AntiL kirjutas:
kui nüüd usa masinaid võrdluseks tuua, siis tehasendmete järgi tarvitab 90 alguse grand cherokee oma 85kW 2.5 diisliga keskmiselt 9,9l sajale ja 90 lõpu grand cherokee oma 3.1 112kW diisliga 11,7l sajale....järeldused võite ise teha. Või kui keegi järeldusi ei taha teha, siis palun mulle teha selgitustööd, kuidas võtab umbes 2,5 tonni kaaluv, olematu arodünaamikaga, automaatkäigukastiga raudkolakas 6,2liitrise v8 mootoriga keskmiselt 9 liitrit kütet

ülekanded on erinevad äkki

... ja bussil veab üks sild kuid jeepidel on lisaks tagasillale vaja esisilda ka ringi ajada isegi kui ainult tagaveole on lülitatud.
ja kui võtta näiteks kiirendus 0-100km/h, siis suurem mootor peab selle saavutamiseks vähem tööd tegema kui väike mootor... sama on kõige muuga... suurem mootor teeb väiksema mootoriga võrreldes sama efekti saavutamiseks vähem tööd... jällegi mõjutab kütuse kulu. jne jne. Ja ega need tsiibid ka just eriti sulg-kaalus pole.
suhteliselt lihtne näide... 12L R6 diiselmootor võtab kohapeal tühikäigul 1-2liitrit tunnis, samas aga 2L R4 bensukas võtab tühikäigul 1,4-1,5liitrit tunnis. (numbrid on kompuutri järgi võetud aga vaevalt, et väga palju eksivad)
maanteel tühjalt sõites ja pedaaliga hellitades võtab see sama 2,0 bensukas keskmiselt 8 sajale, ometigi on suhteliselt voolujooneline ja väikse tuuletakistusega ning auto kaalub ca. 1300kg.
See 12L elukas võtab ökonoomitades 15-20 sajale (täiesti tühjalt ja ilma haagiseta), voolujoonelisusest on asi sama kaugel kui maakera päiksest (lihtsalt suur 4meetrine sein) ning kaalub ca. 8tonni. Samuti on veeretakistus mitu korda suurem.
Kui sa, Anti, igasugu numbreid nii täpselt jälgid, siis sinu loogikat kasutades peaks 12L diisel võtma 6x rohkem kütust kui see väike bensukas (mootori töömahu järgi), kaalu poolest peaks samuti ca 6x rohkem võtma ning kui võrrelda voolujoonelisust ning veeretakistuse erinevust siis ilmselt ei tohiks see 12L diisel üldse paigalt liikuda vist. Ometigi on kulu vahe ainult 2-2,5x.