Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 04.05.2025 00:15

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 43 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 28.03.2011 13:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 14:32
Postitusi: 106
Asukoht: Tallinn-Kuressaare
Kombimiis kirjutas:
Panid vändapukkidesse mustad tikud?


Sellised olid originaalis. Ei ole küll tähelepanu pööranud, kuid arvan, et need olid kõikidel plokkidel sellised. See konkreetne plokk on 1990 aasta oma. On sel vahet, missugused need on?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 28.03.2011 15:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 21:27
Postitusi: 1194
Asukoht: Värvikambris
Ega ma ise pole kah rohkem plokke näinud kui ühte varuosa oma enda laual. Must polt tavaliselt on 12,9 (1200N/ ruutmillimeetri kohta) tugevusega aga samas ei tea täpsemalt Liidu spetsifikatsioone. Loodan et saad aru.
Igatahes asisem (tavaliselt) kui tavaline 8,8 või 10,9. (Erandjuhtudel tegelikult mitte). End of nonsense.
Jõudu tööle massinaga. Suveks kogunemisele?

_________________
Powered by IŽ 212501, JAWA 638, Mercedes Benz 230 CED


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 28.03.2011 15:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.02.2011 00:03
Postitusi: 118
täitsa korralik. :rokib


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 28.03.2011 20:08 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 14:32
Postitusi: 106
Asukoht: Tallinn-Kuressaare
Kombimiis kirjutas:
Suveks kogunemisele?


Suveks kogunemisele tahan ikka jõuda. Selleks ajaks peaks auto täitsa sõitma saama ja mootorile sissesõidu ka tehtud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 28.03.2011 21:53 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 21:27
Postitusi: 1194
Asukoht: Värvikambris
Hõhh, ma vist vokiga :D Vahemaa minust on minimaalne aga transpordiga võib tekkida ropp jama.

_________________
Powered by IŽ 212501, JAWA 638, Mercedes Benz 230 CED


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 15.08.2012 10:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 14:32
Postitusi: 106
Asukoht: Tallinn-Kuressaare
Pole siin vahepeal eriti midagi uuendanud. Panen natuke Mosseklubist pilte ja juttu:

3. juuni 2011:

Põrand puhastatud traatharja ja lamellkettaga, roostesurmaga üle käidud ja krunditud musta Korrostop-iga. Hetkel ootab ees pigimattide paigaldamine... Nagu näha, siis on ka esivedrusid natuke lõigatud ja kadunud on ka vahtralehed akendelt.

Pilt Pilt Pilt

29. nov. 2011:
Auto selleks aastaks ära pandud, ootab kevadet. :)

Uus summutijooks (lõpus üks resonaator), sai katsetuseks alla pandud millalgi... Kuskil eespool video ka asjast.
Pilt

9. mär 2012:
Käisin üks nädalavahetus autot käivitamas - kui auto seisma jäi, lasin vee välja mootorist... Hakkasin täitma siis uuesti ja kallasin umbes 8 liitrit sisse - vaatasin, et radikas, raisk, ei saagi täis. Panin siis juurde ja ikka ei saanud täis... Mötlesin, et ju ta siis kuskilt lekib. Seepeale käivitasin mootori, nagu alati, läks poolest pöördest... Tundus kõik kena, aga karterituulutusest lõi välja õli ja vee segu... Selge, sinna siis see vesi läkski. :bs

Selle peale ei viitsinud too päev midagi teha auto kallal. Nüüd tõin Tallinnast uue korraliku kaanetihendi, silikooniga. Vahetan selle ära mingi aeg, siis ehk saab korda (enne kasutasin vanast ajast jäänud kaanetihendeid, mille kvaliteet on kaheldav). Lisaks sellele sain uued H4 esituled varuks Tondi motopoest - 3€ tk. Juurde sai tellitud ka prantsuse stiilis H4 pirnid (kollased).

