Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 19.04.2024 22:43

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Mazda MX-3 Precidia '92 Injection
PostitusPostitatud: 01.09.2016 11:51 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.05.2009 11:52
Postitusi: 120
Teema on veidi aega margifoorumis eksisteerinud, mõtlesin, et peaks ta ka siia üles riputama. Veidi massiv on aga vast ei ole hullu. Here it comes:

Injection kirjutas:
Olen jõudnud taaskord saatuse tahtel Mazda juurde. Masinaks Mazda MX-3 Precidia 1.8 V6 98kW '92, tegu on Kanada turule toodetud mudeliga, mistõttu on tal ka sidemarker-id ja "USA" mõõdus reg. numbrid.

Ostulugu:
Olime sel kevadel Tallinnas peale Uunikute talverallit õhtul sõbraga maha istunud, meenutasime läinud üritust. Peatselt aga teavitati, et Peugeot 306, mille olin sõbrannale mõneks ajaks asendusautoks kasutada andnud on jõudnud omadega Viljandi-Tartu maantel kraavi ja ilmselt kuulub maha kandmisele. Peab tõdema, et antud ajal olid ka libedad teeolud. Neiukese endaga oli õnneks kõik korras ja masingi päästeametnike poolt kraavis ratastele aetud. Selliselt ta endast mingisugust ohtu ei kujutanud ja otsustasime, et hommikul Tartu sõites käime vaatame masina üle ja tellime treileri järgi.
Pilt

Hommikul sai puht sportlikust huvist vaadatud, et mida huvitavat autoturul ka leidub. Leidsin antud Mazda müügikuulutuse auto24 portaalist. Helistasin auto müüjale ja sõitsimegi juba Raplasse Röa külla.
Sai masinat kiigatud siit-sealt. Üldiselt tundus, et enamus detaile on olemas, läbivat roostet ei täheldanud. Aasta varem olevat vahetatud kütusepump, kolvirõngad, klapisääre tihendid, klapid soveldatud. Auto ise oli seisma jäänud alustatud eeltöödega, osandatuna väliselt ja kohati oli ta krunditud. Kaasa tulid autoga valuveljed ja pakendis uued DIEDERICHS tagatuled. Jõudsin veendumusele, et tahan masinat saada. Leppisime omanikuga kokku, et paremate ilmadega kunagi tulen järgi.
PiltPilt

Kraavis olev Peugeot nägi nukker välja, autost oli ka CD makk pihta pandud.
Pilt

Sain siis ühel nädalavahetusel ajateenistusest väljaloale, võtsime Tartust konna Rekordile sappa ja põrutasime pillile järgi. Kohale jõudsime, oli auto käivituv, paigutasime eemaldatud detailid autodesse, auto konna peale ja tuld Tartu.
Tartu jõudes sai auto garaaži ette käima jäetud. Mõne aja pärast mootor seiskus. Eeldasin, et kütus sai otsa ja ei teinud asjast suurt numbrit. Jätsin auto sõbra hoolde, värvimisse.
Sünnipäeva paiku sain jällegi õnneks väljaloale ja sain autot vaatamas käia, tulemus oli just see mida tahtsin. Alt pool-matt kollane, ülalt metallik must. Kaasa olid mul võetud ka teised rattad, mis kohe 15" originaal ENKEI-de asemele alla keeratud said.
Pilt

Peale seda enam ajateenistuse jooksul väga auto juurde ei jõudnud, seega sellega oli üks etapp läbi ja auto jäi ootama Kevadtormi lõppu.


Injection kirjutas:
Ajateenistuse lõppedes naasin Tartu ja töö auto kallal sai alata.

Mingi nädalavahetus olin jõudnud korra ka garaaži ja veendusin, et süüde on autol kadunud. Internetis sobrades selgus, et tegu on MX-3-e puhul väga levinud veaga, mis tavaliselt on põhjustatud küpsest süütepoolist või süütemoodulist, mis mõlemad asuvad plokikaane otsas jagaja sees, kus kuumus ja vibratsioon neid läbi kipuvat ajama. Levinud on ka "HEI mod", mis kujutab endast '60-date GM-i jagajast pärineva kommutaatori paigutamist Mazda kapoti alla.

