JunZuu1991 kirjutas:
Pohlamoos19 kirjutas:
Unustasin mainida et pöördesse ei läinud ühe küünla pärast,vahetasin poes garantii korras välja ja asi ilus jälle,õlikanalite juttu v6ite kuskil linnapeal k6vatades rääkida,sõidan juba 4 kuud scorpaga täisündiga(4000km) ja peale seda läheb kah täisünt sisse,pole selle autoga midagi juhtunud ja ei juhtu ka subaruga,scorpal oli eelnevalt mineraal sees mis ei näinud enam õli moodi välja...
no loomulikult scortpal ei juhtu midagi kui peale täissündi paned veel täissünti
Ei maksa seda targutamist tõsiselt võtta, sõidab mu 73a Saab juba kolmandat aastat täissündiga, samuti mu 79a Saab sõidab juba 7a täissündiga ilma probleemideta (õlikulu puudub), samuti olen pannud täissündi sisse kõigisse oma diislitesse alates Granadadest kuni kõikmõeldavate vanade VAGi mootoriteni - kokkuvõttes elu jooksul üle pooleteist miljoni km sõidetud juba nii, et varem mineraalõliga sõitnud autodes asemel korralik ja kvaliteetne täissünt ja pole mingeid probleeme olnud. Sellepärast ei usu ka seda pläma, mida aetakse täiesti hooldamata autode põhjal üldistades, kus tõesti mootor juba ammu kokkujooksmise äärepeal ja mingi jama lihtsalt õlivahetusega kokku sattus. Targutajatele veel teadmiseks, et õli puhul omavad tähtsust viskoossusindeksid ja kvaliteediklass - see, kas tegemist mineraaliga või sünteetiliselt valmistatud õliga, ei oma sisulist tähtsust - lihtsalt teatud omadustega õlisid on odavam toota sünteetiliselt kui mineraalõlide baasil, kogu see mineraal-sünteetiline on rohkem müügimeeste huinamuina, omale see kvaliteediklasside-indeksite selgekstegemine eeldab vaid mõne raamatu läbilugemist ja kui isegi seda ei viitsi, pole ka mõtet foorumites tarka mängida oma sünteetilise-mineraali jutuga. Tundes Soomes päris palju Subaru huvilisi, julgeksin headest õlidest soovitada näiteks Gulfi, Soomest saab seda lisaks veel päris hea hinnaga. Ise kasutanud oma "sportautos" suviti Gulfi 20W60, vist oli isegi mineraal, kuid kvaliteediklassilt ületas paljusid odavama otsa sünteetilisi. Kui vaja teha puust ja punaseks, siis kõige lihtsam on kvaliteetse õli puhul jälgida kellade peal õlirõhku tühikäigupööretel - odavatel õlidel hakkab see langema juba peale 5000km läbimist, kvaliteetsemad ei muutu kuumalt liiga vedelaks ka 15tkm välba jooksul. Eks igaüks kasutab seda mida rahakott kannatab.
Kunagi kallasin sigullile kogemata liitri täissünti peale, jõudsin natuke sõita ja õlituli hakkas põlema. Sain 3 korda õlifiltrit vahetada, pesi vist kõik kõntsa lahti. Ühel sierral ja mondeol oli klapikambrikaane all näiteks selline muda, et oleks võinud supilusikaga nukkvõlle välja kaevata, nendele oleks täissündi sisse laksanud, siis oleks korras ka olnud. Probleemiks ongi pigi täis kogunenud mootorid ja täissündi pesuomadused. Kui mootor seest puhas, siis pole vahet mida sisse kallata.