Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 02.05.2025 01:56

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 185 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 23.06.2014 19:46 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
Oh, palju küsse, aga üritab järjest vastata. :)
Nädal sõidetud, hetkel rahul ja vastab seatud ootustele.
Mõnedest huvitavatest tähelepanekutest teen mõni päev veel täpsema ülevaate.

trafic_flow kirjutas:
Väga huvitav... :)

Kuidas hooldusega lood on? Et mis läbisõitudel toimub ja mis tehakse üldse?


2a vanema mudeli puhul oli ca 1,5a möödudes pidurite ja õhufiltri hooldus. Maksumus vist 160 või oli 260€. Ei mäleta, peab üle küsima. Umbes sama juttu räägib ka esindus eelduslikeks kuludeks.

Hapnik kirjutas:
Kas omad kiirlaadija paketi ka (kui jah, siis millist ja palju keskmiselt kuus läheb)
Teistele taustaks, et olemas on 3 paketti

Kombineeritud pakett (kuutasu 10eur ja laadimiskord 2.5eur)
Flex pakett (kuutasu puudub ja laadimiskord 5eur)
Mahupakett (kuutasu 30eur ja kuni 150kWh/kuus tasuta, edasi 1.2 eur laadimiskord)


Tegin selle kombineeritud, kuna ei näe, et peaksin igapäev avalikes laadijates istuma. Aga vahel pikem sõit Eesti teise otsa võib teemaks tulla.
Kodus variant olemas ja tööjuurde tegi haldus ka sobiliku koha. Tõsi, tööl päris kiirlaadijat veel ei ole, ainult spets parkimiskoht auto enda laadijaga siblimiseks. Aga tööpäevaga laeb kenasti aku täis ja isegi, kui on päeval rohkem sõitmist, siis nii palju ei tarbi, et laadimata jättes oleks oht teele jääda.


Marto. kirjutas:
Raghza kirjutas:
Tänu sellele teemale vaatan ma nüüd igale Leaf'ile järgi - et kas on samasugused valukad, siis on vast Tekna varustusega ja kui musta värvi on, siis et kas äkki on tegu lausa teema peasüüdlasega. :D

Interjöör tundub päris hubane koht, kus olla, minule meeldib :)


Ma ka :D Eile vist nägin hiiu piljardi lähedal sõitmas nõmme poole?
Aga võibolla ma lihtsalt ei tee vahet neil.


Sõidab tõesti nõmme, hiiu ja pääsküla kandist läbi tööpäeva hommikuti ja õhtuti. :)
Eritunnuseks, et valge Leaf, millel ei ole ühtegi eritunnust :D
Ehk enamik valgeid on suurte reklaamidega kaetud, sellel see lubatu piires täiesti puhas.


rosco kirjutas:
Kui näiteks auto seisab nädal niisama. Ilma laadimiseta. Siis mis määral sõidu ulatus kahaneb? Või nendel niisama tühjaks jooksmist ei ole?


Isiklik ja ka tutvusringkonnas kogemus tühjaks jooksmisest seni puudub. Eks aeg näitab.

zafari kirjutas:
Mingil hetkel sai natuke i-miev'iga sõidetud ja mäletamist mööda kiirlaadimisele kulus veidi alla 10 minuti. Kuidas sellel aega kulub?


15min kiirlaadijaga tühja aku peale annab väidetavalt ca 80km juurde.
Arvestada tuleb, et mida tühjem aku, seda kiiremini laeb. Akut täitsa täis tahab laadida, siis viimane lõpp võtab kõige kauem.

Samas on lausa selline tore funktsioon võimalik aktiveerida sätetes nagu akusäästmine.
See tähendab, et akut ei laeta rohkem täis, kui 80%. Seda siis akude pikema eluea huvides.

olx1985 kirjutas:
Puhtalt huvipärast uurin et kui pikk on aku eluiga ja mis uus maksab?


Vat seda ei tea täna keegi päris täpselt. Oletada võib, et selleks ajaks, kui uut akut vaja, on auto enda väärtus nii väike, et akud on autoga samas hinnas või kallimad.

v6sa kirjutas:
Kuis niiske ilmaga ventilatsioon toimetab? Hoiab kõik klaasid puhtad? Või pilusilmana hoiab puhta vaid esiklaasi ja peeglite kohad esiustel?

