Pole siin vahepeal eriti midagi uuendanud. Panen natuke Mosseklubist pilte ja juttu:
3. juuni 2011:Põrand puhastatud traatharja ja lamellkettaga, roostesurmaga üle käidud ja krunditud musta Korrostop-iga. Hetkel ootab ees pigimattide paigaldamine... Nagu näha, siis on ka esivedrusid natuke lõigatud ja kadunud on ka vahtralehed akendelt.
29. nov. 2011:Auto selleks aastaks ära pandud, ootab kevadet.
Uus summutijooks (lõpus üks resonaator), sai katsetuseks alla pandud millalgi... Kuskil eespool video ka asjast.
9. mär 2012:Käisin üks nädalavahetus autot käivitamas - kui auto seisma jäi, lasin vee välja mootorist... Hakkasin täitma siis uuesti ja kallasin umbes 8 liitrit sisse - vaatasin, et radikas, raisk, ei saagi täis. Panin siis juurde ja ikka ei saanud täis... Mötlesin, et ju ta siis kuskilt lekib. Seepeale käivitasin mootori, nagu alati, läks poolest pöördest... Tundus kõik kena, aga karterituulutusest lõi välja õli ja vee segu... Selge, sinna siis see vesi läkski.
Selle peale ei viitsinud too päev midagi teha auto kallal. Nüüd tõin Tallinnast uue korraliku kaanetihendi, silikooniga. Vahetan selle ära mingi aeg, siis ehk saab korda (enne kasutasin vanast ajast jäänud kaanetihendeid, mille kvaliteet on kaheldav). Lisaks sellele sain uued H4 esituled varuks Tondi motopoest - 3€ tk. Juurde sai tellitud ka prantsuse stiilis H4 pirnid (kollased).

Hetkel autoga suuri plaane pole... Enne suve sooviks veel täiendada müraisolatsiooni, summuti teha veidi vaiksem (üks resonaator juurde panna), juhiistme alune kokku keevitada korralikult (lahti tulnud punktkeevitustest), veljed värvida ilusti valgeks, vahetada amordid veidi asjalikemate vastu... ja see on enam-vähem kõik.
Alustasin ka teise armatuuri ettevalmistamisega, et saaks autos tänapäevasemat audiotehnikat kasutada. Esialgu tegin ümber originaalmakisahtli. Edasi plaanis veel lisada armatuuri valjukad (ilmselt külgede peale, suunaga ülespoole), aga sellest hiljem...
Löppviimistlus ei ole veel tehtud, aga esialgne pilt on selline (puhastamata, värvimata, naha servad lahti):
21. mär 2012:Mossele külge jöudnud kollased pirnid, kaanetihend vahetatud ja panin ka auto käima üle pika aja. Käima läks nagu alati - poolest pöördest. Lisasin pildid ka tuledest nii valges, kui ka pimedas. PS. Kundepoolne külg on tungraua peal, seepärast ka nii kõrge. Muidu on madalam. Ja noh... Häbiväärselt must on ka...
Valges:

Pimedas:
10. mai 2012:Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat söna:
2. juuni 2012:Igatahes, vahepeal panin autole ette logarid alla (esimesed porilapakad võtsin ära, kuna käisid vastu maad kogu aeg), reguleerisin kokkujooksu ratastel õigemaks, jõudsin kaanepoldidki igaks juhuks veel üle pingutada ning panin ka esimese numbri pisut allapoole. Otsisin ka pool päeva viga, miks kojamehed käima hakkavad, kui suunatuled sisse lülitada - korra hakkas ilusti tööle, aga siis hakkas uuesti jamama. Kusjuures ohutuledega probleeme pole...
Seejärel sõitsin autoga Tallinna... Sõit sujus ja tekkis vaid üks pisike viga - spidomeetri tross ilmselt kuskilt lahti tulnud või pooleks läinud, sest spidomeeter ei näita mitte midagi. Märkasin ka seda, et õli lekib mootorist ohtralt. See selgus siis, kui mootori ülemine ots hakkas juba pisut kuivale jääma ja tekkisid mootoris kahtlased helid. Nende kahtlaste helide saatel jöudsin ka Tallinna kokkutulekule. Astusin Prismast läbi ja valasin paar liitrit õli peale ning probleem kadus.
Edaspidistest plaanidest niipalju, et plaan on autol ära vahetada amordid (ette õnnestus saada Mazda B Series kastika esimesed Bilsu B4 gaasikad ja taha Lada B6 gaasikad), lõplikult korda teha suunatulede jama (igasugune abi teretulnud

), enne Hiiumaa sõitu kindlasti vahetada ära esimesed rehvid, mis on üsna siledad ja mõte oli ka lisada tagumisele aknale läbipaistev kardin. Soovituslikult kohustuslik on ka ette paigaldada karterikaitse, sest Tallinnas 3-4 inimesega sõites käib eest sillatala vastu maad.
Illustreeriv pildike ka Wax-i kogust:

8. juuni 2012:Eilne söit Tallinnast Kuressaarde sujus viperusteta ja rahulikult. Täna jöudsin juba autole ette uued rehvidki paigaldada ning velgedele ilukilbid - esialgu ei saanud kroomkilpe panna, sest ühel veljel ei olnud ilukilbikõrvasid. Pisut keevitust
smasteri juures ning läksidki kilbid peale. Sain paar uut kilpi ning leidsin paar tükki ka varudest. Uute kilpide eest suured tänud kamraadidele Ladaklubist.

