Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 19.03.2024 08:27

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 65 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 23.08.2015 11:15 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.11.2010 13:16
Postitusi: 1345
No ma ei tea äkki sul see konkreetne 1,6 mingi erand.Endal olnud 1,6 lecotec luukpära kere peal ja 1,8 lecotec sedaan kere peal ja mõlemad olid igast asendist uimasemad kui c20ne isendid mis mul olnud on.Praegu hoovipeal võrdluseks 1,8 81kw 2005a mondeo ja 93a 85 kw vectra ,fordiga sõidad ,siis tunned ,et nagu läheks edasi ,aga vectra minekut reaalselt tunned ka.Ne mootoril on nii 2500pöörde juures kogu170 nm juba olemas ,lecoteci elu algas mäletamist mööda 3000 juures ja 5500pöörde peal oli pidu läbi.Ne mootorile pisikene modifikatsioon xe väljalaske näol ja suu on kõrvuni punase ala lõpuni. Enivei vahet pole kärab see 1,6 ka igapäevaseks asjaajamiseks ja kui ta kenasti korda teed kestab selle kere lõpuni ja jagub veel mõnele teiselegi kerele aiste vahele tõsta.

_________________
Ma olin täna lepo all jälle ,täna pool päeva .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 23.08.2015 12:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.10.2008 13:44
Postitusi: 4559
Jah vanaisa, just see 85kw mootor ongi see millega nägu peeretab peas koguaeg ja tunned neerudega tõmmet. :rokib


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 23.08.2015 12:35 
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.05.2013 20:56
Postitusi: 739
Pane turbo peale ja kui mootor ära kooleb, võta lammarist 20€ eest järgmine :D

_________________
Pakun foorumlastele kvaliteetset puukütet. Saag on olemas ja võin kõigile ning kõigele puid alla panna.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 23.08.2015 12:39 

Liitunud: 17.08.2015 22:02
Postitusi: 21
Asukoht: Tln
Hea nali. Not.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 23.08.2015 19:37 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.11.2010 13:16
Postitusi: 1345
mihkel-m kirjutas:
Jah vanaisa, just see 85kw mootor ongi see millega nägu peeretab peas koguaeg ja tunned neerudega tõmmet. :rokib

Asi pole isegi selles ne mootori ülistamises,mida ma öelda tegelikult tahan on see ,et reaalselt need alla 2liitri ecotecid on ikka õnnetud .

_________________
Ma olin täna lepo all jälle ,täna pool päeva .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 23.08.2015 20:21 
Eliit

Liitunud: 05.04.2003 20:20
Postitusi: 5766
Vanaisavecu kirjutas:
mihkel-m kirjutas:
Jah vanaisa, just see 85kw mootor ongi see millega nägu peeretab peas koguaeg ja tunned neerudega tõmmet. :rokib

Asi pole isegi selles ne mootori ülistamises,mida ma öelda tegelikult tahan on see ,et reaalselt need alla 2liitri ecotecid on ikka õnnetud .


Ära vaidle endast targematega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 23.08.2015 22:58 

Liitunud: 28.04.2015 09:57
Postitusi: 112
Võimalik, et mu c20ne kogemus võttis õlgu kehitama selle tõttu, et X16XEL oli saanud uued rõngad ja c20ne kohta ei oska öelda muud, kui õli lekkeid oli küll - ju suht vana. Üldiselt on 200 000+ km läbi peeretanud tundmatu ajalooga mootoreid võrrelda sama hea, kui sokke millest ühel on 5 väikest auku ja teisel 2 suurt.