Palju läbisõitu on kogunenud?


Sel konkreetsel isendil hoiab üllatavalt hästi hetkel aknaid puhtana. Näiteks istusin padukaga 15min autos ja ootasin, ventikad jms ei toimetanud. Mingi hetk nägin, et tagant ette poole hakkas uduvine akendele koguma - vent sisse ja akendele puhma ning ca 20sekundiga oli uuesti plats puhas.

Läbisõitu nädalaga veidi üle 400km. Hetkel pikad pühad ja pole põhjust linna ronida asjatama, seega isegi tagasihoidlik praegu. :)




Kw kulust on ka palju juttu olnud - kui tegin pikemaid ringe maanteel, tuli 16kWh/100km. Esimesed kaks päeva paarutasin ka usinalt, siis näitas 16,7 keskmiseks.
Samas mõned päevad tagasi sain 2x päeva jooksul linnas käia, laadimisvõimaluseta. Viimased 30-40km oli täis ökotamine ja tuli midagi 15kWh kanti, maantee 110 alaga koos.

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Viimati muutis Jürgen, 23.06.2014 19:51, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 23.06.2014 19:49 

Liitunud: 14.11.2009 17:00
Postitusi: 452
Asukoht: Tallinn
Suhteliselt parandamatu TDs' mehena arvan et elektrilise pilli ostaks omale ka kui nad nii ulmeliselt kirved ei oleks :) Meeleldi käiks sellisega tööl ja linnaotstel niipalju kui neid on. Kütust põletavate asjadega seda teha ei kannata (ka bensukaga mitte, proovitud, 1,0 Yarisega) Eks ta ikka tulevikumuusika on, arvestades et voolu saamiseks on igasugu tehnoloogiaid ju olemas ja kuni päike pole kustunud, saab kuidagi ikka.
Huvitaval kombel ei ole siiani väga infot levinud, kuidas akukomplektide hinnad erinevatele elektrit tarbivatele masinatele kujuneda võiks, arvestades seda et näiteks esimese põlvkonna Prius'ed peaksid juba hakkama sobivasse vanusesse jõudma.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 23.06.2014 23:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.11.2007 15:44
Postitusi: 32
Asukoht: Tartu
mis siis juhtub kui tõesti saabki tee peal otsa? käima ju seda ei lükka? tuleb teine ja laeb niikaua kuni saad liikuda või ainult treilapauk :uhoh


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 23.06.2014 23:08 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.08.2013 11:43
Postitusi: 596
Asukoht: Tartu/Tallinn/Fin
ess kirjutas:
mis siis juhtub kui tõesti saabki tee peal otsa? käima ju seda ei lükka? tuleb teine ja laeb niikaua kuni saad liikuda või ainult treilapauk :uhoh

No eks keegi peab ta lähimasse laadimisjaama lohistama. Küts on otsas, siis ei lükka ilmselt ka tavalist autot käima ;)

_________________
Pottsepatööd - Ahjude, kaminate, pliitide ja soojamüüride ehitamine, remont ja hooldus. Vanade küttekollete lammutamine. Transpordivõimalus. http://pottseppmeister.wordpress.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 24.06.2014 18:23 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2004 23:20
Postitusi: 424
Asukoht: Peidus ksenooni eest
Otseselt lohistada neid ju ei tohi. Treila on ainus variant jah.

_________________
jannu33 kirjutas:
"80% siinsetest kasutajatest on täiesti värdjad..palun toppige endal suu s*tta täis ja lahkuge siit foorumist. aitäh teile.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 24.06.2014 18:24 

Liitunud: 02.12.2008 12:56
Postitusi: 853
.


Viimati muutis allan1, 24.12.2020 19:25, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 24.06.2014 21:28 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2005 19:55
Postitusi: 5322
Asukoht: Rae
17" velg tundub üsna suur ja mõttetu selle auto all ja välimusele ka erilist juurde ei anna. Kas üldse oleks mõtekam väiksem ratas alla panna ökonoomsuse huvides ? See auto ongi ju tehtud ökotamiseks


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 24.06.2014 21:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.11.2007 20:11
Postitusi: 1769
Asukoht: vantaa
ma vist lõpetan selle foorumi osa lugemise nüüd.

