VW Passat '05 96kw TD
I manuaal 4Motion


Talvel sõidame sellisena:
Asjadest:* Chipitud, oletuslikult 115-118kw ja 380-390Nm. Persedünoga lõdvalt viis sotti ja rohkemgi.
* Päris 4vedu (e. ilma haldexi jms huina-muinadeta).
* Varustus on siuke tugev hea.
* Istub maast grammi kõrgemal, kui keskmine lontis Passat.
* Sõitjate turvalisus on hea sel isendil (padjad, kardinad, crash testidel norm hinded) - millele üks hetk mõtlema hakkab

* dets 2015 tutikas ühemassilise hooraka komplekt (sidur ja korv ka).
* jaan 2016 uued eelsüütekad - (poole) pöörde pill jälle külmaga.
* mingid muud jooksvad asjad ja jubinad
** Varuosadega pean alati kataloogist üle kontrollima, kuna vahetu ülemineku mudel.
* Auto esimene pool seadusega vastavusse viidud:
** sinised pedemajakad välja visatud igalt poolt;
** esiklaasidelt tooni jäägid lõplikult eemaldatud;
** tuledes xenoni jäänuste (st. keegi oli juba välja katkunud ja prostad halogeenid visanud) asemel Osram nightbreaker'id ja parkides blue visionid. Mõlemad põlevad valgelt ja koos ühtlase tooniga, valgust näitavad tänu luupidele ja korras 'klaasidele' hästi.
Ehk, mul pole aega, ega viitsimist tegeleda mingite totrate pisiasjade pärast olukorraga, kus keegi tee äärde lollide küsimuste esitamiseks võtaks.
Fantaseerin, et kunagi on aega teha:* udukatesse võimsad valged LED'd (kirja järgi 80W, reaalselt vaevalt, aga riiulis ootavad) - väike modi vajalik, aga proovitult valged ja mitte mendisinised;
* konks + juhtmestik - olemas, vaja pool päeva nikerdada, aga hetkel garaažis muud asjad ees.
* originaal kroomiring - ostes oli see "automaailma" kroomiriba kleepsu jäänuseid igalpool. Nüüd päris kroomiring ligi võetud ja äkki mingi aeg rändab ehk külge ka.
* 4xel.akende komplekt - juhtmed, paneelid, plokk jne olemas, vaja end kokku võtta. Mitte, et mul tagumisi aknaid vaja ise liigutada, aga kui juba, siis juba.
* tagumine osa pedemajakatest puhtaks - nr. tuled, tagumised salongivalgustid ja vb kuskil veel midagi. Sõites ei näe, ei häiri, aga vahel satun sealt tagant midagi võtma.
No ei meeldi need sinised tuled mitte üks gramm.
AjaluguMuidu on isend esimestel aastatel immigratsioonitoetust Eestisse jõudes vist üsna hästi saanud või vähemalt libestiga õigel ajal lähenetud. Järeldada võib, et viimasel aastal (2014 lõpp-2015 algus) on fond või mõistus otsa saanud. Õnneks pindmised haavad ja enamus arme tänaseks paranenud, aga siit-sealt võiks veel natuke kohendada.
Ja noh, 10+a vana isend, peabki vahel peol käimist pikemalt põdema.
Minu kätte sattus, kuna suvel oli vaja mingit ökoliikurit, millega Lätti minna, kalal käia, kola vedada ja muidu väga ei põeks. Maailma parimas konditsioonis ei olnud, aga mõned olulised asjad olid kunagi tehtud ja mõned teada vead sai paari nädala jooksul ära klaaritud.
Kuna jäi pikemalt kätte, kui plaanitud, siis praeguste ilmadega eraasjadeks enamasti eelistatud liikur.
Ülalpidamiskulud on küll €/km kohta esialgu kallimad, kui nt. elektrikaga (sh. liising jms), aga las teenib siis investeeringuid tagasi + linnast kaugemale sõites ikkagi erinevate ilmaolude osas väga põdema ei pea.
4-tundelisusestPean tunnistama, et alles viimastel päevadel teinud esimesi rõngassaiasid sellega. Proovin ikka teadlikult nii ESP'ga, kui ilma... ESP'ga hoiab isegi suht OK tavapärase sõiduga teel ja ei lase väga hullult käest minna. Võib burxi järada küll talvise sõidu ajal rahus.
Täpselt sama aastakäigu ja muus omas sama tehnikaga kunagine poolevedune käitus külglibe suhtes ka väga hästi. See tundub sel mudelil õnnestunud olevat. Vahel poob ESP kohalt mineku valel hetkel kinni, aga harjutamise asi - 4vedusega saab ka nii, et sekkub ainult vajalikul määral.
Esiveolisel oli kinnipoomine kõvasti hullem. Pidamise puudumisel paar korda poos plägas sõites nii kinni, et jäingi kinni ja aint labidas aitas... hiljem sõitsin fwd'ga plägas väljalülitatud ESP'ga.
Ilma ESP'ta ei pea üldse driftikunn olema, et ümber oma telje baleriini mängida.
Aga lõbusamaks läheb siis, kui poole sõidu pealt lappi vajutada... nt. kui tunned, et siukese 50-60 pealt lapp põhja lükates hakkab ka sirgel lõigul järsku saba jõudsalt liputama. Täpsemalt ei kommenteeri.

Kuigi 4veolise kogemust talvedes on omajagu, siis vabalt hingavate V-bensukatega, mis käituvad ikkagi teistmoodi. V8 oma väändega on tegelikult kõige sarnasem, aga samas ikka täiesti erinevad. V8'ga saab tunduvalt pikemalt ja rahulikumalt hoida, käitumine mulle paremini tunnetav ja mõnes mõttes rohkem diivanil mõnulemine.

Passat on igatpidi äkilisem ja vajab veel harjumist.
Esialgu võtab ikka vahel jahedaks mõnes olukorras ja valin juba kohti, kus üldse... Vanadus on kole asi.