Samas on võimalik, et vahet ei tundnud hoopis seetõttu, et sellel kümnendil pole mul veel alla 150 jõuga masinat olnud ja standardis ei saavuta sedagi tagasihoidlikku minekut kumbki eelmainitutest. Ainus millel võid kindel olla on fakt, et enamusest uimerdajatest mööda suruda ehk normaalselt sõita ei ole võimalik nii 100 jõulise X16XELi kui ka 113´se C20NEga. Kui nüüd veel mõelda, et kõrval on mul siin ehituses auto millele on juba tehasesest 2 liitrisele malmplönnile vabalthingavalt 170+ jõudu kaasa antud siis võiks ju panna eelnevad mootorid garaazi uksi lahti hoidma. Samas on pika persega astra eesmärk ka midagi hoopis muud ehk? Ühe ja sama mootoriga sussutas see auto ühe jutiga pea 10 aastat ilma ühegi probleemita, seega kärab küll.

Sõbrad, ärme nüüd siin sellist viisi kakele. See puska ei ole massiliseks ümberehituseks vaid kergeks taastavaks remondiks. Võibolla mõni üksik asi saab enda maitsele vastavaks kohaldatud. Ei tule siia ka suuri rattaid ja kõike muud, need paar sotti süstin parema meelega hoopis kasvõi pidurite või jahutuse osade värskendamisesse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 24.08.2015 01:01 

Liitunud: 19.02.2006 21:27
Postitusi: 3581
Tundub, et nii ongi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 24.08.2015 22:29 

Liitunud: 28.04.2015 09:57
Postitusi: 112
Vahepeal on nii kiire, et ei jõua eriti midagi teha, tule või töölt ära :?

Lõpuks sain aega kolvid välja köhida ja vänt tuli samuti nõiduse peale kookonist välja.

Pilt

Pilt

Uurimise käigus selgus, et sellel tüdrukul on ammu enne mind aken puruks löödud ehk ei ole ma esimene kes seal toimetamas on. Vähemalt olid raami pakud kenasti nagu mullikad põllul ära märgistatud :)

Kepsu ja raami laagrid on suhteliselt ühte moodi kulunud ja midagi valgust kartvat välja ei tulnud. Kaelade peal on muidugi osasid vagusid ka näpuga tunda. Kui nüüd normaalse ettevõtte leian siis ühte ja teist peaks selle vändaga ette ikka võtma. Peab veel ühe normaalse mikromeetri veel soetama. Mine tea mis mõõdus see asi tegelikult juba on ja eks sellist riista läheb vahel ikka vaja ka.

Pilt

Pilt

Hooratas on selline lollakas, et selle fikseerimiseks mingit süvendit ei ole ehk tagasi saab panna igas asendis. Ainuke asi mille järgi saan õieti kokku tagasi on markeriga tehtud kriips. Olen kindel, et see kulub enne kokku panemist ära kenasti. Kraapida ka kurat ei raatsi.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 02.09.2015 17:04 

Liitunud: 28.04.2015 09:57
Postitusi: 112
Harri_K kirjutas:
Alpha kirjutas:
Nukkadeni sain asja lahti ja meeleolu oli sama ülev nagu nooremana oleks korraliku paari naisterahva udaraid paljaks koorinud.


Tekkis väike küss, et kas vanemana koorid korraliku paari udaraid tühja pilguga lahti?


No ega enam kunagisi galaktilisi uber-emotsioone ei vallandu küll. Samas mitte ka päris nii apaatsena nagu mandariine lahti koorides.

Igatahes ostsin mina internetist üle saja aasta päris õige paberlehtedega raamatu. No ei ole euro-autod minu teema ja lõppkokkuvõttes tuleb nii palju kiirem ja seega odavam, kui igast momente ja mõõte eraldi otsides.

Pilt

Plokk oli igasuguse kakitžuuloga nii vängelt hukkas, et tõin poest suure sületäie igasugust keemiat. Küll tavalist mootoripesu suurema sopa eemaldamiseks, tihendi eemaldajat, piduri pesu jne mitu purki igat ühte.

Pilt

Tunde ja tunde hiljem sain säina puhtass ja nüüd jääb üle vaid roostet eemaldada. Alguses tahtsin nagu juba aastaid harjunult elektri appi kutsuda aga kuna ma ei suuda veepumba korpuse küljes oleva toru sulamit tuvastada siis võimalus on, et vabastan kuuevalentse kroomi ja see on liiga nasty shit.

