Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=146297
1. leht 1-st

Autor:  Pootsman [ 13.02.2015 10:22 ]
Teema pealkiri:  Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman

Sügisel ostsin naisele sõitmiseks Saabi :D Kuna auto originaalis just üleliia kiire pole (Üle harju-keskmise 250hp aga 1720kg tühimass ja automaat käigukast) siis otsustasin natuke särtsu juurde anda.
Muudatused seisnevad 3" roostevabas downpipes mis on Tigworxi töö, 2.5" cat-back mis on Simonsi toode, Crossroad Perofmancei poolt on tehtud juhtaju tarkvara uuendus, lisatud on suurem alumiinium vahejahuti ning kõik vaakumvoolikud on asendatud silikoon voolikutega, EVAP süsteemi klapid on metallist ja värske BPC klapp sai külge. Plaatinum küünlad asendatud tavaliste NGK BCPR7ES küünaldega. EMU dünos mõõtsin ilma suurema vahejahuti ja muutmata õhuvõtuga rattast 187KW ja 387NM x 1.2 saab mootori võimsuse, mair 1380mg/s, boost kuni 1.2bari.

Ostes sai enam-vähem korralik hooldus ära tehtud - mootoriõli/filter, õhtufilter, kütusefilter, atm kasti õli, pidurikettad, piduriklotsid, käsipiduriklotsid, pidurivedelik, veepump, rihm, rullikud, tosooli vahetus. Õli ja küünalde vahetusi teen ca. 7000km tagant, õhufiltr iga kolmanda vahetusega uus.

Mõned pildid
Pilt Pilt
cat-back:
Pilt Pilt
vaakumvooliku majandus, evap klapid ja BPC
Pilt Pilt Pilt Pilt
ennem kui 3" dp alla läks tuli tagumisele lambdale softis "delete" teha. Ajule saab ligi T7Suite nimelise programmiga, auto-tune, WB02 võimalus, EGT logimine, live ligipääs enamus mäppidele...
Pilt Pilt
Downpipe, tegi ja paigaldas TigWorxi Kristjan.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Pilt Pilt Pilt Pilt
Garaazis vedeleb üks B204 mootor mis on lahti kistud ja ootab Soomest väntvõlli. Too kannataks hulka rohkem peale keeramist kui praegune B235R aga kas ka reaalselt see mootor sinna peale jõuab kunagi ei oska öelda. Tuleb ilma balanssvõllideta see igatahes.
Pilt Pilt Pilt

Autor:  Aular [ 13.02.2015 10:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman

Järvamaalt pärit?

Autor:  Pootsman [ 13.02.2015 13:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman

Aular kirjutas:
Järvamaalt pärit?


Ei Pärnu

Autor:  jOnts [ 13.02.2015 14:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman

Jutt algas sellest, kuidas naisele sai ostetud auto, et hea sõita oleks ja nüüd siis a'la 280 pauerit ja muud pudinad :D ?


Mis ma oskan öelda, viitsimist on olnud :)

Autor:  Pootsman [ 13.02.2015 15:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman

jOnts kirjutas:
Jutt algas sellest, kuidas naisele sai ostetud auto, et hea sõita oleks ja nüüd siis a'la 280 pauerit ja muud pudinad :D ?


Mis ma oskan öelda, viitsimist on olnud :)


Kui nüüd päris aus olla siis kuu jooksul sõidan ma oma tubli 500km ise ka selle autoga. Aga sõita on endiselt hea - aukudes vaikne ja maanteel mugav.

Autor:  x2k [ 14.02.2015 18:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman

Räägi mulle nüüd päris ausalt ära kui hea auto 9-5 on? Ma tean, et see on sul teine 9-5. Kunagi tegin teema isegi ostuabi teemasse ja sealt ma lõpuks mingit vastust ei saanudki. Saabnetis olen kaevanud ja uurinud, kuid mitte midagi konkreetset. Iga vend räägib mingit oma juttu millest pole mulle mingit kasu olnud. Üks laidab ja teine kiidab. Kuidas see aut kast ennast õigustab ja kestab seal otsas?

Autor:  AstonM [ 14.02.2015 19:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman

Eks see kasutatud saabi ost kipubki sedasi olema, et vägapalju mängib rolli auto ajalugu ja eelmise omaniku heaperemehelikus.
Kui saad pool surnud isendi, siis on maru tüütu seda ülesse ehitada, kui leiad korraliku hooldatud pilli ja seda ka ise jaksad ja suudad järjepidevalt õigele teele suunata, siis on tegu vägagi mugava ja mõnusa autoga.

