Turbotigu on nüüd nagu mingi epideemia lahti läinud ja seda viskab ka igaüks enda auto peale.
Rasket ei ole seal midagi, osta turbo, pane peale, osta rõhuregulaator, elektriline kütusepump, tee sisselase tihedaks, aja karpa seadesse vastavalt rõhule ja vaata kuidas sul kaanetihendid minema hakkavad... Ulmerasket midagi ei ole, aga ise teeme ka samamoodi venelasest õrna kaalikaprojekti ja väga ei taha asi kuju võtta kui niisama suvaline turbo vahele panna..
On mehi, kes ütlevad et karpaga saab käima ja karpaga ei saa... Karpaga saab küll ilusti käima, ka originaaliga. Kas siis tuleb originaal ilusti ära tihendada (lekkivad augud kinni, soovitatavalt mehaaniline karpa, palju erinevaid düüse, õhutorusid, emulsioonitorusid ja muidugi kummist otsaga nõelklapp), kast ümber ehitada või siis otsida mingi muu auto oma mis juba on turboga... Originaalseades ei saa turbost mitte midagi kui õrna jõukasvu kuna enam ei imeta vaid puhutakse küttesegu ja asi on niivõrd kergem.. Kõige suurem vaenlane on lahja segu, kui suudad abikambri düüsiga pöörete vahemikus lambda järgi segu hoida normaalse peal, siis ei lenda see mootor kuskile orbiidile, vaid toimetab küll, iseasi kui hästi.. Piisavalt tööd tehes saad esimese kambri peal nn ökotada ja kui teise lahti tallad siis saad matsu ka, aga see on juba kõik arvutamise/katsetamise küsimus.
Väga rasket midagi ei ole, tuleb lihtsalt rääkida mõne ralliga tegelenud inimese või siis inimesega kes karpasid paika seab. Ise sai räägitud ja isegi turbo projektidest.. Järeldus oli see, et kõigele annab see föön peale panna, iseasi palju tast kasu on ka.
Hea ladaomanikule on alustuseks lugeda turbotamise kohta
seda teemat. Mõningad asjad on siin küll välja räägitud, aga mõned asjad vajavad ka õrnalt järelemõtlemist...
Ise proovime täpselt samamoodi ja kui laiali läheb siis läheb laiali, venelaste mootorid ei maksa teab mis palju et neid ei kannataks üle võlli keerata.
Kui aga jääb see nn turboprojekt nii, et sinna ei tulegi midagi, siis hea küll, sain vähemalt julgestust anda...