Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 02.05.2025 01:53

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 185 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 01.07.2014 20:11 

Liitunud: 04.09.2007 21:30
Postitusi: 124
Asukoht: viljandi
varikasutaja kirjutas:
Jürgen kirjutas:

Lisaks naisega arutlemise järel jõudsime järeldusele, et kui oma sõite ja käike teistmoodi planeerida, siis lisa ajakulu ei tekigi.


minujaoks tundub see vabanduste otsimisena. kui ma kuskilt pikemalt tripilt peaksin nt. pühap õhta tulema, siis elusees ei viitsi kuskil viljandi vahel vms maantee ääres tund aega tühja passida, pigem jõuan ikka tund aega varem koju. poes õlle käik võtab max 10 min ja selle ajaga kahtlen et arvestatavat range'i juurde laeb.
leaf'i ma küll mingiks tulevikuks ei pea, linnaautoks paras. tesla sõiduulatus on hoopis teine asi juba, kuigi hinnaklass ka hoopis teine kahjuks..



Osta Tesla siis,jubedad rahjajõmmid siin.

Omanikule niipalju,et kui Viljandis näen astun ligi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 02.07.2014 23:45 

Liitunud: 02.07.2014 23:25
Postitusi: 21
Kui häda käes saab vedada küll:
https://www.youtube.com/watch?v=5Sujv90PLLY

Igakuiselt sõidan ~2000km ja paarkümmend euri otsa elektriarvele.
Lisaks kui vaja kiirlaadijat kasutada siis alates juulist uued kuumaksuta paketi hinnad.
Kui vaja väiksest sutsakat juurde kuskil siis ei lähe see enam 5 euri maksma, nagu varem oli.

Elmo:
"Kiirlaadimise hinnapaketis Flex hakkab ühekordne laadimine alla 10 minuti maksma 1,50 eurot, laadimine alla 20 minuti 3 eurot ning laadimine üle 20 minuti 4,5 eurot. Laadimiskorra maksimaalne tasu on 4,5 eurot."

See auto ei sobi kõigile ja ei peagi sobima aga minule on see ideaalne, linnas edasi-tagasi nühkimiseks ei ole paremat autot. (See ei ole loomulikult mu ainus auto)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 03.07.2014 11:38 

Liitunud: 15.12.2004 17:12
Postitusi: 349
Leaf kirjutas:
Kui häda käes saab vedada küll:
https://www.youtube.com/watch?v=5Sujv90PLLY
...
See auto ei sobi kõigile ja ei peagi sobima ...


Väga hea, et Nissanitegijad on natuke mõelnud ka. Plusspunkt lehekesele. :evil:

Muretuid kilomeetreid mõistliku maailmapildiga omanikule ja hoia siis toimuvaga kursis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 06.07.2014 15:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
1200km ees ja üldiselt kõik sõidud ikka Leaf'ga.
Kuna mul seni oli puhkus ja naisel hommikul tööle minnes on võimalik valida, siis enamasti ärgates on just Leaf kadunud olnud. Kuigi algul oli küll jutt, et tema SELLE ELEKTRIKONNAGA küll sõitma ei hakka. :D

Aga täpselt ühe korra olen pidanud tegema viimasel kolme nädala jooksul valiku, mitte minna Leafiga.

Seda puhtalt seetõttu, et oli väga-väga kiirelt vaja Harjumaalt Viljandi haiglasse jõuda.
Kuna Leafi aku äsja suht tühjaks kärutatud, siis sai kirutud, et õu autosid täis, aga kohe sõitmiseks on ikka ühel üks ja teisel teine häda. Põhiline probleem siis, et kahel autol endiselt naastud all, sj. ühega neist pole veel TÜV'le see aasta puht laiskusest jõudnud ja suvekate alla viskamiseks lihtsalt sel hetkel enam aega ei olnud.
Seega vana ustav V6 (peres kutsume Audi 100 2.8 quattrolist selliselt) kurguni kütust täis ja tuld.

v6sa kirjutas:
Muretuid kilomeetreid mõistliku maailmapildiga omanikule ja hoia siis toimuvaga kursis.


