Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=67386
14. leht 16-st

Autor:  Ultron [ 03.06.2013 23:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

OK vaatasin graafikut vähe lähemalt. NOS osa on korralik hüpe :) Imelik on see suur jõu kadu 6000 pöördest alates. Tavaliselt tsentrifugaalkompressoritega joonistatud dynod hoiavad piiraja lähistel väga hästi rõhku ja seega ka jõudu alles, isegi kui mootori enda nukkvõlli profiil enam piiraja lähedal optimaalselt ei toimeta. Sisselaske õhk läheb ebamugavalt kuumaks või väljalaskes miski lagi käes ? Kunagi ühel vabalt hingaval 540'l on analoogset langust dyno graafikul näinud 5000 pealt ja siis oli väljalase selles süüdi. Igatahes siit saad omale optimaalsed käiguvahetuse punktid miili sõidu jaoks välja arvutada ja loodetavasti +10km/h rekordile lisa juurde :)

Autor:  Salupa [ 06.06.2013 00:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

Ultron kirjutas:
Sul see kerge sportkiiver on olemas, mida nüüd >250km/h meestelt nõutakse ?
Õnnestus laenata jah.

Dynos tehti tõmbed neljanda käiguga.

Põhisüüdlane jõu kadumises peale 6000rpm on minuarvates ikka aju või siis õigemini seal olev programm. Ma vaikselt tutvun seal olevate map'idega (neid on üle 1600) ning tulevikus äkki muretsen omale riistvara, et neid ise muuta.

Sisselaskeõhu kuumenemist ma ei usu, sest kaks tõmmet sai üsna järjest tehtud ning suurt vahet ei olnud. Väljalase teeb kahtlast susinat küll, nagu oleks õhul raske väljuda, kuid ma ei usu, et see peale 6000rpm kukkumine väljalaske pärast on (muidu peaks nitroga ju juba madalamatel pööretel "kinni pooma"). Mul on plaanis muretseda üks komplektne summuti ning seda lõikuma hakata, et vaadata, kuidas muutub hääl ja võimsus erinevaid potte eemaldades/lisades. Tulemuseks saab võibolla summuti, mille saab võistlusteks või niisama show tegemiseks alla keerata. Igapäevaselt eelistan ikka vaikset summutit.

Tulevaseks miilisõiduks sean peamiseks eesmärgiks seekord mootorile mitte liiga teha. Selleks on mul paigaldatud vahejahuti, lasen süüdet veidi hilisemaks keerata (kuni 12º) ning igaksjuhuks lisan kütusele ka octane boosterit.

Autor:  Jaanus [ 09.06.2013 18:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

Palju õnne! Minu arvates tuli miililt korralik tulemus, aga kas ise ka rahule jäid?

Autor:  Salupa [ 10.06.2013 22:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

Jaanus kirjutas:
Palju õnne! Minu arvates tuli miililt korralik tulemus, aga kas ise ka rahule jäid?


Tänud! Jäin rahule küll, sest eesmärk sai täidetud - mootor jäi terveks! Boonusena sai rekordit +4km/h parandatud. Täna kontrollisin kõik küünlad üle ja mõõtsin silindrite surved ning kõik on korras. Põhjust muretseda oli küll, sest süüdet ei jõudnduki muuta, kuid seepärast lisasin kütusesse ohtralt octane boosterit. Kolmandiku paagi kohta neli pudelit ehk umbes 12x doos :uhoh

Tulemuseks pruunid küünlad, kuid vähemalt mitte sulanud:
Pilt

Autor:  Salupa [ 14.06.2013 00:09 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

Sain kätte teise summuti ning hakkasin selle ehitusega lähemalt tutvuma, sest tegemist on üsna ebahariliku ehitusega viguriga. Nimelt on summutis kaks hargnemist, mis lõppevad tupikuga. Esimene tupik on keskel olevas Y-resonaatoris ning teise tupiku moodustab üks otsast kinnine "lõpupott". Välja näeb selline (katalüsaatorid on vahetatud mingite unieversaalsete vastu (mõistliku hinnaga võin ära müüa), originaalid on suuremad):


Pilt


Peale mõningat lõikumist ja sondkaameraga sondeerimist sain summuti sisust ka enamvähem ettekujutuse.

Pilt

Üllatusena on summuti terves osas "otseläbi" ehitusega, seepärast ei oskagi kohe midagi muutma hakata. Tean, et need, kes on selle imeliku Y-resonaatori asendanud toruga ning dynosse läinud, on võimsust kaotanud. Seepärast ma seda resonaatorit eemaldama ei kipuks. Lõpupotti pole ka mõtet vahetada, kuna see ongi juba "otseläbi". Googeldades leiab autosi, millel on see "pime" lõpupott kas eemaldatud või asendatud kõrvaloleva "otseläbi" potiga. Neid variante võib proovida.

