Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

VAZ 2101, 1972, SOL
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=122927
1. leht 2-st

Autor:  SOL [ 10.11.2013 22:59 ]
Teema pealkiri:  VAZ 2101, 1972, SOL

Tere ! Teen siis teema ka oma hobi/projekti autost.

Ostsin ma selle auto 2012 aasta kevadel. Kui ma seda autot vaatamas käisin, teadsin ma, et ma pean selle ära ostma, sest ta oli üpris originaalilähedane. Algne plaan oligi teha temast musta numbri auto aga selle mõtte viskasin nurka.

Ostes oli ta selline.
Pilt

Kui auto sai koju toodud, siis suutis juba kärult mahasõites katki minna kütusepumba membraan. Sai siis see ära vahetatud ja peale seda suutis kohe ketitald otsad anda. Läks siis lammutamiseks :D

Pilt
Sai siis temaga veidikene ringi sõidetud aga minus siiski kripeldas see, et selle auto välimus pole siiski see, mida ma tahan. Sai siis ette võetud elu esimesed keretööd, millega niiväga rahule jääda ei võinud.

Pilt
Pilt
Pilt

Mida aeg edasi, seda rohkem tahaks midagi ehitada. Originaal mootor 1.2 sai vahetatud 1.5 vastu, mis oli küll kunagi vist juba kõvasti vatti saanud, surve oli karteris juba sees ennem kui mina teda käivitada jõudsin. Ei viitsinud mootorit ka lahti teha, läks selle sama pelmeeniga edasi.

Pilt

2013 aasta kevadel sai siis auto lõpuks tänavalegaalseks. Vanad veneaegsed dokumendid saime uue vastu ja auto kenasti arvel :)

Pilt

Suvel oli auto seis selline. Eest vedrudest 1 keerd ja tagant 1,5. Veljed on endalegi tundmatud, tasuta sain need.

Pilt

Ja nüüd siis peale suve lõppu läks auto taas pulkadeks. Plaanid seekord vähe suuremad ja loodetavasti ka kvaliteet parem.
Keretööd teen uuesti, värviks seekord Le Mans blue metallic. 1.5 mootor viskas reaalselt kopa ette, saigi ehitatud natukese tõsisem mootor.1.6 mootor - kaanest 1,6mm maha võetud, plokist 2mm, 79,8mm kolb, kaan porditud, kergemad klapid, sportnukk, solex karpa, elektriline bensupump/jagaja jne.
Sildadele tuleb rebuild ja poolraamid viin omavahel kokku. Kevadeks loodetavasti juba liigub :)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Autor:  Corona [ 11.11.2013 13:44 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

nice :rokib

Autor:  varikasutaja [ 11.11.2013 14:02 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

veljed ei maksagi "keskmist" kuupalka aga ikka kõvem projekt kui mõnel kuusenuusutajal

Autor:  SOL [ 11.11.2013 15:35 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

Veljed midagi erilist ei ole jah, kuid minu nägemise järgi täitsa sobivad sinna alla. 15'' ET25 ja 7'' laiad. Suuremat ja laiemat väga panna ei saa ja ei näe mõtet. Ideaalis tahaks kunagi 13'' BBS Rs'e aga nendest võibki vist unistama jääda :D

Edit: Ei viitsi uut postitust tegema hakata, kirjutan siia lihtsalt juurde natukese mootorist :)

Mootori ehitus väga odav ei saanud, sest sai ikkagi kvaliteetseid juppe kasutatud. Surveaste tuli päris kõrge ja alla 98 kütust enam tankida ei saa.Surveaste peaks olema ~12.
Plokist sai maha võetud 2mm, nii, et kolb tuleks plokiga tasa. Kolvilõtk 7 sajandikku, külmalt hakkab küll kolisema aga soojalt peaks ilusti töötama, väiksemat lõtku teha ei kannata, sest muidu kuumalt poob kinni.

Plokk koos jubinatega(sportnukk, karpa, kaan, veepump jne) - 300€
Ploki lihv jne - 120€
Sisse-, väljalase ja kaan porditud, kergemad klapid, uued klapivedrud - 250€
Kepsud, kolvid, rõngad - 20€ + 40€ + 30€ = 90€
Kergem hooratas, reg. nukaratas - 35€ + 45€ = 80€
Jagaja + elektriline bensupump - 100€ + 50€ = 150€
Igast muu pudipadi(tihendid, õli jne) - ~150-200€

Kokku : ~1190€

Ühesõnaga, eriti odav lõbu ei olnud ja mingit dragi pilli ma ei saavutanud. Jõudu peaks tulema ~90kw. Kere ise loodetavasti jääb kaaluma midagi 900kg kanti.

Autor:  RoomstaRaida [ 11.11.2013 15:48 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

Veljed sobivad mo meelest üli hästi.
mootor timmib ka nüüd ma arvan ja see värv on ka kena.
üldiselt 5+...