Selleks, et asi liiga ökoks ja mõistlikuks ära ei läheks, plaanin ikkagi V8 varsti TÜV'le lohistada. :)
.. ja sama jutt ikka endiselt, mida kõigile korduvalt rääkinud - jõhkralt öko on, aga ainsaks autoks ei sobi.
Primaarse sõiduvahendina linnalähedalt linna kärutamiseks on Leaf ideaalne, aga mingi korralik ja lollikindel kütuseröövel peab ikkagi igaks juhtumiks kõrval olemas olema. Kui mitte muuks, siis et tanklas käimist ja bensiini lõhna ära ei unustaks :P


Ahah, keskmine energia kulu on mul hetkel 14,4kWh / 100km.
Maanteed ja linna segamine. Puhas maantee sai täiesti mitte venivalt ja kõik vidinad sees keskmiseks 16 ja grammike peale.

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 07.07.2014 07:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.08.2006 14:01
Postitusi: 363
Kas seda kottisid eelmine nädal mendid männiku tee otsas?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 09.07.2014 01:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2005 19:55
Postitusi: 5322
Asukoht: Rae
Sul on õige suhtumine :D Isegi Jay Leno ütles et tulevikus on niisama sõitudeks elektriauto ja garaazis ootel üks vähe võimsam hobiauto :D Linnavahel oleks lausa unistus sellise Leafiga kulgeda pool tasuta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 09.07.2014 14:51 

Liitunud: 15.09.2005 13:30
Postitusi: 63
Lühiajaliselt on see jah pooltasuta, aga teatud hetkest siiski mitte. Kui me sõidaks täna elektriautodega, siis tekkiks päris suur koormus elektrijaamadele. Võib olla isegi ei kanna meie elektrijaamad seda välja. Lahendamata on ka küsimus, et kes teede ehitust ja parandust finantseerib kui kütuseaktsiis olematuks muutub. See eeldaks nagu mingit automaksu või teemaksu. Noh, tegelikult võiks juba täna küsida, et miks inimene kes on keskmisest rikkam (elektriauto ostab ikkagi inimene kes on natuke jõukam. Reeglina on tal veel teine auto) saab tarbida tasuta teatud hüvesid :) Ehk siis teedevõrku, rääkimata autoostu hüvitamisest märkimisväärses summas. See üldisem filosoofiline teema kas Eesti riik ei võiks raha äkki efektiivsemalt kasutada ajal kui me peame koguma sedasama "autosoodustust" teleekraanil pool või terve päeva inimeste päästmiseks või aitamiseks


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 09.07.2014 16:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2005 19:55
Postitusi: 5322
Asukoht: Rae
Eks seda jah näitab aeg milline neist autovormidest ellu jääb. Hetkel on neid formaate palju saadaval hübriidid,vesiniku ja elektriautod jne


Arvad et kui terve küla korraga autod õhtul laadima pistavad põleb alajaam maha või :D Ma ise millalgi proovisin Lexus CTd ja küttekulu jäi 4-5l sajale vahele. Ise ma vist siiski ostaks mingisuguse hübriidi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 09.07.2014 23:38 

Liitunud: 02.07.2014 23:25
Postitusi: 21
keskus kirjutas:
Lühiajaliselt on see jah pooltasuta, aga teatud hetkest siiski mitte. Kui me sõidaks täna elektriautodega, siis tekkiks päris suur koormus elektrijaamadele. Võib olla isegi ei kanna meie elektrijaamad seda välja. Lahendamata on ka küsimus, et kes teede ehitust ja parandust finantseerib kui kütuseaktsiis olematuks muutub. See eeldaks nagu mingit automaksu või teemaksu. Noh, tegelikult võiks juba täna küsida, et miks inimene kes on keskmisest rikkam (elektriauto ostab ikkagi inimene kes on natuke jõukam. Reeglina on tal veel teine auto) saab tarbida tasuta teatud hüvesid :) Ehk siis teedevõrku, rääkimata autoostu hüvitamisest märkimisväärses summas. See üldisem filosoofiline teema kas Eesti riik ei võiks raha äkki efektiivsemalt kasutada ajal kui me peame koguma sedasama "autosoodustust" teleekraanil pool või terve päeva inimeste päästmiseks või aitamiseks


Rahune, ei lähe sul maja kohe pimedaks.
Leafi keskmine kulu on minul hetkel ~15kWh/100km, kuus sõidan ~2000km. St 300kWh kuus.
Palun vaata mitu % see sinu elektriarvest u oleks.
Minul on see suvel alla 20%, talvel veel vähem.