Lükates autot garaaži võttis juhipoolne esiratas lohisema, mõne hetke pärast käis ratas ka ringi ja järsku tühjenes rehv õhust. Lähemal vaatlusel selgus, et vedru oli varasemalt ära murdunud, nüüd aga keeras terav ots end rehvi. Antud probleemi tõttu on Mazda teinud MX-3-le ka tagasikutsumise. Probleemi lahendamiseks paigaldati vedrukausi alla lisadetail, mis kõrgendas kausi serva.

Edasi tegelesin sädemeprobleemiga. Mõõtsin süütepooli üle, näidud ei klappinud, tellisin uue. Sain detaili kätte, paigaldasin, säde endiselt puudu. Tellisin siis HEI-mooduli, proovisin sellega õnne aga taaskord edutult. Peale seda sai HEI-le käega löödud ja hakatud otsima uut süütemoodulit. Kuulutasin ostusoovi foorumites ja TqHq-foorumi kaudu toodigi jagaja kätte. Proovisin asja kohe ära, mootor lubas, lõime käed.
Lubamiseks aga esialgu see jäigi, kuna vahepeal oli aasta tagasi vahetatud tutikas pump paagis otsad andnud. Õnneks oli aga uus kohe võtta ja sain ta käima.
Pilt

Vahepeal tellisin mitmes jaos kõiksugu kuluosi. Osi tellisin eeskätt VARUOSATARK, AVARUOSAD e-poodidest, sest antud müüjatel olid hinnad kohati lausa 3x soodsamad kui näiteks Tartu Japanparts-is või Automaailmas. Vähesel määral sai ka osi tellitud-ostetud LADU24 e-poest, AUTOMAILM, TOPPARTS poodides, pidurite remondiks ostsin peaaegu kõik detailid LAKIAUTO-st, kõik oli kohe riiulist võtta.
PiltPilt

Kuluosade saabudes sain lõpuks mootorile vähe uuema hingamise anda. Süütesüsteemi läks uus süütepool, rootor, jagaja kaas, küünlajuhtmed, küünlad. Ühe hooga vahetasin ka õhufiltri, teipisin üle varemgi teibituunitud õhulõdviku. Jahutussüsteem sai voolava veega korralikult läbi uhatud, peale seda vahetasin temperatuuri anduri ja radiaatori jahutusventilaatori termolüliti, mis enne oli küpse. Uus läks ka termostaat, 2x korgid ja jahutusvedelik. Peale jahutussüsteemi hooldust kontrollisin ventilaatori töökorda, lülitasin auto diagnostikarežiimi ja liigutasin drosselklapi poolkuud, ventilaator rakendus, töö edukas. Õhutasin jahutussüsteemi, sama soojaga vahetasin ka õli, filtri, punni seibi.

Sidemarkerid ei põlenud, seega võtsin nad lahti, selgus, et kunagise esiotsa avarii käigus Kadett-iga on esitulede juhtmestik viga saanud ja see on omajagu ratsi näinud. Selle parandamiseks on mul korralikud juhtmestiku jupid olemas, esialgu lihtsalt sättisin asjad õigesti põlema. Varem olid esimesed suunana kasutusel, tagumised lahti ühendatud.

Pidurid võtsin laiali, puhastasin sadulad-silindrid roostest, kruntisin, lasin kerevärvi võõbata, koostasin uute detailidega, vanad jäid vaid kolvid ja seisupiduri hoovad. Sama hooga vahetasin taga vasakpoolse rattalaagri. Kettad treiti üle, sest paksust oli piisavalt, sai kettad sildeks ja puhtaks. Õhutamise käigus purunes tagapiduri toru, seega vahetasin ära 2x 2m juppidena ka need. Samal ajal said võõbatud 16"x7" Kosei WK139 valuveljed, kuna neil olid värvil pisidefektid, mis segasid silma, ühtlasi must sobib kompotti palju paremini. Enne värvi sai velgi pingis keerutatud, oli täitsa okeid, eimidagi hullu. Peale venitasin 205/55R16 Sailun Atrezzo Elite-d, mis said ostetud Tallinnas Prodigy kontsertil käigu eel, RISTMIK kauplusest, tükihinnaks oli ca €32. Carboxist sain soodsa hinnaga 71,1-54,1 tsentrirõngad, Üloärist leidsin hea hinnaga ka uue vargamutrite komplekti.
PiltPilt
PiltPilt
Pilt

Vedrud ees said lõigatud keeru jagu kuna maasturi wheelgap ei tundunud kuigi vaadatav. Samas said paigaldatud ka kausi lisatoed, mis püstakutega GEFI autolammutusest ostsin paljude muude pisidetailidega nagu näiteks E.P. logar, P. uksekõlar jne. Veermikus sai vahetatud stabika kondid, tagastabika puksid, välimised rooliotsad, šarniirid, mis muidugi ei tahtnud eriti käändtelje küljest irduda. Ilmselt nende eemaldamise käigus said niigi vanad ABS-andurid põrutada, mille ma ka lõpuks Gefi-st ostsin. Üllatav oli, et šarniirid ja rooliotsad, Japanparts toodangust, olid määrdeniplitega, mida pole ammu nii uue masina puhul kohanud.