_________________
1 tekiila, 2 tekiila, 3 tekiila, 4 tekiila, 5 ketila, 6 kilate, ... , 10 telika


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 25.06.2014 08:52 

Liitunud: 15.12.2004 17:12
Postitusi: 349
Margus_ kirjutas:
Otseselt lohistada neid ju ei tohi. Treila on ainus variant jah.


Kas leheke on kah sedavõrd tobeda jõuülekandega, et vooluta ei liigu sentimeetritki? Pidasin seda tobedust ainult imeva lapsuseks...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 29.06.2014 19:21 

Liitunud: 04.09.2007 21:30
Postitusi: 124
Asukoht: viljandi
Väga pull pill,milline oli kadalipp mis toetuse saamiseks ja muude dokumentide ajamiseks läbida tuli,kas pead ka nüüd neid läbisõidu dokumente esitama jne jne.Milline on liisingu makse ja palju laadimisvõrk koju maksis.
Tuli palju küsimusi aga oleks tänulik kui saaksid vastata mis teha tuleb ja mille järele riik nuhib kui nende käest midagi tahtma hakkad.
Tänud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 29.06.2014 21:59 

Liitunud: 12.05.2009 18:31
Postitusi: 70
Asukoht: Lõuna-Eesti
olx1985 kirjutas:
Puhtalt huvipärast uurin et kui pikk on aku eluiga ja mis uus maksab?


Täna oli uudis tulnud Nissanist, et uus akupakk 5500$.

_________________
Fo


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 29.06.2014 22:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
hundu615 kirjutas:
Väga pull pill,milline oli kadalipp mis toetuse saamiseks ja muude dokumentide ajamiseks läbida tuli,kas pead ka nüüd neid läbisõidu dokumente esitama jne jne.Milline on liisingu makse ja palju laadimisvõrk koju maksis.
Tuli palju küsimusi aga oleks tänulik kui saaksid vastata mis teha tuleb ja mille järele riik nuhib kui nende käest midagi tahtma hakkad.
Tänud.


Esmalt vastan siis küssale ja muu jutt juba eraldi postitusse.

Kadalipp ei olnudki eriti hull. Esindusest hinnapakkumine ja seejärel Kredexile avalduse tegemine koos vajalike paberitega. Kui võtad liisingu vms täiendavat finantseerimist kasutad, siis selleks ka juhendmaterjal olemas.
Minul õnneks oli võimalik siit-sealt spikerdada (täname seda, kes end ära tunneb ja kutsume sauna :P).
Liisingmakse sõltub valitavast varustusastmest ehk auto maksumusest + sissemaksest + kaskost. Täpsemalt peab igaüks ise enda numbritega kalkuleerima, aga eks ta sinna 300€ tuuri koos kaskoga kipub jääma.

Riigi nuhkimine on muidugi selline paradigma, et kui oled nuhitavate nimekirjas, siis hoia igasugustest lainesagedustega seadmetest eemale või pista sahtlisse peitu pahanduste ajaks. :)

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 29.06.2014 22:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
Natuke statistikat ka. Kuna korralikule IT-mehel kohaselt olen ma ilgelt laisk topelt tööd tegema, siis kopeerin oma FB seinalt sõpradele-tuttavatele nähtava postituse sisu.


Elektrikonn, Nissan Leaf, on meie peres 2 nädala jooksul läbinud ca 900km. Kuna mul sellest ca. nädal on puhkus olnud, siis tavapärasest väiksem läbisõit on isegi täitsa OK.

Mitmed sõbrad-tuttavad on küsinud, et kas tegelikult ka tasub ära ja kas endale oleks mõistlik ka sihuke ligi võtta.

Väga lühike ja VÄGA üldistav hinnang - pere ainsaks autoks ei julgeks täna võtta, aga kui mingi muu variant ka olemas, siis võib linnalähedase primaarse liikurina kasutada küll ja SOODNE on.
Elektrikulu on maanteel ca. 90km/h sõites 15kWh kandis, aga keskmine elektrikulu tõuseb iga täiendava km/h juures tunnetatavalt. Murranguline koht esialgu tundub olevat ökorežiimi puhul 87-90km/h vahemikus, ehk elektritarbimine tõuseb sealt edasi märgatavalt.
Üks täislaadimine võimaldab senise statistika järgi meie peres maanteel sõita ca 110-130km.

