Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 02.05.2025 19:34

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 2 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Bmw E39 530dA' 02a SwitC
PostitusPostitatud: 12.09.2014 22:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.08.2005 11:36
Postitusi: 53
Asukoht: Tallinn/Helsingi
Hei Sr'i pere!

Kuna hakkas igav ja mõtlesin, et võiks oma masuudipressi kah siia ülesse panna. Tegemist siis 2002 aasta E39 universaal kerel oleva 3.0d (142kw) mootoriga, millele on tehases antud üksjagu varustust ja idividual värv (Toledoblau Metallic 482). Aus olla, siis ei ole ma veel samasuguse tooniga autot väga kohanud.
Tegelikult algas kogu jama sellest, et oli autot vaja. Ideaalis otsisin endale kepikasti ja alcantra sportsisuga E46 touringut, millel oleks 110kw 2.0d mootor. Kuna üks isend osteti nina alt ära ja teisele ei hakanud hammas peale (Edition 333), siis tuli miskit endale vaadata. Aus olla, siis E39 poole ma isegi ei vaadanud. Pidin juba minema ühte "schaissewaagenit" vaatama, kui sõber helistas ja pakkus oma venna autot müüa. Ega pikka mõtlemist ei olnud. Olin seda kunagi näinud, aga suht vähe olis mälusopis midagi alles. Mäletan, et oli korralik, kuid see oli ka kõik. Kuna eelmine omanik oli suhteliselt või siis võib öelda, et päris pedantlik vend tehnilises osas, siis sain vägagi hea isendi. Mind ei heidutanud, et spidumeetril olevad nubbrid lähenesid 340 tuhandele (LS ostuhetkel oli 337123km). Kuna diisel on vastupidav kui teda hooldada, siis mind see ei hirmutanud. Ostan siiski autot, mitte läbisõitu.
Käidud tehtud väikene proovisõit ja polnud vaja pikalt mõelda. Sai hinnas kokku lepitud ning sõit kodupoole võis uue autoga alata.
Ostuhetkel olid autol all Style 66 veljed 17" ja peal 225 50 R17 mõõdus Hakka R lamellid.
Suveks aga anti kaasa Style 95 veljed, mis olid kah seitsmeteistkümnesed. Aga mina kui autopede, liiga väikesed. :D

Tehtud tööd:

340992km - Esiamordid, tugilaagrid, õlid/filtrid.
349131km - Veepump, rihmad, rullikud, pingutid.
354185km - Kettad, klotsid, vasaku pidurisadula kolb ja tihendid.

Aga teeme siis nii, et pistame siia kõigepealt varustuselisti ja siis vaatame edasi.

*S202A Steptronic Steptronic
*S266A 48 BMW light alloy wheel, radial spoke 48 - asendatud style 66 - 17".
*S470A Isofix-System
*S520A Fog lights
*S548A Kilometer-calibrated speedometer
*S851A Language version German

S210A Dynamic stability control
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S227A Sport suspension+lowered+ride-height
S249A Multifunction f steering wheel
S261A Side airbags for rear passengers
S302A Alarm system
S320A Deleted, model lettering
S339A Shadow-Line
S354A Green windscreen, green shade band
S386A Roof railing
S403A Glass roof, electrical
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S438A Fine wood trim
S441A Smoker package
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S464A Ski bag
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S609A Navigation system Professional
S612A BMW Assist
S620A Voice control
S630A Car phone with cordless receiver
S677A HiFi System Professional DSP
S710A M leather steering wheel
S775A Headlining anthracite
S785A White direction indicator lights
L801A National Version Germany
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S915A Delete clear coat
S934A Winterreifen auf LM-Rädern
S937A Request CD Rom on Delivery
S220A Self-levelling suspension
S473A Armrest front
S555A On-board computer V with remote control

Mõningad pildid autost :

Pilt

Pilt

T: Marko

_________________
Hetkel istumise all: Opel Vectra A 91a ja Subaru Legacy 4WD 90a.Eelmised kärud E87 120d M-Sport ' 07a, E30 325i ´91a, E30 318it ' 91a, E34 525iT ' 95a,E34 540 ' 93a,E34 525TDS ' 92a,E28 518 ´83a, E28 520 ' 82a.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw E39 530dA' 02a SwitC
PostitusPostitatud: 12.09.2014 23:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.08.2005 11:36
Postitusi: 53
Asukoht: Tallinn/Helsingi
Osa kaks. Kuna ma olen autoga juba pea aasta sõinud, siis kopeerin veidi teisest foorumist asju ja üritan lühidalt kogu jutu siia kirjutada.