Küll see automaks ka tuleb, ära karda.
Ma ei tea mis tulevik toob aga tean seda, et täna on el.autoga odav sõita ja mina teen seda täna.
Lisaks veel, et el.autoga ei ole mitte ainult odav sõita, vaid lisaks ka väga mõnus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 09.07.2014 23:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2005 19:55
Postitusi: 5322
Asukoht: Rae
300kwh on ikka väga vähe


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 10.07.2014 08:57 

Liitunud: 15.09.2005 13:30
Postitusi: 63
Küsimus pole ainult energia koguses vaid ka võrkude koormuses. Ja pole mõtet minna isiklikuks:) Mainisin ka eespool, et olen isegi kaalunud. See, et inimesed on neid toetusi ära kasutanud on üksikisiku baasil tark tegu, aga riigi seisukohast on minu meelest selline doteerimine väär. Seda enam, et tegelikult paljud asjaarmastajad suudaks seda ka täishinnaga liisida või osta. Tehnoloogia muutub odavamaks aja peale, aga see ei toimu tänu sellele, et väike Eesti doteerib nende soetamist eestlastele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 10.07.2014 09:43 

Liitunud: 02.07.2014 23:25
Postitusi: 21
keskus kirjutas:
Tehnoloogia muutub odavamaks aja peale, aga see ei toimu tänu sellele, et väike Eesti doteerib nende soetamist eestlastele.

http://en.wikipedia.org/wiki/Government ... c_vehicles


Lisaks veel, mis maksab uus aku Leafile täna:
http://www.greencarreports.com/news/109 ... -chemistry

Kunagi räägiti, et uus aku maksab 50% uue auto hinnast, täna maksab see ~15% auto hinnast, huvitav mis see u 5 või 8 aasta pärast maksab, kui seda peaks reaalselt vaja minema?!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 10.07.2014 10:03 

Liitunud: 07.04.2003 08:59
Postitusi: 30
Asukoht: Tallinn
Leafi soetamishindadest natuke juttu. Ise käisin ja uurisin. Ei saa salata, et Jürgeni teema tõukel tekkis täitsa tahtmine. Lihtsalt ei olnud varem mõelnud, et hetke bensukulu = liisingukulu + elekter :).

Aga päris nii lihtne see ei ole, nagu omale nüüd selgeks sai.

Kaks asja, mida varem ei teadnud:
1. Liising maksab elektriauto puhul ainult poole auto kogumaksumusest. See tähendab, et ülejäägi pead sissemaksuks andma.
2. Firmale ostes saad ainult 35% toetust.

Mis tähendab, et 36500.- auto (Leaf Acenta) + 1000.- laadija jaoks annab Kredex firmale toetust 11500.-. Ärge küsige, kuidas nemad selle 35% selliseks arvutavad, matemaatiline tuli tonni paari võrra suurem.
Mis teeb koheseks sissemakseks 37500 / 2 = 18750 - 11500 = 7250.-.
Vastavalt eraisikule tuleks matemaatilise 50% toetuse korral sissemaksuks 37500 / 2 = 18750 - 18000 = 750.-

Põhimõtteliselt jäi ost ära, kuna liigselt vaba raha ripakil ei ole ja eraisikuna skeemitada ei taha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 10.07.2014 10:26 

Liitunud: 02.07.2014 23:25
Postitusi: 21
gets.

Anna andeks aga kui natuke süveneda ei viitsi või arvutada ei oska siis ei peagi toetust saama!

Eraisikule
~36000/2 = 18000.-

Juriidiline
~36000*0,2=7200.-
~36000-7200=28800.-
~28800*0,35=10080.-
~Toetus 10080.-
~km 7200.-


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 10.07.2014 11:15 

Liitunud: 07.04.2003 08:59
Postitusi: 30
Asukoht: Tallinn
No aga õpeta lolli! Päriselt ka, sest raamatupidamine pole kõige tugevam külg :). Ehk pean kuskile räuskama minema? Sest Kredexi taotluse vastus ütleb mulle - Omafinantseering 35% toetuse korral 26000.-, mis tähendab ju, 26-37.5/2=7.25k raha, miinus km, sissemaksmist?

Leaf kirjutas:
gets.

Anna andeks aga kui natuke süveneda ei viitsi või arvutada ei oska siis ei peagi toetust saama!

Eraisikule
~36000/2 = 18000.-

Juriidiline
~36000*0,2=7200.-
~36000-7200=28800.-
~28800*0,35=10080.-
~Toetus 10080.-
~km 7200.-


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 185 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7