Streetrace.Org http://www.streetrace.org/foorum/ |
|
Bmw E39 530dA' 02a SwitC http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=139268 |
1. leht 1-st |
Autor: | SwitC [ 12.09.2014 22:52 ] |
Teema pealkiri: | Bmw E39 530dA' 02a SwitC |
Hei Sr'i pere! Kuna hakkas igav ja mõtlesin, et võiks oma masuudipressi kah siia ülesse panna. Tegemist siis 2002 aasta E39 universaal kerel oleva 3.0d (142kw) mootoriga, millele on tehases antud üksjagu varustust ja idividual värv (Toledoblau Metallic 482). Aus olla, siis ei ole ma veel samasuguse tooniga autot väga kohanud. Tegelikult algas kogu jama sellest, et oli autot vaja. Ideaalis otsisin endale kepikasti ja alcantra sportsisuga E46 touringut, millel oleks 110kw 2.0d mootor. Kuna üks isend osteti nina alt ära ja teisele ei hakanud hammas peale (Edition 333), siis tuli miskit endale vaadata. Aus olla, siis E39 poole ma isegi ei vaadanud. Pidin juba minema ühte "schaissewaagenit" vaatama, kui sõber helistas ja pakkus oma venna autot müüa. Ega pikka mõtlemist ei olnud. Olin seda kunagi näinud, aga suht vähe olis mälusopis midagi alles. Mäletan, et oli korralik, kuid see oli ka kõik. Kuna eelmine omanik oli suhteliselt või siis võib öelda, et päris pedantlik vend tehnilises osas, siis sain vägagi hea isendi. Mind ei heidutanud, et spidumeetril olevad nubbrid lähenesid 340 tuhandele (LS ostuhetkel oli 337123km). Kuna diisel on vastupidav kui teda hooldada, siis mind see ei hirmutanud. Ostan siiski autot, mitte läbisõitu. Käidud tehtud väikene proovisõit ja polnud vaja pikalt mõelda. Sai hinnas kokku lepitud ning sõit kodupoole võis uue autoga alata. Ostuhetkel olid autol all Style 66 veljed 17" ja peal 225 50 R17 mõõdus Hakka R lamellid. Suveks aga anti kaasa Style 95 veljed, mis olid kah seitsmeteistkümnesed. Aga mina kui autopede, liiga väikesed. ![]() Tehtud tööd: 340992km - Esiamordid, tugilaagrid, õlid/filtrid. 349131km - Veepump, rihmad, rullikud, pingutid. 354185km - Kettad, klotsid, vasaku pidurisadula kolb ja tihendid. Aga teeme siis nii, et pistame siia kõigepealt varustuselisti ja siis vaatame edasi. *S202A Steptronic Steptronic *S266A 48 BMW light alloy wheel, radial spoke 48 - asendatud style 66 - 17". *S470A Isofix-System *S520A Fog lights *S548A Kilometer-calibrated speedometer *S851A Language version German S210A Dynamic stability control S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S227A Sport suspension+lowered+ride-height S249A Multifunction f steering wheel S261A Side airbags for rear passengers S302A Alarm system S320A Deleted, model lettering S339A Shadow-Line S354A Green windscreen, green shade band S386A Roof railing S403A Glass roof, electrical S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S438A Fine wood trim S441A Smoker package S459A Seat adjuster, electric, with memory S464A Ski bag S481A Sports seat S494A Seat heating driver/passenger S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S508A Park Distance Control (PDC) S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S609A Navigation system Professional S612A BMW Assist S620A Voice control S630A Car phone with cordless receiver S677A HiFi System Professional DSP S710A M leather steering wheel S775A Headlining anthracite S785A White direction indicator lights L801A National Version Germany S863A Retailer Directory Europe S879A On-board vehicle literature German S915A Delete clear coat S934A Winterreifen auf LM-Rädern S937A Request CD Rom on Delivery S220A Self-levelling suspension S473A Armrest front S555A On-board computer V with remote control Mõningad pildid autost : ![]() ![]() T: Marko |