Oma aastaarvude kohta on need aerod üldse võrdlemisi kenad.

Autor:  Pootsman [ 14.02.2015 20:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman

x2k kirjutas:
Räägi mulle nüüd päris ausalt ära kui hea auto 9-5 on? Ma tean, et see on sul teine 9-5. Kunagi tegin teema isegi ostuabi teemasse ja sealt ma lõpuks mingit vastust ei saanudki. Saabnetis olen kaevanud ja uurinud, kuid mitte midagi konkreetset. Iga vend räägib mingit oma juttu millest pole mulle mingit kasu olnud. Üks laidab ja teine kiidab. Kuidas see aut kast ennast õigustab ja kestab seal otsas?


Kui tehniliselt korras siis on hea, aga see kehtib kõikide autode kohta...

Hoolikalt tuleb valida, tüüpvigu on väga palju ja olenevalt mudeliaastast need erinevad. Kindlasti peab Saab olema hooldusraamatuga ja selle õigsust tuleks ka kontrollida. VM-s, Saabiantis, Audaceris või Ferdinand AAC-s lasta teha ostueelne kontroll kindlasti. Soovitan vaadata 2004 mudeliautosi kuna siis tehti karterituulutus täiesti ringi (plokki tehti auk, väike starter, voolikud teised, tuulutuse potsik on suurem). DI on kallis ~320€ ja ei hoiata väga kui lahkub. Ostes uue on pikalt mureta. Ketid tuleks vahetada ~210.000 tagant. Vahetus on suht tülikas ja ketikomplekt + pinguti koos transaga Eesti vist oli ise juba ca 230€ + töö. Turbo saad rootsist suht hea hinnaga LINK, sirgeid väntvõlle eestist enam ka ei leia. Õli tuleks vahetada tegelikult iga 10K tagant. Kui on vanem mootor siis peaks olema karterituulutus kit #6 peal.

See automaat kast on nii ja naa. Enamus aega ei häiri see mind aga mingi hetk kui tuju on tallata tahaks manuaali. Uuem 5-ne atm kannatab valu rohkem kui vanem kast. Mul ennem atm oli kaks manuaali, neist üks 250hp Aero. Kütust läheb atm-ga 1.5L rohkem, hoopealt liigub umbes samamoodi nagu manuaal.

Autor:  Pootsman [ 11.03.2015 20:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman

Carshopist vahejahuti - ebay/hiina 600x300x75

Pilt Pilt Pilt Pilt

Rehvihaist suverehvid - Hankooki Ventus V12 EVO2 K120, mõõt ikka 225/45 R17. Suverehvid all, sillad reguleeritud, pigipesu ja suurem välispesu tehtud ning raadio mängib taas raadiokanaleid. Õlivahetus tehtud, klapikambrikaane aluse kontrollisin ka üle, 316500km sõitnud auto kohta igati puhas, Saabil kohtab tihti sellist vaatepilti.

Pilt Pilt Pilt

Autor:  Pootsman [ 07.04.2015 16:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman

Dünos käidud. Neljast parim tõmme oli teine tõmme mis sai tehtud 4-nda käiguga, Ma nüüd ei oskagi öelda palju transmissiooni kadu on aga ca. 220kw 460NM võiks seal olla umbes. Soft + 3" downpipe + 2.5" cat-back



Pilt

4-s katse, koos seguga mis esimesel kolmel katsel kahjuks ununes. Nagu diisel, peale 5000rpm kukub ära.
Pilt

Video, pildi ja dünosheeti snapi autor Viljar Sukk.

EDIT: Rääkisin Soome saabiklubi rahvaga ja nad olla oma dünopäevadel mõõtnud kuidagi transmissiooni kadu, maunaalil 12 - 15% ja automaadil 20%

Autor:  versus [ 08.04.2015 13:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman

Mis dünokoht see on?
Eeldan et peal on 15T, siis said selle viimase piiri kätte oma 215kw-ga. Mis on päris okei ju, katt ka veel all? Rõhk on ~1bar? Mõnusalt kukub ära muidugi peale 5k. Pead sinna 19T või 20T kompressori otsima ja käib lõpuni.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/