Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Ford Escort Turnier '95 - Garol
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=122728
1. leht 2-st

Autor:  Garol [ 06.11.2013 21:48 ]
Teema pealkiri:  Ford Escort Turnier '95 - Garol

Tervist

Tekkis mõni päev tagasi siis selline aparaat ja mõtlesin, et teeks ka ühe päeviku taolise asja sellele.

1.4 55kW bensiin, tumelilla metallik. Masinat on enamasti garaašis hoitud (kui ma ei eksi, siis majaga ühendatud soojas garaašis). Rooste on praktiliselt olematu, koopa ääred on õrnalt krobelised, juhiukse alumine nurk ja tagumise kojamehe 'liigendi' ümbrus. Salong on väga korralik ja suitsuvaba ja nii see ka jääb. Saades olid all 13" plekkidel talverehvid originaal kilpidega, suverehvid plekkidel saan lähipäevil kätte. Kõrval on olemas ka teine/eelmine Escort ('98 luukpära diisel), seal 14" valuvelgedega talverehvid ja 13" plekkidel suverehvid. Sealt tõstan talverehvid velgedega üle lähiajal.

Vead:
Ebastabiilsed pöörded kohapeal. Külmalt käima pannes hüppab 1600 peale, siis vaikselt langeb aja möödudes, aga alla 1500 ei lähe. Kui gaasiga mängida siis vahest kukub 600 juurde ja hakkab seal 600 ja 800 vahel kõikuma. Kahtlustan ise õhulugejat. On kellegil kogemusi sellise probleemiga? Proovin lähiajal õhulugeja lahti ühendada ja siis vaadata mis toimub. Kuuldavasti läheb aju siis avariireziimi, kütusekulu lakke ja probleem peaks kaduma (kui tegemist õhulugeja veaga).

Vee temperatuuri andur jamab või on termostaat kinni. Igapäevasel 60km sõidul tööle ei tõuse temperatuur kordagi isegi [NORMAL] alasse (katab umbes 80% terve näidiku alast). Sooja hakkab puhuma umbes peale 3-5km sõitu (sinna ette veel umbes 3-5 minutit kohapeal soojenemist).

Airbagi tuli vilgub, mäletamist mööda 4 korda seega lihtne lahendada. Viga peitub inimeste sõnul peaaegu alati eesmise uksepaku sees olevas pistikus mis ei anna ühendust vms. Aitab lahtiühendamine ja klemmide puhastamine.

Suunatule kang vigane, parktulede lülitiaste on untsu läinud ja eelmine omanik ehitas parktuled eraldi lüliti alla. Ei ole eriti häiriv osa, aga plaanin selle korda teha. Ajutised täistuled rakenduvad enne lüliti teise astmesse minekut. Kui tahapoole lükkan, ehk jäädavalt peale ning siis näppudega lihtsalt tagasi lükkan, vahest lööb kohe uuesti täistuled peale. Aitab terve käega kangi vaikselt tagasi tõmbamine. Nende kangide element maksab mäletamist mööda umbes 80€. Proovin odavamalt läbi ajada, ehk annab ikkagi parandada.

Mõned pisemad iluvead ja naljakad isearetised mille teen korralikult ise üle.

Plaanid:
Toonklaas tagumistele ustele ja sealt kõik tahapoole. Toonile lisaks veel tuuleklaasile ülesse toonitud riba. Oli idee ise teha, aga kahtlen veidi oma töökvaliteedis, sest pole ennem teinud. Ja paratamatult pean siis plekki loopima mingile firmale.

Ette uste sisse 165mm kõlariadapterid ja komponent kõlarid. Tagumisi kõlareid pole sellel mudelil üldse, seega peab ise juhtmed vedama ja MDFist pisikese plaadi taha tegema, sinna samuti komponent kõlarid. Vanast autost tõstan ümber 12" pumba koos võimuga.

Ette jalgadevalgustus mis rakendub koos laelambiga. Taha luugi sisse valgustus mis rakendub koos pagasiruumi valgustusega luugi avamisel, näitab auto taha valgust pimedal ajal. Salongis kõik valgustus läheb LED pirnidele üle. Laelambi sisse läheb LED tabloo koos 6x1W LEDiga (3500k). Pagasiruumi valgustuse sokli vaatan üle ja siis otsustan.

Esialgu kiirelt telefoniga tehtud pildid. Mingiaeg hiljem teen Canon 600D peal mõned ilusamad.
Pilt
Pilt

Autor:  Killer666 [ 06.11.2013 21:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

Need on ju need escortid, millel tagasild kipub kere küllest irduma.