Pilt Pilt

Hetkel autoga suuri plaane pole... Enne suve sooviks veel täiendada müraisolatsiooni, summuti teha veidi vaiksem (üks resonaator juurde panna), juhiistme alune kokku keevitada korralikult (lahti tulnud punktkeevitustest), veljed värvida ilusti valgeks, vahetada amordid veidi asjalikemate vastu... ja see on enam-vähem kõik.

Alustasin ka teise armatuuri ettevalmistamisega, et saaks autos tänapäevasemat audiotehnikat kasutada. Esialgu tegin ümber originaalmakisahtli. Edasi plaanis veel lisada armatuuri valjukad (ilmselt külgede peale, suunaga ülespoole), aga sellest hiljem...

Löppviimistlus ei ole veel tehtud, aga esialgne pilt on selline (puhastamata, värvimata, naha servad lahti):

Pilt

21. mär 2012:
Mossele külge jöudnud kollased pirnid, kaanetihend vahetatud ja panin ka auto käima üle pika aja. Käima läks nagu alati - poolest pöördest. Lisasin pildid ka tuledest nii valges, kui ka pimedas. PS. Kundepoolne külg on tungraua peal, seepärast ka nii kõrge. Muidu on madalam. Ja noh... Häbiväärselt must on ka...

Valges:
Pilt
Pimedas:
Pilt

10. mai 2012:
Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat söna:

Pilt

2. juuni 2012:
Igatahes, vahepeal panin autole ette logarid alla (esimesed porilapakad võtsin ära, kuna käisid vastu maad kogu aeg), reguleerisin kokkujooksu ratastel õigemaks, jõudsin kaanepoldidki igaks juhuks veel üle pingutada ning panin ka esimese numbri pisut allapoole. Otsisin ka pool päeva viga, miks kojamehed käima hakkavad, kui suunatuled sisse lülitada - korra hakkas ilusti tööle, aga siis hakkas uuesti jamama. Kusjuures ohutuledega probleeme pole...

Seejärel sõitsin autoga Tallinna... Sõit sujus ja tekkis vaid üks pisike viga - spidomeetri tross ilmselt kuskilt lahti tulnud või pooleks läinud, sest spidomeeter ei näita mitte midagi. Märkasin ka seda, et õli lekib mootorist ohtralt. See selgus siis, kui mootori ülemine ots hakkas juba pisut kuivale jääma ja tekkisid mootoris kahtlased helid. Nende kahtlaste helide saatel jöudsin ka Tallinna kokkutulekule. Astusin Prismast läbi ja valasin paar liitrit õli peale ning probleem kadus. :)

Edaspidistest plaanidest niipalju, et plaan on autol ära vahetada amordid (ette õnnestus saada Mazda B Series kastika esimesed Bilsu B4 gaasikad ja taha Lada B6 gaasikad), lõplikult korda teha suunatulede jama (igasugune abi teretulnud :D ), enne Hiiumaa sõitu kindlasti vahetada ära esimesed rehvid, mis on üsna siledad ja mõte oli ka lisada tagumisele aknale läbipaistev kardin. Soovituslikult kohustuslik on ka ette paigaldada karterikaitse, sest Tallinnas 3-4 inimesega sõites käib eest sillatala vastu maad. :)

Illustreeriv pildike ka Wax-i kogust:

Pilt

8. juuni 2012:

Eilne söit Tallinnast Kuressaarde sujus viperusteta ja rahulikult. Täna jöudsin juba autole ette uued rehvidki paigaldada ning velgedele ilukilbid - esialgu ei saanud kroomkilpe panna, sest ühel veljel ei olnud ilukilbikõrvasid. Pisut keevitust smasteri juures ning läksidki kilbid peale. Sain paar uut kilpi ning leidsin paar tükki ka varudest. Uute kilpide eest suured tänud kamraadidele Ladaklubist.

Pilt

Nüüd veel korralik pesu teha autole ja homme kokkutulekule!


14. juuli 2012:

Pärast kokkutulekut ei olegi nagu siia kirjutanud midagi, seega mötlesin, et vöiks selle vea parandada... Üldiselt sõit Hiiumaale läks valutult ja ilma suurte probleemideta... Vahepeal küll hakkas karburaator kiusama mootorit liigkõrgete tühikäigupööretega, mis sai kiirelt lahenduse. Muidugi sain veel ühele probleemile kinnitust - auto on madal ja vajab karterikaitset, sest mööda metsateid kraapisid kivid mönuga öötshoobasid ja summutit (autol madalaimad kohad). Koju jöudes oli esimeseks tööks karburaatori vahetus - võtsin riiulist DAAZ-2101 täismehaanilise karburaatori, pulkadeks, puhtaks, uued tihendid külge ja kokku. Tulemuseks väga hea tühikäik ja sõidumugavus, lisaks veel läks mootor väga erksaks ja jõudu tuli ka juurde. Ökonoomsuse kohta kahjuks ei oska hetkel midagi rohkemat öelda, kui seda, et vötab vähem kui K126, mis enne peal oli.
Vahepeal polegi nagu midagi erilist teinud autoga, ainult bensiini juurde pannud ja söitnud... Kuni hetkeni, kus sai siiber sellest pisikesest kolinast, mis mootoris juba ammustest aegadest oli... Vahetasime mootori sõbra juures ära mingi teise mootori vastu, mis oli aastaid seisnud. Kontaktivaba süüde ja korralik karburaator tagasid kiire käivituse esimesel katsel, aga ei läinud asi probleemideta. Proovisõidul oli survelaager sidurikäpa küljest lahkunud ja kuna oli vaja autoga sõita kodupoole ära, siis kohapealt sain ära vaid 1. käiguga käivitades või teist käiku tasapisi sisse meelitades. Käiguvahetused toimusid vaid vahegaasiga. Aga sai sõidetud. :D
Kodus võtsin siduri lahti, panin uue survelaagri ja korvi, mis oma lollusest olid kasutuskõlbmatuks muutunud ning vahetasin õli. Kuna tegu oli vana mootoriga, mis seest oli mustem kui ahelsuitsetaja kopsud, siis läks kasutusse vana hea Žiguli õli (15W30). Vahetamata ei jäänud ka õlifilter. Pärast seda pole muud teinud, kui ainult bensiini juurde valanud ja gaasi tallanud. "Uus" mootor on kusjuures üllatavalt hea minekuga, hoolimata sellest, et tegu on deforseeritud mootoriga.

Igatahes, pikk jutt, sitt jutt. Panen parem mõned pildid kokkutulekult:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Selliseks jääb ta väliselt ilmselt ka selle hooaja lõpuni (võimalik, et tuleb vaid madaldust juurde, kui alla saavad gaasiamordid), kuid tulevikus oleks plaanis otsida 15 tollised veljed, mis viia laiendamisse ja peale kroomkilbid, sest hetkel koopad pisut tühjad.

22. juuli 2012:
Täna ühendasin ära uue spidomeetri trossi, mis oli mingil põhjusel purunenud mingi aeg tagasi; vahetasin kiirenduspumba düüsi välja, sest vana ei lasknud eriti palju kütust läbi, nüüd töötab ilusti ja kiirendab ka; tegin lõpuks suunatuled korda - viga oli imelihtne, aga selle vea leidmiseks võtsin terve auto salongi lahti eestpoolt... kaitse oli läbi :) ; paigaldasin paisupaagi (varem pole olnud, aga mötlesin, et vöiks tagasi külge panna); suurim asi, mis täna tehtud sai, oli see, et ette said alla uued amordid (Bilstein BNE-A789 - sama mis Mazda B Series kastikad kasutavad ees) - tulemus on uskumatult hea, enam ei kiigu nagu varem ja kurvid saab kiiremini läbida... Väga napilt mahtus öötshoovast läbi. Nüüd vaid tagumine ots autol veel alla lasta ja sinna ka uued amordid panna - siis vöib rahul olla.