Pilt

Kui mina juba mootorit värskendan siis tõmman ploki ikka puhta paljaks. Nii tõmmasin ära nii pakase punnid kui ka õlituse kuulklapi. Selle väikese junni eest tahab forss 30 euroruublit saada :kill Tootekoodi muidugi nad öelda ei tahtnud ja GMi EPC jaoks peaksin virtuaalmasinas XP tööle sättima... eks hiljem nii teengi.

Pilt

Sai siis mõned mõõtevahendid välja kougitud ja vända kaelu igast asendist mõõtma hakatud. Ärge nüüd selle nihiku eest oksa tõmmake. Ka mikromeetrid on mul sajandikus, kuigi seda mootorit mõõdetakse tuhandikus. Kaelad on kaunis ühtlaselt kulunud ja kui mu mõõtevahendid vähegi kriitikat kannatavad siis tundub, et vänta enne lihvitud ei ole. Samas plokilt leidsin siniseid täppe ja keegi seal sees enne midagi toimetanud on.

Pilt

Nüüd on selline lugu, et pean lollustega tegelema. Mul on kinnisidee, et mootorisse peavad minema võimalusel Mahle asjad sisse. Kataloogis on aga kepsu ja raamlaagritele kõigile remontmõõtudele antud üks ja sama kaela mõõt, kuigi tegemist peaks olema ikka alamõõdus laagritega. Kolbenschmiti laagrite data sheetid sain iseenesest internetist kenasti kätte. Võiks ju eeldada, et Mahlel samad mõõdud on aga kuna Kolbenschidti omad ei kattu raamatus (mis põhineb mootori tootja infol) olevaga siis ehkupeale ei lähe ma kunagi asjadega välja. Muidugi võiks laagri paksusi võrrelda ja selle põhjal järeldada aga no :ouh

Mahle esindust eestis muidugi ei ole ja nii mul ei jäänudki muud üle, kui saksalastega rääkida. Need siis suunasid üksteisele küsimust edasi ja lõppkokkuvõttes ei tea ma ikkagi mis siis Mahle mõõdud on :kill Doktor Liguriga sain muidugi juba hinnas ja asjades kokkuleppele.


Viimati muutis Alpha, 02.09.2015 18:28, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 02.09.2015 17:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2012 11:11
Postitusi: 1256
Asukoht: Tartu-Rakvere
Ei tõmba sind keegi selle nihiku pärast oksa. Enamus siin foorumis ei oska autol õligi vahetada, see mis sina teed on täielik kosmos :D.

_________________
A.Ansip-"Mis tasuta, see kasuta"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 02.09.2015 22:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2011 21:40
Postitusi: 430
Oksa ei tõmba aga tasuks midagi täpsemat kasutada kui juba nii põhjalik töö on :D Samas võis sattuda selline nihik mis isegi õigesti näitab...kuni patarei tühjaks saama hakkab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 24.09.2015 09:10 

Liitunud: 28.04.2015 09:57
Postitusi: 112
Ma lohutan ennast sellega, et mikromeetrid on mul 0,01 aga enamus spetsifikatsiooni on resolutsiooniga 0,001. Sestap ei muretsenud eriti, et nii amatöörlikult lähenesin. Kuigi peaks vist ikka korralikud tuhandikus meetrid ära ostma, vahest läheb vaja. See nihik on jah viisakalt täpne muidu.

Pilt

Vahepeal juhtus nii, et sain lõpuks ikkagi saksalastega Mahlest juttu aetud ja nende kaudu tutvusin juba poolakatega. Sain lõpuks kaelade mõõtudele kinnituse ja saatsin väntvõlli ära Liguri osavnäppude juurde. Need aga peavad muidugi vahepeal kõvasti võidu sõitma ja seega arusaadavalt võib töö nädalaid võtta. Järgmine nädal on ehk lootust kuller järgi saata 8)

Mina aga nühkisin plokki ikka edasi. Ruumi puudus on lihtsalt nii jube, et endale liivapritsi süsteemi ei saa kohe kuidagi ehitada :( Elektriga puhastada ei riskinud toru tõttu ja samas ei ole ka ühtegi tuttavat kelle kvaliteedis saaks ise veenduda ja sinna oma nänni viia. Ega jäänudki muud üle, kui andsin raisale vahelduva eduga igast vedelikke ja harjaga tuld takkaotsa. Sain enam-vähem viisakaks. On ikka jube töö :kill

Pilt

Pistsin ploki pakiruumi ja viisin selle Kavorisse lihvimisele. Seal muidugi küsiti nii mõnusalt, et äkki võtaks plokilt natuke maha ka :rokib Kuna sellist plaani otseselt ei olnud ja mul arvutused ka kõik tegemata siis leppisime kokku ikkagi ainult tasapinna taastamise. Oli väike mure ka. Ma puhastasin seda plokki 20+ tundi ja ühel hetkel väsinud käsi tegi vale arvestuse ja läksin viiliga õrnalt õlifiltri kontaktpinna vastu. Mõtlesin, et nüüd peab minema ja laskma õrna kihi pealt ära freesida aga Kavori mehed arvasid, et see nii väike jälg, et see ei mõjuta midagi. Eks ma siis vast võtan riski ja loodan,et läheb hästi mitte nii nagu tavaliselt :)

Ja siis sai hakatud kolbe nühkima.

Pilt

Tundub, et ajan originaalsete kolbidega asju edasi ja uusi kolbe+puurimist ei ole vaja. Kavoris uurisime veelkord silindri seinu ja arvasid nemad ka, et see mootor on ~200 000 km sõitnud ja siis autost välja kistud ja nurka pandud. Seega otsest vajadust ei ole ka. Elan selle fakti kuidagi üle, et 100% vurtsu asemel saan 95%. Oli ikka hea meel, kui LÕPUKS kolvid puhtaks sain. :rokib

Pilt

Siis saabus aeg kaaluma hakata. Kuna tööl on mikrokogused ja kalibreerimised/kontrollimised käppa sisse jäänud siis ka siin sai esialgu üldse seda odavat kaalu kontrollima hakatud. Sealjuures on nihe mul täiesti suva ja ootan head kordustäpsust. Töötab väga hästi ja muideks saab kaaluda kuni 2000 grammi sammuga 0.1g. Peale selle on suurust nagu mobiilil ja seega ei seisa jalus.

Pilt

Kuna kepsude ja kolbide ühendamiseks kasutatakse pressimist siis ma ei hakanud neid laiskuse tõttu eraldama. Seega jäi ehitamata ka rakis balansseerimiseks ja nii ma siis kolvigrupid kepsu seintelt valuliha eemaldades laisalt kaalu ajasin. Maksimaalne vahe oli 3,9 grammi, pole palju ega vähe. Samas kui liikuva keha mass tõuseb kiiruse kasvades siis 7000 pöörde juures saab 3,9 grammist ~12 kg. Kes iganes selle autoga sõitma hakkab võiks töömahu kompenseerimiseks piirajat 500 või isegi 1000 pöörde jaoks edasi tõsta. Kui erinevaid allikaid usaldada siis tõenäoliselt jõuavad nii klapivedrud kui ka hüdrotõukurid sellele kenasti järgi. Nüüd on kõik kolvid 800,4 grammi, päris väikesed.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 02.10.2015 00:12 

Liitunud: 28.04.2015 09:57
Postitusi: 112
Kavorist sain ploki tagasi. Väga mõnus suhtumine seal :hail

Pilt

Silindri seinad siis olid sellised

Pilt

Kuna sisse pistame standard kolvid tagasi siis sai hoon tööle pandud.