Autor:  Garol [ 06.11.2013 21:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

Niipalju kui mina kuulnud olen, siis asi pole tagasillas vaid tagumistes amortides mis salong tahavad 'hüpata'. Teine Escort mis mul on, sellel antud probleemi pole seega ei oska kommenteerida. Antud masinal on ka tagumine osa veel väga tugev.

Autor:  Dex84 [ 07.11.2013 13:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

Mul oli mõned aastad tagasi sama põlve RS2000.
Tuledekangi viga oli endalgi. Ostsin fastfordsestonia foorumi kaudu teised kangid juurde ning kahest poolvigasest sai ühe toimiva kangi. Tagumised poolraamid kipuvad sellel Escordil tõesti roostetama ning hullemal juhul kere küljest irduma. Seega kindlasti teha korralik korrosioonitõrje kui praegu seis ok. Piisab paarist aastast hooldamata põhjast kui see käest ära läheb meie teedel.
Pöörete viga on kas lambda anduri viga või siis jah õhukulu mõõtja viga (rs2000-l puudus õhukulumõõtja, oli 2 lambda andurit). Temperatuuri anomaaliat võib päris mitu asja põhjustada. Kas vigane termostaat mis suurel ringil lahti jäänud, mootori temperatuuri andur või siis näidikuploki temperatuuri andur. Igal juhul kui auto korras on tegemist hea autoga. Meeldivalt lihtne ning varuosad pole kallid. RS on küll teatud juppide poolest erand.
Edu autoga ning palju muretuid kilomeetreid.

Autor:  charly [ 07.11.2013 14:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

mul oli selline universaal aastal 1999. auto oli siis 4 aastat vana ja pagasivaip roostetas põhja külge kinni nii et seda tervelt kätte ei saanud. tuli koos põhjatükkidega. Tagaluuk roostetas ja kõik roostetas. Stange sai väikese jäätükiga kokku ja kohe oli jalgpalli suurune auk sees. Ühe korra kukkus summuti alt ära. Kaitsmekarbi plaat oli külmjooteid täis ja auto ei käivitunud. see neil tüüpviga.
Muidu oli äge auto. Kui kaader peal oli siis Tallinnas väga üle 11-12 ei võtnudki.
Auto oli enne minu kätte sattumist saanud korralist ja korralikku hooldust, kuid ikka raibe lagunes.

Autor:  Killer666 [ 07.11.2013 14:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

Mul on sellisele escortile kodus tutikas siduriketas. Kui tahad ma võin poole hinnaga maha müüa-

Autor:  Garol [ 07.11.2013 19:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

charly kirjutas:
mul oli selline universaal aastal 1999. auto oli siis 4 aastat vana ja pagasivaip roostetas põhja külge kinni nii et seda tervelt kätte ei saanud. tuli koos põhjatükkidega. Tagaluuk roostetas ja kõik roostetas. Stange sai väikese jäätükiga kokku ja kohe oli jalgpalli suurune auk sees. Ühe korra kukkus summuti alt ära. Kaitsmekarbi plaat oli külmjooteid täis ja auto ei käivitunud. see neil tüüpviga.
Muidu oli äge auto. Kui kaader peal oli siis Tallinnas väga üle 11-12 ei võtnudki.
Auto oli enne minu kätte sattumist saanud korralist ja korralikku hooldust, kuid ikka raibe lagunes.

Mu teisel Escordil oli vaja hiljuti geneka näppimiseks esiots üles tõsta. Tõstetud sai niimodi, et töökojas olev suur tõstuk laes konksupidi ette konksu otsa ja üles. Aga kuna konks on üsnagi stange sees, jäi nöör stange peale pingule ning vajutas lömmi. Kartsin küll, et läheb katki aga kus sa sellega.. millegipärast sai kõrgemale ja kõrgemale tõstetud kuni lõpuks konksu üleval olev koht stangel oli täiesti sisse vajunud. Alla lastes tõmbas õigesse kujundisse tagasi ning ühtegi jälge alles ei jäänud. Hea see kindlasti polnud, aga antud hetkel paremat tõstmisviisi kahjuks ei olnud.

Kütuse kulu on veidi imelik minuarust, kindlasti mängib rolli see hetkeline probleem lambda/õhulugejaga. Veidi alla poole paagiga sain umbes 260km sõita. Samas, täna peale 120km sõitu tööle ja koju on kulu normaalne olnud..
killer666 kirjutas:
Mul on sellisele escortile kodus tutikas siduriketas. Kui tahad ma võin poole hinnaga maha müüa-

Hetkel pole vaja kuid jätan meelde.