Pilt



Nüüd viimastest tegemistest ka natuke: eile lisasin autole tagumisele aknalauale natuke viisakamad kõlarid, milleks said Mac Audio APM 69.3. Tegemist 6x9 ovaalidega.

Pilt

Alla panin Bilstein B6 Lada sportamordid, tagumised siis seekord... Ja summuti sai ka korda - varem tuli pükste ja resonaatori ühenduskohast natuke läbi, sest auto on madal ja summuti käis vastu maad korduvalt. Enam ei tohiks käia ja kui ka käib, siis lahti ei tohiks tulla.

Täiesti müstiline, kui vaikne on Moskvich, kui summuti on täiesti tihe ja mitte midagi ei kolise... :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 17.08.2012 05:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.06.2010 19:53
Postitusi: 294
tubli poiss

_________________
postitust saab muuta ainult postitaja ise. Mõnikord ka Chuck Norris.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 30.08.2012 15:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 14:32
Postitusi: 106
Asukoht: Tallinn-Kuressaare
Lisan mõned pildid ka autost... Vahepeal lisatud jubinatest ja üldpilt:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 26.05.2013 14:48 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.09.2011 22:25
Postitusi: 217
Teema kuidagi unarusse jäänud. Väljast on muutunud velje värk - punane. Aga on veel miskit uut?

_________________
BMW 318i

Google


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 26.05.2013 14:59 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23.05.2013 22:10
Postitusi: 694
Asukoht: Lasnamäe
Uhke mosse :hail Kas kunagi on võimalik seda Tallinnas näha?Whitewall rehvid kuluksid ära.

_________________
Go low or go home
Elus on 3 asja,mille nimel elada:seks,raha,Moskvich


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 28.05.2013 07:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 14:32
Postitusi: 106
Asukoht: Tallinn-Kuressaare
Tallinnas näeb teda siis, kui mul on võimalik kuskilt normaalset teed pidi Tallinnasse sõita, et ma autot ära ei lõhu... Hetkel Virtsu-Risti tee on üles võetud ja kuna auto on suhteliselt madal, siis sealt läbi hea meelega ei läheks. :D

Aga whitewall rehvid on tulemas, see on kindel. Hetkel lihtsalt ei tea, mismoodi ja millal täpsemalt - esialgu proovin elastset värvi ja kui see ei kannata kriitikat, siis ostan alles need kummist rõngad. :)

Hetkel väga uudiseid pole olnud, peale veljevärvi, aga selline ta on (tagaots kõrgel siin pildil, muidu madalam):

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 30.05.2013 16:40 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 14:32
Postitusi: 106
Asukoht: Tallinn-Kuressaare
Mõni pilt veel:

Pilt Pilt

Pilt Pilt

Kellel huvi, siis saab lasta ka oma autost teha pilte (või ükskõik mis üritusest/asjast), kontakt PS-i kaudu.

Ja mossest saab lugeda rohkem siit.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1990 likoor
PostitusPostitatud: 30.06.2013 18:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 14:32
Postitusi: 106
Asukoht: Tallinn-Kuressaare
Pole ammu kirjutanud siia... Igatahes, kuna üks esimene rehvi siseserv oli päris kulunud, siis viisin auto sillastendi - tehti ilusti korda, pandi lahkujooksu asemel kokkujooks. Sõita parem ja rehvi ka enam ei kuluta. Millalgi ammu kruttisin ise ka kokkujooksu - enne oli korralik lahkujooks, kruttisin aga pisut rohkem kokku ja arvasin, et sain paika, aga näe, eksisin... natuke sai veel keerata :D

Ja autol juba pikemat aega all whitewall rehvid - homemade ja värviga plötserdatud, aga näevad viisakad välja, kui väga lähedalt uurima ei tule. Hetkel pilte ei ole, aga lisan kindlasti millalgi. Välimus paranes oluliselt.

Üldiselt sõidab kenasti - kalla ja talla. Ehk kestab kokkutulekuni niimoodi. :D

Lubatud pildid ka:

Pilt

Pilt

Pilt


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 43 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7