Kuna koju sõites olid suht krõbedad miinuskraadid, siis tundus mulle auto kuidagi hirmsasti põrkavana. Nina oli nagu vedruvankril. Mulle meeldib kardiga sõita, aga see oli kuidagi imelik. Mingi hetk siis tekkis esisilda hirmus kolks. Sai käidud ja tõstetud auto ülesse, logistatud siit, logistatud sealt. Mida ei leidnud oli see lõtk kuskil. Hakkasin tasapisi kahtlustama amorte või esimesi tugilaagreid. Mu kõhutunne ei petnud mind. Käisin amorditestis ja sealt sain tulemused, mis mind eriti ei rõõmustanud. Esimene vasak amort 8%, parem 14%. Ilmselgelt vajavad vahetust. :D
Ei midagi. Kõne sõbrale, hinna osas veidikene kauplemist ja olemas olidki. Kuna too hetk käis veidikene originaalamordi (sachs) hind üle jõu ja rahakoti, siis võtsin Kyb'id. Siiani ei kahetse. Töötavad hästi.

Tahmapressil läheb hästi. Leidsin ka ülesse tosoolilekke. Vaatame, mis sellega teha annab. Nimelt siis (kui mootorit eest vaadata), siis paremalt poolt jookseb suur lõdvik mootorisse ja seal on mingi plastikus ühenduskoht/kolmik. Sealt tilgub seda.

Siis kohaliku UM'i targad aparaadid näitasid,et parem tagumine parkimisandur teeb lolluseid, see tuleb üle vaadata. Siis väidetavalt juhiistmesoojendus ei tööta, kuigi töötab. Arvuti aga viga näitas. Siis mingi rooliasendi andur väidab villast.Ja võtmed on vaja uued tellida. Ma ei tea, kas keegi neid remondib või ei ? Igatahes kummagi võtme nupud ei tööta.

Sai siis vahepeal ette võetud "suuremat" sorti remont. Kuna amorditest näitas, et vasakust esimesest oli ärgi vaid 8% ja paremast 14%, siis ei jäänud muud üle, kui uued panna. Kaua võib sõita põrkava rattaga! Alla läksid siis KYB firma amordid. Tegelt oleksin tahtnud sachs'id panna, aga päris kallid olid ja loobusin nendest.

Teiseks sai ette võetud õlivahetus. Filtrid olid MAN'i omad ja õli läks Castrol EDGE 5W 40 sisse. Järgmised 20 tuhat kilomeetrit rahu majas.

Sai ka vaadatud seda tosoolileket. Vahetasin selle kolmiku (või mis iganes ta on). Kuna see on suht nadi kohapeal, siis oli vaja selleks maha võtta ka sisselase. Endal lihtsam. Muidu selline "hambaarst läbi tagumiku" remont. Esimese hooga pidama ei jäänud. Probleemiks olid nimelt surnud tihendid. Kuna kell oli suht hilja ja midagi teha polnud, siis vahetasin tihendid omavahel ära. Teine ots on samasugune, mis radikasse jookseb. Praegu on kuiv, läks õnneks.

Pilt

Pilt

Pilt


Esimesed 8"x18" ja tagumised 9,5"x18"

Pilt

Suvesetting:

Pilt

Eelmine laupäev sai siis natukene järgi aidatud autot. Nimelt sai vahetatud soft, mis lubab autole 142kw asemel 180kw ja kuskil 240 hobuse kanti. Väändeks lubab 560Nm. Mis tegelikult on, selle peab selgitama välja dünos.

Tänasest päevast nii palju, et koju sai taritud terve ring E39 M5 alt pidurid(klotsid, kettad, sadulad). Homme proovin alustada nende värskendamisega ja ehk saab juba tuleval nädalal külge kruvida.

Pilt

Pilt

Seniks kõik!

T: Marko

_________________
Hetkel istumise all: Opel Vectra A 91a ja Subaru Legacy 4WD 90a.Eelmised kärud E87 120d M-Sport ' 07a, E30 325i ´91a, E30 318it ' 91a, E34 525iT ' 95a,E34 540 ' 93a,E34 525TDS ' 92a,E28 518 ´83a, E28 520 ' 82a.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 2 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7