Streetrace.Org http://www.streetrace.org/foorum/ |
|
Opel Astra ST J/MK6 1.4T 103kw 2010 - Eggy http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=136258 |
1. leht 1-st |
Autor: | Eggy [ 30.06.2014 11:20 ] |
Teema pealkiri: | Opel Astra ST J/MK6 1.4T 103kw 2010 - Eggy |
Kirjutan ka siis oma 3,5 aastat "vanast" sõiduvahendist. Sai vana 96a Almera välja vahetatud, kuna aastaga sai rohkem remonditud kui sõidetud (sidur, käigukast, aku, starter + pudinad). Kuskil 2 kuud käisin linnas lahtiste silmadega ringi ja ei hakanud väga midagi silmagi, mis endale mõnus tunduks (hinnaklass mängis ka kindlasti rolli). Üks hetk sai esindusestes vähe sobratud ja Astra J põvkond tundus päris sümpaatne. Algul sai küll hinnapakkumine hoopis teise varustusega masinale tehtud, aga antud isend oli proovisõiduato ja 4k€ sai hinnast tänu sellele alla (läbisõit ~5000km, vanus ~4kuud kätte saamisel). Raha mängis rolli. Mingit erilist varustust polnud, CD makk, esimesed el aknad, parkimisandurid taga, LED-e kuskil pole. Kauba peale sai ka (siis kui ütlesin, et volksust pakuti küll nii ![]() Mõni aeg sõidetud hakkas heli häirima, nagu ta ikka on. Sai lastud esi- ja tagaustesse heliisolatsioon. Kõikides ustes Hertz'i elemendid (125W RMS), taga piilaritesse ka kõrged. Esimesed läksid siis veel originaalkohtadele armatuurile võrede all suunaga diagonaalis akna ülesmisse äärde, nagu hiljem selgus. Võimkus sai samuti Hertz He4 4x75W ja bassiosa täitma Pioneeri omanäoline 2x50W RMS TS-WX77A. Kõik see krempel on ehitatud taga topeltpõhja alla. Heli läks tunduvalt paremaks ja konkreetsemaks. Pasast, mis audiodesignes tehti väga pikemalt ei peatuks (taga lasti filter plekikruviga keresse - ja siis tõmmati kinni juhtmenipukaga, sest kruvi ei hoidnud, aku juures + juhe ENNE kaitset haljas, teatud kõlareid ei ühendatud lahti, vasak ukse pläriseb teatud sageduste juures) . Varsti sai install ise ümber tehtud, kõikidest elementidest vedasin juhtmed taha, sinna said ka filtrid + mini DSP heliprose. Nii igaks juhuks kui kunagi katus sõitma peaks minema ja "full active" helimudimise võimalust tahaks teha. Lisatud sai eraldi kaitsmekarp võimu juurde, läbi nõrgema kaitsme muud tegelased. Sai tehtud ka eraldi topeltpõhja kaas, musta kõlarikatte materjaliga üle, + ventikad sisse. Taga läheb niigi umbseks, eriti veel topeltplaatide vahel, seega alt varuratta juurest sikutavad 2 60x60mm venti õhku võimude juurde ja kaks edasi sealt välja, kontrollib ise tehtud karp seda elu võimu korpuse temperatuuri järgi (reguleeritav). Nüüdseks on saanud ka tagumise tooni ringi, ja originaalmaki vahetusest sai 2aastat. Algul sai 7" puuteekraaniga hiina navi, BT, tagurduskaamera võimekus, MP3, DVD, Navi, Auxid, SD kaart, USB ehk siis kõik kellad ja viled, aga heliga ei jäänud väga rahule ja BT osa jonnis vahel. Lisaks kasutajaliidesse disain oli nagu 10a vana. Sai selle asmele Alpine Ive-535BT puuteekraaniga elukas võetud, sel korral jätsin navi osa välja. 2Din maki jaoks tuli osta Uk-s uus "facia" mis ei olnud ka just kõige odavam lõbu, aga makk on vähemalt nüüd korralikult poltidega auto küljes kinni, BT töötab, heliseadistusvõimalusi on rohkem kui ära kasutada oskan, sellest tulenevalt jäi ka miniDSP heliprose üle. Plaanis välimuse poole pealt veel 225/45/R18 ja Mak invidia ICE BL veljed suveks alla saada. ![]() Mõned pildid ka: ![]() Originaalplekid + toon ![]() Üks ostmise argument olid kindlasti "kulmud" ![]() ![]() Edevuse tõttu sai ka pidurisadulad Hammerite'iga üle kostitatud ja ka pidurikettad kuumakindla musta sprayga. Kunagi satus üks bling-bling bemm oma hiiglaslike valude ja roostes ketastega linnas kõrvale ja noh...päris rõve on vaadata roostekäkke valukate vahelt. ![]() Ventikate kontroller ![]() Mingi hetk eelmine suvi, nüüd on install viisakam: ![]() Taga näha Pioneeri bassikas ja eespool topeltpõranda tegemine ![]() Valmis plate ![]() Kõlarid ![]() Alpine ![]() Mingi hetk tõstsin kõrgete elemendid originaalkohtade peale, helipilt muutus paremaks ![]() Ahjaa, lisatud on ka "sisse ehitatud" ehk siis nokia USB laadija keskkonsooli all peidus ja usb pikendusega spidoploki peale microUSB-ga laadimine mobla jaoks. Peamine probleem on nüüd selles, et heli paika seadistamine ajab hulluks (üks õhtu on ok, teine on saast juba ![]() Heli koha pealt veel niipalju, et originaalsüsteemist jäi järele ainult maki pistikust ustesse minevad kõlari juhtmed ja need pole ka kasutusel. Ja kui keegi tuleb ütlema, et elemendid ja võimud on nii nõrgad, et sealt midagi ei saa, siis...tunnen kaasa, bass vist mõistuse pehmeks peksnud juba. Mul on makil vol-i keeramise võimalus 40-ni ja maanteel meloodilisi lugusi saab kuulata kuskil 14-20vahel nii, et midagi muud ei kuule kui vokaal, sõidust müra ei ole. Mootori pöörded ei olnud ka 4-5k juures väga kuuldavad. Võimu Gain on keeratud kuskil 1/4 ja poole vahel, mitte rohkem. Süsteemi eesmärk on ikkagi pigem SQ mitte ainult soolikaid purustav bassiosa. |
Autor: | -Amper- [ 30.06.2014 12:11 ] |
Teema pealkiri: | Re: Opel Astra ST J/MK6 1.4T 103kw 2010 |
Enamasti need 2din makid uutes autodes nagu võõrkehad, aga antud masinasse sobib nagu valatud ![]() |
Autor: | MantaOwner [ 01.07.2014 11:13 ] |
Teema pealkiri: | Re: Opel Astra ST J/MK6 1.4T 103kw 2010 - Eggy |
Eggy kirjutas: .. Mõni aeg sõidetud hakkas heli häirima, nagu ta ikka on. Sai lastud esi- ja tagaustesse heliisolatsioon. Kõikides ustes Hertz'i elemendid (125W RMS), taga piilaritesse ka kõrged. Esimesed läksid siis veel originaalkohtadele armatuurile võrede all suunaga diagonaalis akna ülesmisse äärde, nagu hiljem selgus .. Taga läheb niigi umbseks, eriti veel topeltplaatide vahel, seega alt varuratta juurest sikutavad 2 60x60mm venti õhku võimude juurde ja kaks edasi sealt välja, kontrollib ise tehtud karp seda elu võimu korpuse temperatuuri järgi (reguleeritav). .. Mingi hetk tõstsin kõrgete elemendid originaalkohtade peale, helipilt muutus paremaks .. Peamine probleem on nüüd selles, et heli paika seadistamine ajab hulluks (üks õhtu on ok, teine on saast juba ![]() .. Mul on makil vol-i keeramise võimalus 40-ni ja maanteel meloodilisi lugusi saab kuulata kuskil 14-20vahel nii, et midagi muud ei kuule kui vokaal, sõidust müra ei ole. .. Süsteemi eesmärk on ikkagi pigem SQ mitte ainult soolikaid purustav bassiosa. Kui muusikat kuulad, kas siis tagakõlarid ka mängivad? Esimene samm parema heli teel on neist loobumine. Kui nt tweetrid siutsuvad nii ees kui taga, siis polegi sealt kunagi midagi head loota. Teine asi on tweetrite asukoht ees - kui silmad kinni paned ja muusikat kuulad, siis aseta käsi sinna, kust kõrged helid