Veel peaks proovima, kas ja kuidas mõjutab võimsust katalüsaator vs. tühjakslöödud katalüsaatori kest vs. toru vs. resonaator, sest sel teemal on palju räägitud, kuid kõigil on erinev arvamus. Oleks ainult aega.

Autor:  Vipp [ 25.06.2013 20:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

Sai ka selle Bemmiga ühel üritusel joonele satutud... Ma ei tea, ei tundund küll, et nii väga liiguks.
Kuskil poole auto pikkusega võitis ainult.
Mul start ka väga hästi ei õnnestunud.

Pilt

Autor:  Salupa [ 25.06.2013 20:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

Vipp kirjutas:
Kuskil poole auto pikkusega võitis ainult.



Pilt

Autor:  cb4_335 [ 25.06.2013 21:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

Ametlikul võistlusel sõitis see masin 12.6s 400M mis on ikka päris kiire auto aeg. Ma ei tea mis masin sul on aga seda nüüd küll ei kannata õelda, et ei liigu eriti :)
Juu siis sul ka kiire masin, või teine mees sõitis niisam.

Peugeot 306 Cabriolet stoc?

Autor:  mihkel-m [ 25.06.2013 21:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

Mis ta nüüd nii kiire on, mu volvole tegi vippihärra auto ka napilt ära ühe korra. Seda küll ainult siis kui ta ise autos hoogu juurde lükkas.

Autor:  Salupa [ 25.06.2013 21:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

cb4_335 kirjutas:
Ametlikul võistlusel sõitis see masin 12.6s 400M

Lubage parandada - 12.48 :wink:

Autor:  cb4_335 [ 25.06.2013 21:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

Salupa kirjutas:
cb4_335 kirjutas:
Ametlikul võistlusel sõitis see masin 12.6s 400M

Lubage parandada - 12.48 :wink:


Väga vabandan, AGA, seda enam :D

Autor:  Salupa [ 04.07.2013 02:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

Kaugelt Ühendriikide maalt saadeti mulle sellised rehvid:

Pilt

Pilt

Nitto NT555R tänavalegaalsed, DOT märgistusega pehme seguga drag rehvid. Eksitav asjaolu (mille õnge oleks äärepealt läinud) on see, et Nitto NT555 (ilma R-täheta lõpus) on suht tavapärased tänavarehvid.

Täna õhtul sai neid katsetatud, G-Tech'iga mõõdetud ning peab rõõmustama, et kuival asfaldil on pidamine ülihea. Gaasi saab põhja vajutada, mitte ei pea pidamise piiri otsima, nagu seniste tänavarehvidega seda tegema pidi. Kui seni olen tänavarehvidega G-Tech'iga mõõtes 0-100km/h ajaks saanud umb. 5.5sek, siis täna sain uute rehvidega 4.7sek.

Tundub, et isegi mu dragirehvidele - M/T ET Street (küll vanadele ja täiesti kulunud) slikkidele ei jää nad alla. Külmalt peavad isegi paremini, soojendada veel ei raatsinud. Eks aeg näitab, kuidas nad märja/vihmaga käituvad ning kui kiiresti kuluvad (mustrit on neil uuena vaid 5mm tavalise 8mm asemel). Igatahes on need väidetavalt kõige parema pidamise/igapäevasõidetavuse suhtega rehvid, mis mina suutsin leida.

Autor:  stento [ 04.07.2013 02:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

Sai ka Rutjal nähtud ja jäi karp lahti küll kui esimesed sõidud tehtud :D

Pilt
Pilt

Autor:  sprintt [ 12.07.2013 14:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

kuuldavasti on auto viga saanud? :( kui siis vast pole väga hullu.

Autor:  Salupa [ 12.07.2013 23:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa

Tehti võileiba minu autoga jah - tagant tulnud auto ei saanud pidama ning puksis mu linaliinubussile tagant sisse. Õnneks on vigastused vaid kosmeetilised - stanged, kapott ja tuled. Tehnilise poole pealt sai viga vaid cooleri radika pimepunn, mis lekkima hakkas (ja mille pärast ma igaksjuhuks treileri peal sündmuskohalt lahkusin).

Seniks, kuni kindlustuse rattad jahvatavad, tõmbasin stangeamordid välja (ajutine lahendus, sest enam nad energiat ei neela), lõin molu enamvähem sirgeks ning homme üritan haapsalus Test and Tune klassis ikka osaleda, sest suvi on niigi lühike ning võistlusi, kus minusugusel osaleda vähe. Hetel on auto viisakam, kui enamus mu maja ees seisvad e39-d :)

Pilt

14. leht 16-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/