k3nny kirjutas:
Hmm. Jahutusvedeliku lõdvik läheb endiselt päris jäigaks.
Olen lugenud vastuolulisi asju selle kohta - mõned ütlevad et ei tohi üldse jäigaks minna, teisest küljest mnigi surve ju süsteemis ikkagi olema peab.
Mainin ära ka et paisupaagis ei ole mingit survet. Ainult radika ülemine ja alumine voolik on jäigad.
Vedelikud puhtad ning kuskile ei kao, ülekuumenemist pole, heitgaaside lõhna jahutusringis kah ei ole.
Jahutusvedeliku lõdvik(ud) jäigaks minna ei tohi. Muidugi on see suhteline mõiste. Tühikäigul töötava mootori ja avanenud termostaadiga peaks saama kerge vaevaga jahutusvee lõdviku sõrmedega enam-vähem kokku vajutada. Ka peaks suhteliselt selgelt olema võimalik eristada, et üks lõdvik on jahedam kui teine.
Süsteemis peab väike rõhk olema (suurendab jahutusvedeliku keemispunkti). Kui juba lõdvik on korralikult jäik, siis seda on ilmselgelt palju.
Paisupaagis ei peagi survet olema. R34 radiaatori kork avaneb rõhul 0,9bar ja laseb üleliigse jahutusvedeliku paisupaaki. Mootori jahtudes ning alarõhu tekkides imeb selle sealt taas mootorisse.
Esimese asjana vahetaks välja radiaatori korgi ning õhutaks mootori korralikult ära. Kui ei aita, siis kontrollida radiaatorit, pumpa ning termostaati. Jahutusvedeliku kadumine, "keemine" paisupaagis ning jahutusvedeliku mustumine hakkab mustuma siis, kui asi juba päris hapuks läheb.