Pikalt oli mul diivanil puhanud tuuleklaas, mis ootas paigaldamist. LIMITEX-i klaasimeestel tekkis vaba hetk ja klaas paigaldati nobesti enne nädalavahetust ära.
Pilt

Auto hakkas juba oma üldolemuselt autot meenutama, seega sai ta ka lõpuks ARK-i viidud, et muudatused paberites ära vormistada. Laenasin taas Jossu käest konna ja sappa sai ta võetud. Et juba üks liigutamine konnaga on, sai ka PREMIUM PERFORMANCE-is käidud sillastendis, et vältida uute rehvide valet kulumist.
PiltPilt

Mootori töö oli juba peale väikest hooldust kõvasti parem kui enne aga endiselt mitte piisavalt hea. Väljalaske kollektor lekkis, eeldasin, et tihend on saba andnud ja tellisin selle uue. VL-t lahti võttes selgus, et poldid olid vähe nõrgasti kinni keeratud. Vahetasin tihendi siiski ära, auto kohe kõvasti vaiksem. Nüüd kui mootori väiksemadki pöörete muutused kõrvaga kuuldavad, kontrollisin brake cleaner-iga vaakumlekkete olemasolu. Otsustasin kogu vaakumsüsteemi voolikud välja vahetada, voolikut ostsin 5m, veidi jäi ka üle. Hääl kõlas juba veidike parem aga VRIS-i juures tundus endiselt mingi leke olevat. Kuna plaanis oli niikuinii drosselklappi tühikäigu mootori pärast eemaldada võtsin juba kogu SL kollektori maha. Eemaldasin drosselklapi kollektori küljest, pooljuhtumisi avastasin ka EGR-i kanali, mis oli ääreni sodi täis. Lükkasin kanalit läbi, brake cleaner, suruõhk, puhtaks ta sai. Peale kollektori tagasi paigaldamist kontrollisin veelkord vaakumlekkeid, kõik oli tihe, mootor käis juba täitsa hästi. Tõstuki peal keevitasin ka summuti süsteemi tihedaks, oli siin-seal pisemaid lekkeid.
PiltPilt

Sättisin stroboskoobiga paika süüte ajastuse ja tühikäigu, sättisin TPS-i. Jootsin söekanistri vaakumi solenoidile lisamassi. Mõõtsin üle ka silindrite surved. Norm näit on vahemikus 10-13,6.
Pilt


Injection kirjutas:
Mel kirjutas:
Ahhoi.
On ikka peale hakkamist selline julge tooni valik täitsa kenasti sobib miksule


Ahoi-ahhoi!
On teda omajagu kulunud küll. Ammu oli mõttes, et võiks mõne mitmevärvilise auto teha poolenisti mati, teise poole lakialuse värviga. Antud isend kupeena oli selleks minu meelest just eriti sobilik. Kollane oli sõbral riiulis olemas, see ka käiku läks. Must metallik sai juurde ostetud. Panime paika üleminekujoone ja järgmine kord nägin ise juba masinat värvitult.

Eile õhtul suhtlesin auto eelmise omanikuga temapoolsetest remonttöödest, vahepealsetest enda toimetustest ja alles olevatest probleemidest. Kinnitati, et on vahetatud kolvirõngad, klapisääretihendid, klapid soveldatud, uus hammasrihma komplekt, aku, kütusepump, mis seismisega ära suri. Kokku oli pandud uute tihenditega, nagu näha.

Rääkisin, et heitgaase pole siiani paika saanud,suitseb, lõhnab rikkalt ja silindrisurved said mõõdetud ning kahes neist oli rõhk madalam, kui peaks. Suitsemise pärast olevatki varasemalt mootoriga tööd ette võetud. Ehk tõesti võivad siis rõngad kinni olla? Ühtlasi olevat ka katalüsaator tühi ja lambda ei pidavat töötama, mis pole ime, kui suitseva mootoriga on nende eluiga lühikeseks tehtud. Õnneks aga on riiulist 306-e katalüsaator võtta, seal element ilusti alles ja puhas, peaks saama ühe osa probleemist lahendatud. Lambdaga tuleb aga vaadata, mis saab. Soodsaim andur, mida nägin oli kuskil €70, e-bay universaalne transpordiga aga €28/tk.

Põrutan garaaži hetkel, eks vist hiljem jätkan..

Väheke korralikum pilt ka mingist ajast:
Pilt



Injection kirjutas:
leviathan kirjutas:
Huvipärast küsin kas auto on Kanadast toodud - sealsele turule läks mx3 sellenimega, või kui ei miks siis ei pannud oma auto nimeks Eunos 30X, Eunos Presso,Autozam AZ-3? Veeluhkemad nimed ju. Ma oma autot vōiks ju ka Atenza'ks nimetada

Nagu esimeses postituses kirjas:
Injection kirjutas:
Olen jõudnud taaskord saatuse tahtel Mazda juurde. Masinaks Mazda MX-3 Precidia 1.8 V6 98kW '92, tegu on Kanada turule toodetud mudeliga, mistõttu on tal ka sidemarker-id ja "USA" mõõdus reg. numbrid.


Kui teda just Eestis Kanada turule ei toodetud, siis ilmselt küll.
Pilt

Ära muretse, pole minu puhul seda tüüpi inimesega tegu, kes asjatult igasugu uhkemaid nimesid külge poogib nagu Auto24-s aegajalt kohtab. Mercedes-Benz V-Class Partybus ja muud toredad nimed jäägu ikkagi Est-Rus-ile.



Injection kirjutas:
Uuendasin teist pikemat postitust!

Käisin taas täna prooviringil. Paremkurvi võttes jällegi kippus auto välja surema, liigutasin kõiksugu pistikud tühikäigul käiva mootoriga, miskit ei muutunud. Jätsin selle probleemi esmalt sinnapaika ja hakkasin lambda ja katalüsaatoriga tegelema. Eemaldasin püksid, lambdad, katalüsaatori. Andurid on ära tahmanud, nagu rikka seguga kombeks, katalüsaator tühi. Asemele paigutan Peugeoti pärandatud katalüsaatori, veidi flantside ümber praadimist ja korras ta on.
PiltPilt



Injection kirjutas:
Sai väljalase taas koostatud. Külge läks Peugeot-i katalüsaator koos uute tihendite ja montaažipastaga. Toore bensiini hais on läinud. Käisin üle ka kõik kapotialused massiühendused, said puhastatud, kinnitatud, electroprotectiga üle pihustatud.
PiltPiltPilt



Injection kirjutas:
Laupäeval sai Mazdaga ülevaatusel käidud, näitajad igati timmis.
Täna sain kätte uue kütusepumba koos filtriga. Paigaldasin ka lisamassi, vahetasin voolikujupi. Uue pumbaga kurvides mootori suremise probleem kadus, tundub isegi teravam veidi.
PiltPilt

Peale pumba vahetust sai niimõnedki kiiremad-kurvilisemad ringid antud kontrolli mõttes. Peatudes märkasin, et mootor on kuum, ajas jahutusvedelikku paisupaagist üle. Jätsin mootori käima, lülitasin AC sisse, et teine vent ka jahutaks, täitsin ploki jahutusvedelikuga.
Süüdlane:
Pilt
Võtsin detaili maha, lõikasin 1mm lõikekettaga mõra üle ja täitsin keemilise metalliga. Esmalt on see ajutine lahendus igati toimiv, siiski otsin uut detaili.

Nüüd jäänud veel mõned pisipuudused kõrvaldada, korralik sise kui ka välipesu ja võibki autot pruukima hakata.

_________________
Võida JE Pistons kolvikomplekt!
Jaapani Autode Entusiastid
Sõidukite transport - Leia oma sõiduki transpordiks parima hinnaga teenusepakkuja!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mazda MX-3 Precidia '92 Injection
PostitusPostitatud: 04.09.2016 01:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.05.2009 11:52
Postitusi: 120
Eile vahetasin šarniiri poldid. Vanadel oli keere otsa saanud. BALTIC BOLT-ist sain uued. Päris täpselt samasid ei leidunud, sain vähe tugevamad.
Pilt

Vahetasin jahutusvedeliku täiteava rõngastihendi. Vana polnud enam kuigi tihe ja lasi vedeliku lekkima.
Pilt

Tegin ka mõned klõpsud niisama.
Pilt
Pilt

Eile sai ka tellitud veepump ja hammasrihm. Peaks uue nädala lõpus kätte jõudma.

_________________
Võida JE Pistons kolvikomplekt!
Jaapani Autode Entusiastid
Sõidukite transport - Leia oma sõiduki transpordiks parima hinnaga teenusepakkuja!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mazda MX-3 Precidia '92 Injection
PostitusPostitatud: 06.09.2016 14:02 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.02.2008 14:45
Postitusi: 1619
Asukoht: PTLN
Nii.
Lugu on hea, töö on põhjalik, visioon on silme ees, asjalik vend oled.
Üks väike error, mis vähemalt minu pähe ei mahu... Miks MX3
Ma ei räägi kindlasti enda eest ainult, aga MX3 on ju täiesti iseloomutu segavereline käkerdis...
Et miks just selline eelistus...."maitse asi"?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mazda MX-3 Precidia '92 Injection
PostitusPostitatud: 06.09.2016 16:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.05.2009 11:52
Postitusi: 120
RoomstaRaida kirjutas:
Nii.
Lugu on hea, töö on põhjalik, visioon on silme ees, asjalik vend oled.

Ma tänan kiidusõnade eest!

RoomstaRaida kirjutas:
Üks väike error, mis vähemalt minu pähe ei mahu... Miks MX3
Ma ei räägi kindlasti enda eest ainult, aga MX3 on ju täiesti iseloomutu segavereline käkerdis...
Et miks just selline eelistus...."maitse asi"?

Eks umbes säärast küsimust oli ka oodata. Küsimusele ühest konkreetset ja asjaliku vastust vist anda ei oskagi kohe. Eks kui kord sai asi juba ette võetud, siis tahaks ta ka korralikult lõpule viia. Autot olen korrastanud mõttega, et lõpuks hakkab sellega sõitma naisterahvas, seega järeleandmisi pole teinud. Ühtlasi, sel hetkel kui minu silmis võib ta lõpetatuks lugeda, läheb ta ka turgu. Miljoneid taga ei aja, kogu sisse pandud raha ka mitte (sellega on ju teame küll kuidas). Üldiselt sõita on temaga igati hea -piisavalt terav, konkreetne, välja näeb ka teistmoodi.

Ilmselgelt oleksin sel hetkel võinud turult asenduseks ka midagi muud valida aga nõnda läks ja kahetseda pole väga miskit.

Kui MX-3 ei tundu piisavalt hetero valik, siis võin lohutada, et järgmisena kulutan loodetavasti vähemalt samapalju ressurssi 929-sse.
Pilt
Tööde algusaeg täpsustamisel.

_________________
Võida JE Pistons kolvikomplekt!
Jaapani Autode Entusiastid
Sõidukite transport - Leia oma sõiduki transpordiks parima hinnaga teenusepakkuja!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mazda MX-3 Precidia '92 Injection
PostitusPostitatud: 06.09.2016 16:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.05.2015 16:06
Postitusi: 210
Injection kirjutas:
Kui MX-3 ei tundu piisavalt hetero valik, siis võin lohutada, et järgmisena kulutan loodetavasti vähemalt samapalju ressurssi 929-sse.
Pilt
Tööde algusaeg täpsustamisel.


ooo, seda tahaks näha :rokib

_________________
Totaalne randmetöö


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mazda MX-3 Precidia '92 Injection
PostitusPostitatud: 06.09.2016 16:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.05.2009 11:52
Postitusi: 120
Sain täna ka tellitud jupid kätte. Aega läks pea nädal vähem, kui oleks pidanud.
Pilt

ChinaTown kirjutas:
Injection kirjutas:
Kui MX-3 ei tundu piisavalt hetero valik, siis võin lohutada, et järgmisena kulutan loodetavasti vähemalt samapalju ressurssi 929-sse.
Pilt
Tööde algusaeg täpsustamisel.


ooo, seda tahaks näha :rokib


Kui jõuab kord aeg sinna maale, et asjad hakkavad juhtuma, siis toon seda teistelegi kindlasti näha.

_________________
Võida JE Pistons kolvikomplekt!
Jaapani Autode Entusiastid
Sõidukite transport - Leia oma sõiduki transpordiks parima hinnaga teenusepakkuja!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7