Tere!
Olen tegelt ennast siin kasutajaks juba varem teinud ja käinud niisama teemasid lugemas ja nalju naermas. Vahest on tekkinud tahtmine endalgi sõna sekka öelda ja sellepärast mõtlesingi ennast tutvustada kõigepealt. Muidu natuke imelik lihtsalt tühja koha pealt ilma teretamata sisse hüpata.
Autoks on mul 2002 aasta aprillis Kanadas sündinud Chrysler nagu teema pealkirjaski mainitud. Olnud minu kasutuses alates 2008 sügisest. Saamislugu oleks võibolla selline algusest peale, et kunagi 98 aastal kui Autolehes ilmus artikkel
300M ja mingis autosaates näitas tutvustust ka siis tekkisid üsna tugevad tunded. Aeg ajalt käisin Chrysleri kodukal pilte piilumas ja unistamas kuni 2002 aastal tekkisid sinna
Special versiooni pildid. See oma 18" velgede, madalduse, spoilerringi ja kahe eraldi toruga tagaosas läks tugevalt hinge. No ja mingi aeg siis tekiski võimalus ühe tüübi kaudu lasta tuua üks selline endale. tegelt oli muid mõtteid aga aga mingist huvist küsisin just palju need maksavad seal. Kuna nad maksid tol ajal USA's mingi 6000 - 14000$ olenevalt seisukorrast ja läbisõidust siis sai välja valitud üks kerge avariiga eksemplar. Plaan oli temaga natuke sõita ise ja siis maha müüa aga ülemaailmne majanduslik mädapaise oli plahvatanud ja hinnad tulid kõik kolinal alla ei näinud ma enam pointi müüa. Nüüd olengi üle 3a pea muretult ise sõitnud ja võiks öelda et täistsa rahul. Preaguseks on läbisõitu üle 11k miili, kui tuli oli ees 88k, mis peaks ka õige olema CarFaxi andmetel. Värvi poolest oleks tahtnud valge sisuga hõbedast või graniidi karva. Üks selline viimati mainitud oli enne just sihikul aga sel olid 17" velg ja rohkem kahjustusi.
Kuna baas mudeliga võrreldes on sel varjandil 0,5" madaldus, sport vedru ja amort ning spoilerring peab arvestama et igasugu kõrgemad kohad kuhugi viga ei teeks. Alguses juhtus paarkorda et esiotsaga sõitsin parklas äärekivi peale. Samuti lootsin et ta on pehmem. Samas maanteel on täpselt paras ja kurvi võttab ka hästi. Roolilatt on neil ka teise häälestusega. 245/45R18 rehviga on üsna närvesööv sõita mööda Tallinna rööpaid ja aukke. Mootor on tal väga tagasihoidlikud 5hj võimsam, kokku 259hj ja 350Nm väänet. Koos kiirema peaülekandega peaks võibolla vähe teravam olema tavalisest mudelist aga ma pole ise neid võrrelda saanud, ei oska öelda. MotorWeek sai kunagi oma testis 0-60mph ajaks 7,2s. Käigukast on tal neljakäiguline. 02a Specialit peetakse entusiastide seas kõige paremaks kuna sel on kõige rohkem lisasid ja käigukasti juhtprogramm pidi olema üks agressivsemaid mis Chrysleri toodangule pandud. "D" peal sõites on minumeelest vahetused päris pehmed. Ise vahetades toimub tõesti vahetus päris kiiresti aga madalatel pööretel käivad kõvad jõnksud läbi, gaasi järgi andes enne vahetust jõnkse ei toimu. Margi foorumis liigub aegajalt just selle sama 02a Speciali ajusid müügis et kes tahab võib oma baasversioonile peale panna, täisefekti saamiseks eeldab sama 3.89:1 peaülekannet ja dual exhausti. Aga see sama käigukast ise röövib päris palju mootori poolt antavat võimsust ja võiks vähe efektiivsem olla. Käigud on üsna pikad, üks käik võiks veel olla. Teine käik on maantel möödasõitute jaoks ideaalne aga linnas on jälle liiga pikk.
Kütet kulub keskmiselt 11 kuni 13L sajale. Vastupidavuse poolelt olen hoolduse väliselt vahetanud ära termostaadi ja soojendusmootri, mis paar aastat tagasi -30 talvel ülses ütlesid. Muidu olen vahetanud korra esistabika pukse, rooliotsad ja pidurite klotsiringi. Praegu olen täheldanud et jahutusvedelik kaob kuhugi ja vaja oleks vahetada ära karterituulutuse klapp ja sinna juurde kuuluvad voolikud. Samuti hakkavd taga amordid ära väsima. Rangelt soovitatekse originaal amorte panna, tahtsingi siit küsida, et kas mõjutab vägapalju juhitavust kui tavalised amordid panna, mis on poole odavamad?
Vahepeal olid ka tuuningu plaanid aga praegu pole laristamiseks finantsi ette nähtud siis püüangi teda lihtsalt korras hoida ja millalgi ikkagi maha müüa. Pereautoks on ta natuke ebapraktiline. Lauge katusejoon teeb väikelapse paigaldamise turvatooli üsna ebamugavaks ja kui neid veel kaks on peab tihti mõne sõbra maha jätma. Samas pagass on hea suur.
Ei maksa arvata et olen mingi paandunud Chrysleri või
300M fänn. Autod on mind huvitanud juba väiksest peale - esimesed sõnad olid "sibuli" ja "mokits". Olen erinevaid marke fännanud minevikus. Kui oleks piiramatult raha ja võimalusi peaks väga suure garaaži ostma kuhu kõik soovid ära mahuks. Hetkel aga tahaks mõelda miillegi mõistliku ja praktilise peale ning muretseda midagi millega pühapäeviti närve puhata.
Päris pikk jutt tuli nüüd , panen pilte ka.









