Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 25.04.2024 23:14

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 185 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 17.06.2014 22:24 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
Vanade V6 ja V8 kõrvale sai nüüd tehtud kannapööre ja soetatud kõige jama kõrvale 100% elektriauto - Leaf.

Vanad Audid on muidu toredad ning hinges on V-mootoritel koht endiselt olemas, aga puht rahaliselt võttes on ainuüksi kütusekulu sama suur, kui Leafi liising + elektrikulu.
Lisame siia veel päris korralik 4kohaline number, mis neisse vanuritesse remonti on läinud viimase aastaga, siis uuena ostetud elektriauto tasuvus on umbes 2 kordne suvalises valitud perioodis.

Kuna hinnavahe oli marginaalne, siis sai valitud Tekna e. parima pakutava varustusega mudel.
Vanema Leafiga eristab veidi pikem (optimeeritum?) läbisõit, õhk-õhk soojuspump põhjamaid silmas pidades (komplekteeritakse UK's), suurem pagass, jalg-füüsiline kässar (vanemal oli nupust) ja siis igasugu nuppe ja värke on ümber kolitud, mõeldud.
Edasisõidu režiime on ka veidike kasutajasõbralikumaks muudetud.


Tõsi ta on, et päris tõsiselt paneb kohati lausa valjult irvitama, kuidas 2014. aastal Jaapani autod endiselt üllatavad Saksa auto puhul juba 20aastat täiesti elementaarsete asjade puudumisega.
Aga samas on sellel Leafil mõned lahedad asjad, mida saab hea juhul ainult rämeda lisarahaga, mahuklassilt võrreldavate mudelite puhul (nt. Almera vms).


Aga hakkame otsast piltide abil jutustama.

Valge elektrikonn on väidetavalt disainitud selliseks võimalikult väikese tuuletakistuse saavutamiseks ja esituled peaks näiteks õhuvoole peeglitest mööda suunama.

Seda varutusastet iseloomustavad eest vaadates automaatsed LED-tuled ja 17" valud.

Pilt
Pilt

Taga paistab spoileri peal oleva päikesepaneel, mis laeb nö. lisaseadmete akut (raadio, väiksed valgustid jms). Sõiduakusid, mis asetsevad põhja peal, see ei lae.

Pilt
Pilt


Teknaga saab ringvaate kaamera parkimiseks e. 4 kaamerat, mis kuvavad ekraanile GTA laadse ülevalt vaate. Selle suur humoorikas miinus, et nüüd võtab parkimine mitu korda rohkem aega. Esiteks harjumine sellise vaatega, aga hoopis hullem on nüüd iseenda displiiniga - kui ikka näed täpselt kaamerast parkimiskasti jooni, siis ilgelt nõme on jätta ennast kuidagi viltu ja ikka nikerdan kuni on TÄPSELT võrdselt ja sirgelt joonte vahel. :)

Tagakaamera on ka lahjematel ja vanematel mudelitel, aga esimene ja peeglites olevad käivad varustusastmega.
Pilt
Pilt
Pilt


Pilt, mida kuvatakse, on umbes selline (päikesega pildistades jäi pilt tegelikusest kehvem).
Hetkel pildil edasi sõidul parkimise režiim (vasakpoolne pilt). Jooned näitavad kaugusi + arvestatakse rooliasendit, millega ennustatakse auto sõidusuunda pildile (pikad rohelised jooned).
Pilt

Kapotialune on selline, õli kannuga pole siin midagi teha.
Pilt

Pagass on mahukam, kui eelmisel Leafil.
Samas Tekna puhul vaatab vastu üks Bose kirjaga kast :hail
Pilt

Sisu on perforeeritud nahast (istmed, rool jms polstrid). Kuna põhi on kaetud akupakkidega, siis on istumine ka kõige madalamas asendis harjumatult kõrge.
Pilt

Taha mahuvad testituna 185-194cm mehed kenasti ja probleemideta istuma, juhiiste minule sätitud e. 189cm.
Pilt

Ülemine nuppude rida on trip kompuutri jaoks, erinevate näitajate 'spidokale' kuvamiseks

Alumises nuppude reas on sellised asjad nagu:
* tagurdamisel tehtava 'rekka-piiksu' välja lülitamine - lülitub auto taaskäivitamisel paraku taas sisse, eks see kõrvaklappideta jalakäijate hoiatamiseks mõeldud ole. Teised tagurdame tasase vuhina saatel puruks.
* laadimis-taimeri välja lülimine (kui mingil erijuhtumil ei taha eelseadistatud taimeriga kodus elektrit sööta)
* laadijate elektriline lukustamine pesasse - nt. avalikus laadimispunktis ei ole võimalik siis kellelgi teisel laadijat auto küljest lahti võtta või veel enam 'maksutud' elektrit teise autosse vahepeal lükata.
* laadimisluugi avamine
* ESP välja
* roolisoojendus :rokib