Autor:  kytt [ 11.11.2013 18:12 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

Sul viskas kopsu üle maksa, kui mingi härra siin foorumis su autoehituse kohta ütles, et sa pole muud teinud kui USA-style numbrid külge kruvinud jah :D Seepärast siia teema tegidki?
Ära siis keretööde pealt aega kokku hoia, see aasta lainetas su kopikas sama "kenasti" nagu minu kaks.
Mootori ehituse kohapealt tõmba nüüd krt tagasi, mul läheb rajapäevadel raskeks oma kohviveskiga teiesuguseid puškasi seljataga hoida :D
Kes kaane tegi? Kus ploki lasid lihvida?

Jõudu ja ära suures kopikaehituses unusta talvemasinat konditsiooni ajada.

Autor:  mooner [ 11.11.2013 18:15 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

Palju sellel ehitatud 1.6 mootoril jõudu võiks umbes olla? Kuskil 100kw kanti?

Autor:  SOL [ 11.11.2013 18:18 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

kytt kirjutas:
Sul viskas kopsu üle maksa, kui mingi härra siin foorumis su autoehituse kohta ütles, et sa pole muud teinud kui USA-style numbrid külge kruvinud jah :D Seepärast siia teema tegidki?
Ära siis keretööde pealt aega kokku hoia, see aasta lainetas su kopikas sama "kenasti" nagu minu kaks.
Mootori ehituse kohapealt tõmba nüüd krt tagasi, mul läheb rajapäevadel raskeks oma kohviveskiga teiesuguseid puškasi seljataga hoida :D
Kes kaane tegi? Kus ploki lasid lihvida?

Jõudu ja ära suures kopikaehituses unusta talvemasinat konditsiooni ajada.


Ega mulle väga ei istu jah need kutid, kes hüplema tulevad sellega, et mul ei ole midagi ette näidata :D

Ploki lihvis Tõukur ja kaane tegi ikka Olavi.
Talvemasinat selleksaastaks ei tule kahjuks, wintercampil ilmselt mingi muu tagaveolise autoga. Kui sinine kopikas valmis, siis on aeg mõelda mis teisest kopikast saab.

Autor:  prelude20 [ 11.11.2013 18:21 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

Summat vaadates on see 90kw küll ikka nutune number. Samas kui vaadata kaalu ja kw siis peaks see olema mu hondaga päris võrdne olema.
Igastahes jälgin arengut.

Autor:  SOL [ 11.11.2013 18:27 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

prelude20 kirjutas:
Summat vaadates on see 90kw küll ikka nutune number. Samas kui vaadata kaalu ja kw siis peaks see olema mu hondaga päris võrdne olema.
Igastahes jälgin arengut.


Kogu jõud on tegelikult päris mitme asja taga. Oleks saanud sealt ka suuremad numbrid, kuid tahaksin siiski temaga tänaval sõita ja 1500-2000rpm tühikäiku ka vaja ei ole, hetkel on niigi suht viimase piiri peale aetud, et tänaval sõita.
Tulevikus võib proovida ka 84mm vänta ja weber karpasi, peaks märkimisväärselt suuremad numbrid tulema :smokin

Autor:  Ken Pallav [ 11.11.2013 19:24 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

Väga viis. Need ümarad tiivasuunatuled võiks ka valged olla, kui ees juba on. :)

Autor:  @almera [ 11.11.2013 20:42 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

Päris asjaliku masina oled teinud, sellega võib koom olla fooritaga, kui paljud lääneautod jäävad nokkima, aga VAZ näitab tagatulesid :D. Velg sobib ka hästi.

Autor:  Killer666 [ 11.11.2013 21:08 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

Miks ei oleks võinud osta niva 1.7 pritsega või üldse mõne lääne mootori? 1k€ on veidi palju lada mootorisse panna :D.

Autor:  SOL [ 11.11.2013 21:47 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

killer666 kirjutas:
Miks ei oleks võinud osta niva 1.7 pritsega või üldse mõne lääne mootori? 1k€ on veidi palju lada mootorisse panna :D.


Ma tahtsin ehitada midagi natukese teistsugust. Mul on üks kopikas veel ja sellele on juba pikemat aega olnud plaanis mingi lääneka mootor vahele panna, mõttetu on ju neid 2 tükki ka ehitada :D

Täna sain kätte ka sellised asjad :) KYB Excel-G gaasiamordid, auto peaks mõnusalt jäigemaks muutuma. Ette lähevad veel volga vedrud ja taha 02 omad.

Pilt

Autor:  stern100 [ 11.11.2013 23:27 ]
Teema pealkiri:  Re: VAZ 2101, 1972, SOL

90kw, nalja teed. mine käi dünost üle ja siis näed et reaalselt said 5-10kw juurde, või natuke rohkem :) Oma silmaga nähtud. Lada 1.7 karbussiga mootor kuhu läks nats rohkem raha sisse kui sinu omasse ning dünos andis asi välja ainult natukene rohkem kui tehaseandmed. 90nest oli asi kaugel kaugel :D Väänet tuli küll ja üsna madalalt. Aga noh peal oli ka aidatud 01 karpa..weberi ja torukoldega saaks kindlasti rohkem. Aga ei laida, ise eluaeg vene masinaid fännanud ja hetkel ka rallimosse mootori taastamine käsil, niiet jõudu ja jaksu!

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/