Pilt

Päris raske on pildistada silindri seinu nii, et valgus mõlemalt poolt murduks aga kuidagi sain enam-vähem pildi kuidas muster jäi. Tegelikult tegin veel üle korra väiksemate pööretega sest ikka liiga horisontaalselt kippusid kriipsud jääma. Ütleme nii, et nüüd oskaks juba järgmise täitsa kena teha. Loodame, et see ikka tööle hakkab. Eks ta vast ikka hakkab, kus tema pääseb.

Pilt

Sai siis uued pakase punnid ostetud. Üks tuli muidugi mingi äbarik :D See kohta öeldi, et vahetatakse ilma mingite lisa küsimusteta välja

Pilt

Igaks juhuks ostsin kohe Permatexi ka ära mida ameerika pässid paigaldamisel kangesti kasutavad.

Pilt

Pressisin raiped sisse. Ühel pool 2 ja teisel pool 4. Üks nüüd on vaja veel ümber vahetada

Pilt

Viimane pesu plokile

Pilt

Siis juba epokrunt selga

Pilt

Piinasin jälle Debeeri edasimüüjaid ja sain õnneks kere kilega suhteliselt sarnase värvi välja valitud.

Pilt

Saan veel teise poole nädalavahetusel ära teha ja jõuab kuivada ka vähe. Ligur Motorsis öeldi, et väntvõll sai valmis ja võib käskjala järgi saata. Kusjuures remontmõõtu lihvima ei pidanudki ja poleerimisest aitas. 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel Astra F 1.6 74 kw ´97 - Alpha
PostitusPostitatud: 17.10.2015 23:29 

Liitunud: 28.04.2015 09:57
Postitusi: 112
Nonii. Sain lõpuks mootori värvi kastetud :rokib HLTanel pidi seda totakat ühte korki mitu korda tellima enne, kui õige sai. Olen väga tänulik, et viitsis jaurata nii kaua. Lollakas Opel :kill

Pilt

Mina ikka arvan, et üks õige mootor on seest korras ja väljast kah hoolitset. Samuti hakkas vahepeal väntvõlli ootamisest igav.

Pilt

"Kõikse parem asi m´ailmas on silikoon. Joon kõrvale ma siiderit ja uued tihenseid loon". Miks inimesed seda soga nii palju topivad ja veel sellist mis õlikäes töllerdama hakkab nii, et palu paska täis.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tõin vahepeal väntvõlli ka ära. Remontmõõtu ei lihvitudki ja poleerimisest piisas. Ligur Motorsile suur tänu.

Pilt

Siduriga on lood kahtlased. Muidu on kõik ok sõita aga igakord kui maksimum väändega kohalt ära pühkisin hakkas raip läbi vajuma. Sees peaks olema küllalt värske komplekt aga võibolla lihtsalt mingi jura. Samas äkki need sakselmannide perekuudid ongi sellised kehvad? Pole sellist enne olnud ja enam vast ei tule ka. Mootori küljest mille ostsin leidsin inglismaise AP sidurikomplekti ja see ju tore jupp. Hüppasin Pidurimeistrite juurest läbi, et mis nemad siis rääkida oskavad. See võeti mult näpuvahelt kohe ära ja enne kui arugi sain olid juba uued katted seljas :? :hail Igatahes viskan sellise koosluse nüüd koos selle mootoriga sisse. Kui see ka normaalne ei ole siis... tuleb kangem värk sisse toppida.

Pilt

Ootan siin nüüd rõõmsalt kepsu ja raami polte edasi. Neid muidugi lähedalt saada ei olnud ja Forss pidi GMist hankima. Ei meeldinud mulle see koht ja eks pean järgmine kord (kui netist tellida ei viitsi või ei saa) jällegi oma suurde armastusse - Amservi - minema.

Vahepeal hakkasin siis sisselaske kollektori alumist osa lahti kakkuma. Mulle meeldib, kui asjad on enam vähem puhtad ja poldid ja värgid mõnusalt käivad. Kui kunagi tekib vajadus (ja 100hj see tekib nagunii) jõudu juurde saada on juba sinna otsa võimalik uus kollektor keerata.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 65 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7