Pilt


Ekraanil huvitab enamasti algajat Leaf'i kasutajat kõige enam energia-tarbimine, selle ajalugu ja võimalikud mõjutajad. Loomulikult olemas ka Navi, kuhu kuvatakse ka kaardil läbisõidu raadius, lähimad tanklad jne (sellest praegu pilti ei ole, all energia tarbimine).
Ühtlasi on näha 2-astmeline esiistmete soojendusnupud, mida sai ka irvitatud - johhaidii, kerge 15 aasta tagasi toodeti nuppe liiga palju, et endiselt neid koledusi endiselt topitakse? Vähemalt klassikaline puna/rohe elektrooniline kell on lõpuks japsidel otsa hakanud saama. Sõites nii 20a vanade Audide, kui uuemate sakslaste esindajatega, siis ikka neid valgustite ja lülitite puhul selliseid rumalaid naerupahvakaid tuleb ka muude uute japside puhul pidevalt. Sorry, aga no ei osata kasutajamugavust isegi 20aastase viitega maha spikerdada ja kui tehakse, siis ikka midagi on puudu.
Aga muidu on tegelt Leaf'is täitsa OK nii juhtpuldis, kui muudel kohtadel. :)
Pilt
Pilt

Kole nupp küll, aga vähemalt taga on ka tagumiku soojendus:
Pilt

Prillitoos on ka taibatud panna.
Pilt



Nüüd aga kaugjuhtimisest. Nimelt on telefoni APP-de vahendusel võimalik käivitada nii laadimist (eeldusel, et kaabel järgi), panna auto salong soojenama (mitu raha Almerale Webasto maksab?), vaadata aku mahutvaust, laadimisaegu ja loomulikult positsioneerida.
Issidena tööl juba irvitasime, et kui meie järeltulijad ükskord reede õhtul auto nuiamise faasi jõuavad, siis anname rõõmuga poistele auto kätte - "mine, mine" ja ise vaatame täpselt, kus ja millal käis. :twisted: :evil:

Androidile ja Apple'le on olemas täiesti mõnusad ja kenad APP-d Leafi kaugjuhtimiseks, Windows Phone'l on paraku ainult 2 mitte Nissani enda poolt tehtut ja see annab ka veidike tunda. Funktsionaalsus on kõik olemas, aga kogu interface annab soovida.

Androidist üks pilt:
Pilt

Üks WP rakendustest:
Pilt



PS! Osad pildid 90-kraadi viltu ja sai neid juba väänatud korra õigeks, aga äkki homme tuunin korrektselt paika.

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 17.06.2014 22:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.01.2005 16:34
Postitusi: 6334
Respect, esimene ja ilmselt ka viimane siin foorumis :D TDS-i mehed minestasid ära vist

_________________
4WD igapäevasõiduks, FWD töötegemiseks, RWD pühapäevasõiduks


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 17.06.2014 22:39 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2012 10:42
Postitusi: 498
Asukoht: Tartu
Karjub toonklaasi ja madalust. :rokib

_________________
Jala ei käi ja vett ei joo.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 17.06.2014 22:44 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
.Alar. kirjutas:
Respect, esimene ja ilmselt ka viimane siin foorumis :D TDS-i mehed minestasid ära vist


Ahah, need klassikalised küsimused ka veel jah - palju kütti, kui kiire ja kas tuul minema viib :D

TDS'i meestel keerame ora veel haavas 3 korda - 100km hind tuleb sõltuvalt elektrihinnast 1-1,2€. :)
Minul vana Audi 2.8 v6 bensukaga läbisõit sügisest 15'000km + muud liikurid, Tallinna lähiümbrusest läbi linna lasna ja tagasi kõikide ummikute rõõmudega (keskmine ca 70km päev). Ehk umb-kaudu võib arvestada, mitu raha iga kuu seni kütile läks ja palju olen edasiseks plaaninud.

Kiirendusomadustel on kiire trollibuss - elektrimootoril jõud tuleb kohe taha ja 60ft on paaril foori taga kiiret mööda sipsimist lootnud Subaru mehel karbi lahti visanud. ARK'i paberitesse maalitakse arvestuslik 80kw.
Ca. 70+ km/h hakkab kiirendus tagumiku järgi tuntavalt kukkuma, vanema Leafi tippkiiruseks raporteeriti mõni päev tagasi 159km/h.
Täpsemad andmed siis, kui taipan 10Hz GPS'i autosse panna õigel hetkel.