Autor: | SwitC [ 12.09.2014 23:16 ] |
Teema pealkiri: | Re: Bmw E39 530dA' 02a SwitC |
Osa kaks. Kuna ma olen autoga juba pea aasta sõinud, siis kopeerin veidi teisest foorumist asju ja üritan lühidalt kogu jutu siia kirjutada. Kuna koju sõites olid suht krõbedad miinuskraadid, siis tundus mulle auto kuidagi hirmsasti põrkavana. Nina oli nagu vedruvankril. Mulle meeldib kardiga sõita, aga see oli kuidagi imelik. Mingi hetk siis tekkis esisilda hirmus kolks. Sai käidud ja tõstetud auto ülesse, logistatud siit, logistatud sealt. Mida ei leidnud oli see lõtk kuskil. Hakkasin tasapisi kahtlustama amorte või esimesi tugilaagreid. Mu kõhutunne ei petnud mind. Käisin amorditestis ja sealt sain tulemused, mis mind eriti ei rõõmustanud. Esimene vasak amort 8%, parem 14%. Ilmselgelt vajavad vahetust. ![]() Ei midagi. Kõne sõbrale, hinna osas veidikene kauplemist ja olemas olidki. Kuna too hetk käis veidikene originaalamordi (sachs) hind üle jõu ja rahakoti, siis võtsin Kyb'id. Siiani ei kahetse. Töötavad hästi. Tahmapressil läheb hästi. Leidsin ka ülesse tosoolilekke. Vaatame, mis sellega teha annab. Nimelt siis (kui mootorit eest vaadata), siis paremalt poolt jookseb suur lõdvik mootorisse ja seal on mingi plastikus ühenduskoht/kolmik. Sealt tilgub seda. Siis kohaliku UM'i targad aparaadid näitasid,et parem tagumine parkimisandur teeb lolluseid, see tuleb üle vaadata. Siis väidetavalt juhiistmesoojendus ei tööta, kuigi töötab. Arvuti aga viga näitas. Siis mingi rooliasendi andur väidab villast.Ja võtmed on vaja uued tellida. Ma ei tea, kas keegi neid remondib või ei ? Igatahes kummagi võtme nupud ei tööta. Sai siis vahepeal ette võetud "suuremat" sorti remont. Kuna amorditest näitas, et vasakust esimesest oli ärgi vaid 8% ja paremast 14%, siis ei jäänud muud üle, kui uued panna. Kaua võib sõita põrkava rattaga! Alla läksid siis KYB firma amordid. Tegelt oleksin tahtnud sachs'id panna, aga päris kallid olid ja loobusin nendest. Teiseks sai ette võetud õlivahetus. Filtrid olid MAN'i omad ja õli läks Castrol EDGE 5W 40 sisse. Järgmised 20 tuhat kilomeetrit rahu majas. Sai ka vaadatud seda tosoolileket. Vahetasin selle kolmiku (või mis iganes ta on). Kuna see on suht nadi kohapeal, siis oli vaja selleks maha võtta ka sisselase. Endal lihtsam. Muidu selline "hambaarst läbi tagumiku" remont. Esimese hooga pidama ei jäänud. Probleemiks olid nimelt surnud tihendid. Kuna kell oli suht hilja ja midagi teha polnud, siis vahetasin tihendid omavahel ära. Teine ots on samasugune, mis radikasse jookseb. Praegu on kuiv, läks õnneks. ![]() ![]() ![]() Esimesed 8"x18" ja tagumised 9,5"x18" ![]() Suvesetting: ![]() Eelmine laupäev sai siis natukene järgi aidatud autot. Nimelt sai vahetatud soft, mis lubab autole 142kw asemel 180kw ja kuskil 240 hobuse kanti. Väändeks lubab 560Nm. Mis tegelikult on, selle peab selgitama välja dünos. Tänasest päevast nii palju, et koju sai taritud terve ring E39 M5 alt pidurid(klotsid, kettad, sadulad). Homme proovin alustada nende värskendamisega ja ehk saab juba tuleval nädalal külge kruvida. Seniks kõik! T: Marko |
1. leht 1-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |