Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 28.03.2024 12:48

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: VW Passat 1.9 turbiindisla manuaalse 4Tundelisega - Jürgen
PostitusPostitatud: 10.01.2016 13:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
VW Passat '05 96kw TDI manuaal 4Motion

Pilt

Pilt

Talvel sõidame sellisena:
Pilt

Asjadest:
* Chipitud, oletuslikult 115-118kw ja 380-390Nm. Persedünoga lõdvalt viis sotti ja rohkemgi. :kill
* Päris 4vedu (e. ilma haldexi jms huina-muinadeta).
* Varustus on siuke tugev hea.
* Istub maast grammi kõrgemal, kui keskmine lontis Passat.
* Sõitjate turvalisus on hea sel isendil (padjad, kardinad, crash testidel norm hinded) - millele üks hetk mõtlema hakkab ;)
* dets 2015 tutikas ühemassilise hooraka komplekt (sidur ja korv ka).
* jaan 2016 uued eelsüütekad - (poole) pöörde pill jälle külmaga.
* mingid muud jooksvad asjad ja jubinad
** Varuosadega pean alati kataloogist üle kontrollima, kuna vahetu ülemineku mudel.
* Auto esimene pool seadusega vastavusse viidud:
** sinised pedemajakad välja visatud igalt poolt;
** esiklaasidelt tooni jäägid lõplikult eemaldatud;
** tuledes xenoni jäänuste (st. keegi oli juba välja katkunud ja prostad halogeenid visanud) asemel Osram nightbreaker'id ja parkides blue visionid. Mõlemad põlevad valgelt ja koos ühtlase tooniga, valgust näitavad tänu luupidele ja korras 'klaasidele' hästi.

Ehk, mul pole aega, ega viitsimist tegeleda mingite totrate pisiasjade pärast olukorraga, kus keegi tee äärde lollide küsimuste esitamiseks võtaks.

Fantaseerin, et kunagi on aega teha:
* udukatesse võimsad valged LED'd (kirja järgi 80W, reaalselt vaevalt, aga riiulis ootavad) - väike modi vajalik, aga proovitult valged ja mitte mendisinised;
* konks + juhtmestik - olemas, vaja pool päeva nikerdada, aga hetkel garaažis muud asjad ees.
* originaal kroomiring - ostes oli see "automaailma" kroomiriba kleepsu jäänuseid igalpool. Nüüd päris kroomiring ligi võetud ja äkki mingi aeg rändab ehk külge ka.
* 4xel.akende komplekt - juhtmed, paneelid, plokk jne olemas, vaja end kokku võtta. Mitte, et mul tagumisi aknaid vaja ise liigutada, aga kui juba, siis juba.
* tagumine osa pedemajakatest puhtaks - nr. tuled, tagumised salongivalgustid ja vb kuskil veel midagi. Sõites ei näe, ei häiri, aga vahel satun sealt tagant midagi võtma.

No ei meeldi need sinised tuled mitte üks gramm.


Ajalugu
Muidu on isend esimestel aastatel immigratsioonitoetust Eestisse jõudes vist üsna hästi saanud või vähemalt libestiga õigel ajal lähenetud. Järeldada võib, et viimasel aastal (2014 lõpp-2015 algus) on fond või mõistus otsa saanud. Õnneks pindmised haavad ja enamus arme tänaseks paranenud, aga siit-sealt võiks veel natuke kohendada.

Ja noh, 10+a vana isend, peabki vahel peol käimist pikemalt põdema.

Minu kätte sattus, kuna suvel oli vaja mingit ökoliikurit, millega Lätti minna, kalal käia, kola vedada ja muidu väga ei põeks. Maailma parimas konditsioonis ei olnud, aga mõned olulised asjad olid kunagi tehtud ja mõned teada vead sai paari nädala jooksul ära klaaritud.

Kuna jäi pikemalt kätte, kui plaanitud, siis praeguste ilmadega eraasjadeks enamasti eelistatud liikur.
Ülalpidamiskulud on küll €/km kohta esialgu kallimad, kui nt. elektrikaga (sh. liising jms), aga las teenib siis investeeringuid tagasi + linnast kaugemale sõites ikkagi erinevate ilmaolude osas väga põdema ei pea.

4-tundelisusest
Pean tunnistama, et alles viimastel päevadel teinud esimesi rõngassaiasid sellega. Proovin ikka teadlikult nii ESP'ga, kui ilma... ESP'ga hoiab isegi suht OK tavapärase sõiduga teel ja ei lase väga hullult käest minna. Võib burxi järada küll talvise sõidu ajal rahus.
Täpselt sama aastakäigu ja muus omas sama tehnikaga kunagine poolevedune käitus külglibe suhtes ka väga hästi. See tundub sel mudelil õnnestunud olevat. Vahel poob ESP kohalt mineku valel hetkel kinni, aga harjutamise asi - 4vedusega saab ka nii, et sekkub ainult vajalikul määral.
Esiveolisel oli kinnipoomine kõvasti hullem. Pidamise puudumisel paar korda poos plägas sõites nii kinni, et jäingi kinni ja aint labidas aitas... hiljem sõitsin fwd'ga plägas väljalülitatud ESP'ga.

Ilma ESP'ta ei pea üldse driftikunn olema, et ümber oma telje baleriini mängida.
Aga lõbusamaks läheb siis, kui poole sõidu pealt lappi vajutada... nt. kui tunned, et siukese 50-60 pealt lapp põhja lükates hakkab ka sirgel lõigul järsku saba jõudsalt liputama. Täpsemalt ei kommenteeri. :)

Kuigi 4veolise kogemust talvedes on omajagu, siis vabalt hingavate V-bensukatega, mis käituvad ikkagi teistmoodi. V8 oma väändega on tegelikult kõige sarnasem, aga samas ikka täiesti erinevad. V8'ga saab tunduvalt pikemalt ja rahulikumalt hoida, käitumine mulle paremini tunnetav ja mõnes mõttes rohkem diivanil mõnulemine. :P Passat on igatpidi äkilisem ja vajab veel harjumist.

Esialgu võtab ikka vahel jahedaks mõnes olukorras ja valin juba kohti, kus üldse... Vanadus on kole asi. :)

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: VW Passat 1.9 turbiindisla manuaalse 4Tundelisega - Jürg
PostitusPostitatud: 11.01.2016 22:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2008 13:38
Postitusi: 1359
Asukoht: Tartu.
Endal ka 4motion diisel 103kw aga ikkagi natuke igav on kihutamise jaoks, kuna seda tõmmet on ainult korraks ehk diislil käigud lühikesed. Ja lumel hea rehviga jääb 3. käigu jaoks juba natuke lahjaks.
Tegin ka just LSD-ga 325-ga tiiru ja sellega juba lõbu rohkem. Kuigi jah nelikveolisel on kurvikiirused päris head :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: VW Passat 1.9 turbiindisla manuaalse 4Tundelisega - Jürg
PostitusPostitatud: 12.01.2016 10:07 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.11.2014 15:08
Postitusi: 873
Mida kiirem auto seda valusamad tagajärjed.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: VW Passat 1.9 turbiindisla manuaalse 4Tundelisega - Jürg
PostitusPostitatud: 14.01.2016 10:06 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
Läbi lume sahiseva.... Jah, see ei ole õige moodus kliirensi mõõtmiseks, aga...
Võtsin mõõdulindi ja torkisin erinevates kohtades Passatist maha jäävat lumekihti. See, mis siis põhja alt läbi käib. 18-22cm, sõltuvalt asukohast (u. 20 mõõtmist).

Arvutage igasugu eksimused maha, aga kui CR-V'l on ametlikult 165mm ja Octavia Scoutil 171mm... et noh, ega ma nalja ei tee, et see Passat on korralik linnamaastur. :D

Aru ma ei taipa aint, miks neid tänavaid 3x päevas peab lumest puhtaks lükkama... Pooleveolised saavad ju nii kodust välja ja siis pärast koperdavad igal pool jalus. :-P

---

All all olevad veljed-rehvid on komplektina müügiks (vt. esimeses postituses).
Väga korralikud 17" 225/45 naastud peal, äsja Flamekos eeskujulikult ühte pandud.
Sõitnud ainult 4veo all, klots mõõdetuna 7-8mm läbivalt.
Veljed on olnud kasutuses talveti ja seetõttu veidi ka elu näinud. Ei midagi hullu, aga kui ilusti puhtaks lakkuda, siis mõne häiriva kraapsu leiab ikka. :) :)

Endale tahaks lihtsalt gramm kõrgema profiiliga rehvi.

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: VW Passat 1.9 turbiindisla manuaalse 4Tundelisega - Jürg
PostitusPostitatud: 14.01.2016 20:59 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
Suurepärane sahk, kui ei viitsi aia esist ja oma parkimiskohta puhtaks lükata... edasi-tagasi hooga eest läbi sõita ja lööb enamus jamast minema. Kapotil korduvalt katuseni lumi, niiet muhvigi ei näe... :smokin :D
Pärast tuli küll käsitsi üle lükata maha jäänd jura, aga kui ma polnd viitsin 2 päeva koristada, siis jaah... ei mõõtnud lumepaksust täna. Eile hommikul oli 25-30cm mõõdetuna läbivalt õue peal.

Aga selle talve esimesed linnukesed teele mitte mahtumisest ka kirjas... õnneks on praegu lumi ikka pehme, aga 4veoga kerib hoo nii kiirelt ülesse, et kui 90kraadises kurvis korraks jahedaks võtab, siis on väljas kah... kahel korral ei saanud külge õigel ajal ette ja läks otseks. Ühel juhul teadsin, et sisekurvis on suur kivi kuskil lume all, viivitasin üle ja teisel puhul astus lambipost kõige meeldivama trajektoori peale.

Tulin sama hooga mõlemal korral tee äärde kuhjatud hunnikutest läbi ja tagasi tänavale, aga õpetus... kui lumi kõvemaks läheb, siis enam nii ei saa, ega tohi. :auto :P

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: VW Passat 1.9 turbiindisla manuaalse 4Tundelisega - Jürg
PostitusPostitatud: 31.01.2016 23:07 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
Noh, nüüd nädalake kevadet paistnud ja Passat pole seetõttu sõitu ka saand. Mis ma ikka asfaltil piinan... kuigi jõudu jagub ja ühemassiline hooratas on ikkagi väga hea otsus, siis naastudest on kahju, veits.

Viimati eelmine nädal (22.01) sai käidud Pirta ja Viimsi kandis vana Passatiga õrritamas... kusjuures, mõjub küll, seal kandis tahaks kõik vanast Passatist mööda kulgeda, aga võta näpust.. :evil:
Eks enamikel egotrippijatel on tegelt kw-d vaadates kordajatega mõõdetavalt suurem kogus vahel, aga no mida sa ikka norid, kui väljas on talv ja sõidad pooleveolisega :P

Aga sai täna vahelduseks soojaks sõidetud ja veits Harjumaa maanteid noolitud. Selgus, et -1ga oli juba must jää väljas... minnes oli veojõud sees ja tiksusin niisama, polndki mingit paarutamise tuju.
Aga kui lapsest saati pähe kulunud kurvides külje ette viskas ja nii 2x järjest (eks päris penskar ju pole), siis muidugi ei saand enam rahulikult olla. Tagasi tulles veojõud välja, samad kurvid ja sirged mõnuga. Järsud s-kurvid läksid puhtalt külg ees. Aga libedusest annab aimu see, et kui täiesti sirge peal, rahulikuks võetud 70-ne pealt 3. käik põhja lükates tahab tagumine ots ise ette joosta... ja külg ees mööda sirget teed ussi lasta maanteel lubatud piir-kiirusega 4veoga ei ole probleem - oli vist veidi libe.

Lapsed, do not try this @ home :-D


Aga ootame kevadet, V8 sai ka täna soojaks aetud... küll aga pikemaid sõite enne ei tee, kui see krdi soola-hooaeg läbi saab.


Cheers! :beer

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: VW Passat 1.9 turbiindisla manuaalse 4Tundelisega - Jürg
PostitusPostitatud: 22.03.2016 22:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
Täiskuu, õhutemperatuur -3,5, maanteed kuivad, õhtupimedus.
Kohaltvõtt 2Krpm pealt, 4veduse Passati all künnavad naastrehvid kuival maanteel tühja.

Tulem:
60ft: 2.37; 2.31; 2.32
100km/h: 8.34; 8.29; 8.38
1/4 miili: 15.95; 15.98; 15.97


Võrdluseks sama mootoriga FWD (suvistest tingimustes):
60ft: 2.88; 2.78; 2.9
100km/h: 9.09; 8.78; 9.2
1/4miili: 17.14; 16.91; 17.07

Mõlemad "chipitud", 4wd puhul teadmata taust.

Suvekad alla saab, siis teoreetiliselt peaks 60ft paranema, aga üldiselt perevaguniks kärab küll.
Arvestame, et turbs, pihustid on peale vaadates stock.
Ainus asi, mis paremat minekut võimaldab on nüüd ühemassiline hooratas + tutikas sidurikomplekt. Krt teab, kas sidur siis ka peab, kui rattad maha saab, aga hetkel hoiab kenasti.

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: VW Passat 1.9 turbiindisla manuaalse 4Tundelisega - Jürg
PostitusPostitatud: 22.03.2016 23:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2008 13:38
Postitusi: 1359
Asukoht: Tartu.
No jämedalt 16 sek veerandmiil, ehk see siis viitab 100kw ümbrusesse. Endal 103 kw 4-motion aga 2Krpm-i pealt ei ole lootustki kuival asfaldil 4 ratast ringi saada, minumeelest natuke liiga lahjad pillid sellise nalja jaoks :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: VW Passat 1.9 turbiindisla manuaalse 4Tundelisega - Jürg
PostitusPostitatud: 23.03.2016 00:28 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.12.2008 00:14
Postitusi: 89
roland525 kirjutas:
No jämedalt 16 sek veerandmiil, ehk see siis viitab 100kw ümbrusesse. Endal 103 kw 4-motion aga 2Krpm-i pealt ei ole lootustki kuival asfaldil 4 ratast ringi saada, minumeelest natuke liiga lahjad pillid sellise nalja jaoks :)


Ehh?? Väited põhinevad vanaisa unejutul? Igaljuhul mitte varem kirja pandud faktidel. :) :)

* 100kw ei ole. Stockis on 96kw AVF moto ja üle 10s 100ni (4Motion 10.5s).
Stock 96kw FWD'ga sõitsin aastaid, 100ni mõõdetuna 10.2s.
* B5,5 4Motion on veel nö. päris püsiv ja mehaaniline nelivedu.
B6, sorry, aga haldexi huinamuina :)
Minu puhul teadlik valik, uuemaid Passateid enam ma ühestki otsast ei soovi, kuna tehnika ei lähe paremaks. Ei tasu stock B6 103kw 2.0TDI'ga võrrelda, mille 0-100km/h on 10.5s.
* tähelepanelik lugeja sai aru, et maantee on küll kuivad, aga miinuskraadides ja all 225 laiad naastud. Eelnevalt juba kirjutatud erinevad faktid 1+1, me ei räägi siin mingist müstikast, eks.
4veoga saada rattad väände magusaimast alast tühja käima, ei pea Jürgen Veber olema.
* Mitu 10a vana 1.9 v 2.0 TDI suudab 2K või gramm peale rpm'lt üldse rohkem, kui 1x täislaksuga startida? Ilma et sidur või hooratas lõplikult nägemist teeks? :kill :D


Lihtsalt häirib, kui tehakse mitte faktidel põhinevaid järeldusi-väiteid. Vahet pole, et teemaks on pere- ja kaubavagun ja kiirendus on niikuinii selline, et käikude vahele jõuab sõõmu kohvi võtta... :)


Et aga ainult targutamine ei oleks, siis kas Eesti tegeleb keegi stock turbode tootlikkuse tõstmise/parandamisega ja omab ka mingeidki kvaliteedi garantiisid? Üks riiulis olev asendus läheb tegemisse niikuinii, võiks veidi vallatuks siis juba minna.

_________________
Leaf '14, Passat 1.9TDI 4Motion '05, V8 4.2 '92, 100 V6 2.8q '91, Niva '85, Ritmo 85 '83, M400 '49, M401 '51


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7