja ~400-450Nm @ 3200rpm
0-100km/h ~5-6s
0-160km/h 13.8s
1/4 miil 14.0s @ 163km/h
100-0km/h 38m
Tippkiirus ??km/h (üle 230km/h pole julgenud)
Tühimass 1610kg
Keskmine kütusekulu 25l/100km



Tööd on tegelt palju, aga oluliselt vähem, kui eelmistel autodel mida olen teinud. kuna tegu on supraga, siis ei pea kõike ümber tegema, et hea sõita oleks.

Kummalise asjana on autol väga pehme vedrustus. Võimalik, et amort läbi.

Aga üldiselt rahul. Nüüd vaja leida veidi aega ja uued jupid. :D

Eputada veel ei kannata :D aga küll peatselt saab.

Edit: 21.04.2013
21.04.2013 seisuga seades
Mõnednumbrid on umbkaudsed!!!
~300 KW @ 5600 rpm ja ~500Nm @ 3200rpm
0-100km/h ~4.8-5s
0-150km/h ~10s
1/4 miil 13.6s @ 175km/h
100-0km/h 38m
Tippkiirus 266km/h (käigud saavad otsa)
Tühimass 1760kg
Keskmine kütusekulu 25l/100km


27.09.2017 seisuga seade
380KW @ 5000 rpm ja 700Nm @ 4000rpm
0-100km/h ~4-5s
0-160km/h 10s
0-200km/h 15s
1/2 miil 8.4s @ 146km/h
1/4 miil 13.0s @ 189km/h
100-0km/h 38m
Tippkiirus 260km/h
Tühimass 1630kg
Keskmine kütusekulu 15l/100km

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Viimati muutis cb4_335, 22.11.2017 23:46, muudetud 6 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 09.06.2012 21:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.05.2012 22:58
Postitusi: 328
Asukoht: Tallinn
Auto ise jh suht edev ja mugav . Aga see mootor on nagu ta on .
Muidu edu ja pealehakkamist .

_________________
Tsiteeri:
Minu põrgu , minu reeglid


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 09.06.2012 23:47 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 652
Mootor on hea ja vastupidav niikaua kuni õli on hea ja tase korras :D
Ühesõnaga vajab palju tähelepanu...veits eit :d Aga kui toimib, siis :twisted:

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 10.06.2012 19:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2965
Asukoht: Tallinn
Eestis kohapeal saadaval ju 1JZ-GTE mootorid koos sidurikojaga r154 käigukastile. Seda 7M pole mõtet sul ehitada. Paljud on seda teinud ja pärast suuri investeeringuid mootor ikkagi ei kesta.

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 10.06.2012 20:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2005 17:55
Postitusi: 927
Asukoht: Miami, FL
Sul juba kolmas projekt mida ma näinud olen ja ükski pole valmis saanud :D
Ilmselt ei saa ka see. Ega see mootori remont lihtne ja odav lõbu ei ole. Ise sa seda ka ei tee nagu aru olen saanud.

Aga respekti sulle ikka! :)

_________________
www.soolobuss.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 10.06.2012 21:13 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 652
raintuul kirjutas:
Sul juba kolmas projekt mida ma näinud olen ja ükski pole valmis saanud :D
Ilmselt ei saa ka see. Ega see mootori remont lihtne ja odav lõbu ei ole. Ise sa seda ka ei tee nagu aru olen saanud.

Aga respekti sulle ikka! :)



Ajad mind kellegiga ehk segi?

Viimane 335 jäi tõesti ehitamatta, sest supra isu tuli peale ja ei saanud nii heast pakkumisest loobuda. Eelmise 335-e ehitasin aga ilusti valmis nagu peab. Muud masinad mul ka üldiselt väga heas seisus...

Enamasti ehitan ise(kõike peale korraliku värvimise teen ise), kuid praegu on veidi kiire aeg tööga liiga hästi.Ei saa aja tõttu mootori remonti ette võtta. Kuid tahan auto see kuu/järgmise kuu alguses ikka korralikult lippama saada.

Ma pigem ütleks, et ega see mootori taastamine nüüd nii kallis ka pole :) Juu ma ikka ostes arvestasin sellega.

Need mootorite taastamised on meil siin pahatihti väga savilt tehtud ja pigem on vead seal. Eeltöö on pikalt tehtud ja mujal maailmas sõidetakse stoc mootoriga ja kõrge rõhuga õnnelikult. See, et eestis on kaks venda suutnud äsja remonditud mootori kohe maha kõrvetada, pole eriline näitaja(kaks polnud mitte näide, vaid mina olen tõesti vaid kaks juhtumit leidnud ja üks nendest ongi nüüd minu käes)

Taastan kindlasti tolle mootori.

Uuema tüübi mootor loomulikult räigem ja klass omaette, kuid see pole see. Korralik 7MGTE on väga hea ja lihtsate vahenditega igapäevaselt 320 hobujõni viidav.


Täna just tegin väikse sõdu ja olen enam kui veendunud, et see klõbin pole saale. Kahtlustavad ikka seda, et kolb katki, või detonatsiooniga ühele kolvile augu sisse kõrvetanud. See seletaks enamikke probleeme.


Muuseas puhastasin auto sees. Masin pole sisu puhastust vist viimased 2a. näinud.

Aga küsimus ka. Kas detonatsiooni andur võib põhjustada nõ. pöörde piiramise 3000 kandis?