Nüüd veel korralik pesu teha autole ja homme kokkutulekule!
14. juuli 2012:Pärast kokkutulekut ei olegi nagu siia kirjutanud midagi, seega mötlesin, et vöiks selle vea parandada... Üldiselt sõit Hiiumaale läks valutult ja ilma suurte probleemideta... Vahepeal küll hakkas karburaator kiusama mootorit liigkõrgete tühikäigupööretega, mis sai kiirelt lahenduse. Muidugi sain veel ühele probleemile kinnitust - auto on madal ja vajab karterikaitset, sest mööda metsateid kraapisid kivid mönuga öötshoobasid ja summutit (autol madalaimad kohad). Koju jöudes oli esimeseks tööks karburaatori vahetus - võtsin riiulist DAAZ-2101 täismehaanilise karburaatori, pulkadeks, puhtaks, uued tihendid külge ja kokku. Tulemuseks väga hea tühikäik ja sõidumugavus, lisaks veel läks mootor väga erksaks ja jõudu tuli ka juurde. Ökonoomsuse kohta kahjuks ei oska hetkel midagi rohkemat öelda, kui seda, et vötab vähem kui K126, mis enne peal oli.
Vahepeal polegi nagu midagi erilist teinud autoga, ainult bensiini juurde pannud ja söitnud... Kuni hetkeni, kus sai siiber sellest pisikesest kolinast, mis mootoris juba ammustest aegadest oli... Vahetasime mootori sõbra juures ära mingi teise mootori vastu, mis oli aastaid seisnud. Kontaktivaba süüde ja korralik karburaator tagasid kiire käivituse esimesel katsel, aga ei läinud asi probleemideta. Proovisõidul oli survelaager sidurikäpa küljest lahkunud ja kuna oli vaja autoga sõita kodupoole ära, siis kohapealt sain ära vaid 1. käiguga käivitades või teist käiku tasapisi sisse meelitades. Käiguvahetused toimusid vaid vahegaasiga. Aga sai sõidetud.
Kodus võtsin siduri lahti, panin uue survelaagri ja korvi, mis oma lollusest olid kasutuskõlbmatuks muutunud ning vahetasin õli. Kuna tegu oli vana mootoriga, mis seest oli mustem kui ahelsuitsetaja kopsud, siis läks kasutusse vana hea Žiguli õli (15W30). Vahetamata ei jäänud ka õlifilter. Pärast seda pole muud teinud, kui ainult bensiini juurde valanud ja gaasi tallanud. "Uus" mootor on kusjuures üllatavalt hea minekuga, hoolimata sellest, et tegu on deforseeritud mootoriga.
Igatahes, pikk jutt, sitt jutt. Panen parem mõned pildid kokkutulekult:





Selliseks jääb ta väliselt ilmselt ka selle hooaja lõpuni (võimalik, et tuleb vaid madaldust juurde, kui alla saavad gaasiamordid), kuid tulevikus oleks plaanis otsida 15 tollised veljed, mis viia laiendamisse ja peale kroomkilbid, sest hetkel koopad pisut tühjad.
22. juuli 2012:Täna ühendasin ära uue spidomeetri trossi, mis oli mingil põhjusel purunenud mingi aeg tagasi; vahetasin kiirenduspumba düüsi välja, sest vana ei lasknud eriti palju kütust läbi, nüüd töötab ilusti ja kiirendab ka; tegin lõpuks suunatuled korda - viga oli imelihtne, aga selle vea leidmiseks võtsin terve auto salongi lahti eestpoolt... kaitse oli läbi

; paigaldasin paisupaagi (varem pole olnud, aga mötlesin, et vöiks tagasi külge panna); suurim asi, mis täna tehtud sai, oli see, et ette said alla uued amordid (Bilstein BNE-A789 - sama mis Mazda B Series kastikad kasutavad ees) - tulemus on uskumatult hea, enam ei kiigu nagu varem ja kurvid saab kiiremini läbida... Väga napilt mahtus öötshoovast läbi. Nüüd vaid tagumine ots autol veel alla lasta ja sinna ka uued amordid panna - siis vöib rahul olla.

Nüüd viimastest tegemistest ka natuke: eile lisasin autole tagumisele aknalauale natuke viisakamad kõlarid, milleks said Mac Audio APM 69.3. Tegemist 6x9 ovaalidega.

Alla panin Bilstein B6 Lada sportamordid, tagumised siis seekord... Ja summuti sai ka korda - varem tuli pükste ja resonaatori ühenduskohast natuke läbi, sest auto on madal ja summuti käis vastu maad korduvalt. Enam ei tohiks käia ja kui ka käib, siis lahti ei tohiks tulla.
Täiesti müstiline, kui vaikne on Moskvich, kui summuti on täiesti tihe ja mitte midagi ei kolise...