kostavad. Tõenäoliselt jääb käsi sul kuskile armatuurile, aga ideaalis võiks olla kõrvade kõrgusel -> kinnita tweetrid kahepoolse teibiga A-piilarite külge prooviks, kuula, kuidas jääb. Praeguse paigalduse puhul ei tule ka kasuks tweetrite läbi originaalvõrede mängimine. Kolmas asi on midbasside paigaldus esiustes, praegu on tehtud ainult mürasummutus ja elemendi paigaldusele pole rohkem rõhku pandud? Nii sa kaotad helis väga palju - korralik midbassi elemendi paigaldus on hea helisüsteemi puhul üks olulisemaid/raskemaid töid ning aluseid. See võimendiracki ventilaatorite kontrollplokk on küll asjalik, kas oled mõelnud temperatuurinäidiku lisamisele salongi, et saaks sõidu ajal jälgida, mis rackis toimub? Mis temperatuuride juures toimub ventikate sisse-/väljalülitamine? Kas analoogse ploki oled nõus valmis ka tegema, kui soov peaks tekkima? Tõnu |
Autor: | Eggy [ 01.07.2014 12:36 ] |
Teema pealkiri: | Re: Opel Astra ST J/MK6 1.4T 103kw 2010 - Eggy |
Esimesed kõrged ongi praegu tõstetud võrede alt välja. Kuulamise ajal on nii tagumised sees kui ka mitte, mõlemale otsale (esimesed/tagumised) on maki poolt ka lõikesagedused ja helitugevused reguleeritavad, tagumised on mul hetkel nati vaiksemaks pandud kui esimesed. Olen mõelnud küll tagumiste kõrgete täieliku välja lülitamise peale, isenenesest lihtne teha. Lava päris paika polegi saanud (ainult esimesi kasutades), tundub ikkagi, et sweetspot jääb minust kõrvale, paremale. Elementide kõrgemale tõstmine oleks isegi mõeldav, samas netist lugedes jäi mulje, et päris üleval ei ole ka hea - üks on kohe pea juures ja teine kaugel. Ajalise kompensatsiooniga peaks seda saama küll mingil määral korrigeerida. Mida sa midbasside koha peal täpsemalt mõtled? Päris miljoneid muidugi autosse laduma ei taha hakata. Tempi näidiku peale olen mõelnud küll, saaks ka teada kas reaalselt neist kasu on. Kahjuks pole ainult tegudeni jõudnud. Ploki ehitmise suhtes võime privas edasi suhelda. |
Autor: | MantaOwner [ 01.07.2014 13:45 ] |
Teema pealkiri: | Re: Opel Astra ST J/MK6 1.4T 103kw 2010 - Eggy |
Eggy kirjutas: .. Mida sa midbasside koha peal täpsemalt mõtled? Päris miljoneid muidugi autosse laduma ei taha hakata. .. Kas praegusest paigaldusest pilte on? Rahakulu on väike, ajakulu on põhiline ning pead teadma, mida teed. Tavaliselt on element kinnitatud plekist vaheseina või ukse sisepleki külge: ![]() Põhiline viga, mis tehakse, on see, et suured avad elemendi kinnituspinnas jäetakse sulgemata ning õhk pääseb vabalt elemendi esiküljelt tagaküljele = bassi surm. Siin on töö pooleli avadel sulgemisel: ![]() Elemendi enda kinnitus pleki külge tasub teha ise (puidust harilikult), kuna tehase poolt tavaliselt paigaldatud plastist pesa on suht õnnetu. Pesa peab olema võimalikult jäik ja õhukindel: Tõnu |
Autor: | Eggy [ 01.07.2014 13:58 ] |
Teema pealkiri: | Re: Opel Astra ST J/MK6 1.4T 103kw 2010 - Eggy |
Kuna paigalduse lasin teha, siis pole ise sisse läinud. Sel suvel on plaan ka sisse piiluda, siis saab ka pilte. |
Autor: | Eggy [ 22.07.2014 15:39 ] |
Teema pealkiri: | Re: Opel Astra ST J/MK6 1.4T 103kw 2010 - Eggy |
MAK-id all, 225/18/R45 sõidus ujumist või sõidumugavuses kadu vanadega võrreldes ei tähelda, ainult vaiksemaks läks sõit. ![]() |
1. leht 1-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |