Teen siia oma igapäeevaliikurist ka teema.
Masinaks on siis 55kw diisel kutsikas mille sain vahetusega Bmw vastu. Kere poolest paistab kõva, plastikute alla poleküll piilunud aga põhja alt viisakas ja tagaistme alune karbinurk on keevitatud. Masinale on tehtud ka ülevärv. kuigi kehvasti ning värv on üsna matt. Sisu on puhas ja pestud.
Talvel


30-03-2013Nädalake tagasi sain lahti enda käigukastist. Kuna uus oli olemas sai järgmised 12h selle vahetusega tegeletud ja korralik asi külge pandud. Päev hiljem käisin ülevaatusel. seal oli kõik korras ja pääsesin läbi.
Täna käisin siis pärnus uue mootori järgi milleks on om 602 rida 5 turbomootor millel on bmw 2,5tds turbo peale pandud. Mootor siis soetatud Hannes_S - ikäest. Juttude järgi liigutavat 1600kg Eklassi kupeed päris edevalt. Kaasa sain kollektoriflantsid teise kollektori tegemise jaoks kui ise tuleb tuju. Mõned pihustid 525tds-i intercooleri ja 2,5" Summutitoru eest taha. Mootoril on puudu hooratas, veepump, starter, aga need istuvad kõik minu vana mootoriga kokku.


Kuna hetkel on liikumist ja vähe ja sedagi päevasel ajal panin alla suverehvid, taga korralik lamell


Käigukasti lammutasin ka laiali, päris huvitav laager tuli välja.
Täna 7.0419h tööd möödas ja otsapidi autoga Tartus see tähendab,et võb pajatama hakata. Päev algas kell 10 mootori eemaldamisega. Kolme tunni pärast oli vana mootor põrandal. Peale seda oli vaja teha abililsega sõit valka. Läksin ka kaasa, et endale õli ja õlifilter tuua. Kella kolmeks olime tagasi ja ümberlappamine võis jätkuda.
Nii sai vana mootori pealt maha võetud hooratas ja starter, et proovida kas nn uus mootor üldse käivitub. Akult otse eelsüüdet ja mootor tuksus garaaši põrandal üsna hästi, välja arvatud see, et kaks pihustit lasi läbi. Kakkusime pihustid laiali ja vahetasime nende vastu mis ei kusenud.
Järgmisena sai uus mootor endale Generaatori, veepumba ja rihmarattad koos rullikutega. Kui kõik korras, mootor kapotialla ja käigukast otsa. Kogu selle asja lõpuks oli kell juba umbes kümme. Siis hakkas pihta päeva püänt, Masin läks käima nagu miška ja seisma ei tahtnud jääda. Kuna Mersul on suretus vaakumiga, hakkasime otsima vaakumileket ja üleüldset probleemi miks masin välja ei sure. Lõpuks tuli välja see, et masinat ei suutnud välja suretada ka see vaakum mis pidavat tekkima otse vaakumpumbast... ehk vaakumpump omadega peetis. Egas midagi, vana moto peal vaakumpump vahetusse. Lõpuks saime pilli ka seisma jätta võtmest. Kogu selle asjaga läks aega oma 3h.
Edasi summutitegemine. Mootoriga sain kaasa Täies ulatuses W124 2,5" summuti. See sai siis alla visatud väikeste modimistega ja lõppudelõpuks oli otseläbi summuti autoküljes. Lärmi isegi üllatavalt väga ei tee. Väike proovisõit ja Meeletu naeratus näos.
Üleüldiselt sobis 2,5d turbomootor 2.0 asemele väikeste mööndustega. Esimese asjana ei ulatu Roolivõimu pumba tagasivoolu toru mootori otsani, selle asemele tuleb pikem toru muretseda. Mootori ja radika vaheline ülemine lõdvik tule b lühemaks lõigata või lausa uus muretseda, Mina panin kahest lõdvikust ühe kokku. Lühemaks tuleb ka lõigata. Pikem lõdvik tuleb muretseda salongiradika ja mootori vahele. Loobuda tuleb ventika kojast ja ventikast. Võibolla saaks ventika jätta kui radikakinnitusi muuta. Ise muretsen õhukese elektrivendi mootorit jahutama. Stabikavarras sobib väga täpselt, 3.0 mootori puhul. tuleks see ka vahetada. Kõik ülejäänud, sobib 1:1le. Üldjuhul väheste vahenditega garaašis seda üritust ette ei soovitaks võtta sest nt hooratas on kinni 12 nuut poldiga.
Uus õli sai sisse Mobil 2000 super poolsünt. spidokal on läbisõitu 439 340 km. Saja km kuluks tuli umbes 7l sajale.