Tegin täna ühe video peale 60km sõitu parklasse jõudes. Pöörded püsisid nüüd 1000rpm juures kuid pisut ebastabiilselt. Hakkasin videot juba ära lõpetama kui hakkas jälle see veider turtsumine pihta. Vaevalt keegi nüüd täpsemalt oskab diagnoosida viga, aga abiks seegi. Pole jõudnud kapoti alla veel uurima minna, sest ilm on nii inetu ja jube.

Autor:  KristjanH [ 07.11.2013 22:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

Minul tuli tagasild kõrvalistuja poolt poolraami küljest lahti. :D

Autor:  mr.suur [ 08.11.2013 00:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

Ja ma ehitasin uued tagapoolraamid,kas rokane karteri tuulutus ei või seotud olla pöörete kõikumisega.

Autor:  charly [ 08.11.2013 10:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

Garol kirjutas:
[
Tegin täna ühe video peale 60km sõitu parklasse jõudes. Pöörded püsisid nüüd 1000rpm juures kuid pisut ebastabiilselt. Hakkasin videot juba ära lõpetama kui hakkas jälle see veider turtsumine pihta. Vaevalt keegi nüüd täpsemalt oskab diagnoosida viga, aga abiks seegi. Pole jõudnud kapoti alla veel uurima minna, sest ilm on nii inetu ja jube.


Lamda andus räbi, ma pakun.
Mul läks kah see läbi ja mõjutas mootori tööd nii drastiliselt, et kui enne ristmikku käigu välja võtsin ja vabaga veereda lasin, siis suri välja. Teine sisse, sidur lahti ja läks käima tagasi.
Lisaks on pöörete kõikumine ja suur kütusekulu läbi läinud lamda indikaatorid.

Autor:  lustikummut [ 08.11.2013 19:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

aga kui pöörete kõikumist ei ole, vaid käib lihtsalt 400-500 pöördega soojast peast ja külmast peast üldse tühikäiku pole, mis siis teha?

Autor:  Garol [ 09.11.2013 10:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

Homme saan aparaadile väikese diagnosti teha. Äkki oskab masin ise midagi ette näidata.

Hetkel on sümptomite järgi kahtluse all lambda andur, õhulugeja ja egr.

Pisut teisel teemal nüüd, kus saaks teha tagumisele aknale tellimuse peale kleepsu enda pildiga? Mainin veel juurde, et vaja teha kleeps kus on natukene ka värve peal.

Autor:  Killer666 [ 09.11.2013 12:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

Mul oli õhulugeja kutu. Õhulugeja taga oli siis pöördesse ei läinud. V6tsin pistiku lahti ja käis nagu siidi. Sa võid proovida lahtse õhulugeja pistikuga

Autor:  Garol [ 03.03.2014 21:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

Väike apdeit.

Alla tulid 15" lamellid plekkidel ja peal uhked automaailma kilbid.
Pilt
Vedasin suure kaabli (rautee voolukarpides kasutuses) võimendi jaoks, vahel AGU 60A kaitse. Laes 5W Cree LED (soe valgus) tabloo. Võimendi remote juhtimine ees. Lisaks veel voltmeeter, kella ja in/out temperatuuriga.
Võimule voolukaablit vedades kiskusin armatuuri laiali ja avastasin, et esimeste udutulede valmidus on olemas, ehk mõtleb midagi välja sellega. Ette panin uuema Escordi iluvõre. Tekkis korraks idee panna ette kroom võre (Ghia eri?) ja taha kroom liist, aga kahtlen veidi kas jääb ilus. Ootan arvamusi selle idee koha pealt.
Pilt

Edit: Vahepeal sai summutit keevitatud. Murdus kollektori juurest 10cm peale lambda andurit ära. Sain paar päeva ralli häältega sõita. :rokib

Autor:  Garol [ 01.04.2014 22:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort Turnier '95 - Garol

Jälle väike apdeit.

Pöörete kalaga seoses tegin tühikäigu mootori puhtaks. Pisut must oli, aga tulemust ei andnud. Õhulugeja lahtiühendamisel hakkas mootor korraks ilusti tööle (stabiilselt 1kRPM juures), aga ainult korraks. Teistel kordadel ei läinud pöörded ikka alla 1200 piiri. Olen siiski üsna kindel, et jama peitub õhulugejas. Loodetavasti leian romulast ühe ja saan äkki katsetada ka, kui sobib ja töötab, siis läheb sealt saadud lugeja peale. Hetke seisuga uut ei sihi.

Üks pilt ka siis vahtralehtedest vabanemise tähistamiseks. Pidin teooriaeksami ka uuesti tegema mis kulges ilma ühegi veata.
Pilt

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/