Ja no maantee müra on ikkagi veidike paksema plekiga sakslaste pealt tulles tugevalt tuntav/kuuldav ja võrreldav 2005 Mondeoga, kus ka uksed tehasest juba lauda uksed. All on ka mingid tutikad Dunlopi Eco (loe: plastik) rehvid, mis ehk sisse töötades vaiksemaks lähevad.
Aga pigimatti vms kodutuunijate märga unistust esialgu ei plaani, öko värk läheb siis kreeni ja pealegi on selles autos täiesti toimiv Bose 8)

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 17.06.2014 22:59 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.06.2011 17:38
Postitusi: 631
Asukoht: Tallinn Pääsküla Telefon: 58150468 enrico.tamm@gmail.com
Velg on kole. Kas värvivalikut neil ka on või ainult valget saab?
Muidu pull ja öko pill. Panen märgi maha, et jälgida, kuidas sellega ka talvel sõita on... Mitu km siis ühe laadimisega sõidetud saab?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 17.06.2014 23:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.10.2012 17:51
Postitusi: 540
Asukoht: Lääne-Virumaa
Väga kole.

_________________
Pohhui nahhui.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 17.06.2014 23:02 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.04.2011 23:25
Postitusi: 320
Asukoht: rajoon
Väga huvitav... :)

Kuidas hooldusega lood on? Et mis läbisõitudel toimub ja mis tehakse üldse?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 17.06.2014 23:09 

Liitunud: 07.01.2004 19:50
Postitusi: 2755
Asukoht: Tartu
Mix CNG gaasikat ei kaalunud? Või kui kaalusid, siis mix liisk elektriautole langes?


Viimati muutis tomcraft, 18.06.2014 14:40, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 18.06.2014 10:15 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Mingi aasta tagasi rentisin sellise päevaks.
Ketsi lasi iga foori taga ja suht lihtsalt. Pöördemoment on maksimumis "tühikäigul"

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 18.06.2014 11:52 

Liitunud: 15.09.2005 13:30
Postitusi: 63
Oled ikka kindel, et elektrikulu 1-1,2 eurot 100 km peale on? Ma kunagi uurisin ise ka elektriautoid, aga ma sain siis selle numbri kindlalt üle 2 euri. Ja sealt edasi mõeldes, siis sama suured ökod võtavad juba 3-4 liitrit sajale ehk siis ca 6-7 euri. Vahe on, aga kas ka märkimisväärne arvestades sõidumugavust (läbisõit). Teine asi mis mulle elektriautode puhul ei meeldinud oli see pidev laadimine. Ütlete, et väike asi, aga päris ebamugav. Varsti märkad. Induktsioonlaadimist vist ju ei pakuta? Mul üsna kodu lähedal on ka ühel Leaf ja temal on pidevalt juhe taga seistes.
Teisest küljest mulle akuga asjad meeldivad. Akuga muruniiduk ja trimmer on hoopis mugavamad kui tavapärased, aga seda ainult linnakrundil ja ilusa pinnase puhul. Maal ei kujutaks ettegi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 18.06.2014 18:58 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.03.2014 21:06
Postitusi: 49
Kaugele sõita saab kui kõik need istme soojenudsed, muud vidinad ja suppar täiega lõhub?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 18.06.2014 19:14 

Liitunud: 20.10.2012 13:09
Postitusi: 1632
10km umbes


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 18.06.2014 19:58 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.11.2012 19:35
Postitusi: 1018
Asukoht: Tallinn
Käisin eile i-mieviga Talllinn-Lohusuu-Tallinn ja ütleks, et elektriauto on täiesti arvestatav liikur. Leaf muidugi kordades mugavam, ruumikam ja pikema rangega. Kiirlaadimine võtab aega bensukast kohvi ostmise ja ühe suitsu.

_________________
TEH kirjutas:
17:24 TEH (mobiil) diisel tanklas juba 0.799
17:24 TEH (mobiil) liiga rott juba diisliga sõita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 18.06.2014 20:14 

Liitunud: 15.03.2009 16:50
Postitusi: 837
Hea valik. Palju reaalne kuumakse tuli?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan Leaf Tekna - Jürgen
PostitusPostitatud: 18.06.2014 20:28 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.02.2004 11:58
Postitusi: 569
Ise olen natuke pussy elektrika osas. Kui arvudes kokku lüüa siis oleks liising + elekter samas suurusjärgus 15a vana A6 küttekuluga kuus, kusjuures remonti mitte arvestades. Seega võiks omada Leafi ja veel pikemateks ostaks 750/S600 kõrvale :evil:

Kiidan teemaalgatajat. Eesti muuseas eesotsas elektriautode kasutuse osas ja tsiteerides wikipediat:
Tsiteeri:
Estonia is the first country that completed the deployment of an EV charging network with nationwide coverage, with fast chargers available along highways at a minimum distance of between 40 to 60 km (25 to 37 mi)

_________________
3D projekteerimine. Joonised & lõikefailid.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 185 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 40 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7