Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=166979
1. leht 2-st

Autor:  uzzac [ 25.12.2018 12:34 ]
Teema pealkiri:  Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

Golf lännu ja uut oli asemele vaja. Algne plaan oli leida R32 Golf4, kuid võimalikus hinnaklassis olid saadaolevad masinad liiga peldikud. Kui 3-4k€ juurde panna, siis jah, aga vat vahendeid seda ei lubanud.

Olen varasemalt omanud paari turbokat, aga ei ühtegi päris nelikut ja ei ühtegi Subarut. Kuna soov oli millegi rohkem analoogse järgi, millega ei peaks pangaga uuesti ühte hetima, ei jäänudki sõelale palju valikuid. Seega eelmine nädal võtsin kätte ja sõitsin esimest korda Eestist välja autot tooma. Täpsemalt Vilniusesse.

Otsisin sobivat eksemplari juba paar kuud, sest kindlasti pidi olema turbo manuaal ja SG5. Eestis oli vaid üks sarnane üleval ja kui vaatamas käisin, siis osutus vägagi väsinud kerega isendiks. Tagakoopad nagu ikka olid totaalne error, lisaks palju muid kosmeetilisi vigu. Rootsis oli ka üks hea isend, kuid ei kõnedele ega meilidele müügiplats ei vastanud, seega jäi sinna sõit ära. Vilniuse tohutul autoturul aga leidus neid suisa 2tk - üks Šveitsi ja teine Hollandi päritolu. Kuna Šveitsi sugemetaga suksul oli sobilikum varustus, siis läksin seda esimesena vaatama. Auto oli korralik ja sõitis kenasti. Natuke õnnestus ka tingida ja käed saigi löödud.

Auto ise on 2002 aastast, 2.0 130kw EJ20 konega ja 5-käigune manuaal. Läbisõitu näitab 216k km. Lisadest kliima, istmesoojendused ja kruis olid esmatähtsad. Teised asjad on kõik nagu ikka. Hoolduste kohta null infot, raamat täitsa puutumata.

Mingi pilt ka, veel papist(lol) Leedu transiitisega.
Pilt

Praegu on plaan sõita kevadeni nii nagu ta on. Barumi sooja kliima lamell tuleks millegi asisema vastu vahetada ja hooldus teha koos hammasrihmaga just in case. Siis on vaja tegeleda seadistamisega, sest 130kw on naaaaaatsa vähevõitu.

Kevadel hakkan tegelema vedrustuse ja velgedega. Feali coilid ja Wisefab käänmikud on selle auto tulevik. Sellega kaasneb muidugi üsna suur kõrgusekaotus, kuid täpselt sellepärast hea kerega ja tehniliselt puutumata isendit jahtisingi. Ülejäänud visuaal peaks ka aja jooksul parendatud saama kas STI või muu lahenduse näol.

Paar küsimust ka:
Mis on selle isendi hammasrihma välp?
Lisaks kompressiooni mõõtmisele, mida veel tsekkida?
Kes on pealinnas soovitatav tehnik, kelle poole hoolduse ja raviküsimustes pöörudada?
Üks võti ei ava ega sulge uksi, kas ainult esindusest saab uue hankida?

Hetkel otsin juurde STI Brembosid, sest orikad on üsna väsinud ja nende taastamisel ei näe pointi. Kel on vedelemas, siis olen avatud pakkumistele.

Autor:  walkman [ 25.12.2018 15:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

Äkki mingit möginat või kerevaha piserdama, et kevadeks rooste ei läheks vms ?

Autor:  kivine [ 25.12.2018 15:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

juba trollimas. mis subaru sul ikka nii roostetab kohe. ennem on ta posti ümber.

Autor:  zorten22 [ 25.12.2018 16:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

kivine kirjutas:
juba trollimas. mis subaru sul ikka nii roostetab kohe. ennem on ta posti ümber.

Sa vist pole tolle aja Foresteridega eriti kokku puutunud? Roostetavad ikka päris koledalt tagakoobaste/püstaku juurest.

Autor:  uzzac [ 27.12.2018 12:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

Just seepärast soovisingi puhast toorikut. Enne kevadet ei hakka midagi tegema, aga plaan on seda asja ennetada mingi vahendiga küll. Seniks sulistan veega vähemalt korra nädalas ja palvetan külmade ilmade suunas. Ja kui peakski mädanema, siis tuleb korda teha, mis seal ikka.

Autor:  Reimers [ 27.12.2018 17:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

Mingi selline koht teeb mürasummutavat põhjapritsi http://web.aquacity.ee/ ei tea kui hea see on

Autor:  Raghza [ 28.12.2018 09:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

uzzac kirjutas:
Kes on pealinnas soovitatav tehnik, kelle poole hoolduse ja raviküsimustes pöörudada?
Nippon Auto.
Edu Subaruga!

Autor:  walkman [ 28.12.2018 13:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

Raghza kirjutas:
uzzac kirjutas:
Kes on pealinnas soovitatav tehnik, kelle poole hoolduse ja raviküsimustes pöörudada?
Nippon Auto.
Edu Subaruga!