Linna lähedalt, kui enamus sõitu on 50 ja 70 alas võib lõdvalt 130-140km'ga ühe laadimisega arvestada. Seejuures ei pea kuskilt otsast kokku hoidma, ehk kõik viled-kellad töötavad vastavalt vajadusele.
100km kulu jääb sõltuvalt ostetava elektri hinnast ja elektrikulust 1,2-1,9€ vahemikku.

Talvel kasutamisel, on Eestis kogemused olemas, aga üldine soovitus on Leaf'i öösel garaažis hoida ja eelsoojendada stepslis seistes. Eks näis, kuidas see meil läheb.

Sõidu-käitumises tuleb meeles pidada kahe olulist erisust - sama sihtpunkti minnes on linnas pikalt ummikus istumine oluliselt ökom, kui maanteel uhamine ja teiseks jalakäijad reaalselt ei kuule seda autot (juba mõned korrad on tahtmatult õnnestunud jalakäijate selja taha hiilida ehmatuse tekitamiseks).

Keda kiiruse omadused huvitavad, siis (mõõdetud: 10GHz GPS + RaceChrono):
* 60jalga on 2,8sekundit (NB! esivedu ja veojõukontroll peal);
* 0-100km/h sain parima 10,7sekundit;
* 80-120km/h on 9,1sekundit;
* 1/4 miili 18.0s;
* 1km 33,4s;
* tippkiirus 149km/h (Leaf ise näitab 160km/h), saabub enne 1km ja vähemalt miili peale juurde ei tulnud.

Pilt

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 29.06.2014 22:37 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
Ja niisama nädalavahetusest pläma kopeerin kah siia.

Suht eksprompt sai laupäeva peale lõunat naisega mõeldud, et viime lapse vanaemale hoidmiseks - Harjumaalt Viljandimaale. Tavapäraselt võrdub see, et tuli mõte ja kütame ca 2 tundi lõunasse ja tehtud.
Leafiga läks esimest korda ettevalmistus veidike pikemalt.

Esmalt pesu ja siis kiirlaadijast väike sutsakas peale, kuna akud olid suht tühjad.
Ühe V8 viitsisin veel sama hooga puhtaks nühkida.
Pilt


Peale ämma juurest tulekut sai Viljandi kiirlaadijas väike paus tehtud ja linna uuritud.
Viljandis laadimise põhjuseks on väike turvalisuse omapära - nimelt autoga kaasas olev 10A laadija kontrollib maanduse toimimist stepslis. Kui lihtsalt klassikaline kaks traati peale jookseb, siis ilmselget maaühendusest võib unistada. Kuna maandumispaiga peremeest polnud õhtu algul kodus, ei viitsinud ise ka juhtmeid ümber viskama hakata, kuigi ilmselt poole tunniga oleks sobivasse maja otsa selle võimaluse suutnud tekitada. Aga tasub meeles pidada, kui kuskile laadijaga minna - ei piisa ainult teadmisest, et 1f 10A on OK.

Pilt

Järsku maandus suur bussitäis lätlasi Viljandi Vallvalitsuse ees. Tegime nalja, et lätlased toodi elektriautot vaatama... :P Ja tädi kukkuski klõpsima. Oma 5 pilti tegi laadijast ja autost, enne kui meid autos nägi ja valehäbi ligi hiilis.. :P :P

Pilt

Lisaks naisega arutlemise järel jõudsime järeldusele, et kui oma sõite ja käike teistmoodi planeerida, siis lisa ajakulu ei tekigi.
Nimelt ämma juurde minnes niikuinii käime poest läbi ja miks mitte seda teha kuskil, kus on laadija?
Ja sama lugu koju minnes - külmkapp niikuinii tühi ja tahaks mõne õlle rabada kuskilt. Seekord sai seda tehtud Rapla Selveris, mitte Harjumaal ja kokkuvõttes tulem oli sama.
Saun sai sooja ikka samal ajal, nagu plaanitud...

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 30.06.2014 09:13 

Liitunud: 15.12.2004 17:12
Postitusi: 349
Kuis Leafil selle tühjaksaanud auto pukseerimisega on? Tohib? Või läheb ka platele?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 185 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7