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 11.06.2012 16:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2005 17:55
Postitusi: 927
Asukoht: Miami, FL
Mõtlesin just neid bemarite projekte jah.

Aga tore on kui ma eksin ja üks Supra jälle korda tehakse :)
Tuult tiibadesse

_________________
www.soolobuss.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 11.06.2012 18:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 652
Loomulikult hea.

Täna tellisin uue turbo lõdviku amservist. Helistati ja küsiti, et kas olen ikka kindel, et sellist asja soovin sellisele autole :D



Täna selgus paraku ka kurb tõsiasi, et pean auto tegemiseks siiski ise aja leidma. Remondimees, kes pidi tegema, on suutnud omale 2 nädalase järjekorra tekitada, kuid mul vaja, et auto sõidaks selle kuu lõpuks. Peab veits kodu ja töö arvelt näpistama :D

Homme katsun kaane maha tirida ja siis selgub mis täpselt viga on masinal.

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 12.06.2012 22:02 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 652
Täns otsustas auto, et aitab küll sõitmisest. Käivitub ja käib nagu ikka oma 5-e silindriga, kuid sureb kohe kui gaasi anda.

Tirisin masin maale ära ja hakkasin vaikselt juppe maha kruvima. Muuseas selgus, et kolmanda pihusti pistik polnud ühendatud :) lisaks selgus tõsiasi, et vename vabalthingava mootori hinge-elu ja ehitus on ikka kordades lihtsam kui turbokal.

Kolm tundi nokitsemist, kuid kaant kätte ei saanud. Kuigi palju enam ei jäänud. Turbo eemaldamine oli üllatavalt ebameeldiv.

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 13.06.2012 21:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 652
Nüüdseks kaan maas ja ootus osutus tõeks. Kolvis on kerge auk küljepeal sees. Põhjuseks ilmaslt kehv pihusti pistiku kontakt. Segu läks paigast ja põletas kolbi augu. Ka küünlad näevad välja nagu oleks 200k Km sõitnud. Kohati on elektroodid täiesti puudu.

Metallist tihend on jumala kapsas ja vaja see ka uus panna.

Hetkel siis lootus, et piisab ühe kolvi ja kepsu vahetusest. homme saan alt ka ligi, ning tuttab tuleb mõõdab "asjaga" silindri ära, mis on katkise kolviga. kuigi silma järgi on seal veel ka oonimise jäljed õrnalt näha. Mujal tugevalt näha. Siis 100% kindel mis saab ja mida vaja. Esialgne plaan on pühapäevaks sõtma saada,kui saan muidugi jupid.

Nüüd paar palvet/küsimus. Kukohast saab eestist metallist kaanetihendi? Ning kuskohast saaks ühe, või kaks tehase mõõdus kolbi koos kepsuga kus peal on korralikud rõngad :)
Kas plokikaane poldid vaja kindlasti uued panna, või tohib ka vanad tagasi panna ja keerata veerand tiiru juurde? Kuuskant peaga poldid.

Mõned pildid ka:
Pilt
Pilt
Pilt

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 13.06.2012 21:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.11.2010 13:16
Postitusi: 1351
Kaane poldid pane ikka uued ,siis kindel et saab hea .

_________________
Ma olin täna lepo all jälle ,täna pool päeva .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 13.06.2012 21:50 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.05.2012 18:04
Postitusi: 459
Üldiselt kasulik ikkagi uued panna, aga reaalsuses saab tegelikult ühe korra neid veel kasutada. Pead aga kindlat kinnitusmomenti teadma ning dünamomeeter on kohustuslik tööriist. Ise tegin nii, et liikudes keskelt väljapoole, keerasin kõik poldid poolenisti kinni, siis pingutasin kõik üle vajaliku momendini (jällegi keskelt väljapoole). Paari-kolme tunni pärast kontrollisin ja pingutasin vajadusel üle. Siis jätsin ööseks seisma ning hommikul vaatasin veelkord üle.
Samas kui sa ajad ise veel metallist kaanetihendit taga, siis ei soovita küll vanu polte. Pigem vaataks sellise tootja nagu ARP poole.

edit: Metallist kaanetihendeid peaks saama Tallinnas sellisest kohast nagu ES-Racing. VKM motors'ist võid ka uurida.

_________________
Mazda 3 MPS


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 13.06.2012 21:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.05.2006 21:47
Postitusi: 3360
Asukoht: Tartu
Vähemalt Autodatas oleva infi järgi pole ka kohustuslik polte vahetada :)

Pingutamisel 4 taset, esimene kord kõik poldid 20nm kinni, teine kord 40, siis 60 ja siis 78nm.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 13.06.2012 22:04 
Eliit

Liitunud: 05.04.2003 20:20
Postitusi: 5800
Olen ka kokkupuutunud Supral äsjaremonditud mootori kiire suremisega.

Suprale mingeid juppe pole vaja ? Pean vaatama, ehk leian endalt miskit mida vaja ei lähe.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Toyota Supra MK3 Turbo 89a. Manuaal, Targa. Cb4_335
PostitusPostitatud: 13.06.2012 22:07 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 652
Autodata olemas ja samuti Nm võti. Ma neid mootoreid ikka ennem ka kokku kruvinud, kuid alati samade poltidega.

aga tänud arvamuse eest! :D

Aga juppe on vaja küll.

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 801 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7