Suhteliselt arusaamatu miks nad linnast nii kaugele kolisid, tahad päevaks autot sinna jätta tuleb organiseerida transport järgi ja pärast tagasi. :?

Autor:  str [ 28.12.2018 15:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

Raghza kirjutas:
uzzac kirjutas:
Kes on pealinnas soovitatav tehnik, kelle poole hoolduse ja raviküsimustes pöörudada?
Nippon Auto.
Edu Subaruga!
pigem ikka
Subaruhooldus OÜ ehk Meelis
https://www.e-krediidiinfo.ee/14424293- ... %20O%C3%9C
Toimetab Männiku kandis.

Igasugustele küsimustele vastused saad subaru klubist pigem.
Orig. varuosi vaja võid uurida ka minu käest :) : http://www.subaru24.eu/

Autor:  Tubaru [ 16.01.2019 15:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

Hea valik (manuaali kasuks)!
Värvi ja kere kombo on ka õige :D
Küll aga soovitan eos hakata otsima kuuest kasti, kui plaanis jõudu juurde näppida.

Inspiratsiooniks edvistan oma liikuriga:

Pilt

Autor:  uzzac [ 04.02.2019 12:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

Selle nädala alguses vahetatud Nipponis hammasrihm, veepump, õli koos filtriga ja uus jahutusvedelik. Konservi avades juhtus selline lugu, et originaal radika alumine osa eraldus kärje küljest ja muutus seeläbi utiiliks. Õnneks oli sobiv asendus meestel varnast võtta ja nii saigi see külge pandud. Lisaks regulliti mäestardi abi, mis kippus peale jääma.

Põgus ülevaade auto all toimuvast lõppes pisikese nimekirjaga töödest, mis tuleks ette võtta. Midagi õudset ei ole, pigem vanusest tingitud väsimus.

LS:217700km

Autor:  uzzac [ 06.03.2019 17:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

Ei läinudki kaua kui sain käigukasti häda kaela.

Mure selles et esimene käik ei lähe enam sisse, natuke maad edasi sõites ka teine eriti ei tahtnud minna aga saime kaubale. Auto on saanud valu igast asendist aga esimesega ainult paigalt võetud. Tõsi nende paari kuu jooksul on essalt teisele vahetus 3-4korral nahka läinud ja tiba ragistanud. Internet väidab et tõenäoliselt olen võitnud esimese käigu sünkrod, aga eks aeg näitab mis nüüd edasi saab.

Tahab keegi pakkumisi teha? :)

Autor:  rxs [ 06.03.2019 22:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

küsi pakkumist ka kassi autost, endal sai seal legacyl päris palju juppe vahetatud. Teevad ka 20prossa alet kui oskad küsida. Kuid! soovitan seal vahetada teadlikult komponente, endal kiskus sekundaarklapi jama lõpuks liiga ulmeliseks, lõpuks taheti hakata väljalaske klappe vahetama jms. Nipponis puhastati lihtsalt torustik ära ja sai korda asi. (toona olid nad veel kadakal, kassi vastas kohe)

Autor:  uzzac [ 17.09.2019 14:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

Vahepeal on hulka vett merre voolanud ja ka muud metafoorid ajakulu kohta.

Auto on saanud 6k DCCD swapi V-Limited 2004 aasta STI pealt. Kasti lasin transada siia Vladivastokist. Lihtsalt sattus hea diil ette ja no milleks mitte proovida. 3 nädalaga oli asi kohal ja Maardu Raketibaasis külge sobitatud. Algul proovisin küll hakkama saada 3.9 ülekandega väikse R160 diffriga, aga see kestis ühe päeva. Siis oli peale clutchkicki satelliidid orbiidile saadetud ja algas R180 install, mis kastiga kaasas oli. Vahetuse käigus sai tehtud uued tagumised hoovad, olid vanad lootusetult kinni roostetanud. Eks eesmärk ongi ju saada jäik, vali ja vastik igapäevakas.

Miks kohe ei teind diffri vahetust? Asi selles et tagapidur ja kässar on erinevad, ning lootsin kulusid edasi lükata. Kombineeritud kujul on see nüüd igatahes tehtud ja auto sõidab juba jupp aega rõõmsalt 6-käigulisena. DCCD plokk ootab ka ühendamist, pole lihtsalt võimalik autost paariks päevaks loobuda olnud. Sõidab siis 65% tagavedusena. Plokist saab seda 50-50/35-65 vahemikus ise regullida.

Lisaks on installitud STI sisu, STI ver9 rool ja suur peerutoru. Föön ja muud power-upid ootavad rahalaeva saabumist, sest kasti kulu oli ikka pigem suur kui väike.

Pilte ka:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Autor:  trafic_flow [ 17.09.2019 20:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Subaru Forester XT 2.0 130kw 2002 - uzzac

Kas tegelete enne talve ka korrosiooni tõrje ja ennetusega?

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/